» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ik heb al een aantal jaar een Nexus 5 telefoon. Niet meer de allersnelste maar nog altijd goed genoeg.
Helaas heeft dat ding het ineens in zijn (of haar) kop gekregen dat het geen foto's meer wil maken. Iedere keer als ik probeer de camera te activeren krijg ik de simpele boodschap "Camera is gestopt." in beeld.

Opnieuw opstarten werkt niet. Opstarten in veilige modus werkt ook niet (daarmee zou het uitgesloten zijn dat een app de problemen veroorzaakt)
Het kan ook niet aan een systeem update liggen want die krijgt dat ding al ruim een jaar niet meer.

Dus wat kan het wel zijn en hoe te fixxen? Ik heb geen zin om er veel tijd in te steken, het ding moet het gewoon doen. (Dus als ik moeilijk moet doen met rooten etc dan gaat hij de container in. Heb geen zin om er mijn hobby van te maken, dan koop ik wel een nieuwe. Was ik eigenlijk volgend jaar van plan.)

Vroeg op
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
koop ik wel een nieuwe

snovvdog
Master
 Bericht 
werkt een andere non default camera app wel?

Tweebel
Master
 Bericht 
Je kan nog een factory reset proberen, of kijken of je de cache kan legen.
Andere camera app is idd eerste plan lijkt me.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
camera opstarten vanuit Whatsapp of feestboek werkt niet, dan suggereert dat ding om opnieuw op te starten. (al een aantal keer gedaan, dat lost het probleem niet op)

Spook
Master
 Bericht 
Kabeltje los of soldeerbreuk ws.

Tweebel
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
camera opstarten vanuit Whatsapp of feestboek werkt niet, dan suggereert dat ding om opnieuw op te starten. (al een aantal keer gedaan, dat lost het probleem niet op)

Daarmee start je nog steeds de standaard camera app. Vandaar de suggestie om andere, specifieke camera app te proberen. Store staat er vol mee

JBHC
Master
 Bericht 

Mijn oude Jiayu telefoon had exact hetzelfde probleem. Dit was een defecte camera en de reden om een andere chinees aan te schaffen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Kan je eens een andere camera app installeren? Misschien ligt het wel aan je software.
Als die het wel doet kan je nog eens proberen om data van je default app te verwijderen of helemaal terug te gaan naar fabrieksinstellingen... Of die nieuwe app gebruiken, dat kan ook.

djee
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Was ik eigenlijk volgend jaar van plan

Nog 2 weekjes wachten :thumb:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Net een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Is dat ding en hele ochtend mee bezig.... Nu geen camera app meer zichtbaar, wel in whatsapp en feestboek. Ook maar een willekeurige camera app geinstalleerd. Lijkt dat alleen de front camera het doet, ik kan dus wel foto's maken van mijn eigen lelijke kop maar de normale camera kan ik niet activeren.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Lijkt wel op een hardware defect. Wellicht vochtschade? De mijne is nat geworden en functioneert bijna helemaal, alleen valt af en toe de verbinding met het mobiele netwerk uit. Ook valt de telefoon helemaal uit onder zware last gedurende langere tijd.
Ik heb maar een 5X gekocht, zeker omdat de 5 ook al aardig wat fysieke schade had. Die 5X bevalt aardig goed. Alleen de batterijduur is niet best. Denk dat je het beste je 5 ook maar afschrijft. Want als je dit opgelost krijgt met een nieuw onderdeel en dan wellicht nog een keer een accu enzovoorts, blijf je er maar geld in pompen. Terwijl de telefoon financieel gezien weinig meer waard is.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Iemand een idee welke telefoon een goede opvolger zou kunnen zijn?
Zit nu te kijken naar een motorola G5 plus, G5s plus of naar een Nokia 8 (laatste is eigenlijk veel te duur, maar de specs lijken dik in orde te zijn)
Wie schiet? Waar moet ik op letten, welke blinken uit?

Tweebel
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Wie schiet? Waar moet ik op letten, welke blinken uit?

Wat vind je belangrijk?
Gewicht?
Schermgrootte?
Batterijduur?
Snelheid?
Camera :D

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Niet te klein, maar moet wel in een broekzak passen. Scherm zo groot mogelijk (vandaar dat ik kijk rond de 5,5")
Batterij, zo lang mogelijk mee
Snelheid, lekker vlot maar doe er geen rare dingen mee. Moet ook naar de toekomst nog even mee kunnen. Mijn Nexus heb ik nu bijna 4 jaar en de laatste tijd begin ik hem net te traag te vinden.
Camera, hoeft niet top te zijn maar wel fatsoenlijk, ook bij minder licht en het liefst een beetje vlot.
Lange tijd updates. Ik ben niet iemand die elk jaar een nieuwe wil kopen.
Geen dikke laag eigen software die alles onhandig en traag maakt

Tweebel
Master
 Bericht 
De Moto G5 plus is op zich een mooi uitgebalanceerd toestel. Redelijk rappe SoC, uitstekende camera, vrijwel schone Android, zeer schappelijk geprijsd, prima batterijduur. Galaxy A5 is misschien ook een leuk alternatief voor 50 euro extra. Wel wat meer onzinsoftware erop, die je er grotendeels ook wel weer af kan halen.

Motorola is de laatste tijd wat slechter met updates (sinds overname door Lenovo), maar zou wel Android 8 moeten krijgen waarin security patches veel makkelijker uitgerold kunnen worden.

Als je batterijduur echt heel belangrijk vindt, zou je eens junnen kijken naar de Lenovo P2. Heeft veel weg van de Moto G5 Plus qua specs, maar een iets groter scherm en vooral een absurd grote accu.

Verder denk ik dat er wel vrij veel beschikbaar is wat aan je wensen voldoet, maar die Moto, Samsung en Lenovo zijn iig allen goed tot zeer goed getest.

NoCashCow
Master
 Bericht 

M’n vader heeft de een of andere Huawai van een paar cent en die gaat zo een paar dagen mee. Zelfs een paar uurtjes navi is geen probleem.

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten