» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 220.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 5  [ 204 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Hoi! Ik begin mijn Huawei G700 zat te worden. Rare bugs en reset zich soms zelf, wat vervelend is als ie dat 's nachts doet, want dan doet mijn wekker het niet meer :[ Twee jaar lang dikke pret gehad voor €175,-, maar tijd voor een opvolger.

Maar, na een zoektocht vooral twijfels. Misschien kan iemand helpen, ik last in een andere thread ook wat over Chinese import.

Eisen / wensen:

- Android.
- 5,5" scherm lijkt me wel tof... Maar 5" mag op zich wel als 't anders niet fatsoenlijk kan.
- Snel genoeg om weer minimaal twee jaar mee vooruit te komen. Lijkt me dus dat ik minimaal 3GB intern geheugen nodig heb, aangezien mijn huidige 2GB heeft en ik me erger aan traagheid.
- Goede accu: een dag lang kunnen aanklooien zonder zorgen over batterij.
- Merk boeit me geen ene reet.
- Eurootje of 300 lijkt me genoeg.

Wat doe ik er mee: Flitsapps, navigatie, mail, whatsapp, facebook, dumpert. Geen erg zware dingen dus, maar het moet wel allemaal vlot gaan en meerdere apps tegelijk moet geen probleem zijn.

Ik had zelf gevonden:
- One Plus One. Lijkt me fantastisch, maar €329,- vind ik wel wat aan de hoge prijs voor een telefoon die toch al een poosje op de markt is. Nog wel goede specs volgens mij.
- Alcatel OneTouch Idol 3 5.5". Heeft maar 2 GB werkgeheugen en is niet zo mooi. En ik dacht dat Alcatel een buttmerk was?

Wie heeft een gouden tip?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
WimLex
Master
 Bericht 
IsIkke
Master
 Bericht 
neem een oudere HTC zou ik zeggen.... de M9 is net uit.. dus ik denk dat je op marktplaats wel een goede M8 kan vinden voor die prijs

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dit klinkt interessant, maar werkt zoiets zonder problemen op een Europees netwerk?

http://www.gsmarena.com/lenovo_k80-7216.php

IsIkke
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Dit klinkt interessant, maar werkt zoiets zonder problemen op een Europees netwerk?

http://www.gsmarena.com/lenovo_k80-7216.php

GSM en LTE... dus ik ga er wel van uit.. (geen ervaring met lenovo)

IsIkke
Master
 Bericht 
(ps waarom ben ik niet verrast dat Huawei echt troep is? heb het zelf nooit ervaren maar toen ik de specs voor de eerste keer zag had ik echt zoiets van: :fp: )

Rens
Master
 Bericht 

Huawei is geen troep hoor, maar iedereen koopt goedkope telefoons van ze en verwacht er teveel van. Heb hier een tijd lang de P7 gehad (een van de topmodellen), erg goed toestel! Heb nu zelf de OPT, maar denk dat de OPO zeker z'n geld nog waard is als je rond de 300 euro zoekt.

Griffin
Master
 Bericht 
Is de Motorola X-Play niks voor je? Daar heb ik mijn oog op laten vallen, lijkt me een prima ding...

IsIkke
Master
 Bericht 
Rens schreef:
Huawei is geen troep hoor, maar iedereen koopt goedkope telefoons van ze en verwacht er teveel van. Heb hier een tijd lang de P7 gehad (een van de topmodellen), erg goed toestel! Heb nu zelf de OPT, maar denk dat de OPO zeker z'n geld nog waard is als je rond de 300 euro zoekt.

:duh: als je ziet wat voor troep ze voor hardware in die dingen stoppen (en dan praat ik niet alleen over de specs)

IsIkke
Master
 Bericht 
http://www.smart2have.com/htc-one-m8.html geen 300 euro .. maar wel volledige garantie enzo

Aanhanger
Master
 Bericht 
Jiayu S3.
Ben je voor 170 ex evt. invoerkosten klaar.
Let er op dat je voor 4G een toestel wilt dat de 800mhz ondersteunt, veel chinezen doen dat niet.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb enorm slechte ervaringen met HTC, dus dat merk laat ik links liggen. Hangt nog wel ergens een frustrerend thread op het forum over de One X.
Met de Huawei behoorlijk goede ervaringen eigenlijk, vooral als je nagaat dat ie €175 was. Maar dat topmodel, P8, vind ik te duur en die eronder (de Lite) voldoet ook niet aan mijn wensen.
Griffin schreef:
Is de Motorola X-Play niks voor je? Daar heb ik mijn oog op laten vallen, lijkt me een prima ding...

Beetje duur en heb toch liever 5,5". Prima specs verder, goede tip.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Laatste Nexus modelletjes of de wat oudere Nexus 5 voor een zacht prijsje kopen?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
- One Plus One. Lijkt me fantastisch, maar €329,- vind ik wel wat aan de hoge prijs voor een telefoon die toch al een poosje op de markt is. Nog wel goede specs volgens mij.
Volgens mij is de OnePlus Two inmiddels ook uit. Maar die zal wel wat duurder zijn.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Volgens mij is de OnePlus Two inmiddels ook uit. Maar die zal wel wat duurder zijn.

Klopt. Maar heeft een minder goede accuduur en draait op een andere OSmod. En praktisch dingetje: ik heb geen invite.
NoCashCow schreef:
Laatste Nexus modelletjes of de wat oudere Nexus 5 voor een zacht prijsje kopen?

Weet niet of dat nou zo'n grote verbetering is t.o.v. van mijn huidige.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nexus 5 heeft geen goede accuduur.
Had ik al gezegd dat je een jiayu s3 wilt?

Rens
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Klopt. Maar heeft een minder goede accuduur en draait op een andere OSmod.

Geen last van. Reviews zijn ook allemaal oudere versies, zijn al veel updates geweest. Haal 2 dagen en 6 uur screen-on. OS klopt, maar die bevalt hier erg goed (lekker clean). Power users zullen misschien wat opties missen maar voor mij is het prima.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Hangt nog wel ergens een frustrerend thread op het forum over de One X.

Ik geloof dat die van mij was.
Nou ja de One X was inderdaad een ongelooflijk ************************* ding. Gelukkig was er de verzekering. Na 4 One X-en heb ik een M7 van ze gekregen. geweldig apparaat. :respect: Al doe ie de laatste dagen wat traag. maar ik vermoed dat dat komt doordat zo'n beetje heel het geheugen vol staat met muziek en plaatjes.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik doelde op mijn eigen gezeik, maar jij dus blijkbaar ook ;)

Aanhanger schreef:
Had ik al gezegd dat je een jiayu s3 wilt?

Ziet er wel interessant uit, maar na wat lezen kom ik erachter dat de geïnstalleerde rom een chinese is waardoor je geen Google Play etc. hebt. Dat wordt voor mij als leek lastig om te fixen.

Deze ziet er ook gaaf uit, maar heeft wellicht hetzelfde probleem?
http://www.pandawill.com/lenovo-k80m-sm ... 02392.html

IsIkke
Master
 Bericht 
had ik al de link geplaatst dat je al een One M8 hebt voor een prikkie?

Hercules
Die hard
 Bericht 
Dit is een beest van een toestel.
7" 1920x1200 dual sim.
Had hem binnen 2 weken al tax free in huis.
http://nl.aliexpress.com/item/Original- ... _74_75,0_0

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Phahaha.. Het kon ook niet uitblijven ook heh.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
had ik al de link geplaatst dat je al een One M8 hebt voor een prikkie?

Ik mot nog steeds geen HTC ;)

Hercules schreef:
Dit is een beest van een toestel.

Die past niet in mijn skinny jeans ;)

Vroeg op
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Die past niet in mijn skinny jeans

de HTC M7 wel. 8)

IsIkke
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik mot nog steeds geen HTC

:fp: :fp: je kijkt naar goedkope troep... en monsters van machines laat je links liggen.. .wat??? :nah: :nah: :nah: :loco: :loco:

Mdw
Master
 Bericht 
Primera Si
Pro
 Bericht 
Voor je iets aanschaft, kijk even of ze ook de laatste versie van Android erop hebben gezet. Je kan het vinden in de instellingen en "the magic number" is 5.1.1 R6 LMY48G of beter. Dan is het getal achter de R hoger.

De reden is dat vóór LMY48G de Stagefright bug nog niet was geplet. Dat wil zeggen dat je alleen maar een rot filmpje hoeft te openen en je telefoon wordt op afstand overgenomen zonder dat je er überhaupt weet van hebt.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
je kijkt naar goedkope troep... en monsters van machines laat je links liggen.. .wat???

Ik had een One en dat ding was binnen de kortste keren kapot zonder reden (fabrieksfout). Garantie ho maar, "waterschade". Dus nee.
Mdw schreef:

:lol:
Primera Si schreef:
Voor je iets aanschaft, kijk even of ze ook de laatste versie van Android erop hebben gezet.

Bedankt voor de tip.

Tot nu toe klinkt de Lenovo K80 interessant, alsmede die Jiayu 3. Maar er moet dan natuurlijk wel android 5 op staan, wil zelf niet klooien. En er kwam nog wat moois uit op 10 oktober, ben alleen vergeten wat.

Mijn Huawei doet 't na een hard reset ook weer, voorlopig, als een zonnetje. Geeft wat lucht.

IsIkke
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik had een One en dat ding was binnen de kortste keren kapot zonder reden (fabrieksfout). Garantie ho maar, "waterschade". Dus nee.

:nah: euh ik ken het verhaal niet .. maar .. mja lijkt me ergens sterk :P misschien iets niet duidelijk verteld ofzo? nog nooit problemen gehad met HTC.. er is een reden dat ze redelijk #1 staan .. samsung valt uit elkaar in je handen.. lenovo.. ... mja wederom geen ervaring.. ik weet dat hun laptops goed zijn

Primera Si
Pro
 Bericht 
Lenovo heeft de laptopdivisie van IBM gekocht. Je weet wel, die oerlelijke ThinkPads waar je koffie over kon gooien en het ding bleef werken. Ze hadden erover nagedacht en onder de toetsen lag een afwateringskanaal voor de koffie.

HTC is goed, dit is mijn 4e (een One X). Die was foutloos tot ik hem ging flashen met Android 5.1. Dat gaat officieel niet dus hij kan er niet geweldig mee overweg.

Over het algemeen gooien fabrikanten er een sausje over. Sense, Kies etc. Dat maakt het niet altijd beter. Ik prefereer tegenwoordig een vanilla Android met wat extra zelfgekozen toevoegingen. Dan ben je het beste af met een Chinese telefoon of bijvoorbeeld een Nexus. Wel een beetje uit de buurt blijven van MediaTek processoren. Die schijnen ruk te zijn. Dus als er een SnapDragon in zit, zit je goed.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
lenovo.. ... mja wederom geen ervaring.. ik weet dat hun laptops goed zijn

Had een Thinkpad van Lenovo, die zat perfect in elkaar. En mijn tablet is ook van Lenovo, dikke prima voor weinig geld. Dus heb op zich wel vertrouwen in een telefoon van ze.
Primera Si schreef:
HTC is goed

Bij mij dus niet. En bij een maat ook niet, ook een One. Dus ik sla over.
Primera Si schreef:
Dus als er een SnapDragon in zit, zit je goed.

Nog een goede tip :thumb:

ITje
Pro
 Bericht 
Ik ben erg te spreken over de Honor 7! Maar ik denk dat deze dan boven budget is als ik dat zo lees.

JBHC
Master
 Bericht 

Zoek bij de jiayu wel even goed uit of ze de GPS eindelijk voor elkaar hebben want op de g5s werk die voor geen meter. En die dingen hebben een mediatek processor dus geen cyanogen

Fpsdoug
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Zoek bij de jiayu wel even goed uit of ze de GPS eindelijk voor elkaar hebben want op de g5s werk die voor geen meter. En die dingen hebben een mediatek processor dus geen cyanogen

GPS vind ik een van de belangrijkste functies, dus die telefoon valt dan af. Bedankt :thumb:

Aanhanger
Master
 Bericht 
GPS van de S3 is uitstekend, geen enkel merkbaar verschil met de nexus 5 die ik daarvoor had. Hij pakt ook glonass (Russische) en zelfs die Chinese satellieten wanneer die binnen bereik zijn.

Plague
Die hard
 Bericht 

https://oneplus.net/nl/oneplus-one toptoestel voor minder dan 300 euro. Ik heb hem ook. Werkt fantastisch :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Plague schreef:
https://oneplus.net/nl/oneplus-one toptoestel voor minder dan 300 euro. Ik heb hem ook. Werkt fantastisch

Die lonkt nog steeds. Zou ie nog goedkoper worden nu de OP2 steeds meer verkocht wordt?
Aanhanger schreef:
GPS van de S3 is uitstekend

Kan die weer op de twijfellijst :D

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bedankt allemaal voor de input. Morgen wordt een Lenovo K3 Note naar me verstuurd.
http://www.gsmarena.com/lenovo_k3_note-7147.php

Waarom deze?

Omdat ie een leuk geel kleurtje heeft.
En verder prima voldoet aan alle eisen (5,5", Android 5, prima accu), behalve dat ik liever 3GB ram had gehad i.p.v. 2GB.

Voor €130,- ligt ie bij me thuis.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Omdat ie een leuk geel kleurtje heeft.

Eeehh ben jij het vrouwtje?

Existenz
Die hard
 Bericht 
I know, berouw komt na de zonde, maar wat jammer dat je al besteld hebt...
Heb voor mevrouw Existenz recentelijk de Zopo Speed 7 van 5" gekocht (is er ook als plus-versie in 5,5").
Heerlijk toestel. Chinees, maar...

- verzending vanuit Spanje
- garantie (1 jaar) in Europa
- MTK-8-core-processor met met GPS én Glonass. TomTom is er dol op :lol:
- 3GB
- dualsim (tweede slot uit te schakelen)
- geven downloadbare firmware-updates via de global-homepage, én OTA (dat gebruik ik niet want geroot)
- rooten is een eitje en ook Xposed framework werkt als een Jacko
- Android 5.1.1
- nauwelijks bloatware en die die er op staat gemakkelijk verwijderbaar

Anyway. Mocht je spijt hebben:
http://www.zopomobileshop.com/338-zopo- ... -plus.html

Om het nog leuker te maken, de sourcecode is gereleased (zeldzaamheidje in China geloof ik):
http://global.zopomobile.com/?p=60&a=view&r=309

Existenz
(gaat maar eens aandelen Zopo aanschaffen)

dikkydik
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Anyway. Mocht je spijt hebben:
http://www.zopomobileshop.com/338-zopo- ... -plus.html

denk dan aan de hoop centen die je hebt uitgespaard! :thumb:

Fpsdoug schreef:
Voor €130,- ligt ie bij me thuis.

:thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Doet 't perfect.
Kan alleen niet in het Nederlands, maar Engels lukt me net.

dikkydik
Master
 Bericht 
Waar heb je die foon dan besteld?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik wou 'm via BestGear bestellen, maar toen zag ik dat iemand 'm op marktplaats te koop aanbood. Paar weken oud, maar buiten gebruik omdat android niet lekker met zijn apple apparatuur werkte.

Op BestGear is ie $149,- met gratis verzenden vanuit Europa op het moment.

Masterdam
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Paar weken oud, maar buiten gebruik omdat android niet lekker met zijn apple apparatuur werkte.

Standaardsmoes voor iemand die een gejatte Android aanbiedt. :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Werkt er niet minder om.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De Lenovo is een beetje onbruikbaar geraakt. Heb denk ik gebotst of iets, maar gedeeltes van het scherm werken niet meer. Geen idee hoe dat te fixen, er zal wel een nieuw scherm in moeten, geen zin in dat gedoe. Verder werkt ie nog, zit er nu op te typen. Maar er moet dus een ander komen:

- Android 5
- 5"+
- Niet te traag
- Goede accuduur
- Makkelijk bestelbaar (NL webwinkel het liefst), nieuw.
- En natuurlijk niet te duur. Voor deze heb ik €125 betaald.
- Merk boeit niet.

Bedankt voor de gouden tip!

RRL
Master
 Bericht 
Dat is snel...

Is dat scherm zo kwetsbaar dat hij er nu al mee ophoudt?
Ik heb in januari een Galaxy S4 gekocht, die is ondertussen al een keer flink op de straat gekletterd. Op een deukje in de rand om het scherm na niets te zien.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Helpt niet :p

Maar een paar stukjes scherm doen t niet meer nee. Waarschijnlijk prima lompigheid van mijn kant. Ik zie op mijn werk geregeld telefoons kapot gaan en dat kan snel en lullig gaan, merk maakt echt niet uit.

Wat is een leuk alternatief voor deze unit?

Pagina 1 van 5 [ 204 berichten ]