» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 95.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 8 van 11  [ 544 berichten ]

Slimme meter?
Ja 16%  16%  [ 22 ]
Nee 84%  84%  [ 112 ]
Totaal aantal stemmen : 134
R
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
wanneer er een digitale afleesdisplay in b.v. de woonkamer wordt gehangen

Gezeik krijg je daarvan. Ik zou elke dag 2 pond aan dat ding hangen om gezeur te voorkomen.

Kom je eens op aarde staat het hele leven in het teken van bezuinigen en besparen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dikke Dakduif schreef:
Je blijft dus afhankelijk van een electriciteitsboer. Zo'n accu oplossing lijkt mij alleen interessant als je daarmee compleet off-grid kan gaan en dus ook geen vastrecht meer betaalt. In Australie werkt dat wellicht maar zoals aanhanger al haarfijn uitlegt, in NL is het kansloos tenzij je er een diesel aggregaat naast zet.

Zit zelf wel eens te denken over een zelfvoorzienende bron van een benzine aggregaat dat op LPG is omgebouwd op een aanhanger en die in de tuin parkeren. Mobiel zodat je in België LPG kunt tanken. Met accu's overbrug je dan de nacht, stroompieken en het wegvallen van de zon. Het zou zelfs uit te breiden kunnen zijn met een warmtebron om het huis te verwarmen. Mogelijke complicatie is dat je geen LPG mag importeren anders dan voor het wegvervoer en ter grootte van een tankinhoud. Dan moet de aanhanger dus een > 40 jaar vrachtwagentje worden met een op LPG omgebouwde benzinemotor. Maakt het tanken ook makkelijker en geen gedoe aan het tankstation ivm niet mogen vullen van flessen e.d.
Naast besparingen op allerlei heffingen en eventueel zelfs het vastrecht heeft het 1 heel groot voordeel: je bent ook niet meer afhankelijk van het net. Dus als er door een calamiteit dagenlang geen elektriciteit of gas is, dan heb je er weinig last van. Hooguit wat meer bezoek als het erg koud is :-)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Een soort rekeningrijden voor thuis.
Kastje in je auto, kastje in je woonkamer.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Yup, toen we een nieuwe meter kregen, was het ook een duidelijk nee tegen de slinkse meter.

Kwibus
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Zit zelf wel eens te denken over een zelfvoorzienende bron van een benzine aggregaat
Zolang-ie maar geen herrie maakt. Hier in de wijk staat met enige regelmaat zo'n dieselpomp te draaien als de stadsverwarming weer eens stuk is (buizen van bijna 40 jaar oud) en daar word je niet vrolijk van.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Benzine/LPG motor en hooguit 20kW elektrisch vermogen is toch wat anders dan een flinke dieselpomp.

zadkine
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Het zou zelfs uit te breiden kunnen zijn met een warmtebron om het huis te verwarmen.

Dat ding IS een warmtebron.
Als die draait via een wartewisselaar dus je boiler (en eventueel heetwater vat als buffer voor de cv) opwarmen.

Kwibus schreef:
Hier in de wijk staat met enige regelmaat zo'n dieselpomp te draaien als de stadsverwarming weer eens stuk is

Een diesel aggregaat maakt vaak 90DB herrie , want een geisoleerde is "te duur". Ze bestaan wel, met 65-70 db geluid.

NoCashCow
Master
 Bericht 

zadkine schreef:
Dat ding IS een warmtebron.
Als die draait via een warmtewisselaar dus je boiler (en eventueel heet water vat als buffer voor de cv) opwarmen.

Ja, die warmte gebruik je natuurlijk ook. Net zoals de CV ketel met sterling motor. Maar je elektriciteitsbehoefte is niet vaak groot genoeg om tot 30kW aan warmte te kunnen genereren als nevenproduct.
Het lijkt me wel mooi om er de algoritmes voor te schrijven. Wanneer je wat doet om je buffer vat te verwarmen, accu te vullen, eventueel terug te leveren als dat rendabel is enzovoorts.

zadkine
Master
 Bericht 
Waarvoor heb je 30KW nevenwarmte nodig? Wil je soms heet water verwarmen tijdens het douchen (geiser principe) met die ketel?
De warmtepomp voor ons huis verbruikt 2KW....goed voor verwarming en heet water.
(Afgegeven warmte maximaal 12 KW....rendement 500-600%)
Als je een wasmachine thuis aanzet heb je al genoeg restwarmte voor verwarming van je huis.

NoCashCow
Master
 Bericht 

30kW is best nodig als het koud is voor verwarming en tegelijk je warmwatervoorraad moet opwarmen.

zadkine
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
30kW is best nodig als het koud is voor verwarming en tegelijk je warmwatervoorraad moet opwarmen.

? Waarom kunnen wij dat dan met een warmtepomp welke maximaal 10-12kw warmte levert en dat ergens waar nog wel winters zijn?
In een (nieuwbouw) vrijstaand huis van ruim 600 kuub inhoud.

ps Als je je huis telkens laat afkoelen tot 15 graad C en dan als je thuiskomt gelijk op 21 graad C wil hebben heb je uiteraard meer piekvermogen nodig dan bij een meer egale temperatuur instelling.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ouder huis met ongeveer 1000m3 inhoud en veel ramen kan nogal wat warmte vragen. Verder wil je ook graag de capaciteit hebben om snel te kunnen verwarmen.
Overigens ging ik uit van het scenario dat je zowel warm water als verwarming moet kunnen vragen. Een bad vullen (als je voorraad leeg is) met 10-12kW gaat zo langzaam dat het water afkoelt voordat het bad vol is...

zadkine
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Een bad vullen (als je voorraad leeg is) met 10-12kW gaat zo langzaam dat het water afkoelt voordat het bad vol is...

Voordat deze pomp erin zat moest gebaden worden mbv een 11KW geizer. Dus vanaf koud water met 11kw opwarmen tot douche temperatuur.
Ik geef toe dat de boiler fors aantrekkelijker is....ik heb nog niet mee gemaakt dat ie te leeg was, mogelijk ook doordat je bij verbruik van (veel) warmwater al tijdens verbruik gaat bijwarmen.

Bijverwarmen van het huis kan wel met die 12 kw pomp omdat ook de CV een eigen warmwater voorraad buffer heeft in een voorraadvat.

adinsx
Master
 Bericht 
Ok, brief vandaag van Liander. 1 december willen ze een slimme meter komen monteren in onze meterkast. Op deze pagina lees ik zo even niet of nou een ja of nee verdiend. Feit is wel dat ik:
a) niet iets voor of tegen heb tegen privacy, maar dan maar liever niet
b) we hopelijk nog max een 1,5 jaar hier wonen en dan ons nieuwbouwhuis (tekenfase, topic volgt binnenkort) klaar is

Kortom, moet ik zeggen 'laat maar zitten' of 'kom maar op'

Optie c: niet zo lui zijn en de pagina's in dit topic doorakkeren :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik denk dat je nu weinig te winnen hebt bij een slimme meter. Je hebt geen zonnepanelen en over een tijdje ga je weg, dus de kans dat de oude meter afgekeurd wordt en je moet betalen voor een nieuwe, slimme meter is niet zo groot. Tenzij het nieuwbouwproject niet doorgaat en je er ineens nog vijf jaar blijft zitten.

R
Master
 Bericht 
Anders krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe maar domme meter.

Er bestaat nog een mogelijkheid, wel de nieuwe meter en dan bij de energieleverancier en de netbeheerder aangeven dat je niet wil dat de meter op afstand uitgelezen wordt.

Optie c geeft je wel meer inzicht.

Walker
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:

NoCashCow schreef:
Ouder huis met ongeveer 1000m3 inhoud en veel ramen kan nogal wat warmte vragen. Verder wil je ook graag de capaciteit hebben om snel te kunnen verwarmen.
Overigens ging ik uit van het scenario dat je zowel warm water als verwarming moet kunnen vragen. Een bad vullen (als je voorraad leeg is) met 10-12kW gaat zo langzaam dat het water afkoelt voordat het bad vol is...

Een warmtepomp werkt het best (hoogste rendement) bij afgiftesystemen op lage temperatuur. Lage temperatuur afgiftesystemen zijn het meest comfortabel bij goed geïsoleerde woningen. Een warmtepomp in een oud huis (zonder de isolatie en kierdichting aan te passen) is verspilling van geld en geeft alleen maar ongemakken.

Een warmtepomp maakt een warm tapwater in een buffervat. Dat is ruim voldoende voor het vullen van een bad. Hier in huis een warmtepomp van 6kW. met een Cop van 3 tot 4 is het opgenomen vermogen 1,5 tot 2kW. Er zit ook nog een comfortstand op, waarmee hij bij grote vraag aan tap- of verwarmingswater electrisch bij kan verwarmen. Die stand staat hier altijd uit.

R
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Lage temperatuur afgiftesystemen zijn het meest comfortabel bij goed geïsoleerde woningen

:thumb: Watertemperatuur (van ketel) staat momenteel op 34 graden. Altijd aan, hooguit in de nacht een graadje lager. Vloerverwarming en lage temperatuur radiators.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
R schreef:
Anders krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe maar domme meter.

Ik neem aan dat een domme meter niet kan tellen. :lol:

adinsx
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ik denk dat je nu weinig te winnen hebt bij een slimme meter. Je hebt geen zonnepanelen en over een tijdje ga je weg, dus de kans dat de oude meter afgekeurd wordt en je moet betalen voor een nieuwe, slimme meter is niet zo groot. Tenzij het nieuwbouwproject niet doorgaat en je er ineens nog vijf jaar blijft zitten.

Huidige meter is van zelfde bouwjaar als het huis, 2009 dus nee die gaat nog wel even mee. Nieuwbouw gaat door zodra we grond hebben, en dan nog even met wat aannemersbedrijven om tafel natuurlijk. Technische aspecten komen binnenkort aan bod waaronder verwarmen want we willen geen gasaansluiting meer (dus expertise uit dit topic ga ik nog verzamelen in een ander topic).

Goed, dat geheel offtopic. Kortom: ik bel ze wel even. 1 december is sowieso niemand thuis. Laat ze ons maar weer achter in de rij plaatsen. :thumb:

Kwibus
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
geen gasaansluiting meer
:o :o :o
Alleen al voor het koken is gas een must. Elektrisch koken is een drama :x

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Hoezo een drama? Ik kook al jaren (inductie) electrisch tot grote tevredenheid.

Blaataap
Master
 Bericht 

Kwibus schreef:

Welnee, zeker keramische - en inductiekookplaten zijn flink verbeterd. In het vorige huis hadden we keramisch en dat was op zich prima. Nu hebben we inductie en dat werkt echt briljant. Pannen zijn sneller op temperatuur en worden gelijkmatiger warm en je kunt pitten waarop je water aan de kook wilt houden op die stand zetten en timers per pit instellen en de grotere kookzone kan je combineren tot 1 kookzone waar je ook grotere grilplaten op kunt zetten. En die grotere grilplaten en grotere pannen worden dan ook daadwerkelijk mooi gelijkmatig warm, in tegenstelling tot wanneer je zoiets zou doen op een gaskookplaat. Bovendien is zowel keramisch als inductie veel makkelijker schoon te houden dan een gaskookplaat. Nee, dat koken op gas hoeft voor mij niet zo nodig meer.

En wat die slimme meter: Wij hebben er hier een hangen en in het vorige huis ook al. Het enige dat ik ervan heb gemerkt is dat ik nu niet meer 1x per jaar op die meter hoef te kijken, verder niks. Het huidige huis heeft ook zo'n displaythermostaat erbij met courant verbruik en opwekking enzo, maar daar kijk ik nooit naar. Ik zou werkelijk niet weten wat het nut is van zo'n display behalve dan dat het er iets leuker uitziet in de woonkamer t.o.v. een normale thermostaat.

R
Master
 Bericht 
Je kan geen pannetjes met saus schuinzetten, niet zien hoe hoog het 'vuur' staat ook niet horen hoe hoog het vuur staat. Weinig aan voor een kok, dat inductie.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik kook nu al 15 jaar elektrisch. Eerst keramisch en nu een paar jaar inductie en nog steeds verlang ik elke keer naar een ouderwetse gaspit. Het eerste restaurant waar volledig op inductie wordt gekookt moet ik ook nog tegenkomen. Het is het gewoon net niet.

Voor de duidelijkheid, dit is dus mijn mening over elektrisch koken. Mijn gedrag is dat ik dat dus wel doe. Op generlei wijze is dit respectloos bedoeld naar mensen die elektrisch koken wel prettig vinden, of tijdens het elektrisch koken zijn komen te overlijden.

Blaataap
Master
 Bericht 

R schreef:
Je kan geen pannetjes met saus schuinzetten, niet zien hoe hoog het 'vuur' staat ook niet horen hoe hoog het vuur staat. Weinig aan voor een kok, dat inductie.

Waarom zou je dat pannetje met saus niet schuin kunnen houden? Ik doe dat regelmatig en de inductiekookplaat houdt er dan gewoon automatisch even mee op om direct weer door te gaan als je het pannetje weer terugzet. En het bekijken hoe 'hoog' het 'vuur' staat doe je met je ogen. Onderaan de plaat staat per pit aangegeven hoe hoog die actief is en of die actief is. Hier, willekeurig plaatje: https://www.theelectricdiscounter.com.a ... 816ba2.jpg

adinsx
Master
 Bericht 
Ok, we zijn toch al offtopic:
Hier nog keramisch in huidige huis, destijds bewuste keuze, hadden de centen er niet voor over om inductie te nemen.
Gasaansluiting hadden we al niet (stadswarmte). Waar we nu een huis zouden willen gaan bouwen ligt wel gas, maar een aannemersbedrijf gaf in een eerste gesprek al eens aan goed na te denken of je nog wel gas moet willen. Naast de aansluitkosten stijgt de prijs en zo stond onlangs ook in het nieuws moeten we van het gas af. Kortom, elektrisch koken en ditmaal gaat het wel inductie worden. Waar ik me echter nog moet inlezen is het verwarmen van het huis en tapwater.
Verwarmen gaat volledig met vloerverwarming boven en beneden gebeuren dus kan prima met lage temperatuur. Optie is i.c.m. zonnepanelen, om een verwarmingsunit te nemen die dus op stroom een lage temperatuurverwarming kan verzorgen. Warm tapwater zou uit een zonneboiler kunnen komen. Maar zoals ik al zei moet ik ook alle andere opties nog bekijken. Volgt een topic over, want man wat is het plannen hebben voor een nieuwbouw tijdrovend wat betreft uitzoekwerk en keuzes maken.

Zoals gezegd, die slimme meter voor huidige huis stel ik lekker uit bij de vrienden van Liander.

Speedy J
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Op generlei wijze is dit respectloos bedoeld naar mensen die elektrisch koken wel prettig vinden, of tijdens het elektrisch koken zijn komen te overlijden.

Gekkerd.

zadkine
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Warm tapwater zou uit een zonneboiler kunnen komen. Maar zoals ik al zei moet ik ook alle andere opties nog bekijken. Volgt een topic over, want man wat is het plannen hebben voor een nieuwbouw tijdrovend wat betreft uitzoekwerk en keuzes maken.

Mijn warmtepomp systeem staat afgesteld op 45 graad water temperatuur.
Ook voor de boiler.
De boiler wordt ivm bacterie groei eenmaal per week elektrische bij verwarmd tot ruim 60 graad.

In de keuken zou je een kleine elektrische keukenboiler kunnen instellen welke gevoed wordt met die 45 graden boiler.

Een zonneboiler werkt ca 6 maanden per jaar goed (en in de winter op een straalheldere vriesdag overigens ook als extraatje).

Ik ken echter nog geen combinatie warmtepomp boiler met tevens zonne verwarming erbij.
Hoewel buderus wel boilers heeft welke geschikt zijn voor 2 verschillende verwarmings elementen.

(Zonneboiler staat in Nederland in combinatie met een hr ketel welke zonodig voor na verwarming zorgt, warmtepomp systeem in Polen)

R
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Waarom zou je dat pannetje met saus niet schuin kunnen houden? Ik doe dat regelmatig en de inductiekookplaat houdt er dan gewoon automatisch even mee op

Als kok, schreef ik O:) Pannetje met bodempje saus schuin op het vuur is gemakkelijker te roeren en kookt minder snel in.

Blaataap
Master
 Bericht 

R schreef:
Als kok, schreef ik O:) Pannetje met bodempje saus schuin op het vuur is gemakkelijker te roeren en kookt minder snel in.

Voortaan maar alle sausjes au bain marie maken dus :lol:

R
Master
 Bericht 
Dan koekt daar niks meer aan inderdaad :thumb: .

Spook
Master
 Bericht 
Elektrisch is kut. Ouderwets elektrische en keramisch dus. Inductie is tof mits genoeg vermogen. Vaak wel irritant dat er niet gewoon een draaiknop voor de standen op zit. Gas blijft best.

Kwibus
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Gekkerd.
Ik neem geen enkel risico meer hier 8)

Blaataap
Master
 Bericht 

Spook schreef:
Vaak wel irritant dat er niet gewoon een draaiknop voor de standen op zit.

Dat is inderdaad wel een verbeterpuntje. Die 'touch'-knoppen kunnen mij gestolen worden, maar zie maar eens een inductiekookplaat te vinden zonder.

Spook
Master
 Bericht 
Een capacitief slidertje zou fijn zijn.

Walker
Master
 Bericht 
Wij hebben een Neff inductie kookplaat mét draaiknop...

gurb
Master
 Bericht 
Vond dit bericht wel bij dit topic horen.

http://www.agentschaptelecom.nl/actueel ... nisch-orde

Wel een zwak verhaal: 10 meters op de Nederlandse markt, slechts 2 onderzocht...

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, de toezichtsinstanties worden jaar na jaar gekort. Moet je eens kijken hoe ongecontroleerd ons voedsel is. Dan kunnen we nog van geluk spreken dat die sector zelf redelijk gewetensvol is. Met uitzondering van de vleessector, vooral als het vlees de boerderij verlaten heeft. Daar worden toch af en toe misstanden gevonden, daar zakt je de broek van af.

Ogre
Master
 Bericht 
Volkskrant schreef:
850 duizend slimme stroommeters blijken onbetrouwbaar

De afgelopen jaren zijn in Nederland 850 duizend slimme stroommeters geplaatst die het elektriciteitsverbruik mogelijk niet goed registreren. In uitzonderlijke gevallen kan dit leiden tot meetfouten tot 600 procent, blijkt uit onderzoek door de Universiteit Twente en de Hogeschool van Amsterdam. Netbeheerder Liander, verantwoordelijk voor de meters, erkent dat er sprake is van een probleem, maar zegt niet meer te kunnen achterhalen waar ze zijn geplaatst.
De meetfout wordt veroorzaakt door moderne apparaten waarin de wisselstroom van het net wordt omgezet in gelijkstroom. Het gaat om bijvoorbeeld ledlampen, voedingen voor laptops en zonnepanelen. Wisselstroom heeft normaal gesproken een sinusvorm die vijftig keer per seconde wisselt.

Moderne apparaten met zogenoemde omvormers veroorzaken storingen met een frequentie die vele malen hoger is dan de standaardfrequentie, waardoor er piekjes en kleine dalen in de sinuscurve ontstaan. Deze piekjes worden niet goed door sommige meters geregistreerd, waardoor een overschatting of onderschatting van het verbruik ontstaat.

De meetfout wordt veroorzaakt door moderne apparaten waarin de wisselstroom van het net wordt omgezet in gelijkstroom

Hoe groot de meetfouten precies zijn, is niet bekend. Volgens een woordvoerder van Liander, de grootste netbeheerder van Nederland, zou het probleem vooral spelen bij grote bedrijven. Maar ook consumenten met zonnepanelen of een elektrische auto lopen risico op afwijkingen.

Liander zegt nog geen idee te hebben hoe het probleem opgelost kan worden en raadt consumenten met een afwijkend verbruik zich eerst te melden bij de energieleverancier. De woordvoerder erkent dat de beheerder verantwoordelijk is voor het leveren van betrouwbare meters, maar zegt weinig te kunnen doen omdat niet bekend is waar ze staan. 'We weten nog niet hoe het op te lossen.' Het gaat volgens de netbeheerder om meters die zijn geplaatst tussen 2012 en 2014.

De Consumentenbond noemt het 'absurd' dat Liander het probleem bij gebruikers neerlegt

De Consumentenbond noemt het 'absurd' dat Liander het probleem bij gebruikers neerlegt. 'Je kunt van een leek niet verwachten dat die aantoont dat er iets mis is', aldus een woordvoerster. 'Men moet actief op zoek naar meters die niet deugen en kijken hoe je eventueel gaat compenseren.'

'We hebben een vermoeden dat de oorzaak ligt in de bemonsteringsfrequentie', zegt hoogleraar Electrical Engineering Frank Leferink van de Universiteit Twente die het onderzoek heeft uitgevoerd. De bemonsteringfrequentie geeft aan hoe vaak per seconde een meting wordt gedaan. Doordat niet vaak genoeg wordt 'gekeken', worden sommige pieken of dalen niet geregistreerd, waardoor een afwijking kan ontstaan van het werkelijke verbruik. Deze afwijking kan overigens zowel positief als negatief zijn, maar lijkt zich niet uit te middelen. Hierdoor valt het verbruik te hoog of te laag uit.

De onderzoeker heeft al in 2015 melding gedaan bij de netbeheerder. 'Ze schrokken toen enorm. Uit contra-expertise bleek dezelfde resultaten', aldus hoogleraar Leferink. 'Maar er zijn tot nu toe geen maatregelen genomen.'

Het probleem speelt vooral bij apparaten die 75 watt of minder verbruiken, aldus de studie die gisteren is gepubliceerd in het vakblad Electromagnetic Compatibility Magazine. De foutieve metingen zijn volgens de hoogleraar eenvoudig op te lossen door bij de bewuste apparaten een condensator te plaatsen dat de extra pieken en dalen enigszins gladstrijkt.

Het probleem speelt dus vooral bij elektrische auto's die minder dan 75 watt verbruiken begrijp ik ? :huh: :roll:

Mdw
Master
 Bericht 
Ogre schreef:

Gister ook een brief van Enexis dat onze meter ''ineens'' onbetrouwbaar is :| , nu bied Enexis gratis een slimme meter aan , maar in hoeverre sta ik als burger in mijn recht en heb ik recht op weigering want persoonlijk komt dit wel als 'donderslag bij bij heldere hemel'

In de brief staat dat de 'slimme' kant van de nieuwe meter uitgezet kan worden , maar dat is voor mij als leek onmogelijk te controleren , iemand hier op het forum ervaring met bovenstaande ?

Alvast bedankt (f)

Walker
Master
 Bericht 
Heb je nog een oude ferraris-meter (met zo'n draaiwiel)? Dan is er niets aan de hand... Je bent niet verplicht om hier aan mee te werken.

Mdw
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Heb je nog een oude ferraris-meter (met zo'n draaiwiel)? Dan is er niets aan de hand...

:schudnee: , en hele echte Actraris ACE3000 uit 2006 > dubbele meter met teruglever mogelijkheid , 3 x 400 volt enzovoort....

Walker
Master
 Bericht 
Dat is een "domme" digitale meter. Ik zie niet in waarom deze vervangen zou moeten worden door een "slimme". Even bellen naar de netbeheerder dat je geen slimme meter wil hebben.

edit: Even zoeken levert op dat er een serie van deze meters enorme meetfouten geeft. Dus wellicht dat ze daarom allemaal vervangen worden. Maar vraag een "domme" meter terug...

Mdw
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Even bellen naar de netbeheerder dat je geen slimme meter wil hebben.

:schudnee: >
Ogre schreef:

Mdw schreef:
Gister ook een brief van Enexis dat onze meter ''ineens'' onbetrouwbaar is :|

Lijst van 'de regering' > https://www.agentschaptelecom.nl/sites/ ... meters.pdf

Dat dus ..... ;)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Raar dat het kennelijk zo moeilijk is om een goede meter te maken. Ook wel opvallend hoeveel meters afgekeurd zijn. Dan vraag je je onderhand ook wel af of er wel bij iemand in dit land een kloppende rekening op de mat valt...

wernert
Pro
 Bericht 

Citaat:
De onderzoeker heeft al in 2015 melding gedaan bij de netbeheerder. 'Ze schrokken toen enorm. Uit contra-expertise bleek dezelfde resultaten', aldus hoogleraar Leferink. 'Maar er zijn tot nu toe geen maatregelen genomen.'

'Verarscht' zou de Duitser zeggen.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Wat hebben we alles toch goed voor elkaar in dit land...echt :thumb: :fp:

Mdw
Master
 Bericht 
Maaaare , niemand die heel toevallig ook zo'n brief heeft gehad dat zijn meter ook is afgekeurd ?

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb destijds de slimme meter geweigerd, en zit nog heerlijk met zo'n oude ferraris-meter. Nooit meer wat over gehoord.

Pagina 8 van 11 [ 544 berichten ]