» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 64 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
IsIkke
Master
 Bericht 
Hi all,

Ik ben voor mijn ma een grote schoonmaak actie aan het houden in haar mail..(zojuist uit haar oude popbox 3000 mails mogen verplaatsen per 30 :duh: )

Nu zit ik mij af te vragen of ik het voor mij in de toekomst beter kan. Mijn ma gooit nooit wat weg.. en dat is ook niet uit te leggen :duh:

Dus waar ik aan zit te denken:
- Mail filter dat pas NA gelezen triggered (en ja ik weet dat dat niet mogelijk is)
- Mail X jaar opslaat.. en dan op basis van het filter wegdondert..

Nu heb ik beide live en gmail bekeken en die kan dus dit soort dingen niet. (Logisch, want daar is imap ook niet voor)

Zou er niet een service bestaan, die gewoon dit mogelijk maakt. 1 of ander mail service die gewoon elk X minuten die filters naloopt en uitvoert?

Ik heb al: https://www.emailpet.com/signup/ gevonden, maarja die maakt gewoon geld van imap filters :x

wellproc
Master
 Bericht 
Ergens Outlook installeren (of een ander pakket) met haar inloggegevens en daar automatisch iedere dag/week/maand een keer de mail laten downloaden. Met als regel: na 14 dagen van Gmail verwijderen.
De gedownloade mail kun je dan jaarlijks in een archief gooien.

Je kunt dit op je eigen pc, op een servertje, op haar pc, of heel ergens anders regelen.

Jij kunt het beheren (als je het op de juiste plek instelt) en zij heeft van een bepaalde periode de email gewoon staan. Alles voor die periode kan ze ofwel zelf ofwel via jou terugzien.

Dit idee is trouwens bij mij aanwezig voor mevrouw Wellproc. Die heeft haar eigen mail zoals haar kledingkast... Het zit hartstikke vol, maar ze kan niet vinden wat ze zoekt O:)
Ik ben juist bijzonder geordend (bij email), dus zit te overwegen om haar mail binnen te halen en op onze server op te slaan. Bovenstaand idee is vooralsnog alles wat ik bedacht heb, dus ik ga jouw zoektocht naar goede methoden even volgen ;)

IsIkke
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
dus ik ga jouw zoektocht naar goede methoden even volgen

:thumb:

Spook
Master
 Bericht 
Of accepteer dat je ma 10GB aan powerpointpresentaties in haar mail heeft staan. Als het niet snel genoeg meer draait bouw je een snellere machine :roflol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Nu heb ik beide live en gmail bekeken en die kan dus dit soort dingen niet. (Logisch, want daar is imap ook niet voor)

Binnen Outlook.com kan je toch een regel instellen

Als het bericht

- Ontvangen is binnen een specifiek datumbereik (na en/of voor datum x)
- Is gemarkeerd als ...

Dan

- Bericht verwijderen

:huh:

IsIkke
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Binnen Outlook.com kan je toch een regel instellen

Regels slaan alleen op binnenkomende mail helaas (quirk van imap dus)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ah, zo... Jij wil het voor wat er nu nog in staat...

IsIkke
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ah, zo... Jij wil het voor wat er nu nog in staat...

ongeveer. Ik wil de trigger op "gelezen" ipv "binnengekomen" .. imap snapt "gelezen" niet helaas.

Maar ik kan me best indenken dat er een service/daemon is die gewoon elke 5 minuten pollt en kijkt naar "hey ben je gelezen?"

Griffin
Master
 Bericht 
Is het een eenmalige actie?

In de gmail webinterface: before:[date], waar [date] de cutoff datum is.
Dan klik je op de "select all" checkbox en daarna "Select all conversations that match this search".

Je kan er ook een filter van maken, maar dan moet je iets slims bedenken voor de datum.

Nog een oplossing: https://www.labnol.org/internet/gmail-auto-purge/27605/

IsIkke
Master
 Bericht 
Helaas niet een eenmalige actie.

En het verwijderen is niet geheel waar ik op mik. Even een casus:

Mailtje komt binnen. Wordt niet gelezen. Maand later komt ze er achter dat het binnen is gekomen. Ze leest het, was een factuur van iets wat ze gekocht heeft. Na sluiten, verplaatst het mailtje zich (via filter?) naar de map: facturen.

Twee jaar verder factuur is compleet onzinnig geworden... aangezien hij in de map facturen zit wordt hij automatisch verwijderd (volgende filter)

IsIkke
Master
 Bericht 
* mompelt * ik bouw wel iets

Griffin
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Helaas niet een eenmalige actie.

Je kan er ook een gewoon filter van maken in gmail.
Overige syntax: https://support.google.com/mail/answer/7190?hl=en

Het enige is dat je een manier moet vinden om die filters ook daadwerkelijk in gmail te krijgen. Maak een simpel filter via de klik-en-mik interface, exporteer naar XML, edit, importeer terug in gmail, zoiets.

Kwibus
Master
 Bericht 
Kan toch simpeler. Gewoon mappen aanmaken voor elk kalenderjaar en de inhoud per jaar in die map mikken. Dat mailtjes wel of niet relevant zijn is op zich al niet relevant. Je gaat je tijd toch niet verdoen met dat soort geneuzel (privé dan). Daarbij is mijn ervaring dat (de zoekfunctie van) Gmail een drama is als je niet consequent alle mailtjes tagt.Gewoon ouderwets zelf je mappen kunnen maken en daarin pleuren is vele, vele, vele malen handiger dan de Gmail methode. Maar ja, daar verdienen ze blijkbaar niet (genoeg) aan.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Kwibus schreef:
Daarbij is mijn ervaring dat (de zoekfunctie van) Gmail een drama is als je niet consequent alle mailtjes tagt

Ik gebruik voor de zoekfunctie MailStore Home.

Na de synchronisatie, is het heel eenvoudig om mails te zoeken.

IsIkke
Master
 Bericht 
Jullie omzeilen het punt dat ik een gebruiker heb die je niet kan leren mails te verplaatsen. (Anders had ik nu niet door 3000 mails moeten gaan)

:P

Daarom wil ik het slimmer en geautomatiseerd

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
IsIkke schreef:
Jullie omzeilen het punt dat ik een gebruiker heb die je niet kan leren mails te verplaatsen.

In Thunderbird kan je filters plaatsen en automatisch laten uitvoeren.

WimLex
Master
 Bericht 
wat is er met mis met de optie : "mail verwijderen van server" ?
https://support.combell.com/nl/hoe-kan- ... -worden/93

en voor TB: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=22741

voor de rest, wat Teun zegt

IsIkke
Master
 Bericht 
punt is dat ze de mail leest op telefoon.

Dus de tooling die jullie voorstellen is mooi maar niet beschikbaar.

Teun je idee is dus perfect en wat ik zoek. Maar dan zou ik het in een vorm van een online service willen.. die gewoon die imap server in de gaten houdt..

IsIkke
Master
 Bericht 
Ik heb een oplossing gevonden aangezien ik zelf aan het pielen was met een printer.

Ik heb een printer gekocht welke via wifi werkt en als je er heen mailt dan print hij dat etc etc. Nu wilde ik een mail forward doen naar een intern adres maar die printer zei terug: Ik wil een officieel adres van HP (mja HP printer helaas, maar was een prikkie)

Nu ben ik terecht gekomen op: https://www.labnol.org/internet/advance ... ters/4875/

Waar het op neer komt is dat Google zijn Apps platform beschikbaar heeft voor hun docs (beetje ala vbscript met excel/word/etc maar dan javascript achtig voor google) .. en .. die draait ook als je niet het sheet open hebt. Dus je kan gewoon een pol-scriptje maken, met de GMail api die gewoon uit dat spreadsheetje zijn filter kan halen.

Dus ik ben nu eerst aan het pielen met dus een forward scrippie wat dus mail ontvangt van een group (mja ik heb mijn mail adres gehost bij google, dus ik kan dat soort dingen instellen) en deze doorzet naar het mail adres van HP.

Dus voor wie het interesseert, het is dus goed mogelijk. Je moet alleen een beetje pielen met code.

WimLex
Master
 Bericht 
en wat heeft deze oplossing te maken met je OP vraag ? :huh:

IsIkke
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
en wat heeft deze oplossing te maken met je OP vraag ?

hetzelfde kan ik dus toepassen op mijn moeder's mail.

Ik pol gewoon elke 5 mins (instelbaar in google script) en dan pas ik een eigen filter geschreven filter toe

niet eens zo moeilijk aangezien je .search hebt die al nagenoeg alles kan wat ik wil.

bijvoorbeeld -> before:01/01/2017 label:onbelangrijk is:read -> actie delete
of -> label:inbox is:read -> actie verplaats naar label op een conditie (iets van: als belasting dan set label belangrijk)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Gmail accountje openen? Laat je gmail die box leeg poppen en dan kan je alles mooi in gmail bewaren.

IsIkke
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Gmail accountje openen? Laat je gmail die box leeg poppen en dan kan je alles mooi in gmail bewaren.

Ik heb al op de achtergrond een gmail acc draaien voor haar natuurlijk ;) Ook heb ik een group in mijn account voor recovery enzo :P (mam@ ... etc :P )

maar ik wilde niet eindigen met een box van 16GB :P Dus ik wilde gewoon: indien gelezen, gooi er een label op. indien te oud, gooi weg.

Dit deel is simpel.. maar dan de wat slimmere combi van: te oud + toch nog belangrijk, welke je niet weg wil gooien.

ericj
Die hard
 Bericht 
Als je moeder zelf niet de handigheid heeft om mails naar mappen te verplaatsen vraag ik me af hoe dit straks gaat werken als ze een mailtje zoekt en niet kan vinden omdat het automagisch verplaatst is.

Het zal er wel op uit draaien dat ze jou dan belt...

IsIkke
Master
 Bericht 
Dat zie ik inderdaad als gevolg... maar het is makkelijker aan te leren: je mail is er nog, kijk daar... werkt dat niet.. bel me..

dan elk jaar 29381038 mailtjes in de inbox te zien :[

Pagina 1 van 1 [ 25 berichten ]