» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 264.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
wellproc
Master
 Bericht 
In het kader: FS weet alles nu een vraag over kunststof kozijnen :D

Vanwege aanzienlijke houtrot zijn we bezig om een kozijn te laten vervangen in onze achtergevel. Het blijkt dat hout en kunststof elkaar niet veel ontlopen in prijs, maar wel in onderhoud (en dat kost ook geld). Vandaar de keuze om nieuwe kunststof te laten plaatsen en daar begint de ellende.
Ik heb het idee dat er 1000 bedrijfjes zijn met mooie beloften, maar ik kan geen partij vinden die betrouwbaar oogt.
We hebben ooit een verkoper aan de deur gehad die ons wat globale prijzen obv een prijstabel gaf voor diverse varianten (achtergevel, voorgevel, dakkapel, etc).
Nu dachten we: laat hij nog maar een keer komen om onze vragen te beantwoorden en een scherpe totaalprijs neer te leggen. Komt zijn collega. Na 3 keer de afspraak te hebben verzet (om uiteenlopende redenen) komt hij te laat, vertelt dat de eerste verkoper niet meer werkt bij hun en dat die veel te lage prijzen heeft aangeboden. Ofwel: hij wil de prijs nog wel gestand doen, maar scherper kan absoluut niet.
Vervolgens komen er allerlei bespreekpunten op tafel waaruit blijkt dat hij die als aanvullende wensen ziet. :-?

Goed: ik was er wel klaar mee en ben eens gaan zoeken. Blijkt dit bedrijf (ik noem nog even geen namen) ook negatieve recensies te krijgen bij Radar/Kassa/ed. Maar ja, daar zitten ook raszeikers die voor een tientje de hele wereld verwachten en daarna gaan klagen als dat niet uitkomt.
Toch ben ik er niet gerust op. De gang van zaken met de plotseling verdwenen verkoper en zijn onbetrouwbare collega bevallen me niet.
Dus: toch maar niet bij deze partij kopen. :huh:

Maar bij wie dan wel?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten plaatsen van kunststof kozijnen en daar sinds de plaatsing al jaren tevreden gebruik van maken?
Graag krijg ik namen van dergelijke partijen. :thumb:

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Welke region? Wij hebben zeer goede ervaring met Van Dam en de Koning uit Zwijndrecht. Ook Jordens uit Zwijndrecht staat goed bekend

Wij hebben ook eens zo'n verkoper uit het oosten van het land aan de deur gehad, na zijn offerte vergeleken te hebben met van Dam en de Koning maar snel gebeld en gezegd dat hij te duur was.

wellproc
Master
 Bericht 
Regio Utrecht/Gelderland. Deze verkoper kwam idd uit het oosten.
Onze glaszetter heeft ook een offerte gedaan, maar daar twijfel ik over. Het is een zeer kundige glaszetter, maar of hij ook goed is met kozijnen is daarmee niet bewezen. Vandaar dat ik een kozijnenboer zoek die het dagelijks doet, daarvan mag je meer verwachten.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Bij ons ale kozijnen vervangen + houten gevelbekleding vervangen door keralit. All ehout waar de kunststof opgeschroefd is is geimpregneerd tuinhout. We hebben 10 jaar garantie op het houtwerk en op de kunststof. En ook het glas vervangen, is nu HR+ isolerend en op de begane grond inbraakwerend.

Er werd ons geadviseerd geen HR++ glas te nemen omdat je dan vooral in voor- en najaar condensvorming aan de buitenzijde hebt. hebben we nu ook al een beetje.

Kwibus
Master
 Bericht 
Wij hebben eind 2010 al het buitenwerk ineens vervangen (kozijnen, deuren, terras) met zeer positieve ervaringen door Kura Alblasserdam. Ik heb hen sindsdien al diverse malen aanbevolen en iedereen die daar gehoor aan heeft gegeven is net zo positief. Waaronder mijn schoonzus in Amsterdam en als er één toch kritisch is, dan is zij het wel. Dus geef ze (na 14 augustus) vooral een belletje :thumb:

wellproc
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Er werd ons geadviseerd geen HR++ glas te nemen omdat je dan vooral in voor- en najaar condensvorming aan de buitenzijde hebt. hebben we nu ook al een beetje.

En waarom is condensvorming aan de buitenzijde niet goed? Het is toch juist een teken van goede isolatie? :wink:
Dank voor de tip trouwens (en Kwibus ook!). Ik ga ze beide bekijken.

pevo
Master
 Bericht 
http://www.wanders.de/index.php/nl/

Duitse firma maar doet heel veel in Nederland. Eigenaar is Duits maar spreekt Nederlands, monteurs enkel Duits. Scherpe prijs, goede service, hebben ongeveer 10 jaar terug bij ons de kozijnen/ramen in het hele huis gedaan paar jaar terug de voordeur :thumb:

Raymond
Master
 Bericht 
Interessant om te volgen. Ik heb net een paar prijzen opgevraagd. Ik kijk helemaal niet naar merken enzo. Ik kijk of ik het kozijn er betrouwbaar en stevig genoeg uit vind zien en that's it.

WimLex
Master
 Bericht 
waar ik woon heeft de WBV kunststof (metaal?) kozijnen geplaatst, mijn ouders zijn zo stom geweest om ook kunststof (metaal?) kozijnen te laten plaatsen ipv hardhout

die kunststof (metaal?) kozijnen knallen 's-morgens als het warm word en 's-avonds als het kouder wordt wederom, tot diep in de nacht aan toe

tevens lekken ze lucht als het waait

kleine klapraampjes kunnen niet, wordt of enkelglas zonder omlijsting of het wordt een monsteromlijsting met een miniscuul stukkie dubbelglas

als ik het voor het zeggen heb komt er alleen hout in een woning

Peugie
Master
 Bericht 
Kunsstof kozijnen horen niet te knallen. Klapraampjes zijn gewoon mogelijk.
Het is inderdaad lastig een betrouwbaar bedrijf te vinden. Schijnt in Duitsland veel goeds te zitten. Heel belangrijk is wat er weggesloopt wordt en wat er voor terugkomt; loodslabben e.d.

bert65
Master
 Bericht 
Vraag bij verschillende bedrijven een offerte op. Laat ze langskomen of bekijk de showroom. Er is veel keus en de prijsverschillen kunnen erg groot zijn.

garage
Master
 Bericht 
Als je contacten hebt met een goede lokale timmerman zou ik die eens vragen. Die heeft het vast al een paar keer aan de orde gehad en zal je zeker goed adviseren. Een goede timmerman is goud waard, die kennen namelijk ook de goede tegelzetters, leveranciers, stukadoors etc etc. Omdat een timmerman namelijk altijd nodig is. :thumb:

WimLex
Master
 Bericht 
Peugie schreef:
Klapraampjes zijn gewoon mogelijk.

wel lezen ;)
WimLex schreef:
wordt of enkelglas zonder omlijsting of het wordt een monsteromlijsting met een miniscuul stukkie dubbelglas

vb enkelglas:
Afbeelding

Kan zo even geen foto vinden van zo'n dubbelglas klapraam, krijg je morgen van me (f)

Peugie
Master
 Bericht 
Ah..ik heb dubbelglas klapraam. Was even de weg kwijt. Net een groot project mbt kozijnen voor de VvE afgerond. (f)

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb nergens last van, of de zon nu dagenlang vol op de deuren staat of dat het weken -20 is. Deuren, kozijnen en kiep/kantelramen (HR++) doen gewoon wat ze moeten doen. Maar je moet wel kwaliteit bestellen en niet over 1 nacht ijs gaan. Ik heb diverse bezoeken aan de showroom gebracht voordat we eruit waren (bv. wel of niet kunststof met houtprofiel, duurder maar mooier, extra hoge tuindeuren, et cetera.) maar het ging dan ook wel om en hele leuke middenklasser en niet om het boodschappenautootje voor moeders zegmaar. Nog geen seconde spijt van overigens.

Gratis tip: check je inboedel/opstalverzekering even op dekking voor glasschade. Onze jongste ging door een ruitje van de voordeur. Ruitje à 675,- wel te verstaan (dat speciale HR++ glas met een wit zandstreepje erin). Moet er niet aan denken wat dat voor de dubbele openslaande tuindeuren van 2.50 m zou worden :wink:

snelwegmaf
Eendagsvlieg
 Bericht 
Op zich is kunststof echt niet meer wat het ooit was. Wij hebben zelf 6 jaar geleden alles in PVC met houtnerf laten plaatsen. En, wij zijn nog steeds erg tevreden. Maar, ik probeer het wel bij te houden. Wij proberen zoveel mogelijk alleen met warm water te wassen en ik zet het zelf een keer per jaar in de was. Gewoon autowas. Ik ben alleen nog op zoek naar iets zinnigs om het beslag in te smeren. Ik had een speciale olie voorheen, gekregen van het bedrijf dat de ramen heeft geinstaleerd, maar die werken daar nu niet meer mee en het flesje is lang leeg. Hier vond ik meer info: http://www.comfort-ramen.be/blog/pvc-ramen-onderhoud/ Maar daar zeggen ze nu juist weer dat ik geen olie moet gebruiken maar teflon of siliconen spray. Nu weet ik het ook niet meer. :-) Heeft iemand ervaring hiermee?

zandbak
Master
 Bericht 
Mijn ouders hebben al 20+ jaar witte kunststof kozijnen met gewoon dubbel glas. Behalve de ramen af en toe lappen doen ze er niets aan. Het zal iets verkleurd zijn misschien, maar geen condens te bekennen tussen de ramen.

Houten kozijnen blijven een drama met om de zoveel jaar schilderen/laten schilderen. En als je dat een keer vergeet dan rotten je kozijnen ook fijn weg.
Dan is kunststof als dan niet met houtnerf profiel een prima oplossing voor luiere mensen. :x :x

Gerrit
Pro
 Bericht 

Bij mijn vorige woning alle houtwerk laten vervangen door kunststof, door firma KBZ uit Vlaardingen. Prima kwaliteit, en vakkundig geplaatst. Toen het bij de huidige woning ook tijd werd voor kunststof, was het bedrijf inmiddels overgenomen door de zoon. Zijn aanpak gaf ons weinig vertrouwen, dus kozijnen op de eerste verdieping aan de voorzijde laten vervangen door Mulder uit Rotterdam. Ook met hen goede ervaringen. Kozijnen op de begane grond, inclusief deurpartij aan de achterzijde, zijn door een kennis van ons in eigen beheer geplaatst. Kozijnen geleverd door Alhra uit Rotterdam.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ken juist een aantal mensen in mijn omgeving die al het kunststof eruit aan het slopen zijn en weer gewoon hout plaatsen. Vind ik persoonlijk een goeie zaak, want vind kunststof er echt niet uit zien. Harde eis bij onze nieuwbouw woning was ook dat er gewoon kozijnen van hout in kwamen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hm, deze ga ik volgen.

Op dit moment 3 offertes van bedrijven in België liggen, en eigenlijk wachten we op de offerte van een metselaar omdat er e.e.a. aan metselwerk gedaan moet worden (uitbreken, dichtmetselen, nieuwe dorpels etc.).

Wij hebben na veel verschillende ervaringen bij familie van ons gekozen om voor Deceuninck Zendow Neo Standard profielen te gaan vanwege de degelijkheid.

Grote vragen bij ons op dit moment:

- Folie met nerfstructuur of gelakt (3k prijsverschil ten nadele van gelakt), folie in donkere kleuren wordt door de ene afgeraden als er veel zon op komt, wat bij ons het geval is, de andere zegt dat kwartsgrijs perfect kan.

- Achterdeuren volledig glas of half glas, de een zegt "doe volledig" ivm braak (veiligheidsglas steviger dan de panelen), de ander zegt dat het geen fluit uitmaakt.

--- edit ---

Oud topic met (relevante) schop :[

Walker
Master
 Bericht 
Waar mensen zich al niet voor aanmelden op dit forum... Een topic van een jaar oud omhoogschoppen omdat je niet weet waarmee je eea moet smeren.

http://www.sloteninfo.com/draaikiepraam ... ponderhoud

Ik ken nagenoeg alle bedrijven in Nederland die iets met kunststof kozijnen doen. De meeste zijn goed tot uitstekend. Een aantal zijn wat minder, en sommige zijn gewoon slecht. Daar hoor je dan ook altijd de horrorverhalen over. Terwijl 98% gewoon een goed product levert tegen een eerlijke prijs.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tegen een eerlijke prijs..

Jaja.. Naar Nederlandse maatstaven. Wij zijn meer van de Duitsers, die doen het voor de helft en minimaal net zo goed. Heeft duizenden Euro's gescheeld. Maar de gemiddelde Nederlander vind dit te ingewikkeld, Duitsers inhuren. Snap ik ook wel. Is okay, betaal je meer.

zandbak
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ken juist een aantal mensen in mijn omgeving die al het kunststof eruit aan het slopen zijn en weer gewoon hout plaatsen. Vind ik persoonlijk een goeie zaak, want vind kunststof er echt niet uit zien.

Hangt er vanaf of je een typetje bent die regelmatig onderhoud laat doen of niet.
Kunststof kozijnen kun je tegenwoordig in zoveel kleuren en types krijgen. Van een afstandje lijkt het net hout, zonder enig onderhoud.

Kunststof kozijnen vervangen door hout, sjah, ieder zijn lol.

Kwibus
Master
 Bericht 
Had ik Kura al genoemd? Nee. Volgens mij wel. Maar goed. Kura dus O:)

wellproc
Master
 Bericht 
Ff een update van de topicstarter ;).
Van mede-FS-ers heb ik tips gehad en een tweetal partijen benaderd. 1 daarvan zat te ver weg en wilde niet komen/leveren (niet ons dekkingsgebied, dat begrijp ik), de andere heeft wel offertes beloofd maar nooit meer wat laten horen. Ook niet na een belletje van mijn kant.

Uiteindelijk kreeg ik via-via-via de naam van een betrouwbare leverancier in de regio. Die heeft een nette offerte gemaakt en inmiddels is naar tevredenheid bij ons een tweetal kozijnen vervangen door kunststof, inclusief rolluiken en horren.

Walker
Master
 Bericht 
Kura is de (Nederlandse) dealerorganisatie van een Duitse fabriek. Maken idd prima producten. Met kozijnleveranciers (vaak handelaren) uit Enschede en R'dam Spaanse Polder zou ik zelf toch wat voorzichtiger zijn. Als ze een eigen fabriek hebben: Ga vooral kijken. En bezoek eens 2 of 3 showrooms. Dan zie je vanzelf de verschillen in kwaliteit.

Sommige organisaties pompen miljoenen per jaar in marketing. Dat geld zouden ze dan beter in productontwikkeling kunnen steken.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dat zeg ik. Kura :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Hangt er vanaf of je een typetje bent die regelmatig onderhoud laat doen of niet.
Kunststof kozijnen kun je tegenwoordig in zoveel kleuren en types krijgen. Van een afstandje lijkt het net hout, zonder enig onderhoud.

Kunststof kozijnen vervangen door hout, sjah, ieder zijn lol.

Hangt ook af van type huis, de buurt en of het je zelf iets kan schelen hoe het eruit ziet. Je huis krijg wel een hele andere uitstraling. Ik snap dat het in sommige wijken niet boeit omdat het toch allemaal 13 in een dozijn huizen zijn.
En wat is nou de moeite om eens in de 2 jaar even een kwastje erover heen te halen.

zandbak
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Hangt ook af van type huis, de buurt en of het je zelf iets kan schelen hoe het eruit ziet. Je huis krijg wel een hele andere uitstraling. Ik snap dat het in sommige wijken niet boeit omdat het toch allemaal 13 in een dozijn huizen zijn.
En wat is nou de moeite om eens in de 2 jaar even een kwastje erover heen te halen.

Nou nee, geen 13 in een dozijn huizen, meer 12 verschillende soorten huizen...

Voor de een wel moeite, voor een ander niet.
Je kan het ook laten doen, of gewoon kunststof nemen, ben je overal vanaf voor de komende tig jaar.
Van een afstand zie je niet eens of het hout of kunststof is tegenwoordig,

Walker
Master
 Bericht 
Alles moet onderhouden worden, zowel kunststof als hout. Hout minimaal 1x per jaar schoonmaken scheelt al een hoop. Ook omdat je dan direct kleine plekjes ziet die je nog bij kunt werken. Kunststof omdat vuil zich ook hier op hecht.

djee
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Van een afstand zie je niet eens of het hout of kunststof is tegenwoordig,

Als je je ogen dicht doet of de andere kant op kijkt ook niet :thumb:
Voor de rest

Walker schreef:
Alles moet onderhouden worden

Pagina 1 van 1 [ 31 berichten ]