» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb een Lenovo tablet van een jaar of 6 oud als ik moet gokken. Er staat een oude Android uit die tijd op. Updaten doet ie niet.

Ding gebruiken we alleen op vakantie voor series kijken en simpele spelletjes.

Door de oude Android kan ik niet de nieuwste Netflix installeren. Die waar je series offline kunt opslaan, wat juist handig is op vakantie.

Is er een mogelijkheid om de nieuwe Netflix wel te installeren?
Rooten en dan een nieuwe Android erop lijkt me ingewikkeld en weet niet of dat überhaupt werkt met deze hardware. Nog nooit gedaan, in het kader van dingen niet weggooien als het niet kapot is misschien wel een goede optie.

Of is de way to go toch een nieuwe tablet..

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

Ik zet altijd een custom ROM op mijn oudere telefoons, zodat ik toch de nieuwste Androidversies heb. Wellicht werkt dat voor een tablet ook, maar dan moet er iemand zijn die zo’n custom ROM heeft gemaakt. Voor het installeren daarvan bestaan best prima stappenplannen.
Om welke tablet gaat het?

Nieuwe tablet kan natuurlijk ook. Voordeel daarvan is dat je er weer een paar jaar mee vooruit kan, zonder veel moeite te doen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
https://tweakers.net/pricewatch/361883/ ... ificaties/

Draait op Android 4.2 blijkbaar.

Voor een custom rom moet iemand die specifiek voor dit model gemaakt hebben?

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik heb voor je gezocht op XDA (forum) en op Needrom. Op beide kan ik geen custom roms vinden. Waarschijnlijk is er toentertijd weinig belangstelling voor geweest of moeilijk te rooten. Rooten lukt wel (info op XDA-forum, account aanmaken) en is makkelijk. Weinig risico. Maar alleen kun je daarna nog niet echt iets, want je hebt Android 5.0 of hoger nodig. En dat is er dus niet, zo lijkt het.

Existenz
(had het een leuk project gevonden)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Deze maar bestellen dan denk ik...?
https://tweakers.net/pricewatch/1131021 ... zwart.html

Of is er eentje van veel betere prijs/kwaliteit? Boven de €200,- vind ik onzin voor een ding die we alleen op vakantie gebruiken.
Heb geen kaas gegeten van tablets.

Fpsdoug
(is Existenz dankbaar voor het uitzoeken)

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Of is er eentje van veel betere prijs/kwaliteit?

Ik denk dat je weinig beters vindt in die prijsklasse.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Zit je weer met oude meuk dadelijk. Ik zou voor een Xiaomi tabletje gaan via Ali Express. Die brengen net een nieuwe, zeer betaalbare, lijn op Android 8.1 (Mi Pad 4) en anders is een Huawei M3 wellicht wat? Zou minimaal Android kiezen, maar weet dat 9 er al weer aan dit te komen. Development van custom roms voor tablets is gezien de zeer geringe vraag en interesse vanuit de community laag.

Existenz
(gebruikt al jaren de Sony Z3 compact tablet, waterdicht en dus ideaal voor strand/zwembad/Donald Ducks lezen in bad)

zandbak
Master
 Bericht 
Voor zijn doel maakt dat weinig uit, of het nou android 6,7,8 is
Mi pad 4 is ook maar een 8", die samsung is 10"
En 170 euro, als je bij de douane eruit wordt gepikt, kan je nog wat extra euro's aftikken.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat dacht ik ook.

Ik heb die Samsung besteld, daar kan ik de komende jaren vast wel mee Netflixen op vakantie. Bedankt voor het meedenken :thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Xiaomi

:respect:

Geweldig merk, ik ben onlangs begonnen met hun Aqara spul. Alleen nog even met Yeelight spelen.

De Powerbanks zijn ook top.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ding lijkt prima te werken voor wat het moet doen.
Opgestart, geüpdatet (kutwoord), Netflix geïnstalleerd en in een la gemikt.
Misschien moet Netflix een eigen machine maken voor klanten als ik.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten