» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
wellproc
Master
 Bericht 
Onze xdehands HP Laserslet krijgt kuren. Het is een 2420dn.
De problemen zitten in de papierdoorvoer. Af en toe pakte hij een papiertje niet goed en dan moest je die even verwijderen en in de herhaling ging het wel goed. Maar inmiddels is het niet meer af en toe, en gaat het eigenlijk continu fout bij het duplexen... De pagina wordt dan terug ingevoerd in de printer (automatisch) en daarbij gaat het papier dubbel...
Beetje irritant, want als hij print is het helemaal prima.

Wat zou de oorzaak/oorzaken kunnen zijn en hoe kan ik dit verhelpen? Revisiesetje voor de papierrollen of denk ik dan te simpel?

Rover
Master
 Bericht 
Revisiesetje papierrollen is bijna altijd voldoende.

wellproc
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Revisiesetje papierrollen is bijna altijd voldoende.

Heb jij daar een goed adres voor?
Ik zie wel een onderhoudsset maar die kost een ruime 160 euro. :x

Pita
Master
 Bericht 

Gewoon een nieuw modern printertje aanschaffen !

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
wellproc schreef:
Ik zie wel een onderhoudsset maar die kost een ruime 160 euro. :x

Welnee een roller kitje is genoeg voor drie tienen.. Voorbeeld;
https://www.prilux-shop.de/roller-servi ... 2_366_1237

Pita schreef:
Gewoon een nieuw modern printertje aanschaffen !

2420dn is modern zat.

wellproc
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Welnee een roller kitje is genoeg voor drie tienen.. Voorbeeld;
https://www.prilux-shop.de/roller-servi ... 2_366_1237

:thumb:
Und in Nederland?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tsja met NL heb ik weinig meer mee te maken als het niet Duitsland is dan trek ik het ergens anders vandaan, zoals USA (snellere shipping dan China).

Zijn zat mogelijkheden als je een beetje internationaal ingesteld bent (Ebay.com/Ebay.de). RK 2400 Roller kit inkloppen en klaar. Maar in feite gaat het alleen om RL1-0542 en RM1-1298 (rolletje en seperation pad voor tray 2.. tray 1 is handinvoer). Die dingen zijn een paar dollar Euro. Ik heb geen zin om mn adres bij Ebay om te zetten naar NL om te zien wat voor resultaten eruit rollen, kijk zelf even. Probeer Azië te vermijden tenzij je drie maanden wil wachten.

wellproc
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Tsja met NL heb ik weinig meer mee te maken als het niet Duitsland is dan trek ik het ergens anders vandaan, zoals USA (snellere shipping dan China)..

Zijn zat mogelijkheden als je een beetje internationaal ingesteld bent (Ebay.com). RK 2400 Roller kit inkloppen en klaar. Maar in feite gaat het alleen om RL1-0542 en RM1-1298 (roll en seperation pad voor tray 2.. tray 1 is handinvoer). Die dingen zijn een paar dollar Euro.

Grrmmbl. Beetje dienstverlening is er ook al niet meer bij hier ;).
Heb uiteraard zelf gezocht, maar een EAN-code werkt altijd beter bij dit soort zaken.
Die (b)lijkt er niet te zijn. Heb inmiddels een complete set (incl. de 'dure' RM1-1508 transfer roller) gevonden voor €36,= incl. verzending in NL. Die transfer roller ziet er bij mij niet al te jofel meer uit en als ik dan toch bezig ben om de rollers te vervangen dan maar gelijk goed.
Uit USA zijn doorgaans hoge verzendkosten, uit VK is het dan voordeliger. Maar ook dan kom ik op € 23,= voor een set waarvan de inhoud onduidelijk is.
Uiteraard kan AliExpress nog voordeliger leveren maar voor dit soort spul heb ik daar geen zin in. Kan er eindeloos op wachten en dan krijg je nog C-kwaliteit.

Dussuh: het zal wel VK worden als ik antwoord krijg dat de juiste onderdelen er in zitten.

Dank voor het meedenken! :thumb:

Rover
Master
 Bericht 
Bel ff met microfix (http://www.microfix.nl ) die hebben het waarschijnlijk op voorraad en rekenen meestal nette tarieven.

Edit
123inkt heeft ze ook, 3,95 p/st

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Je kan alleen het rolletje doen maar dan loop je nog het risico dat er binnenkort twee of meer velletjes tegelijk gepakt worden. In mijn tijd in de buitendienst verving ik altijd beiden. Twee keer rijden is bloedirritant.

wellproc
Master
 Bericht 
Inmiddels de rol + separation pad vervangen. In de tijd tussen bestelling en levering deed de printer het plotseling weer zonder problemen. Even geaarzeld, maar toch maar de onderdelen vervangen want de oude waren duidelijk glad en de nieuwe stroef... :lol:
Na vervanging een printje maken en ja hoor: het gekloot is terug. Onherstelbaar terug...
Hij pakt nu overduidelijk twee papiertjes als er maar 1 nodig is en de overlap is ongeveer 1 cm... Dus heb ik bijdehand de oude separation pad teruggezet maar dat loste niets op. Ander papier (90g ipv 80g) geprobeerd maar dat was ook geen oplossing. Minder papier in de lades (20 vel), njet. Meer papier (250 vel/max), njet...
En toen was ik er zo klaar mee dat ik de roller terugwisselde. OPGELOST! :thumb: :[ :x

Ik snap er echt helemaal niets van... De oude versleten gladde roller doet het wel goed, de nieuwe ruwe roller pakt 2 papiertjes. Oude of nieuwe separation pad maakt hierbij geen enkel verschil. Hoe kan dit nu weer???

Tijdens de hele operatie trouwens ontdekt dat een plastic geleiderolletje bij de uitgang (vlak voordat het papiertje bovenop in de bak valt) niet meer in z'n veertjes zat. Dat zorgde waarschijnlijk voor de vastlopers bij duplex printen, omdat ie dan eerst het papier er bijna helemaal uitgooit en dan m terugneemt voor de andere zijde... :[
UPDATE: dat gaat toch niet goed. Enkelzijdig werkt prima, duplex loopt ie vast op een tweede papiertje dat opeens tevoorschijn komt.
Echt ik moet even weg bij dat ding anders gaat ie vliegen :boos: :boos: :boos:

wellproc
Master
 Bericht 
Goed, hopelijk is er nog iemand die nog een keer wil meedenken...

Na revisie van de rol+separation pad was het probleem dus niet opgelost. Het blijkt dat alles wel probleemloos werkt als ik print vanuit lade 1 (de handinvoer)...
Dus het zit toch in lade 2, ik denk zelf in de separation pad omdat er toch 2 pagina's worden ingevoerd als er maar 1 nodig is. Maar oude of nieuwe separation pad maakt niet uit.

Oplossen kan ik het dus niet, ik denk nu aan een 2430 die ik kan overnemen. Helaas heeft die geen duplexing unit. Nu begrijp ik dat de duplexing unit van de hele 2400-serie hetzelfde is, dus zou ik de duplexing unit van de 2420 moeten kunnen overzetten. De vraag is of er daarnaast ook nog software/elektronica moet worden aangepast, of is het een kwestie van demonteren, monteren en draaien maar weer?

Kwibus
Master
 Bericht 
HP kennende is het niet compatible. Pleurt dat ding er gewoon uit en koop een nieuwe. Color Laserjet all-in-1 kost echt geen drol meer tegenwoordig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Color Laserjet all-in-1 kost echt geen drol meer tegenwoordig.

:huh: .. Je draait een cartridge zaakje? Rommel kopen die je helemaal niet nodig hebt :loco: :nothanks:

wellproc schreef:
Maar oude of nieuwe separation pad maakt niet uit.

Oplossen kan ik het dus niet,

Tsja jij staat erbij... Ik heb duizenden van die dingen gemaintenanced toen ik jong was, altijd goed gegaan. Als het origineel HP onderdelen zijn ben ik geneigd te zeggen "kan niet" maarja jij staat ernaast, niet ik :D .. Het is dat ik 2200 km wegsta anders had ik me puur voor de lol nog wel even tegenaan willen bemoeien, puur om deze weggooi maatschappij tegen te werken (f)

---
Normaal gesproken werkt alles weer als normaal met het vervangen van pad & rol, ik lees dat je beiden gedaan hebt, dus vreemd.

wellproc schreef:
Ander papier (90g ipv 80g) geprobeerd maar dat was ook geen oplossing.

Ahja... Hij staat toch niet op "envelop" ofzoiets in het instellingen menu? Dan kan je onderdelen vervangen tot je een ons weegt.

wellproc
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Tsja jij staat erbij... Ik heb duizenden van die dingen gemaintenanced toen ik jong was, altijd goed gegaan. Als het origineel HP onderdelen zijn ben ik geneigd te zeggen "kan niet" maarja jij staat ernaast, niet ik :D .. Het is dat ik 2200 km wegsta anders had ik me puur voor de lol nog wel even tegenaan willen bemoeien, puur om deze weggooi maatschappij tegen te werken (f)

---
Normaal gesproken werkt alles weer als normaal met het vervangen van pad & rol, ik lees dat je beiden gedaan hebt, dus vreemd.

Kom eens snel terug dan gast! :[
Ik maintain van alles en nog wat, maar in dit geval is het ook onbegrijpelijk dat het na onderhoud niet werkt... Daar kan ik bijzonder slecht tegen ;)

Dave schreef:
Ahja... Hij staat toch niet op "envelop" ofzoiets in het instellingen menu? Dan kan je onderdelen vervangen tot je een ons weegt.

Dat ga ik nog even nakijken voor de zekerheid.

Kwibus schreef:
HP kennende is het niet compatible.

Nou ja, ze verkopen ze dus als unit voor de hele serie. Zie https://www.ebay.com/itm/Genuine-HP-Las ... 2576271781.
Dus dat het fysiek gaat passen geloof ik wel. Ik zie alleen ook dat HP soms andere elektronica toepast. De vraag is dan weer: is dat hetzelfde printplaatje met een ander stickertje, of is er echt een groot verschil met software enzo...
Moeiluk, lastug.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ze hebben er een handje van om de software tot op 3 cijfers achter de komma model specifiek te maken. Bewust, om hun cartridges etc. te beschermen.

Dave schreef:
Je draait een cartridge zaakje? Rommel kopen die je helemaal niet nodig hebt
Prijs van inkt is vele malen hoger dan die van toner. Koop generieke toner ipv HP zelf en het scheelt ook nog fors.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heb je zelf wel een color laserjet of praat je alleen fictief? Als je zelf zo'n ding zou hebben dan kom je tot de ontdekking dat je er 3x meer catridges in moet stampen... Voor.... Wat.. De katsekut, precies.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb dezelfde printer en een ander probleem.

Hij lijkt problemen te krijgen eens in de 10-30 prints, hij loopt dan softwarematig vast in storing (met rare tekens op het display) en een power cycle lost het probleem altijd op.
Alleen dit is natuurlijk niet handig, aangezien dat ding ergens in een hoekje staat weggestopt en aan het netwerk hangt, ik print vaak op afstand en wil er eigenlijk op kunnen vertrouwen dat als ik een printopdracht voor 50 blz geef, ze ook allemaal klaar liggen als ik beneden kom en ze wil ophalen...

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Heb je zelf wel een color laserjet
Ja. Met 4 aparte tonercartidges inderdaad. Die wat duurder in aanschaf zijn, maar die niet uitdrogen, of printerkoppen die vollopen, of andere shit. En gewoon thuis in kleur kunnen printen is handig. Zakelijk en voor school. Enige spijt die ik heb, is dat ik toen toch niet voor een model heb gekozen dat ook A3 aankon.

Walker
Master
 Bericht 
Hier een Brother inkjet. Kan ook A3 afdrukken. Kost niet zoveel, en inkt koop je via eBay inDuitsland.

JBHC
Master
 Bericht 

Ik heb een samsung multifunctional. Is echt een top ding voor het geld. Alleen is die divisie opgekocht door hp :(

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten