» Off-"Flitsservice" » Techniek Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Scaniafan
Master
 Bericht 
Goed, FS knows all en Google knows little...

Wij zijn in ons huis de complete elektra aan het vernieuwen (stoffen draad vervangen, schakelmateriaal vervangen, verdeelkast vervangen, aardpen slaan etc.).

Nu staat onze verdeelkast in onze hal vlak bij de trap. Mijn eerste plan was in de ombouw een noodverlichtingsarmatuur te plaatsen zodat bij stroomuitval de kast verlichting in de kast aan gaat.

Al denkende had ik echter het idee om de 4 armaturen die sowieso in het trappenhuis komen (kelder, hal en 2 overlopen) meteen als noodverlichting te gebruiken.

Alleen... bestaan er (fatsoenlijke) armaturen die als normale verlichting gebruikt kunnen worden en in geval van stroomuitval aan gaan?

Tot nu toe heb ik deze lamp (4e op pagina) gevonden, maar die werkt niet als noodverlichting als het armatuur uit staat :fp: Daar heb ik dus geen reet aan :[

Buiten de Chinese brol waarmee je dood wordt gegooid op internet, bestaat er iets fatsoenlijks dat jullie weten?

Pita
Master
 Bericht 

racefiets
Die hard
 Bericht 
Je zal sowieso met een extra draad naar je armatuur moeten. Eentje met een continu spanning en een geschakelde draad. Over het algemeen zitten beide aansluitingen in het armatuur al dan niet gebrugt om het armatuur schakelbaar te maken. Bij wegval van de vaste spanning gaat het armatuur vervolgens aan ongeacht de stand van de schakelaar. Het zou me verbazen dat jou aangehaalde armatuur schakelaar afhankelijk is. Dat lukt alleen met een centrale voedingsunit voor meerdere noodverlichtingsarmaturen. Ga je met een ingebouwde accu werken dat gaat het licht gewoon aan als je vaste spanning weg valt.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Sowieso gaan er voor die lampen dan uiteraard 4 draden naar het lichtpunt.

Fase, schakel, nul en aarde.

Pita schreef:
Is deze iets ?

Ik zal eens zoeken op de pagina, volgens mij linkt jouw link naar een algemene pagina.

racefiets schreef:
Het zou me verbazen dat jou aangehaalde armatuur schakelaar afhankelijk is

Dat is een lamp die je in ieder armatuur zou kunnen plaatsen:

Citaat:
- Als de lamp AAN is en de spanning valt
uit, (stroom uitval) dan blijft de lamp
automatisch voor maximaal 3 uur branden.
(Dus als de lamp met de schakelaar uit
staat, dan gaat hij met een stroomuitval
NIET automatisch aan.)

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Tot nu toe heb ik deze lamp (4e op pagina) gevonden, maar die werkt niet als noodverlichting als het armatuur uit staat :fp: Daar heb ik dus geen reet aan :[

Die 2e lamp (van 49,95) lijkt me anders prima hoor :thumb:

noodunit, voor gewoon en noodbedrijf met accu

racefiets
Die hard
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dat is een lamp die je in ieder armatuur zou kunnen plaatsen:

Ah, lamp nummer 5... (als je degene zonder plaatje mee telt.)

Raymond
Master
 Bericht 
Ook mooi in de woonwagen.

Afbeelding

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]