» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 186.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 5  [ 204 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Valt mee, net zoiets als die van mij. Ik heb nu nog 45% over, maar hang hem wel aan de lader in de nacht.
Nu nog wachten op android 6.0 uitrol.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bij jou of bij mij?

Hier staat al 6.0 op.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik heb nu ruim een maand de Oneplus 3. So far ben ik erg tevreden. :thumb:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Gisteren is mijn Nexus 5 nat geworden in de golftas. De telefoon was uitgevallen, maar wilde wel weer starten. Echter, het touch screen deed het niet. Dus ik geen code invoeren om verder op te starten.
Achterklep verwijderd en wat afgedroogd en droog geblazen. Toen een uurtje in de warmhoudlade. Gelukkig deed hij het daarna weer.

Aangezien het scherm ook een paar breukjes heeft buiten get schermgebied door vallen en kennelijk de Nexus 5 geen update meer krijgt naar Android Nougat, ben ik in de race voor een nieuwe. Hoop dat de geruchten over een nieuwe "Nexus 5" kloppen en dat de nieuwe ook net zo betaalbaar is...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
400 Euro voor een telefoon is dus "betaalbaar" .. Zozo.

200 Euro vind ik al meer dan genoeg voor een overgewaardeerd mini computertje.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Vergeleken met de 500 - 600 euro die de opvolgers kostten en de nog hogere prijzen van de vergelijkbare modellen van de concurrentie is het "betaalbaar".
Verder ga je wel aan die 200 euro komen met de 5X als de opvolger uit is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Paint-Brush schreef:
Oneplus X is nu ook in prijs gezakt (239), prima deal.
Check. Doet het hier al ruim een half jaar naar volle tevredenheid.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Voor de liefhebbert heb ik een nieuwe UMI Super te koop (Helio P10-processor, 4GB/32GB geheugen) in zwart/alu (full metal frame),
die alvast vakkundig is "opgewarmd" (EMUI-launcher, kan verwijderd, geroot, TWRP geïnstalleerd, Xposed Framework geïnstalleerd,
AdAway er op en wat kleine tweaks, BlackMart geïnstalleerd, F-Droid geïnstalleerd) en een MIUI8-iconpack.

Kan uiteraard ook op fabrieksinstellingen (Android 6.0 - nieuwste update) teruggezet worden.
UMI is actief met de ROM, sinds verschijningsdatum van de tel. (mei of juni) al 3 updates online als wel als OTA).
Richtprijs 175 euro. Voor vragen PM maar.

Existenz
(geen intentie het topic te kapen, derhalve...)

autoritjes
Pro
 Bericht 

Zit ik met mijn 6 Inch Jiake A8 voor 55 Euro :)
Afbeelding

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik hoop niet dat die als vergelijk bedoeld is ten opzichte van het door mij aangeboden model:

die is inderdaad goedkoop maar technisch natuurlijk stand 2011.
Een 6580 Quadcore. I rest my case.
1 GB Ram
Maar liefst 2.0 MP frontcam en 0,3 MP backcam (waarschijnlijk geextrapoleerd tot 13 MP en 5 MP :lol:)
HD op een 6"? Lekker Tetris-style ...
Bluetooth 2.0 (TWEE punt nul)

Existenz
(gaat de vraagprijs maar eens verhogen)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:lol: .. werkt Marktplaats niet meer?

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
200 Euro vind ik al meer dan genoeg voor een overgewaardeerd mini computertje.

Potverdorie, ben ik het toch nog een keer eens met Dave :lol: :lol:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik moet toe geven dat sinds mijn S2, elke opvolger ''meh'' was. Nu is een S2 wat bagger hedendaags, maar de S4 vond ik prima tov. mijn Z3 nu. Maar 3 jaar geleden vond ik mijn S4 niet echt zo veel beter dan de S2 destijds.

Ik ga deze tel (Z3, maar dan rooted om de ergste irritaties te fixen O:) ) waarschijnlijk houden tot hij echt kapot gaat of als ik het zat ben 2 telefoons mee te zuilen (Nexus 5x van werk) en mijn baas over haal om een dual sim toestel voor mij aan te schaffen :).

Als ik geen lease constructie had bij mijn vorige s4 had ik waarschijnlijk zelf nieuw schermglas gekocht (ding zag er uit alsof hij uit een oorlog kwam, alle 4 de hoeken misten glas en rechts boven was zo veel glas weg dat je tegen een moederbord zat aan te kijken, maar hij deed het altijd prima) en er nog 2 jaar mee gedaan. Mocht hem overkopen voor 130, terwijl ééntje in goede staat op marktplaats 100 was :lol: :loco: .

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
ls ik het zat ben 2 telefoons mee te zuile

Buhh loop ik met mijn 4 telefoons door Amsterdam.

Maar ik koop er meestal pas weer een als de ander op is. Kan zomaar 2-3 jaar zijn.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak schreef:

Slim, kunnen zomaar een of twee gestolen worden als je even niet oplet!

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Dan doe je iets niet goed.

Joël D.
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Mijn vader heeft nu ook een Galaxy S2, maar dat ding wordt nu toch wel erg oud. Ik had nu een OnePlus X gezien, goed formaat (5 inch is groot zat) en duo SIM (niet per sé een eis) en redelijk betaalbaar (250 Euro) Of weten jullie nog een betere telefoon voor dat geld?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop (Ulefone Power 4G), al had ik dan twee dagen opeens last van spam en is dat ook weer verdwenen.
Verder: heeft alles wat je kunt wensen, is snel en gaat retelang mee op de accu.

Als 100 euro meer uitgeven geen probleem is dan is een OnePlus X een goed ding.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Joël D. schreef:
Mijn vader heeft nu ook een Galaxy S2, maar dat ding wordt nu toch wel erg oud.

Heb net de mijne weer tot leven gewekt. CyanogenMod 13 erop (Android 6.01) en draait goed. Moet alleen nog even de partities aanpassen zodat de google apps (en andere applicaties) ook weer passen. Dat is iets voor morgen of zo.

snovvdog
Master
 Bericht 
Dat was het vooral, toen ik mijn S4 had dacht ik voor het eerst: laat ik een custom ROM proberen op mijn oude S2.

S2 op Cyanogen liep sneller dan mijn S4 splinternieuw destijds :fp: .

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Mijn vader heeft nu ook een Galaxy S2, maar dat ding wordt nu toch wel erg oud. Ik had nu een OnePlus X gezien, goed formaat (5 inch is groot zat) en duo SIM (niet per sé een eis) en redelijk betaalbaar (250 Euro) Of weten jullie nog een betere telefoon voor dat geld?
Hou er rekening mee dat installatie van een tweede SIM betekent dat er geen SD-kaart meer in kan.

Verder kan ik 'm alleen maar aanbevelen. Ben er heel tevreden mee. Zou 'm zo weer kopen. Als ik een nadeel zou moeten noemen, zou dat het formaat zijn. Vorige telefoon was 4.3" geloof ik en die kon ik net met één hand bedienen; deze eigenlijk net niet.

Existenz
Die hard
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik ga deze tel (Z3, maar dan rooted om de ergste irritaties te fixen O:) ) waarschijnlijk houden tot hij echt kapot gaat of als ik het zat ben 2 telefoons mee te zuilen (Nexus 5x van werk) en mijn baas over haal om een dual sim toestel voor mij aan te schaffen :) .

Model D6633 is een Z3 dualsim. Die draait/loopt/werkt echt heerlijk. Actieve community en uiteraard stock en custom 6.0 Roms te vinden. Ik kan bovendien werkelijk met mijn volle verstand niet 1 goede reden bedenken om mijn Z3 te vervangen (want goed design, loopt als een tiet, sterke accu). En een Qualcomm 801 komt nog prima mee! Okay. 1 reden: het gevoel van het uitpakken van een nieuwe telefoon en daarna het plasticje er af trekken. Heerlijk!

Existenz
(hardcore dualsimmer sinds 3,5 jaar)

Masterdam
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
en mijn baas over haal om een dual sim toestel voor mij aan te schaffen

Of je nou privé een foon aan moet schaffen omdat de baas het niet doet, of meteen zelf maar een dual sim te kopen. Maakt dan ook nauwelijks meer verschil. Heb je ook meteen het toestel van jouw wens.

Mijn werkgever ondersteunt alleen ios dus daar ben ik lekker mee. Sowieso met twee foons dus want die lijers van Apple doen (voor zover ik weet) niet aan dual sim.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Op Kickstarter zag ik laatst een project om van je Appel een een dualsim te maken.
Snap sowieso niet dat ze dat niet doen, zeker met het oog op China. Daar is (minimaal) dualsim de norm.
Ik kom soms zelfs 3-sim active toestellen tegen.

Existenz
(moest gniffelen om het Kickstarter-project)

Trouwens, ff spammen zonder te spammen: Android-fans die veel onderweg zijn, zoek even op Kickstarter op Andromium (als ik echt had willen spammen had ik mijn referral-link wel gebruikt :lol: - maak van je phone een laptop)

Masterdam
Master
 Bericht 
Tips en adviezen zijn vast toch wel welkom? Ik ga kijken. :thumb:

Ik durf ook wel te spammen hoor: voor Androidgebruikers die veel onderweg zijn: probeer Flitsnav eens. Best een prima app hoor.

zandbak
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
voor Androidgebruikers die veel onderweg zijn: probeer Flitsnav eens

Gebruik ik nooit.....Rij toch 50.000+ per jaar

Masterdam
Master
 Bericht 
Oh... Nee, als jij t niet gebruikt is het een klote-app.

NB: rij eens door joh. Ik had het over mensen die véél onderweg zijn.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik vind dit meer dan genoeg...teveel al eigenlijk, maar ja...
Ik zeg niet dat het een klote app is, ik gebruik geen enkele app onderweg.

Joël D.
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Verder kan ik 'm alleen maar aanbevelen. Ben er heel tevreden mee. Zou 'm zo weer kopen. Als ik een nadeel zou moeten noemen, zou dat het formaat zijn. Vorige telefoon was 4.3" geloof ik en die kon ik net met één hand bedienen; deze eigenlijk net niet.

KUT. Ze zijn gisteren gestopt met de verkoop van de OnePlus X. :fp:

Joël D.
Master
 Bericht 
Nvm, Galaxy S6 gekocht. :[

Vroeg op
Master
 Bericht 
S7 edge :x :x :x

Mdw
Master
 Bericht 
:fp:

Vroeg op
Master
 Bericht 
gadgeds :woop:

zandbak
Master
 Bericht 
En al die Samsung shit apps er gratis bij

Existenz
Die hard
 Bericht 
zandbak schreef:
En al die Samsung shit apps er gratis bij

Rooten, CTRL-ALT-DEL en klaar is klara!

Existenz
(Samsung, top-hardware, ruk-software, maar die laatste is gelukkig slechts een voorbijganger)

zandbak
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Rooten, CTRL-ALT-DEL en klaar is klara!

De doorsnee gebruiker komt zover nooit.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Geef mij maar Nexus toestellen, gewoon kale Android zonder opsmuk.

Masterdam
Master
 Bericht 
Of Oneplus. Ook Android zonder opsmuk.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Daar krijg je alsnog alle googlemeuk meegeleverd als google play books/newsstand/music en weet ik wat allemaal.
Open gapps micro nano of pico lost dat wel weer op, maar je moet daar ook maar zin in hebben.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Mijn zoontje heeft van zijn verjaardagsgeld een Uni Rome X via Alibaba gehaald uit China. Is een 5.5 inch.

Ben benieuwd... Koste 58 euro incl verzendkosten vanuit China...

Joël D.
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Ahjo, mijn vader had hiervoor een Galaxy S2.

Existenz
Die hard
 Bericht 
zandbak schreef:
De doorsnee gebruiker komt zover nooit.

Je zoekt je model op XDA en voor de meeste telefoons is het een kwestie van de stappen volgen.
Ja, het klinkt eng. Maar het is net zo gemakkelijk als zo'n tekening maken die uit cijfertjes verbinden bestaat.
Je volgt van stap 1 naar stap 2 naar stap 3 enzovoorts.

Ik weet geen fuck van pc's en weinig van hoe Android als systeem werkt (Linux) maar heb al zeker 50 telefoons en tablets succesvol geworteld.

Existenz
(blij met bestaan XDA en doet daarvoor regelmatig een vrijwillige donatie)

TommyGun
Master
 Bericht 
S7 edge :lief:

Heerlijk apparaat :P

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nexus 5 blijft kuren houden. GPS bijna geen ontvangst, GSM gedeelte ook af en toe en houdt er ook spontaan mee op. De rest werkt perfect... Mijn reservetoestel, een Samsung Galaxy S2 op Android 6 (Cyanogenmod) werkt wel, maar te traag. Dus maar door de zure appel heen gebeten: Nexus 5x besteld, net onder de 300 euro. Hoop geld, maar wel goed toestel. Ben ervan uitgegaan dat in september weer nieuwe Nexussen worden aangekondigd. Die zullen dan ook wel € 600+ zijn. Verder is de prijs van de 5X nu flink gedaald. Verwacht dat die zich nu stabiliseert totdat het toestel uit productie gaat en de voorraden op zijn.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop (Ulefone Power 4G), al had ik dan twee dagen opeens last van spam en is dat ook weer verdwenen.
Verder: heeft alles wat je kunt wensen, is snel en gaat retelang mee op de accu.

Eerste issue (naast die verdwenen spam). Had 'm in de autolader en gebruikte 'm als navigatie en flitsmachine. Schermpje stond aan vanaf 9u 's ochtends en rond 15u kreeg ik een Spaanse (heerlijk random :lol: ) melding over het feit dat mijn accu te warm was geworden.
Vijf minuten in mijn aircogekoelde bekerhouder gelegd en het was opgelost.

Op zich netjes dat er blijkbaar een soort van oververhitbescherming in zit.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
melding over het feit dat mijn accu te warm was geworden

Grappig. Mijn (inmiddels vervangen) Allview P6 Stony (ja, echt waar) deed dat in het Roemeens.

Existenz
(denkt met weemoed terug aan "krachtige dualcore processor")

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Oké, nouja laat het stuiteren maar beginnen, kijken hoe lang het scherm het uithoudt :x

Hij is vrij vaak gevallen ondertussen. En ik was / ben te koppig om het bijgeleverde hoesje erbij te doen.
Sinds gisteren een mooie barst van linksboven naar rechtsonder. En deukt een klein beetje in als ik er op druk.

Dus zo langzamerhand maar eens op zoek naar een vervanger. Weet niet hoe lang dit goed blijft gaan.

Eisen soortgelijk:
5.5"
Veel accutijd (deze heeft 6050 mAh, soortgelijk lijkt me prem)
Snel genoeg voor normale zaken, ik speel geen games (deze heeft een 8-core processor en 3 GB ram, is snel zat).
Iets betere camera dan de huidige, bij slecht licht komen er beroerde foto's uit.

Wie heeft een leuke tip?
Of een goede vergelijkingssite waar ik mijn eisen in kan klikken en dan de opties zie. Waaronder ook de goedkope Chinese, want het moet natuurlijk wel goedkoop.

flaskk
Master
 Bericht 
Volgende ff een tempered glas protectie ding bij kopen. Heb je geen last van, en beschermd je scherm goed.

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Nou, hij is er. Vanavond eens op mijn gemakje gaan klooien. Voelt in ieder geval erg degelijk aan en ziet er mooi uit.

Fpsdoug schreef:
Dus zo langzamerhand maar eens op zoek naar een vervanger. Weet niet hoe lang dit goed blijft gaan.

Niet slecht, 8 maanden met een telefoon doen :[ :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Tja. Een iPhone had ik ook in een week kapot kunnen laten vallen. Shit happens. En hij werkt nog..

Pagina 3 van 5 [ 204 berichten ]