» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 18 van 20  [ 984 berichten ]
Cweepz
Master
 Bericht 
Nasty...
Citaat:
Hi,

I was instructed to process your payment as a Broker by your customer, but this invoice does not bear your company's bank details, should we remit to the account in the invoice?.

Kindly check the revised invoice and confirm if this invoice was altered by you.

Please your urgent reply will be well appreciated as we wish to make payment today.

Waiting for your quick response.

Best regards,
Ms. Beate Fritz
Head Of Accounts(Broker Section)
Hama GmbH & Co KG

pdf file in bijlage waar zo te zien een macro ingebouwd zit.

Detectie: 0 / 56 :duh:
https://virustotal.com/nl/file/82616c4a ... 490346798/

Bussloo
Master
 Bericht 
Opsturen naar de antivirus makers?

Cweepz
Master
 Bericht 
Doet Virustotal dat niet al?

Bussloo
Master
 Bericht 
Geen idee. In dit geval vonden de scanners niets. Je zou het bestand een dag later nog eens aan kunnen bieden?

Cweepz
Master
 Bericht 
Zit zo'n knop bij waarmee je kunt aangeven of je denkt dat het evil is. Die alvast gebruikt :thumb:

Cweepz
Master
 Bericht 
Aha. Zit geen trojan download macro oid achter. Alleen een link naar een phishing website.
Minder erg dan gedacht dus.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Telefoon gaat. Ik neem op.
Scammer: Hello sir I'm calling you because of your microsoft computer.
Ik: Hahahahahaha a scammer again!
Scammer: Why are you laughing at me? You fucking idiot!
Klik. Tuut tuut tuut.
Toen moest ik helemaal lachen [emoji38]

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

zadkine
Master
 Bericht 
Ook gewone call center kunnen soms niet tegen de antwoorden die je kunt geven.

Heb ooit een amnesty juffer kennelijk boos gemaakt.

Vroeg me wat ik van hun nieuwe actie vond (alle meisjes in de wereld naar school).....

Mijn antwoord: Discriminerend......
Toen liep het gesprek voor haar helemaal in het hondert en gooide ze de hoorn erop.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Telefoon gaat. Ik neem op.
Scammer: Hello sir I'm calling you because of your microsoft computer.
Ik: Hahahahahaha a scammer again!
Scammer: Why are you laughing at me? You fucking idiot!
Klik. Tuut tuut tuut.
Toen moest ik helemaal lachen [emoji38]

:roflol: :roflol: :roflol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Worden ze agressief hè. Ook al eens een scheldkanonade gehad van zo'n figuur. Had een tijdje het spelletje meegespeeld. Vonden ze niet grappig. Daarna nooit meer last gehad overigens.

Bounty
Master
 Bericht 

Ik had bij dat telefoon meen ik ineens een apple dat begrepen ze ook niet helemaal. Na paar keer herhalen gaf hij het op.

Cweepz
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Daarna nooit meer last gehad overigens.

Volgens mij kom je vanzelf op een zwarte lijst terecht bij sommige belhuizen.
Jaren geleden lag m'n oma een lange tijd in het ziekenhuis en hadden we haar huislijn maar doorgeschakeld naar ons huis (en ik werkte destijds vanuit huis)
Eerste paar weken belde het ene bedelfonds en verkoop center na de andere.
Na een paar keer niet al te vrolijk geweest te zijn (Moet je mij maar niet bellen als ik verkouden ben en nog een koffie op heb :duh: ) tegen ze hield het opeens allemaal op. :woop:

Griffin
Master
 Bericht 
Link

:biertje:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Citaat:
Hoi eerstedeelmailadres,

Laatste 17 maart wij u op de hoogte dat u werden geselecteerd als een potentiële winnaar. Tot nu toe hebben we nog geen bevestiging ontvangen. Ben je niet meer geïnteresseerd?

Het aanbod eindigt op 5 Mei 2017, bevestig hier.

Let op: Niet opgeëiste prijzen opnieuw zal worden verdeeld op 2017/05/15.

Dank je,

Sem De Jong - Verkoopsmanager
MediaMarkt - Het Onderzoek Centraal

-----Originele bericht-----
Van: rewardsteam
Datum: Vrijdag , 03/17/2017, 11:06
Onderwerpen: Belangrijke Mededeling

Hoi eerstedeelmailadres,

De grootste retailer van Europa voor consumentenelektronica, met meer dan 700 winkels in 14 landen. We zijn blij om u te informeren dat u een van de gelukkige klanten die onze verbazing geschenken mogen ontvangen kunt u vinden op deze site. Gelieve alleen deelnemen via deze e-mail zodat wij uw bevestiging om uw beloning te ontvangen kan verwerken.

LET OP: de aanbieding vervalt 5 Mei 2017, 23:59..
Beantwoord deze drie vragen en grijp je kans.

Dank je,

Sem De Jong - Verkoopsmanager
MediaMarkt - Het Onderzoek Centraal

To be removed from receiving another mail: clicking this link

BlueSky Media- P.O. Box 12006, Ortigas Center Post Office Emerald Ave., 1605 Pasig City Philippines

Hm, denk niet dat ik interesse heb in de prijs. Paar linkjes in de tekst die allemaal naar een vaag *.fireargue.* adres verwijzen

Ducantoni
Master
 Bericht 
Blijkbaar zitten ze wel erg veilig op de Filippijnen. Daar komt die rotzooi die ik eerder heb gepost ook al vandaan.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Laatste 17 maart wij u op de hoogte dat u werden geselecteerd als een potentiële winnaar.

Toen was het al duidelijk dat het spam moet zijn.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Vanavond kreeg mijn vriendin via WhatsApp allemaal berichtjes van een vreemd nummer. Profielfoto waren de rolling Stones en stuurde alleen maar zogenaamde YouTube links naar live sets van hun. De links gingen echter naar youtu.be. Afzender maar geblokkeerd en alles verwijderd. Niet echt zuivere koffie al kan ik er weinig over vinden online.

keokiracer
Master
 Bericht 
youtu.be zijn officiele ingekorte youtubelinks.

Heb je ook echt gekeken naar de source? Want soms wordt er gebruik gemaakt van die officiële youtu.be-link om via een shady site die een virus op je pc/smartphone dumpt je naar de daadwerkelijke youtubevideo te leiden.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Nee nergens op gedrukt. Gelijk verwijderd en geblokkeerd. Heb er niet om gevraagd en er zit zeker iets fouts achter.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Toen was het al duidelijk dat het spam moet zijn.

Die heb ik nooit gekregen :cry: Bericht zoals ik 'm plaatste is één bericht 8)

Ducantoni
Master
 Bericht 
:schudnee:
"ICS" <noreplays@winmetuwcard.nl>

Uw account is in haar "beveiligde zone" geplaatst

Geachte Mijn Card Online klant

Het secure en protect team heeft uw card als gevolg van een storing tijdelijk op non-actief gezet. Wij vragen u hierbij om de volgende stappen te ondernemen.

Wat moet u doen?

Klik hier om naar de beveiligde site van ICS te gaan, hier worden enkele gegevens gevraagd die u dient in te vullen.

Controleer of u alle velden juist heeft ingevuld!

- Activeer uw card, ons systeem zal direct controleren of alle gegevens kloppen die wij van uw bank hebben ontvangen.

Klik hier is dan: http://shkolnyjmuzej.ru/b8949bde9a563dc ... 04bbacc74b

GerbiE
Die hard
 Bericht 
zucht...

Citaat:
WhatsAppReminder
New voicemessage.

Information
Apr 12 12:22 PM
08 seconds
[url]autoplay[/url]

© WhatsApp

en de link onder 'autoplay' gaat naar luckybestservice.ru

GerbiE
Die hard
 Bericht 
De scheurkalender vanmorgenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Afbeelding

wellproc
Master
 Bericht 
:lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Citaat:
Betreft: Laatste aanmaning inzake
Refrentie: 56T5MGZ3L

Geachte bestuurder,

Bij deze willen wij u mededelen dat u nog een bedrag bij ons heeft openstaan wegens het overtreden van een verkeersvoorschrift, hoewel de betalingstermein reeds is overschreden.
Het openstaande bedrag van €292,43 (incl. kosten) is tot op heden niet volledig op de rekening van het CJIB bijgeschreven.

Informatie over de overtreding en de opgelegde administratieve sanctie

Omschrijving overtreding: Overschrijding maximum snelheid op autosnelwegen, met 14km/h.
Datum: 16 maart 2017
Toegestaande snelheid: 100 km/h
Gemeten snelheid: 134 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 5 km/h

Openstaande bedrag: €271,00
Administratiekosten: €9,00
Incassokosten: €12,43

Te betalen: €292,43

Wij verzoeken u om het verschuldigde bedrag binnen 3 dagen over te maken naar tegenrekening NL68INGB0653638728 te naam van C.I.J.B. Te Leeuwaarden.
Vermeld uw voor- en achternaam als betalingskenmerk.

Mochten wij uw betaling niet op tijd ontvangen zijn wij genoodzaakt het verschuldigde bedrag te verhogen.

Hoogachtend,

Centraal Justitieel Incassobureau

:roflol: :roflol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Laatste aanmaning inzake

Hierna hoor je niets meer. :lol: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Haha. Vandaag een aanmaning in de bus van de kinderopvang. Met het dreigement dat ze de opvang zullen stopzetten. Ze hebben al een machtiging maar het was een credit nota, als lers op de taart hebben ze het geld vorige week al naar ons overgemaakt. :rofl:

Had ik nog niet gemeld dat ik twee weken daarna een laatste aanmaming en dreigement met incassobureau had gekregen.

Cweepz
Master
 Bericht 
Zou de deurwaarder het cash komen brengen? :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Had er eens een aan de deur voor de vorige bewoner. Dus ik bied die man een kopje koffie aan en zeg hem: pak een stoel.

Zegt hij: "Ik moet ze alle zes hebben!"

Cweepz
Master
 Bericht 
Dan heb je geluk trouwens. Collega kwam paar weken terug thuis: slot vervangen, gas/water/licht afgesloten omdat de vorige bewoner schulden had :lol: "toch maar eens gaan verhuizen" schreef hij :lol:

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Soms kijk ik m'n spam-box in of er nog iets 'aparts' tussen staat: O:)
Citaat:
Beste Winnaar,

Dit is om u officieel te informeren dat u een online som van $ 400.000,00 USD heeft gewonnen met bigticket Global Promotion United Arab Emirates. Ik ben de goedgekeurde consultant die belast is met buitenlandse vorderingen. Neem contact met mij op: bigticketofficial@consultant.com

Beheer
Grote Tickets Promotie
==========
Dear Winner,

This is to officially notify you that you have won an online sum of $400,000.00 USD with bigticket United Arab Emirate global promotion. I am the approved consultant in charge of foreign claim. Kindly contact me at: bigticketofficial@consultant.com

Management
Big Tickets Promotion

Het mail adres is een gewone mailto: link, verder geen plaatjes, linkjes of vage webadressen - zelfs geen opvallende taalvauten. Maar zouden er echt nog mensen in dit soort mailtjes trappen ?

Cweepz
Master
 Bericht 
Nadat je geantwoord hebt gaat het advance-fee-scam gebeuren van start. En ja, er zijn genoeg mensen die daar in trappen ;(

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Uit Gmail spambox.

Citaat:
From: Mr PAUL WALTER <reifenwechsel@reifen-fechtelhoff.de>

Good day,

If truly you have not yet receive your Inheritance / Contract Payment, please reconfirm your information once again to release your payment through our corresponding paying bank in New York.

You are hereby warned not to communicate or duplicate this message to anyone for any reason whatsoever. Could you please send me your information.

1. Your full Name.
2. Contact Home Address.
3. Your Cell-phone Number.
4. Your Date of Birth.
5. Your International Passport photo page or your Driver's License

We are waiting for your response.

Mr PAUL WALTER
United Nations
Email wg7575264@gmail.com

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Afbeelding

Link gaat naar paypal, mijn naam klopte... :loco: :loco:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Dit bericht is afkomstig van een vertrouwde afzender

:x

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ja, en de salarisadministratie van mijn werk is een onbetrouwbare afzender :roflol: :roflol: :loco: :loco: :loco:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Serieus? :lol:

Cweepz
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Ja, en de salarisadministratie van mijn werk is een onbetrouwbare afzender :roflol: :roflol: :loco: :loco: :loco:

Hah! Bij ons ook. Niet zo gek als je de accountant mails laat versturen met ons domein als envelope sender :duh:
Of ik daar niet wat aan kon doen... Nee natuurlijk ga ik dat niet doen! :fp:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Jup, serieus. Maar alleen de salarisadministratie (wordt gewoon intern gedaan). De planning en de administratie zijn wel vertrouwde afzenders. :x :x

JeffreyM
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Jup, serieus. Maar alleen de salarisadministratie (wordt gewoon intern gedaan). De planning en de administratie zijn wel vertrouwde afzenders. :x :x

Vaag :/

RRL
Master
 Bericht 
Citaat:
Op 18/05/17 hebben wij je geïnformeerd dat je kans maakt op een Zeeman waardebon t.w.v. € 500,-.

Wat moet ik met de hele toko?

Feitelijk
Master
 Bericht 
was leuker geweest als je bij Zeeman gestopt was.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Ik kreeg zojuist dit bericht in mijn mailbox (spam-box)

Citaat:
The only thing you will need is:Your EMAIL
This program takes just 1 HOUR to set up.After that, there is
absolutely NO WORK AT ALL. You have absolutely
NOTHING to lose, and there is NO LIMIT to the amount of income you can
generate from this program.
Let's get started, just follow the instructions.....
http://www.tennismildura.com.au/wp-cont ... ]

Ik begrijp dat je na een uur helemaal niet meer kan werken.

Bambi killer
Master
 Bericht 
Laatst werd ik gebeld door dit nummer: 0075555000139898691 blijkt rusland te zijn.. Nee niet mijn vriend Putin :lol:

Eergisteren gebeld door een indo. Hele hoop drukte hello ik zo hooi, hi am calling for, ik go fuckyourself opgehangen!

Ik doe ook agressief tegen mensen die aan de deur komen.. Dat je goedkoper aan stroom en gas kunnen komen, Donderstraal lekker op met je zootje, ik stap niet voor niets elke jaar over. stront ziek wordt ik er van.

Wil in de toekomst een bel maken met daarop. Hier aanbellen op eigen risico, en dan 220v op de deurbel :P

Injectie
Master
 Bericht 
Afbeelding
Mijn vrouw heeft dit opgeplakt.
Tot nu toe werkt het.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dat dus. Hier hangt nee nee onder de deurbel. Werkt inderdaad prima.

wellproc
Master
 Bericht 
Ik ben hard op zoek geweest naar een sticker met de tekst:
"Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al"
Helaas niet kunnen vinden. Dus nu een andere. Iets met: "NEE, geen verkopers, geen collectanten, geen geloofsovertuigers".

Ik vind m minder vriendelijk en minder sterk, maar deze was wel als sticker te verkrijgen.
En het scheelt 2 keer per week gedoe tijdens het spitsuur thuis. :kniktja:

Helaas was er toch eentje niet bij Pearle geweest. Hij beweerde geen verkoper te zijn, maar adviseur. Dus gold de sticker niet voor hem...
Ik heb m keihard uitgescholden en de deur dichtgegooid. Oprotten met je gezeur. Uiteraard van Nuon ofzo. Dat is echt het grootste deurterreurtuig :boos: :boos:

Pagina 18 van 20 [ 984 berichten ]