» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 2 van 2  [ 59 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Yep, de Windows licentie is hardware verbonden.

Hw ID zou niet moeten veranderen adhv. SSD, meestal moederbord gebonden.

Achja, gebruik een activator, heb je dat gezeik niet, en kan je je hdd gewoon vrij overzetten op 100+ moederborden.

Spook
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Als je de 1e foto bekijkt, zie je duidelijk de 4 draadjes.

Het gaat om de headers op het bord. Beter lezen ;)

snovvdog
Master
 Bericht 
Je kan er altijd 5v of zelfs 3.3 v op zetten ipv. 12 als je via het mobo de rpm niet kan stellen.

Spook
Master
 Bericht 
Of 7 volt als ie bij 5 volt niet aan wil slaan. Verbinden tussen 5 en 12. Deed ik vroeger met een baybus.

Maar PWM is wel zo prettig. Mits je bordje het aan kan sturen. Bij OEM-bordjes is dat maar net de vraag.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Hw ID zou niet moeten veranderen adhv. SSD, meestal moederbord gebonden.

Ja wat denk je wat ie gedaan hep

snovvdog schreef:
Achja, gebruik een activator, heb je dat gezeik niet,

Moet je wel weten wat je doet, voor je het weet heb je iets van WannaCry actief. Linke business die vage tooltjes.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ja je moet ze niet Googlen en dan van de eerste de beste site halen, gewoon een betrouwbare verified torrent of eventueel comments lezen van een NZB of op Spotnet?
Maar inderdaad, post gemist :oops: .

Overigens, ik heb inderdaad mijn vraagtekens of KMSpico in deze staat nog gaat werken. Vaak deed die toch moeilijk als hij de servers al heeft bereikt in niet geactiveerde status. Heb de nieuwste versie ook nog niet geprobeerd, ben gewend aan een ISO waar die activatie meuk al in zit en automatisch unattended wordt toegepast.

Lang leve Unattended releases (zoals van Spiky of Vinny27). Bespaart zo veel hoofdpijn en user input. Gewoon starten, weggaan, en na 25 minuten is alles klaar, alleen je usernaam invoeren... Geen bombardement aan vragen van windows setup.

Vandaag op werk bij een gemeente weer hoofdpijn gehad met activeren, moet ik dat trage gekut over de telefoon doen x10, want slui pakt de proxy uit internet settings niet (alles zit op slot en verkeer naar buiten loopt via proxy). Die activatie meuk is niks anders dan malware. Want geen éénzelfde key voor multi-pc zoals we voor sommige andere klanten hebben, maar alles moest goedkoop dus OEM W10 Pro licenties :[ .

flaskk
Master
 Bericht 
Of op de legale manier, oude hdd erin, naar win10 upgraden en activeren. En dan ssd erin, en waarschijnlijk een schone installatie doen.

cocodee
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Beter lezen

So what, als de nieuwe fan dezelfde pin-layout heeft, zie ik het probleem niet. :huh:

Spook
Master
 Bericht 
Je kunt een 4-pins stekker op een 3-pins header duwen. Werkt ie hetzelfde maar zonder PWM. Archie weet blijkbaar niet eens waar hij 'm vandaan los heeft getrokken, anders kon ie ook wel uitvogelen welke omschrijving overeenkomt met zijn huidige stekkertje.

Pagina 2 van 2 [ 59 berichten ]