» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 2  [ 58 berichten ]
IsIkke
Master
 Bericht 
Dag allen,

Naast nieuw huis ook een nieuwe baan (per maart) .. nu bieden ze ook mij een abbo en nieuwe telefoon welke ik volledig mag uitkiezen.

Nu ben ik een gadget freak.. (je zou het niet verwachten) en zit ik een beetje rond te kijken welke het beste gaat worden.

Mijn oog is gevallen op:
- Samsung S8; (kans is groot dat hij er met maart is en zo niet kan ik wel een maandje wachten), nu ben ik niet echt een samsung fan.. maar zitten toch een hoop features op waarvan ik zeg: toch wel grappig.
- OnePlus 3; nu weet ik niet wat het verschil is tussen een 3T en 3 .. iemand hier een idee? ik kwam er niet uit met hun site..
- HTC M11. Ik heb al jaren een HTC, maar telkens lijk ik dezelfde problemen te hebben met ze (speakers) .. dus ik wil eigenlijk af van ze.

Iemand hier nog voorstellen?

A4
Master
 Bericht 
Heb nu de S7 edge. Bevalt prima. De S8 wordt in april aangekondigd zijn nu de voorspellingen.

IsIkke
Master
 Bericht 
A4 schreef:
De S8 wordt in april aangekondigd zijn nu de voorspellingen.

ja ik lees ook verschillende verhalen.. laatste is inderdaad april, met een paar eerste releases in maart.. mijn vriendin heeft de s7 edge en ik vind het een mooi apparaat.

liquid_force
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
- OnePlus 3; nu weet ik niet wat het verschil is tussen een 3T en 3 .. iemand hier een idee? ik kwam er niet uit met hun site..

nieuwere processor, grotere batterij (3400 tegen 3000mAh), front camera 16Mpixel en een lichtere Android versie ...

ik ben een grote OnePlus fan ... big value for the money ;)

IsIkke
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
big value for the money

hmm ok.. dan de vraag.. hoe nieuw is ie? .. gadget freak enzo :P wil eigenlijk nieuwste van het nieuwste :P

Tweebel
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
OnePlus 3; nu weet ik niet wat het verschil is tussen een 3T en 3 .. iemand hier een idee?

Lees dit even:
http://www.anandtech.com/show/10836/the ... ini-review

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
ik ben een grote OnePlus fan ... big value for the money ;)
Ik heb een simpelere OnePlus maar ben ook zeker tevreden. Nu een jaar in bezit en gaat nog als een trein.

Aanhanger
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
ik ben een grote OnePlus fan ... big value for the money

Precies. De juiste keuze wanneer je het toestel zelf moet betalen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:

da's duidelijk! thx

Aanhanger schreef:
De juiste keuze wanneer je het toestel zelf moet betalen.

jullie maken me wel lekker nu :P

maar jij zegt nu net iets wat me een beetje terug trekt.. "wanneer je het toestel zelf moet betalen" :P dat hoeft in dit geval niet... dus is er een toestel waar ik dan beter naar kan kijken? :P

IsIkke
Master
 Bericht 
3T wordt het hoogst waarschijnlijk :P thx voor input

liquid_force
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
hmm ok.. dan de vraag.. hoe nieuw is ie?

de 3T is net gereleased.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Heb zelf ook de 3T sinds kerst in huis... en draait sinds 31-12 op Nougat 7.0
Heerlijk. Ik dacht altijd dat mijn Sony Xperia Z3 (dualsim) nog wel ff meekom, maar oh oh oh wat een snelheidsverschil. En dat laden... Dash Charging is ill shizzle. Ik laadt mijn telefoon thuis niet meer, maar in de auto op weg naar werk. In 45 minuten van 20-25% naar 100%.

Existenz
(ook gadgetphreak)

IsIkke
Master
 Bericht 
:[ ik ben verliefd geworden op de Google pixel XL :P dus ik twijfel nu nog meer :P

Tweebel
Master
 Bericht 
Vind dat techradar altijd wel goede stukjes typt over telefoons:
http://www.techradar.com/reviews/google-pixel-xl-review

Op sommige vlakken is de Oneplus zelfs iets beter voor de helft vd prijs, dat is wel opvallend. google ding lijkt me een mooi apparaat, nog nooit 1 gezien eigenlijk. En veel vd meerwaarde zit in de superspionagefunctionaliteit van de software (dat geldt natuurlijk voor meer apparaten) maar is hier mogelijk wel erg extreem...

snovvdog
Master
 Bericht 
Samsung!

Why? Ik heb 4 jaar samsung gehad, nu Sony (Z3), tussendoor (Sony bij reperateur :[ ) HTC (One M7) en Xiaomi (Mi 4 LTE) en Nexus (5x), en ik vind IPS gewoon kut na Amoled te hebben gehad.
Reden 2: HTC en Samsung blijven het doen met 100 barsten in je scherm, de rest doet de touchlaag niks meer na een enkele barst (iig. Sony en Xiaomi) :[ . Na Xiaomi dood gebruik ik een oude S3 als werktel, toch gewoon een fijne tel.

Al die mensen die ouwehoeren over Touchwizz apps: Xperia en HTC hebben ook crap apps, en ik vind het echt geen slechte UI, gebruik een dialer en launcher die veel op die van Samsung lijkt, omdat de stock android dialer en app launcher gewoon kut is. Ook standaard Swiftkey ipv. gare android toetsenbord. Ook de klok/alarm/timer app is van Samsung prima, kan ik niet echt zeggen van bv. Sony of andere merken die heel achterlijk een scroll selector inbouwen :thumb_d: .

IsIkke
Master
 Bericht 
Mijn main verkoop punt is dus het 1440 scherm, de rest zie ik inderdaad dat een XL en de 3T op veel vlakken hetzelfde zijn en de 3T soms beter is en de XL de andere keren

@snovvdog samsung staat nu vrij laat in het lijstje .. maar is nog steeds een optie.. ik ben nu alleen meer aan het kijken naar de oneplus en de pixel xl..

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb met Oneplus en XL geen ervaring, ik ben biased naar merken die het 2 jaar uithouden met mij en weinig UI irritaties geven. Samsung is voor mij bewezen mishandeld, zelfs de niet waterdichte modellen doen het na een val in de WC, miste hele stukken glas/moederbord zichtbaar en toch doet hij alles. En toch heb ik bij Samsung het minste UI irritaties, waar ik bij andere merken heb van ''pff ik wil gewoon dit in 3 clicks doen niet vaag doen met swipen of scrollen of doen'', heb iig. bij Sony heel erg irritaties gehad met de UI. De 5x niet echt maar ik heb die telefoon vrij weinig gebruiken buiten intensief bellen.

Voor mij is het vooral een gebruiksvoorwerp/kan niet heel zuinig doen met tels, die dingen vallen nou eenmaal.

IsIkke
Master
 Bericht 
hmm ja hier hetzelfde hoor.. hoewel ik ook direct zit te kijken naar een otterbox :P

htc valt voor nu af... ik heb em altijd gehad hoor.. maar ik merk gewoon dat ze iets raars doen met speakers.. ik kan de laatste tijd niemand meer goed horen.. en dat gebeurt echt altijd met ze

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb met Oneplus en XL geen ervaring, ik ben biased naar merken die het 2 jaar uithouden met mij en weinig UI irritaties geven. Samsung is voor mij bewezen mishandeld, zelfs de niet waterdichte modellen doen het na een val in de WC, miste hele stukken glas/moederbord zichtbaar en toch doet hij alles. En toch heb ik bij Samsung het minste UI irritaties, waar ik bij andere merken heb van ''pff ik wil gewoon dit in 3 clicks doen niet vaag doen met swipen of scrollen of doen'', heb iig. bij Sony heel erg irritaties gehad met de UI. De 5x herinner ik mij niet echt maar ik heb die telefoon vrij weinig gebruikt buiten intensief bellen dus kan mij niet super veel van de UI herinneren.

Voor mij is het vooral een gebruiksvoorwerp/kan niet heel zuinig doen met tels, die dingen vallen nou eenmaal. En verder de UI moet zo zijn dat ik zo veel mogelijk kan doen met zo weinig mogelijk aanrakingen/acties/aandacht.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
blijven het doen met 100 barsten in je scherm,

Hhm.. Mijn telefoon heeft na 3 jaar nog steeds geen barst in het scherm. Wel 480p maar dat boeit mij niets.

Telefoontjes kopen, als je ergens op kan besparen is het wel dat soort onzin. *rent weer weg*

snovvdog
Master
 Bericht 
Laatste tel die het zonder basten uithield voor mij was een S2, toen telefoons nog dikkere randen om het glas heen hadden...
Afgelopen 4 jaar geen enkele telefoon gehad waar ik het scherm heel heb kunnen houden, zelfs met hoesjes, screenprotectors, cases. Dat ding valt gewoon elke week wel een keer ergens. En soms valt hij raar en is het krak boem.
Dave schreef:
Telefoontjes kopen, als je ergens op kan besparen is het wel dat soort onzin. *rent weer weg*

Meh, haat liefde verhouding met de telefoon, het is super super chill als je geen desktop bij de hand hebt/kan hebben of in situaties waar je moet wachten op iets of iemand, maar ik word over het algemeen na een paar seconden het gepingel op zo'n klein rotapparaat al zat. De tijd dat ik lange tijd op de telefoon kon kutten is lang voorbij, te klein, te traag, te onhandig.

//verwend met fullsize zware desktops op werk en thuis met minstens 3 schermen, volwaardig toetsenbord, en genoeg brute kracht om 40 dingen tegelijk te doen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Dave schreef:

:[ ik krijg het maar :P ook nog 2 pc schermen voor thuis en een laptop :P daar heb ik nog geen post over gemaakt :P

snovvdog schreef:
Laatste tel die het zonder basten uithield voor mij was een S2, toen telefoons nog dikkere randen om het glas heen hadden...
Afgelopen 4 jaar geen enkele telefoon gehad waar ik het scherm heel heb kunnen houden, zelfs met hoesjes, screenprotectors, cases. Dat ding valt gewoon elke week wel een keer ergens. En soms valt hij raar en is het krak boem.

:[ Otterbox dus, voor mijn pa zijn verjaardag ook eentje gegeven.. kan een vrachtwagen overheen rijden en er gebeurt nog niets :P

mijn huidige telefoon scherm zit ook een krasje in...maar ieniemienie.. en net genoeg ieniemienie om geirriteerd te zijn :P

IsIkke
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Meh, haat liefde verhouding met de telefoon, het is super super chill als je geen desktop bij de hand hebt/kan hebben of in situaties waar je moet wachten op iets of iemand, maar ik word over het algemeen na een paar seconden het gepingel op zo'n klein rotapparaat al zat. De tijd dat ik lange tijd op de telefoon kon kutten is lang voorbij, te klein, te traag, te onhandig.

:P mja geen last van.. ik zit soms gewoon hele servers te fixen op mijn foon :P

Kwibus
Master
 Bericht 
Begonnen met een S3, S4 met forse korting gekocht toen de S5 bijna op de markt kwam en S3 aan moeder de vrouw gegeven. Broerlief molde jaar later z'n S4 scherm nogal fors, gratis upgrade voor mijn vrouw dus. Beide S4's draaien sindsdien. Volgende tel wordt ook weer gewoon Samsung. S7, S8, misschien wel S9, vooralsnog doet de S4 gewoon wat-ie moet doen. Je weet wel: Facebooken, Twitteren, Snapschat, Instagram, Tinder...

IsIkke
Master
 Bericht 
mja Samsung staat hoog op de lijst

Maar op dit moment is het een toss up tussen de OnePlus 3T en de Google Pixel XL

3e staat zeker de Samsung S8 .. maar twijfel gevalletje aangezien er nagenoeg niets over bekend is..

snovvdog
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Tinder...

:lol:
Ben jij niet getrouwd met kinderen + in de midlife crisis leeftijd?

Zo te horen gebruikt IsIkke zijn telefoon voor wat meer.
Ik zit soms ook noodgedwongen met LMI of Teamviewer op de telefoon, niet fijn. Ja het lukt allemaal wel uiteindelijk, maar duurt zo lang. Helpt niet dat vele mobiele apps en beheerportals gewoon bagger zijn op mobiel, ook al zijn het ''mobiele'' versies. :duh:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone3=8161

Tja, S8 zou ik zelf naartoe leanen, met 3T als 2e keus, ook al heeft de pixel XL een betere PPI, vind dat het totaal niet nodig is op zo'n klein scherm/je hebt er vrij weinig aan imo.

3T > Pixel XL: ik wil een fysieke knop terug, maar dat is vooral persoonlijk. Dualsim ipv. single sim (super handig voor werk of op vakantie), meer RAM en ook meer oplaggeheugen, betere body to screen ratio (als je geen fysieke knoppen hebt, waarom dan een gigantische balk onder je scherm, erger ik mij op de Z3 ook aan), 3T heeft gewoon meer screen space tov. grootte en een fysieke knop ipv een doelloze glasbalk onder waar je niks aan hebt.

Kwibus
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ongelukkig getrouwd, kutkinderen, al jaren in de midlife crisis. En 0 succes op Tinder :|

Jeweettog...

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ben jij niet getrouwd met kinderen

Dat mag niet he!

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Daarom Tinder, irl valt teveel op.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
En 0 succes op Tinder :|

GPS spoofer gebruiken, jezelf in Letland zetten of Oekraïne ofzo, kan je nog lachen. Wat mij wel zorgen baart is dat je Pokémon Go niet eens meer opnoemt.

RRL
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Begonnen met een S3, S4 met forse korting gekocht toen de S5 bijna op de markt kwam en S3 aan moeder de vrouw gegeven. Broerlief molde jaar later z'n S4 scherm nogal fors, gratis upgrade voor mijn vrouw dus. Beide S4's draaien sindsdien. Volgende tel wordt ook weer gewoon Samsung. S7, S8, misschien wel S9, vooralsnog doet de S4 gewoon wat-ie moet doen.

Telefoons worden hier gebruikt tot ze er mee stoppen, dan voor +/- €250 een nieuwe. Vorig jaar een S4 gekocht als opvolger van de S3 Mini, hele vooruitgang in snelheid. Na een jaar begint de telefoon wel wat raar te doen, vooral dat hij 'incorrect PIN' aangeeft bij het ingeven van de goede ontgrendelcode en afgelopen weekend niet op willen laden. Keertje herstarten en het werkt allemaal weer.

Sinds een paar maanden zakelijk een iPhone 6S. Met de twee telefoons naast elkaar merk ik duidelijk dat ik de Samsung vele malen fijner vind werken. Volgende privételefoon wordt weer een Samsung.

Existenz
Die hard
 Bericht 
OnePlus 3T. Dualsim. Zoveel handiger.

Existenz
(rende 3 jaar geleden voor het laatst met 2 toestellen rond)

IsIkke
Master
 Bericht 
mja dualsim is handig maar ik gebruik het niet.. mijn privé nummer wordt gewoon geport naar bedrijfsnummer.. en ja dan kunnen klanten mij bellen.. maarja.. dan belt die ene klant :P

de 3T lijkt echt perfect.. behalve de 1080p scherm.. ik wil 1440.. en ja geheel onzinnig.. volledig mee eens.. sterker nog ik ga het gebruiken voor VR.. nog meer onzinnig :P volledig mee eens.. maar mja.. hierdoor wil ik toch 1440 ^.^ had de 3T 1440 gehad.. had ik zonder twijfel de 3T genomen..

maar houdt nog steeds niet in dat ik 100% ben gevallen voor de Pixel :P 3T is nog steeds een optie.. maar ja het enige waar ik dus tegenaan hik is het scherm

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat mij wel zorgen baart is dat je Pokémon Go niet eens meer opnoemt.
Ssssssstttttttttttt. Stil nou toch. Dadelijk leest hier zo lekker wijf mee :[

Kwibus
Master
 Bericht 
BTW, vandaag gevierd dat MdV en ik exact 25 jaar geleden ons eerste afspraakje hadden. Iemand nog alternatieven voor Tinder O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Happn. Iets minder sneu publiek, dus voor de lol iets minder leuk.

DidbeZ
Master
 Bericht 
iPhone 7?

*rent achter Dave aan*

IsIkke
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
iPhone 7?

:| :loco:

DidbeZ
Master
 Bericht 
Als je toch zelf niet hoeft te betalen? Prima toestel, werkt altijd. Groot voordeel, batterij gaat twee dagen makkelijk mee ten opzichte van de halve dag bij de meeste Android toestellen...

Pietert
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Iemand nog alternatieven voor Tinder

Grindr. Erg over te spreken.

Kwibus
Master
 Bericht 
Nee, ik zoek de lesbische variant daarvan. Ik is niet zoals jij O:)

Pietert
Master
 Bericht 
Je bent een lesbische nymfomaan gevangen in een mannenlichaam? Keurig :)

Scaniafan
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Groot voordeel, batterij gaat twee dagen makkelijk mee ten opzichte van de halve dag bij de meeste Android toestellen...

:| Dat is niet als je 'm op regelmatige basis gebruikt hoor... Heb hier collega's met een een iPhone 7 die minder bellen dan dat ik doe op een dag en mijn S4 mini gaat langer mee dan hun iPhone :x

DidbeZ
Master
 Bericht 
Ik gebruik hem toch gedurende de hele dag, flitsnav, google maps e.d. en gaat nog steeds prima 2 dagen mee. Ik sluit wel consequent apps die ik niet meer gebruik. Dat scheelt wellicht.

liquid_force
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Iemand nog alternatieven voor Tinder O:)

Happn is schijnbaar de nieuwe hype :lol: :lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
collega's met een een iPhone 7 die minder bellen dan dat ik doe op een dag en mijn S4 mini gaat langer mee

Bellen met een telefoon, het moet niet gekker worden. Bellen doe je maar gewoon met skype.

IsIkke
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Als je toch zelf niet hoeft te betalen? Prima toestel, werkt altijd. Groot voordeel, batterij gaat twee dagen makkelijk mee ten opzichte van de halve dag bij de meeste Android toestellen...

:fp: prima toestel al niet.. gezien de software bleh is

halve dag bij de meeste android toestellen? dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb..

Tweebel
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
halve dag bij de meeste android toestellen? dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb..

Mijn fanboy radar gaat af!

IsIkke
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Mijn fanboy radar gaat af!

:[ niet van mij iig :P hij begon ermee :P ik wijs alleen op onzin ;)

oh wacht misschien heeft hij een punt.. chinese rommel die je voor 100 euro kan oppikken hebben misschien een halve dag :P

Scaniafan
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Bellen met een telefoon, het moet niet gekker worden. Bellen doe je maar gewoon met skype.

:lol:

Neh, gesprekskwaliteit van Skype is lang niet zo denderend als je regelmatig in het buitenland vertoeft en de kosten voor telefonie van / naar andere landen is lang niet zo duur als de kosten voor data in het buitenland :x

Pagina 1 van 2 [ 58 berichten ]