» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Mijn Asus X751L kan een update wel downloaden maar niet installeren.
Dit is al een tijdje en deze melding blijft steeds terug komen.
Het gaat om update Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB4013429).

Wie weet hoe dit op te lossen?

flaskk
Master
 Bericht 
Google zegt, "reset windows updates"

Wellicht helpt dit?
Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tig problemen over gerapporteerd. Lekker laten gaan, gaat vanzelf wel weer over.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Als ik het goed lees is het dus bekend bij windows dat er iets niet klopt met deze update?
Kun je me in makkelijkere taal / stappen uit leggen hoe ik dan meot resetten? Sorry grote pc noob :)

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Heb hier een machine die al sinds september failed op alle cumulatives. Het enige wat daar bij schijnt te helpen is een in-place upgrade (W10 over W10 installeren met behoud van settings en applicaties), maar ik wacht wel even tot de Creators Update - de eerstvolgende 'major', wat eigenlijk ook een in-place upgrade is.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dus Morbid, bij een nieuwe update moet dit opgelost zijn?

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Ik verwacht dat de eerstvolgende major update dit wel oplost, aangezien dat eigenlijk een in-place upgrade is. De Creators Update is zo'n major en wordt in april verwacht.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Die overschrijft dan zeggggggg maaaaarrrrrrrrr de update die het nu niet doet?

Ik wacht de melding rustig af.
In iedergeval goed om te lezen dat meerdere mensen last hier van hebben, dan ligt het niet aan mijn pc

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Het gaat om update Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB4013429).

Wie weet hoe dit op te lossen?

Ik had ook dit probleem.

Via zoeken naar KB4013429 kwam ik een video tegen met de oplossing. Jammer dat ik die video niet meer kan vinden. Ik weet well dat er iets gerepareerd moest worden. Daarna opnieuw de download draaien. Na installatie system reboot.

Toen was het probleem opgelost.

Boralis
Master
 Bericht 

Melding heeft het over AMD video driver. Misschien idee om even gewoon een driver van de AMD site te installeren?

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Die overschrijft dan zeggggggg maaaaarrrrrrrrr de update die het nu niet doet?

Die in-place upgrade overschrijft Windows zelf, en daarmee de fout die voorkomt dat de Cumulative update fout gaat.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Zo, hier is de Creators Update op de cumulatieve faalbak geïnstalleerd en dat ging goed. De echte test komt overigens volgende maand, met de eerstvolgende Cumulative.
De rest van de computers laat ik nog even zo.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die update waar Schoenzool het over heeft was bij mij wel correct geinstalleerd maar vervolgens heb ik bemerkt met allerlei foutcodes dat mn systeem er instabiel van werd met betrekking tot videobewerking. Eraf gelazerd en probleem opgelost.

Nu heb ik Windows Update helemaal gedeactiveerd, klootviolen met hun gare updates.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nu heb ik Windows Update helemaal gedeactiveerd, klootviolen met hun gare updates.

hoe?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nu heb ik Windows Update helemaal gedeactiveerd,

FTFY

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Schoenzool schreef:
hoe?

services.msc => Windows Update => Uitgeschakeld.

flaskk
Master
 Bericht 
Schoenzool
Master
 Bericht 
Dave schreef:
services.msc => Windows Update => Uitgeschakeld.

hoe kom ik in services.msc?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb Windows Classic Shell, ik typ het gewoon in.

http://www.classicshell.net/ 8)

Signum
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
hoe kom ik in services.msc?

Op start drukken in dan intypen.. Gevolgd door de Enter toets.

Kwibus
Master
 Bericht 
Daar heb ik gisteren nog voor gewaarschuwd. U is allemaal beta-tester hoor.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Zo, hier is de Creators Update op de cumulatieve faalbak geïnstalleerd en dat ging goed.

Liep hier ook perfect. Duurde alleen erg lang. Update had 1.5 uur nodig.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Na de Creators Update is de eerste Cumulative over de cumulatieve faalbak gegaan en dat ging goed. En aangezien ik nergens hard tegenaan liep heb ik alle andere PC's meteen ook maar overgezet (en meteen de boel opgeruimd - windows.old 22GB).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
windows.old 22GB :huh:

Kwibus
Master
 Bericht 
29.5 GB + 1.9 tijdelijke installatiebestanden :x

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Dave schreef:
windows.old 22GB :huh:

Als je een major update hebt gehad, vind je je complete vorige Windows terug in C:\Windows.old. Deze ruim ik altijd meteen op met Disk Cleanup (je kunt dan overigens niet meer terug naar je vorige Windows). C:\$Windows.~BT en C:\$Windows.~WS mogen ook weg.

Kwibus
Master
 Bericht 
Wat ik niet snap is dat ze met elke grote update systeemherstel weer standaard op "uit" zetten. Je zou juist verwachten dat dat standaard aan staat en blijft.

Pagina 1 van 1 [ 27 berichten ]