» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Flierefluiter
Master
 Bericht 

Op de zaak hebben we een IP Cam (Eminent Camline Pro) die het altijd perfect deed, zelfs na de overstap van Telfort naar KPN (Xperiabox V8 > Xperiabox V10A) deed ie het goed. Alleen van de een op andere dag kregen we er geen verbinding meer mee.
Als ik met mijn telefoon op hetzelfde WiFi netwerk zit doet ie het via de app wel, maar via de PC software (die het dus juist moet doen) pakt ie hem niet meer. Ook in de routerlogin staat ie niet aangegeven tussen de apparaten (enkel de PC).
KPN heeft ook al meegekeken maar kon niks vinden.

Heeft iemand dit euvel al eens gehad en wat was de oplossing daarvan? Poorten hebben we al omgewisseld, niks. Kabel veranderd, niks. (Camera geeft wel via indicator aan gewoon netwerkverbinding te hebben)

Cweepz
Master
 Bericht 
Kijk eens of je via wifi en bedraad in hetzelfde subnet zit

Kami
Master
 Bericht 
Wellicht dat het iets kan helpen..

Laatst ook met een camera van Eminent gehad dat deze na een upgrade enkel via poort 443 benaderbaar was ipv 80 of 81.

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Zowel 81 als 443 getest. Ook beiden open gezet.

Cweepz schreef:
Kijk eens of je via wifi en bedraad in hetzelfde subnet zit

Nope zit ie niet

Peter.B
Master
 Bericht 
Dan moet hij wel in hetzelfde subnet gezet worden....?

Cweepz
Master
 Bericht 
Je bedraade ding handmatig in zelfde subnet als je wifi zetten dus. Dan kom je er wel weer bij

Raymond
Master
 Bericht 
Zet anders het externe IP adres hier neer, dan helpen we wel even.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dat lijkt me inderdaad de snelste oplossing.

wernert
Die hard
 Bericht 

Staat access point isolation per ongeluk aan? (Vermoedelijk niet, want die ISP-routers staan meestal redelijk dicht.)

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Zit niet in hetzelfde subnet btw, even gekeken vanavond.

wernert schreef:
Staat access point isolation per ongeluk aan? (Vermoedelijk niet, want die ISP-routers staan meestal redelijk dicht.)

Heh :huh:

Voor de duidelijkheid ik ben geen volwaardige ITers zoals de meesten hier :[

Remo
Master
 Bericht 
sudo nmap -sP 10.0.0.1/24

En anders doe je even een reset, knopje 10-20 sec indrukken en dan zijn alle netwerkinstellingen weg. Camera zal dan weer via de router een nieuw ip aanvragen.

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Remo schreef:
En anders doe je even een reset, knopje 10-20 sec indrukken en dan zijn alle netwerkinstellingen weg. Camera zal dan weer via de router een nieuw ip aanvragen.

Hebben we gedaan. Zonder resultaat.

[M]aarten
Pro
 Bericht 
Heeft iemand een ander apparaat in het netwerk gehangen dat ook IP adressen uitdeelt via DHCP?

Flierefluiter
Master
 Bericht 

[M]aarten schreef:
Heeft iemand een ander apparaat in het netwerk gehangen dat ook IP adressen uitdeelt via DHCP?

Niet dat ik weet.
Het enige wat op de router is aangesloten is een pin apparaat, de laptop en de camera (meer poorten zitten er ook niet in die nieuwe Xperiabox)
Hij heeft het wel altijd gedaan maar van de een op het andere moment was ie weg.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Als je het over de experiabox hebt, Zit de port waar die Camera op zit niet in het IPTV vlan?

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Nein

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Wellicht geeft dit wat meer duidelijkheid.
Baas appte net.. Camera doet het nu wel, maar de rest van z'n internet ligt er wel uit. :lol: Ook extern is camera niet te benaderen.
Dus als alles plat ligt pakt ie hem lokaal wel :[
Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Baas appte net.. Camera doet het nu wel, maar de rest van z'n internet ligt er wel uit. :lol:

Gok dat ik al weet wat er is gebeurd, experiabox heeft een update gehad (vanuit ISP) :nothanks:

Heb dat ook een keer mee mogen maken bij een bedrijf dat heb geholpen bij het opzetten van het interne LAN
De door door mij gekozen fixed IP's waren ineens uitgeschakeld in de DHCP-pool van het modem waardoor ik een extra router nodig had om niet weer het hele bedrijf door te moeten om alle apparatuur van nieuwe IP's te gaan voorzien :loco:

Zo te lezen moet er in die camera even een nieuw (fixed) IP worden ingesteld in de reeks die ook wordt uitgegeven door de DHCP van het modem (iig in de reeks waarin ook de default gateway zit)

Wat Cweepz ook al schreef dus. :thumb:

Remo
Master
 Bericht 
Daarom dus nooit een modem de baas laten spelen over DHCP functies binnen (zakelijke) netwerken. Zowel thuis als op kantoor heb ik een Ubiquiti USG ertussen geknoopt. Het enige wat het ISP modem mag regelen is de DMZ naar de firewall.

Superkoe
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Gok dat ik al weet wat er is gebeurd, experiabox heeft een update gehad (vanuit ISP) :nothanks:

Heb dat ook een keer mee mogen maken bij een bedrijf dat heb geholpen bij het opzetten van het interne LAN
De door door mij gekozen fixed IP's waren ineens uitgeschakeld in de DHCP-pool van het modem waardoor ik een extra router nodig had om niet weer het hele bedrijf door te moeten om alle apparatuur van nieuwe IP's te gaan voorzien :loco:

Zo te lezen moet er in die camera even een nieuw (fixed) IP worden ingesteld in de reeks die ook wordt uitgegeven door de DHCP van het modem (iig in de reeks waarin ook de default gateway zit)

Wat Cweepz ook al schreef dus. :thumb:

Ik vermoed eerder dat DHCP helemaal uit staat, en de camera nu het externe enige IP-adres krijgt. Ik heb dat geintje wel eens aan de hand gehad met Zeelandnet. Die delen echter drie ip-adressen uit. Dus leek het te werken. Tot dat nummer 4 een IP-adres aanvroeg. Dan werd nummer 1 er uit gegooid. Bleek dat dat modem van Zeelandnet geen DHCP-server in zicht had.

Flierefluiter
Master
 Bericht 

DHCP staat aan, oplossing van Wimlex ga ik proberen!

EJvL
Master
 Bericht 

IP netwerkscan doen, zijn gratis tools voor, en kijken of je hem ertussen ziet staan. Dat je hem niet ziet in de DHCP lease van de router/modem, zegt niets.
Welk IP adres heeft de camera? Fixed of DHCP? Als het Fixed is, kabel vanaf camera direct in laptop en kijken of je hem dan wel kan benaderen.
Welke software gebruikt de PC? Webbrowser of echt aparte software?

WimLex
Master
 Bericht 
EJvL schreef:
Welke software gebruikt de PC? Webbrowser of echt aparte software?

aan de foto te zien Eminent software

EJvL schreef:
Welk IP adres heeft de camera? Fixed of DHCP? Als het Fixed is, kabel vanaf camera direct in laptop en kijken of je hem dan wel kan benaderen.

2 problemen, moet je je laptop wel in het juiste netwerksegment gooien (met fix IP) en je laptop en cam moeten een straight cabel aan kunnen en niet afhankelijk zijn van een cross-cable (of je moet er een switch tussen hangen, dan werkt het altijd)
En de baas had "iets veranderd" want cam was benaderbaar, maar de defaultgateway niet meer (want geen internet meer mogelijk, internet lag er uit)

Superkoe schreef:
Bleek dat dat modem van Zeelandnet geen DHCP-server in zicht had.

Experiabox heeft dat 100% zeker wel

Flierefluiter
Master
 Bericht 

Problem solved.

Het probleem:
IP Cam stond wel direct aan router verbonden maar er liep nog een verbinding naar een tweede router in de zaak ernaast, en vanaf die router liep ie naar de laptop terug.
We hebben die router er tussen uit gehaald en laptop direct aan router verbonden, en warempel: Camera deed het spontaan weer. Ook op mobiel en voor buiten verbindingen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
situatieschets

Bijlagen :
image.jpg

JBHC
Master
 Bericht 

Dave schreef:
situatieschets

Ik kwam vroeger voor mijn werk bij bedrijven waar het er in de patchruimte echt zo uit zag.....

Pagina 1 van 1 [ 26 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: broodjestrucker en 3 gasten