» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 2 van 5  [ 204 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Mijn Huawei Y300 is er na 3 jaar mee gekapt. Spontane reboots, crashes etc. Die 512mb ram was ook niet meer helemaal van deze tijd O:)

Gisteren een Wiko fever 4G besteld. Komt vandaag binnen. Frans merk, 3gb ram, 5.2" 1080x1920 resolutie

Wat leesvoer: http://tweakers.net/reviews/4461/budget ... -orde.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Galaxy S7 war edition voor jou denk ik.
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_ ... e-8004.php

NoCashCow
Master
 Bericht 

Een redelijk nieuwe telefoon zou ik gewoon laten repareren. Valt vaak ook onder dekking van de inboedelverzekering, op een eigen risico na.
Mijn Nexus 5 heeft helaas een paar ongelukjes gehad waardoor het glas gebarsten is. Gelukkig allemaal buiten het display. Dus die laat ik niet meer maken. Zeker omdat de accu ook al minder aan het worden is. Dus nog even wachten totdat de volgende Nexus uitkomt of de huidige 5X of 6 eens bekijken.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Zandbak, waarom ben je niet voor de Wiley Swift gegaan?
Maar laat maar horen hoe de Wiko bevalt!!

Sowieso bedankt voor het leesvoer, dat was precies wat ik zocht :thumb:

snovvdog
Master
 Bericht 
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_229219.html
XIAOMI RedMi Note 2 32GB 4G

Octa core, 2gb ram, 32gb opslag

Of:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_188621.html
Goedkope optie

Dit is ook een mooi ding:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218002.html
Iets minder bekend, maar meer RAM.

Lekker de kloners kopen, dan hoef je niet mee te betalen aan de dev kosten. Puur voor de hardware. Daarnaast heb je vreemd genoeg zelfs bij Samsung Price Premium.

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Zandbak, waarom ben je niet voor de Wiley Swift gegaan?

De wileyfox swift schijnt nogal eens gps issues te hebben. Er zijn wel weer wat tips en trucs voor, maar schijnt niet altijd te helpen.
Aangezien ik vrij veel wandelingen maak mbv routes via GPS heb ik die gok niet genomen. Had ik dat niet nodig gehad dan was ik mogelijk wel voor die swift gegaan.

JBHC
Master
 Bericht 

Xiaomi. De .eu rom er op en je hebt echt een toptelefoon voor weinig.

Ze komen regelmatig voorbij op tweakers v&a

(er stond gister een redmi note 2 voor 120euro)

Wel even opletten want ze ondersteunen niet allemaal alle 4g banden.

Bestel er trouwens wel een tempered glass screenprotector voor(1,5 dollar op aliexpress) want ze schijnen geen gorilla glas te hebben.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dit is ook een mooi ding:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218002.html
Iets minder bekend, maar meer RAM.

Dat ziet eruit als een toestel met erg nette specs. Wat zijn de nadelen van zoiets kopen? Moet ik nog aan de slag met andere Roms erop mikken etc? Ik wil het uit het doosje halen en het moet dan werken..

zandbak schreef:
De wileyfox swift schijnt nogal eens gps issues te hebben. Er zijn wel weer wat tips en trucs voor, maar schijnt niet altijd te helpen.
Aangezien ik vrij veel wandelingen maak mbv routes via GPS heb ik die gok niet genomen. Had ik dat niet nodig gehad dan was ik mogelijk wel voor die swift gegaan.

Hmm... Vrijwel elke dag gebruik ik Flitsmeister en Flitsnav, is het daar ook een dingetje mee?

zandbak
Master
 Bericht 
Als je je verveelt:
[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1655457/0

Hou er rekening mee dat als de douane je pakketje onderschept er nog wat invoerrechten bijkomen
Afbeelding
Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.
Een voorbeeld: stel je smartphone heeft een waarde van $194/€150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je:

€13 inklaringskosten
plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150 (150x1,21+13=194.50)

In dit voorbeeld ben je dus in totaal €194.50 kwijt. Maar de praktijk leert dat de meeste shops (soms standaard) een lager bedrag invullen of de douane een schatting maakt en dat er meestal rond de 20 a 40 euro bij kan komen. Met de premium (snelle) verzendmethode is de kans groter dat je extra moet betalen. Vaak is dit een bedrag van 30 a 35 euro welke je meestal contant aan de bezorger moet geven.

De Wiko fever 4G werkt voor mij prima. 3gb ram, 16gb intern. 1080x1920 scherm.
En zo zal elk soortgelijk toestel wel presteren in deze prijsklasse.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Thanks. Ik ga denk ik toch voor de Ulefone en dan vanuit een EU warehouse, volgens mij heb ik dan ook geen invoerkosten. Vooral de enorme batterij lijkt me erg handig.

Nu even wachten tot de houten versie weer beschikbaar is, want de witte en zwarte vind ik wat saai. Mijn huidige foon is knalgeel en vind zoiets wel wat hebben :)

snovvdog
Master
 Bericht 
Let wel op de revieuws:

https://plus.google.com/communities/101 ... ne%20power

Het is een gok met de kwaliteit.
Daarnaast de randjes langs het scherm, geen backlight voor de touch buttons, geen NFC, en het geluid is niet erg goed.

Verder, als je een goed exemplaar hebt, een erg nette phone. Bouwkwaliteit voelt goed, is snel, mooie foto's/camera en mooi scherm, goed gps en wifi ontvangst (geen AC), en super accu (maar niet vervangbaar). De 5.1 rom lijkt niet super (32 bit ipv 64), kan weinig info vinden over hoe de 6.0 rom is.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Doe het niet.
Er zijn bergen chinese foons met specs die op papier prima zijn maar de firmware is buggy en een fatsoenlijke update/bugfix kun je vergeten want de programmeirs zijn alweer met het volgende model bezig.
Ulefone is zo'n merk.

snovvdog
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
firmware is buggy

Valt bij deze tel mee, er is iets met foto's als je op fb wat wil posten met de aspect ratio, en om onbekende reden een 32 ipv. 64 bit rom (negatief voor game performance), maar dat was bij 5.1, 6.0 update nog niet veel over te lezen, zou moeten rondzoeken.

Aanhanger schreef:
fatsoenlijke update/bugfix

En dat moet bij de A merken beter zijn?

Ik heb zelf een custom ROM op mijn Z3, en ik blokkeer alle ''Sony'' updates en heb een hoop crap verwijderd. Samsung die ik ervoor had was nog erger.
Elke update van Sony vernaggeld mijn aanpassing voor volume boost, ik kan met de stock software in luidruchtige omgevingen mensen amper verstaan aan de telefoon, en ook de BT en 3.5mm jack plug output is beschamend met muziek/media, gelukkig met root access wel te boosten naar hogere niveau's. Stocks apps zoals alarm/timer/dialer zijn ****. En het constante gezeik om meer data te verplaatsen naar SD kaart. Ook veel te veel stock apps die onzin push messages geven, ik heb er zeker een stuk of 15 geblokkeerd.

Ik heb spijt dat ik voor dit geld een Z3 heb gehaald, voor mij was waterdicht de doorslaggever (onder de douche TV kijken via Horizon app of Film/serie via kodi), maar zit inmiddels al op mijn 4e setje klepjes omdat de waterdichtheid er aan gaat, heb inmiddels wat gespeeld met goedkope Chinaphones, en zal hier in de toekomst zeker voor gaan als opvolger van mijn Z3. Veel meer keuze en meer waar voor je geld. Software is bij beide A merken en Chinaphones toch een puinhoop die je zelf moet gaan oplossen.

Het is een kwestie van verwachtingen, ja het is een risico, maar om nou te doen alsof het bij de ''A merken'' beter is, dat is ook één grote puinhoop.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Doe het niet

Ga nou niet voor een "appel en een ei" phone :wink:

Inferi0r
Master
 Bericht 

Ik zou nu mijn Nexus 5 32GB vervangen voor een Nexus 5X 32GB. Als ik vervang.

Kost los nog maar €275 (bij Belsimpel inclusief 1 maand Simyo). Zou eerst mijn 5 niet voor een 5X vervangen, maar €275 is die zeker waard.

Nooit meer een niet-Nexus voor mij. Allemaal mooie beloften van OnePlus ten spijt, software loopt binnen korste keren fors achter en keer op keer 'kleine bugs'. Mijn Nexus 7 uit 2013 en Nexus 5 uit 2014 krijgen nog steeds elke maand standaard als eerst de updates. En nooit bugs. Kom daar maar om bij Samsung. Ook hun toptoestellen na jaartje of 2....

Ontwikkeling van CynogenMod volg ik al zeker sinds versie 6. Duurt altijd langer dan verwacht de nieuwste Android, altijd valt jou toestel round 1 buiten de boot, altijd toch weer die nasty bug. Ik trap daar al jaren niet meer in en zie van de zijlijn dat dat een wijze keuze is.

Perfecte aanvulling op mijn zakelijke iPhone 6S Plus 64GB, met ook altijd direct laatste updates.

JBHC
Master
 Bericht 

Mijn Xiaomi krijgt elke maand een update. Elke week kan ook maar dan moet je het handmatig doen.

Hij kost ook minder dan de helft van een Nexus. Dus als ik hem over een jaar zat ben koop ik een nieuwe chinaphone en ben ik nog steeds goedkoper uit. :)

zandbak
Master
 Bericht 
De reden dat ik geen Samsung wil is de grote hoeveel bloatware die meekomt, en moeilijk te verwijderen is. De wileysoft en wiko hebben dat in zeer beperkte mate bv.

Ik heb mijn toestel gewoon in Nederland gekocht, heb je ook geen gedoe met garantie, of invoerrechten.
Kleinere artikelen bestel ik zonder problemen in China, maar deze smartphone nog maar een keer niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak schreef:
De reden dat ik geen Samsung wil is de grote hoeveel bloatware die meekomt, en moeilijk te verwijderen is.

Moeilijk? Er zijn voor Samsungs tig custom ROMs te vinden.

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Wat zijn de nadelen van zoiets kopen? Moet ik nog aan de slag met andere Roms erop mikken etc? Ik wil het uit het doosje halen en het moet dan werken..

Niet moeilijk, maar het was een reactie op de post van Fpsdoug.

Inferi0r
Master
 Bericht 

JBHC schreef:
Mijn Xiaomi krijgt elke maand een update. Elke week kan ook maar dan moet je het handmatig doen.

Alleen mist je Android software weer allerlei features (MIUI 7 - Google Now on Tap, Doze Mode for better battery life, and the privacy features), bijvoorbeeld. En ik lees ook nergens dat je elke maand de security updates van Google krijgt. Bij CM krijg je ook wekelijks updates, alleen is dat nodig omdat de software gewoon zo buggy is. Niet omdat je qua security altijd up-to-date bent, zoals bij de Nexus ranges.

Citaat:
Hij kost ook minder dan de helft van een Nexus. Dus als ik hem over een jaar zat ben koop ik een nieuwe chinaphone en ben ik nog steeds goedkoper uit. :)

Uh, de Xiaomi Mi 5 kost zeker €300 in China, dat is meer dan de Nexus 5X, en dan moet je het hebben van Chinese garantie. Lekker, als je toestel even terug moet. Koop ik liever bij een no-nonsense Belsimpel.nl met eigen winkels.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Inferi0r schreef:
vervang.

+1
Ook de rest vd redenering. Alleen wsl wel nog eens wat experimenteren met custom stuff omdat de AOSP van een Nexus natuurlijk wel altijd up to date is.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nou ik neem de gok maar met die Ulefone Power 4g.

Helaas is de houten versie niet meer beschikbaar bij gearbest in het EU warehouse. Bestel 'm nu bij geekbuying.com, vast hetzelfde laken een pak, maar veel goedkopere verzending via DHL. Helaas moet dat volgens mij ook vanuit China komen dus dan komt er 21% btw bovenop.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ah, gaat soepel.

Creditcard werkt niet bij geekbuying.com
Bij gearbest komt ie incl. verzending met DHL op 150,29, dit is en 15 euro meer, maar betekent behalve btw ook wellicht douanekosten.

Gearbest normale verzending staat 10-25 werkdagen, dat duurt wel vrij lang..

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nu bij GearBest proberen te bestellen, hij werd net 3 euro goedkoper dus viel binnen de 150, maar weer "payment failed" en "waiting for payment".

Heb gewoon een MasterCard van de Rabobank. Jullie enig idee?
Normaliter word ik doorgestuurd naar een omgeving om te verifiëren met mijn raboscanner, die komt ook niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat is er met dat GearBest dan.. Had er nog nooit van gehoord voordat die darunna enorme promotie ervoor aan het maken ging..

Wat is er mis met Ebay? http://www.ebay.com/itm/5-5-Ulefone-Pow ... 1960193624

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ebay sowieso duurder. En ik werk liever met webshops.
Ik probeer wel even een PayPal accountje aan te maken, dan lukt t wellicht wel.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Wel #&*)(@#&$*()#@. PayPal account aangemaakt:
"Deze creditcard wordt niet geaccepteerd. Gebruik een andere creditcard."

Ik word er aardig chagrijnig van.

Edit: Contact met bank gehad. Mijn CC was niet geactiveerd... :/ Hopelijk gaan niet alle bestellingen nu door, want dan krijg ik 3 telefoons :[

Edit2: Gelukt! Heb een nieuwe bestelling gedaan. Ik ga er vanuit / hoop dat de rest automatisch gecancelled wordt. "Pending confirmation" bij de betaling, ik ga me er een dagje niet mee bezig houden en kijk dan nog wel eens.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Mijn CC was niet geactiveerd... :/

:lol:

Ben je nieuw ofzo :roll: :roflol: .. Welkom in consumeerland.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb een poosje terug een nieuwe CC aangevraagd omdat de oude gescheurd was na een paar jaar in de portemonnee. Blijkbaar de brief niet gelezen die erbij zat. Handleidingen zijn voor sukkels.

JBHC
Master
 Bericht 

Kijk je wel uit met gearbest? Ze hebben er een handje van om allerlei bloat/spy/reclameware voor je te installeren

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ff op Needrom een gedebloate ROM downloaden en die er op poffen, ben je meteen geroot.

Existenz
(bestelde zojuist een Vernee Thor voor $ 99 met 3GB/16GB octacore MTK6735, Marhsmallow, en vingerdingscanner)

zandbak
Master
 Bericht 
Waarom ben je voor dat toestel gegaan? Vanwege de accu?
Ik hoop dat je geen beroep moet doen op de garantie om wat voor reden dan ook, dat schijnt nogal lastig te zijn met gearbest

NoCashCow
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Edit: Contact met bank gehad. Mijn CC was niet geactiveerd... :/ Hopelijk gaan niet alle bestellingen nu door, want dan krijg ik 3 telefoons :[

Heb je nog telefoon gehad van de bank? Ik kreeg zelfs midden in de nacht nog telefoon bij het plaatsen van een buitenlandse bestelling met mijn Rabo CC. Gewoon van een Nederlands sprekende man zonder buitenlands accent die me vroeg of ik degene was die de transactie gedaan had. Dus kennelijk hebben ze een 24/7 dienst voor mogelijke fraudegevallen.

Inferi0r
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
Dus kennelijk hebben ze een 24/7 dienst voor mogelijke fraudegevallen.

Hebben ze ja. Ook 24/7 klantenservice voor als je bankpas het onverwacht niet doet (in het buitenland). Gewoon Nederlandse medewerkers.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Waarom ben je voor dat toestel gegaan? Vanwege de accu?
Ik hoop dat je geen beroep moet doen op de garantie om wat voor reden dan ook, dat schijnt nogal lastig te zijn met gearbest

Accu inderdaad en vanwege het houten kleurtje.
Overigens heb ik besteld bij Geekbuying, maar dat zal qua garantie net zo moeilijk zijn. Als ie kapot gaat dan heb ik pech, het is geen wereldbedrag.

NoCashCow schreef:
Heb je nog telefoon gehad van de bank?

Nee, maar de payment is wel door nu.

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Smsje van DHL of ik dit even over wil maken aan douanekosten:

Beschrijving van de goederen
CELLPHONES, USB CABLES
BTW bedrag
EUR 26,46
Administratieve kosten
EUR 13,00
BTW Administratieve kosten
EUR 2,73
Totaal te betalen bedrag
EUR 42,19

Kostte toch wat meer om hout te nemen ipv wit of zwart (die al in de EU lagen).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En dat voor een tonkywonky foon... Je moet er maar zin in hebben :lol:

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Oneplus X is nu ook in prijs gezakt (239), prima deal.

Masterdam
Master
 Bericht 
Paint-Brush schreef:
prima deal.

Dat is het zeker. Erg goed toestel voor bijna gratiz.

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Bij DHL heb je altijd die douanekosten.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nou, hij is er. Vanavond eens op mijn gemakje gaan klooien. Voelt in ieder geval erg degelijk aan en ziet er mooi uit.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nou, doet 't helemaal prima.

Krijg alleen dat Google Now balkje, of hoe het heet, niet uit mijn hoofdschermpje. Maar ach.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oké, nouja laat het stuiteren maar beginnen, kijken hoe lang het scherm het uithoudt :x

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
stuiteren maar beginnen, kijken hoe lang het scherm het uithoudt :x

Want die houden het zo lang vol bij A merken?

Mijn Z3 is in mijn broekzak verbogen & scherm gebroken, deed helemaal niks meer.
Iphones zijn er meer met gebarst scherm dan zonder.
Mijn S4 zag je het moederbordje omdat er zo veel glas miste.

Je doet alsof de EU markt kwaliteit producten bevat, het is dezelfde troep als in China... Met dezelfde oplossing, je bestelt een nieuwe glasplaat of flex kabel op Aliexpress en je fixt je telefoon weer zelf of je betaalt een turk 50 euro om het voor je te doen...

zandbak
Master
 Bericht 
Mijn werktelefoon zt in een otterbox, die durf ik wel te laten stuiteren

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Want die houden het zo lang vol bij A merken?

De laatste keer dat mn telefoon een gebarsten scherm had was twintig jaar geleden. De t699 die ik de laatste jaren heb voldoet uitstekend aan mn eisen maar er zijn natuurlijk hordes jongetjes en meisjes die aan de laatste trends mee -moeten- doen. Ja, dan gaat ie kapot.

JBHC
Master
 Bericht 

Dave schreef:
De laatste keer dat mn telefoon een gebarsten scherm had was twintig jaar geleden. De t699 die ik de laatste jaren heb voldoet uitstekend aan mn eisen maar er zijn natuurlijk hordes jongetjes en meisjes die aan de laatste trends mee -moeten- doen. Ja, dan gaat ie kapot.

Hahaha. Dat ding is ook niet een beetje antiek :lol:

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Nou, doet 't helemaal prima.

Wat kost dat ding nou uiteindelijk? Inclusief douanekosten?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De normale zwarte / witte versie €138,50 incl. verzending met DHL. Dan komt ie uit het EU warehouse, dus dan ga ik er vanuit dat je dan geen douanekosten meer hebt.
Mijn houten versie lag alleen in China. Nu was ik in totaal €178,50 kwijt.

Heb 'm nu 2 dagen intensief gebruikt. Navigatie, FN/FM, browsen, filmpjes kijken, spelletjes, FB, etc. Geen enkel probleem gehad. En nog niet op hoeven laden, dat is wel een fijn gevoel. Tot nu toe een prima aankoop.

Pagina 2 van 5 [ 204 berichten ]