» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 16 van 20  [ 995 berichten ]
Ducantoni
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
uwzelf

Bijna goed. :fp:

skipper1978
Respect
 Bericht 
Ik werd gebeld door +353(1)699 4534 en 1 dag later door +353(1)699 4537. Beiden uit Dublin, Ierland. Stond bij de oproep in het scherm vermeld dus ik heb maar niet opgenomen :woop:

Forza!
Master
 Bericht 
Microzacht belde me ook een tijdje terug met een nogal indiaas klinkende stem, ze wilden effe op mijn pc kijken want die zou besmet zijn. "i can handle this myself" zei ik em meteen wrrd opgehangen. Wat mij wel verbaasde is dat er in de nummerweergave een NL 06 nummer te zien was ( geen bekende ofzo ) Blijkbaar kunnen ze dat spoofen.
Heb maar ff aangifte gedaan bij microzacht..

De niggermails uit nigeria warel leuker vroeger. beetje aan de praat houden en dan ineens een mail sturen vanaf een ander ip dat hun activiteit vastgelegd was door de AIVD... hoorde je niks meer :p

WimLex
Master
 Bericht 
Your [Invoice_231432594819]
AMAZON <support_10@infodhl.usa>
Gisteren, 17:14
This email confirms that your goods have been dispatched.

Please download your Invoice_231432094819 in DOC format.

Please note this document will only be sent in electronic form.

Thank you for supporting amazon.com.

:lol: :lol: :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Die had ik ook in de spambox :lol:
skipper1978 schreef:
Ik werd gebeld door +353(1)699 4534 en 1 dag later door +353(1)699 4537. Beiden uit Dublin, Ierland.

Zit je in de IT? Check dan even wie je LinkedIn hebben gecheckt. Bellen is ongebruikelijk, maar mijn profiel is wel vaker bekeken door recruiters die in Dublin zitten.

skipper1978
Respect
 Bericht 
RRL schreef:
Zit je in de IT? Check dan even wie je LinkedIn hebben gecheckt.

FYI: Ik zit niet in de IT en ik heb geen LinkedIn... ik zou niet weten waarom een recruiter uit Dublin mij zou willen bellen :huh:

Tita_NL
Pro
 Bericht 

Ik tik meestal de nummers snel in daar ik zo goed al altijd een browser open heb staan en daar zie je meestal al genoeg aan.

Zie ook deze https://ie.shouldianswer.net/phone-number/016994326

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dear Ducantoni,

We are looking for employees working remotely.

My name is Ahmad, I am the personnel manager of a large International company.
Most of the work you can do from home, that is, at a distance.
Salary is $2600-$5300.

If you are interested in this offer, please visit Our Site

Have a nice day!

Afzender is bauerne.timi@wdsl.hu

:dag:

Pazo
Pro
 Bericht 
Heb dr weer 1:

Van International Card Services <noreply@icscards.intercards.nl>

Citaat:
Blokkade online omgeving

Geachte <mijn volledig naam>

Wij hebben geconstateerd dat er door anderen toegang verkregen kan worden tot uw Mijn ICS omgeving.

Mijn ICS geblokkeerd
Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij daarom uw toegang tot Mijn ICS geblokkeerd. U kunt hierdoor helaas niet meer inloggen en u kunt geen betalingen meer doen.

Toegang herstellen tot Mijn ICS
Door op de knop inloggen te drukken, kunt u eenvoudig in een paar stappen uw toegang herstellen.
Dit is slechts eenmalig en wij vragen u dit te doen uit voorzorgmaatregelen.
Er is dus geen misbruik gemaakt van uw card en/of gegevens.

Mijn ICS

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ICS BV

___

Dit bericht is verzonden door International Card Services BV, gevestigd aan de Wisselwerking 32 te (1112 XP) Diemen, ingeschreven in het Handelsregister Amsterdam onder nummer 33.200.596.

This message has been sent by International Card Services BV, which has its seat at Wisselwerking 32 (1112 XP) Diemen, the Netherlands, and is registered in the Commercial Register of Amsterdam under number 33.200.596.

En de link onder Mijn ICS verwijst naar:
Code:
https://icscards.intcards.nl/secure/nl/re_act/in.x?e=<mijnemailadres>

Ziet er best echt ook. Zelfs de link is niet eens zo heel erg verdacht. Maar ja, ik heb helemaal niets van/bij ICS!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Meiske belt of ik niet mee wil doen aan de staatsloterij.
Link

Netjes wel, van in plaats van mezelf moeten uitschrijven deed ze dat na het dreigen met de code telemarketing zelf! :applaus:

wellproc
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
Ziet er best echt ook. Zelfs de link is niet eens zo heel erg verdacht. Maar ja, ik heb helemaal niets van/bij ICS!

Dat is toch echt wel de juiste website. ICS regelt creditcardmeuk he. Volgens mij alles van VISA (en dus ook je ANWB creditcard :wink: O:) ).
Nou ja, als je niets hebt daaro, dan lekker negeren.

Cweepz
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Volgens mij alles van VISA

Mastercard. Mijn ABN creditcard meuk komt ook via ICS.

Pazo
Pro
 Bericht 
Mijn vrouw heeft een VISA, op haar (meisjes)naam, en ik heb niets. En van 'Mijn ICS' heb ik ook nog nooit gehoord.
Anyway, email is al weg.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Ben jij een Nederlander?

Dan kan dit de mooiste dag van je leven worden.

Ontvang Gratis Zodiac Spins en win. Iedereen probeert het!

Elke maand 750 euro op je rekening ontvangen?

Nu tijdelijk mogelijk voor elke Nederlandse staatsburger

Klik hier<http://deepservertrack.com/open.html> om er alles over te weten te komen!

Probeer zonder risico

Mark

unsubscribe<http://email.deepservertrack.com/u/eJwdzFEOgyAMANDTyCcptUP44ANvUmiNZhoMIzv_zA7wnqSCsCibIyE47xC8i-QJLAYKs0V0juyc1-yI1olAVO-P9q_20bm-bW2X2RPzAohz0S1KffnIVUAixhrgWaWYntqtp_D2FHsbFx_nn440Yf4Bc-wmfw>

Ja ja.
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo...

Cweepz
Master
 Bericht 
Klinkt als een advance fee scam

Ducantoni
Master
 Bericht 
De vergoeding wordt al lager..

Ben jij een Nederlander?
Dan kan dit de leukste dag van je hele leven zijn.
Ontvang voor niks Zodiac Spins en win. Iedereen doet het!
Elke maand 500 euro op je rekening hebben?
Nu tijdelijk mogelijk voor elke Nederlandse inwoner
Klik hier om er meer over te weten te komen!
Test zonder risico
Mark

:dag:

zadkine
Master
 Bericht 
Citaat:

Subject: U heeft 1 nieuw belangrijke boodschap.
Date: 2016-12-15 09:06
From: "ABN AMRO" <mijn@still-water.eu>
To: ons email adres
Reply-To: no-reply@still-water.eu

Beste klant,

U heeft 1 nieuw belangrijke boodschap.

Om uw bericht te lezen, klikt u op: Inloggen Mijn ABN [1]

Gelieve niet direct antwoorden op deze e-mail bericht automatisch
gegenereerd.

Met vriendelijke groet,
Betaling Afdeling

Links:
------
[1] http://famous-quotes.info/nhwih19/

Toch erg grappig als de (webmail) in tekst only mode staat bij het openen van mail,(en ik zonodig zelf alsnog naar html kan switchen) Zie je gelijk de werkelijke link....

RRL
Master
 Bericht 
Kreeg net weer een spammail dat ik geselecteerd ben als mysteryshopper bij Action. Als ik me aan zou melden kan ik voor €250 gratis shoppen.
Krijg je dan het pand er bij? :[

Cweepz
Master
 Bericht 
Compleet off-topic maar wel grappig/toepasselijk:
Krijg net een stapeltje kentekenkaarten van de RDW binnen.
Bieven zijn ondertekend door De heer S.P.A.M. Timmermans :lol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

bx gek
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

:roflol:

Volgende keer ff wachten met die garagedeur van voor de oorlog :P Wat een herrie!

Cweepz
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Jij hebt geen wiskunde B gehad? :nah:

keokiracer
Master
 Bericht 
WisA is kansberekening ;)

Cweepz
Master
 Bericht 
Ja? Ik zou toch zweren dat ik op de HAVO met Wiskunde B1,2 ook kansberekening kreeg.
*Cweepz was eerste lichting die het "Tweede fase" model kreeg*

Ook leuk: als je googled op Wiskunde B en hier op opgaven klikt, gaat firefox over de zeik :nah:

Edit: Ik bedenk me dat het alweer 16 jaar geleden is dat ik op de HAVO zat... :x

Feitelijk
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Jij hebt geen wiskunde B gehad? :nah:

Ja, tuurlijk wel.
Werd in de eerste 45 minuten Analyse college nog wel even samengevat voor degenen die dat niet hadden gehad. :lol:

Cweepz
Master
 Bericht 
Ook met enige regelmaat je leraar moeten verbeteren? Meneer Meijer werd altijd boos.
Cweepz: "Dat klopt niet hoor..."
Meijer: "Wat? Hoezo niet?"
Cweepz: "Nou... ik heb wat anders hier staan" :duh:

Kreeg vandaag door dat ik met een aantal collega's opgegeven ben voor een cursus "Solidworks Electrical"
Krijgen we blijkbaar subsidie voor
Heb voorgesteld dat ik die cursus ga geven voor extra korting O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Ook met enige regelmaat je leraar moeten verbeteren?

De natuurkundeleraar vroeg zich eens af waarom iedereen in de klas de botsingssommen goed had.

In plaats van de uitgebreide berekening te doen hadden ze een eenvoudige formule ingevuld. Vanaf toen bekend als de eerste wet van Geelhoed.

zadkine
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Meiske belt of ik niet mee wil doen aan de staatsloterij

Heb je ja gezegd?

(dus NIET meedoen) O:)

Cweepz schreef:
Ook met enige regelmaat je leraar moeten verbeteren? Meneer Meijer werd altijd boos.
Cweepz: "Dat klopt niet hoor..."
Meijer: "Wat? Hoezo niet?"
Cweepz: "Nou... ik heb wat anders hier staan

Bekend fenomeen.
(Onze leraar wiskunde zei als dat gebeurde : Moest even kijken of jullie wakker waren en werd dus nooit boos als er kinderen iets verbeterden....en soms als we inderdaad sliepen verbeterde hij het zelf een paar minuten later....Maar niet elke leraar waardeerde dat even sportief.).

keokiracer schreef:
WisA is kansberekening

Alleen weet je bij (fatsoenlijke) loterijen dat die prijs voor 100% zeker uitgekeerd gaat worden.
Kans is dus 1 dat ie ergens valt.

keokiracer
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:

Heb ooit een invaljuf in groep 6 moeten corrigeren omdat ze niet wist waar Amersfoort lag op de kaart tijdens topo-les. Ze was letterlijk een halve minuut aan het zoeken. Naar voren gelopen, Utrecht opgezocht, A28 gevolgd (jaja, toen was ik al roadgeek :kniktja: :lol: ) et voila. Vervolgens weer gaan zitten en toen zitten genieten omdat ze niet wist hoe ze moest reageren :P :lol:

Cweepz
Master
 Bericht 
Groep 6 zeg je?
Toen hadden we dit op de MSX2 :woop:
Afbeelding

wellproc
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Werd in de eerste 45 minuten Analyse college nog wel even samengevat voor degenen die dat niet goed hadden gehad.

Fixed (f) :x

Kwibus
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Ook met enige regelmaat je leraar moeten verbeteren?
Ja, heerlijk :kniktja: Uitleggen dat voor het door hem/haar gewenste antwoord, de vraag zusenzo had moet worden gesteld, maar aangezien de vraag niet zo was geformuleerd, mijn antwoord op de wel gestelde vraag correct was. Geweldig, elke keer weer. Maakte er echt een sport van :woop:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Eigenlijk heb ik een rothekel aan "onbekend" of "privé" op het scherm als iemand belt, maar deze keer nam ik hem op. Toen er in het engels gevraagd werd naar mijn naam leek het me beter het gesprek meteen maar af te kappen. :nothanks: :dag:

Bussloo
Master
 Bericht 
Een collega heeft daarvoor een VM met een honeypot ingericht. Inclusief foto's van dure auto's, jachten, etc. Dan zijn ze weer een uurtje zoet zodat ze in die tijd geen anderen kunnen lastig vallen.
Na afloop VM weggooien en image terugzetten en wachten op het volgende telefoontje van "Microsoft".

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Net deze langs zien komen:
Citaat:
Dear Customer,
Your Apple ID (mail adres) was used to sign in to iCloud
If you have not recently set up an iPhone with your Apple ID, then you should change your Apple ID password. [url]Learn More[/url].

linkje bij 'learn more' gaat naar http://jiashiziranyi.com/wp-content/boundaries.php :duh:
En ik heb op dat oude mailadres helemaal geen AppleID :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
Ha, die heb ik ook binnen gekregen (eentje gisteren en eentje vandaag) :lol:

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Vandaag omgekeerde spam. Kreeg geld gestort van onze vrienden van de belastingdienst waar ik geen recht op heb. Eens zien wanneer ze er achter komen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dat mogen ze bij mij ook wel doen en dan niet alleen vanwege teveel betaalde IB. Mooie kerstgedachte. 8)

zadkine
Master
 Bericht 
Dion schreef:
Vandaag omgekeerde spam. Kreeg geld gestort van onze vrienden van de belastingdienst waar ik geen recht op heb. Eens zien wanneer ze er achter komen.

Is dat teveel geld terug op een aanslag van jezelf of op die van een wildvreemde?
In het eerste geval:
De belastingdienst kan rente berekenen over openstaande saldi (en teveel terug is officieel een openstaand saldo) Die rente is behoorlijk hoger dan wat je van de bank krijgt.
In het 2e geval heeft er iemand een verkeerd banknummer bij de fiscus ingevuld voor teruggave. Als je dat niet meldt kun je er last mee krijgen.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Het is voor mezelf. Kinderopvangtoeslag. Neem aan dat ze er achter komen en het gaan verrekenen de rest van het jaar.

JeffreyM
Master
 Bericht 
NOS schreef:
Waarschuwingsmail politie gekaapt door phishingmail

De politie waarschuwt dat er phishingmail rondgaat die lijkt op een e-mail die de politie zelf gisteren heeft verstuurd. Dat bericht werd verstuurd aan 20.000 mogelijke slachtoffers van internetcriminaliteit.

Van hen heeft de politie tijdens een onderzoek inloggegevens gevonden die kunnen zijn misbruikt voor bijvoorbeeld het doen van online aankopen.

Downloaden
De phishingmail is afkomstig van 'Oproep Politie'. In de mail staat dat de lezer een brief heeft ontvangen met informatie van de politie. Als dat niet het geval is, kan de lezer op een link in de e-mail klikken om de brief alsnog te downloaden.

"Wij hebben er bewust voor gekozen om geen link in onze e-mail te plaatsen, dat is dus het verschil", zegt een woordvoerder. Hoeveel mensen de phishingmail hebben ontvangen is onduidelijk. De politie heeft zo'n honderd meldingen over de neppe mail ontvangen.

Aandacht
De politie meldde gisteren op zijn website dat de bulk-mail zou worden verstuurd en dit werd overgenomen door diverse media. Die aandacht zorgde er mogelijk voor dat kwaadwillenden op het idee kwamen om erop in te springen.

"Het is elke keer weer een afweging of we er publiciteit aan geven", zegt de woordvoerder. "Vergeet niet dat er dagelijks phishingmails uit naam van de politie worden verstuurd."

De politie onderzoekt momenteel wie de afzender is, maar heeft nog geen verdachte op het oog.
Afbeelding

Cweepz
Master
 Bericht 
Best wel een epic actie eigenlijk :lol:

wellproc
Master
 Bericht 
Het is net echt. Net zo onduidelijk, net zo formeel, net zo nietszeggend.
Andere brieven heb ik nog nooit van de politie gehad :lol:

flaskk
Master
 Bericht 
Werd vandaag gebeld door 0049 xxxxxxxxxxx(11 tal, dus 15 totaal) iemand idee war dat vandaan komt?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik wil iets verkopen op MP (30 euro)
Engelstalige 'Kamil' uit Maastricht wil het kopen, adres die die heeft opgegeven is een huis dat te koop staat.

Kan ik na ontvangst van geld gewoon vertrouwen of niet?
Heb ooit eens wat gelezen dat je geld op je rekening krijgt dat er later weer af wordt gehaald omdat je iets niet goed zou hebben gedaan ofzo.

KanarieVW
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Werd vandaag gebeld door 0049 xxxxxxxxxxx(11 tal, dus 15 totaal) iemand idee war dat vandaan komt?

Duitsland. Aantal cijfers kan kloppen. Hoeft dus perse scam te zijn.

Bussloo
Master
 Bericht 
Kan ik na ontvangst van geld gewoon vertrouwen of niet?
Heb ooit eens wat gelezen dat je geld op je rekening krijgt dat er later weer af wordt gehaald omdat je iets niet goed zou hebben gedaan ofzo.

Meerdere mogelijkheden:
1) Je krijgt geen geld op je rekening. Je krijgt straks een mailtje van "de bank" dat ze het geld vasthouden tot je een track-and-trace code gestuurd hebt. Niet intrappen! Zo werkt geen enkele bank.
2) Hij zet zelf ook iets "te koop" en geeft dat jouw rekeningnummer aan de koper. Die maakt het geld naar jou over, jij ziet het geld en stuurt je product naar het te koop staande huis (waar een handlanger het ophaalt) en vervolgens krijgt jij een aangifte aan je broek van die andere koper omdat die dus nooit iets krijgt en het geld op jouw rekening is gestort.
3) Jouw rekeningnummer wordt opgegeven voor eenmalige machtiging/automatische incasso bij een postorderbedrijf of hosting company of wat dan ook.

Let dus goed op je rekening wat er bij komt er wat er af gaat.
Vertrouw je een betaling niet vanwege een nietszeggende omschrijving , stort dan het geld terug (of 1 cent) met vermelding van je 06 nummer. Als er dan heel iemand anders belt, dan kun je de boel recht zetten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mja..mja...mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt dus ik laat hem lekker te koop staan denk ik.

liquid_force
Master
 Bericht 
flaskk schreef:

ooit van google gehoord???

Pagina 16 van 20 [ 995 berichten ]