» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, kijken hoeveel know how er op dit forum zit :)

Volgende probleem:

Zakelijke mail van mijn werkgever loopt via een Office 365 account.

Nu hebben we vanaf vandaag problemen met zowel inkomende als uitgaande mail. (leuk zo'n pinksterweekend dat we volledig afhankelijk zijn van de mail mbt inkomende bestellingen..)

Inkomende mail komt dus niet binnen, heb zelf vanaf mijn eigen mail een testmail gestuurd, maar daar krijg ik geen error op terug.
Verder lukt het verzenden van de mail ook niet: binnen een paar seconden krijg ik de volgende error:

Citaat:
Tijdens een poging om het bericht in Office 365 te verzenden heeft de ontvangende e-mailserver buiten Office 365 een fout gerapporteerd.
info Office 365 harold
Afzender Actie vereist
Schending van beleid of systeemfout

Oplossing
Ga in de sectie Foutdetails die hieronder wordt weergegeven naar Gerapporteerde fout voor meer informatie over het probleem. Mogelijk vindt u daar wat er is misgegaan en hoe dit kan worden opgelost. Bijvoorbeeld: als in het foutbericht staat dat het bericht is geblokkeerd vanwege een mogelijk virus of omdat het bericht te groot is, verzendt u het bericht opnieuw zonder de bijlagen.
Als u het probleem niet kunt oplossen, is de kans groot dat alleen de e-mailbeheerder van de geadresseerde dit kan doen. Neem op een andere manier contact op met de geadresseerde (bijvoorbeeld via de telefoon) en vraag of ze hun e-mailbeheerder op de hoogte willen brengen van het probleem. Noem ook de gemelde fout uit de sectie Foutdetails hieronder.

Was dit nuttig? Stuur feedback naar Microsoft.

Meer informatie voor e-mailbeheerders
Statuscode: 550 5.0.350

De fout die is gerapporteerd door de ontvangende server, is niet specifiek genoeg om de exacte aard van het probleem te bepalen. Deze fouten geven vaak aan dat het bericht een beveiligings- of beleidsinstelling schendt die is geconfigureerd op de e-mailservers van de geadresseerde.

Als de afzender het probleem niet kan oplossen door het bericht te wijzigen, kan het probleem waarschijnlijk alleen worden opgelost door de e-mailbeheerder van de geadresseerde. Probeer het volgende:

Controleren of de fout informatie over het probleem bevat - De gemelde fout die is geretourneerd door de externe e-mailserver, kan worden gevonden in de sectie Foutdetails hieronder. In deze fout wordt mogelijk vermeld wat er is misgegaan en deze informatie kan aanwijzingen bieden over hoe dit kan worden opgelost. Als bijvoorbeeld in de fout staat vermeld dat het bericht is geweigerd vanwege een SPF-probleem (Sender Policy Framework), moet u samen met uw domeinregistrar ervoor zorgen dat de SPF-records in uw domein juist zijn geconfigureerd.

Controleren of de fout informatie bevat over waar het probleem zich voordoet - Zoek bijvoorbeeld naar een domeinnaam zoals contoso.com. Als de fout een domeinnaam bevat, is dit mogelijk een aanwijzing over wie er verantwoordelijk is voor de fout. Dit kan de e-mailserver van de geadresseerde zijn, of een service van derden die wordt gebruikt in uw organisatie of in de organisatie van de geadresseerde om e-mailberichten te verwerken of te filteren.

Contact opnemen met de e-mailbeheerder van de verantwoordelijke partij als u het probleem niet kunt oplossen - Geef de beheerder de foutcode en het foutbericht uit dit rapport over niet-uitgevoerde bezorging (NDR) voor hulp bij het oplossen van het probleem. Problemen omtrent beveiliging of beleidsschending worden mogelijk al opgelost door uw verzendende IP-adressen of domein toe te voegen aan de lijst met toegestane afzenders.

Waarschijnlijk kan dit probleem alleen worden opgelost door de e-mailbeheerder van de geadresseerde. Het is niet waarschijnlijk dat Office 365-ondersteuning u kan helpen met dit soort extern gerapporteerde fouten.

Oorspronkelijke berichtdetails
Gemaakt op: 3-6-2017 19:39:37
Adres van afzender: info@xxx.nl
Adres van geadresseerde: xxxxx
Onderwerp: xxxx

Foutdetails
Gemelde fout: 550 5.0.350 Remote server returned an error -> 550 Sender has no A, AAAA, or MX DNS records.;EUR02-AM5-obe.outbound.protection.outlook.com xxxxx.nl
DSN gegenereerd door: VI1PR06MB3086.eurprd06.prod.outlook.com
Externe server: filter01nm.se.isp-net.nl

Kwibus
Master
 Bericht 
Wie levert jullie ICT/mail omgeving? Zelf gedaan of een externe partij?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Nee, is een extern bedrijf,. Morgen kijken of we daar iemand van kunnen bereiken maar heb mijn vraagtekens of dat lukt in het weekend, tot dusver nog nooit een beroep op hen hoeven doen in het weekend.

Kwibus
Master
 Bericht 
Die hebben problemen met hun Office/server configuratie. Ik zou ze maar eens gaan bellen.

Rover
Master
 Bericht 
Office365, problemen op het platform van Microsoft zelf. Sterkte :thumb: Support kost daar veelal helaas naar mijn inziens teveel tijd. Ben blij dat wij nog steeds een on-premise Exchange server hebben :[

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Rover schreef:
on-premise Exchange server

Ik die van ons... :cry:

Rover
Master
 Bericht 
Je kunt eventueel op mxtoolbox.com nog even kijken of er bekende problemen zijn met jullie domain-setup. Bijvoorbeeld spf records en/of blacklists.

Kwibus
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Office365, problemen op het platform van Microsoft zelf
Hoeft niet per se, er zijn ook andere constructies mogelijk met AD connectoren enzo. Kan dus ook nog bij de lokale hoster liggen. Maar als je een hoster hebt, bel je die uit z'n nest. Je gaat hun werk toch niet zitten doen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Hmm, ik heb het toch het idee dat het in het hosten van de domeinnaam zit. Ik zie nu dat de website ook niet bereikbaar is, en als ik domeinnaam test via mxtoolbox dan geeft ie aan "DNS record not found".

Signum
Master
 Bericht 
Harold schreef:
DNS record not found".

Lijkt me niet goed nee. Klopt ook wel als je de foutmelding ziet:

550 Sender has no A, AAAA, or MX DNS records

Extern bedrijf vergeten de domeinnaam te verlengen? Of zijn ze failliet gegaan?

Rover
Master
 Bericht 
Probleem met de domeinnaam dus.1 voordeel, dat is meestal redelijk snel op te lossen.

Bredero
Pro
 Bericht 
Op https://testconnectivity.microsoft.com diverse tests, oa voor mail.

Succes!

(Ps: kan je inloggen op admin portal/healthdashboard zien of is dat allemaal uitbesteed?)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, probleem is duidelijk en ik had al een vaag voorgevoel: 2 week geleden was er een factuur binnengekomen voor verlenging domeinnaam:

Ben vandaag even bij het werk langsgegaan om te kijken wat er op de factuur stond: binnen 14 dagen rekening betalen anders komt automatisch domeinnaam te vervallen.

Nu is het geld wel op tijd afgeschreven maar naar een verkeerd rekeningnummer dus.

Maar inmiddels hebben we contact gehad met de domeinbeheerder en na voldoen van de factuur wordt domeinnaam weer geactiveerd. Dus loopt met een sisser af...

Iedereen bedankt voor hier en via PM reageren en meedenken. :thumb:

Signum
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Nu is het geld wel op tijd afgeschreven maar naar een verkeerd rekeningnummer dus

We zullen de factuur voor het oplossen van dit probleem maar achterwege laten dan :lol:

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]