» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Postingstijd interval gedetecteerd van 94.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 9 van 9  [ 425 berichten ]

Slimme meter?
Ja 15%  15%  [ 19 ]
Nee 85%  85%  [ 109 ]
Totaal aantal stemmen : 128
Mdw
Master
 Bericht 
Tja... ik wil (uiteraard) ook die nieuwe slimme meter weigeren , maar aan een niet goed werkende meter heb ik ook niks :[

JBHC
Master
 Bericht 

Mdw schreef:

Er zijn wel verdacht veel meters afgekeurd vanaf 2014. Was dat niet zo'n beetje de tijd dat iedereeen opeens zo'n slimme meter "moest"?

Mdw
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Er zijn wel verdacht veel meters afgekeurd vanaf 2014. Was dat niet zo'n beetje de tijd dat iedereeen opeens zo'n slimme meter "moest"?

Nou dat is dus ook mijn idee....... , morgen komt er iets van op tv > Radar , dat ga ik zeker even kijken :kniktja:

dikkydik
Master
 Bericht 
Heb nu ook een brief ontvangen dat ze me aan de ketting willen leggen door m'n meter te vervangen door zo'n "slimmerik", maar nergens in de brief staat dat ik dat kreng kan weigeren.

Is dat niet verplicht om die optie te bieden?
Kan de afspraak wel verzetten, maar weigeren, geen woord.

Mdw
Master
 Bericht 
Dat 'probleem' hebben wij dus ook .....is eerder uitstel van :duh:

liquid_force
Master
 Bericht 
zandbak
Master
 Bericht 
Alsof je daarop zit te wachten.......
Citaat:
En u ontvangt geen tweemaandelijks verbruik- en kostenoverzicht.

WimLex
Master
 Bericht 
Mailing van mijn energieboer:
Citaat:
De algemene voorwaarden zijn om drie redenen gewijzigd. Ten eerste was Energie Nederland van mening dat de voorwaarden niet goed leesbaar waren door het gebruik van veel moeilijk taalgebruik. De voorwaarden zijn geheel herschreven in eenvoudig(er) Nederlands.

Daarnaast zijn er de afgelopen jaren veel wijzigingen doorgevoerd die te maken hebben met consumentenbescherming en de levering van energie aan consumenten. Het was tijd om deze nieuwe regels te implementeren in de algemene voorwaarden.

Tot slot, de voorwaarden zijn nu afgestemd op de huidige marktomstandigheden. Een steeds groter deel van onze klanten gaan zelf energie opwekken en terugleveren. De juiste informatie hierover ontbrak in de voorwaarden. Vanaf 1 april is deze informatie toegevoegd.

Belangrijk om te weten is dat de wijzigingen niet in uw nadeel zijn. De inhoudelijke aanpassingen zijn namelijk het gevolg van aangepaste wetgeving die juist het doel heeft consumenten beter te beschermen en de levering van energie transparanter te maken. Wij hebben de nieuwe wet- en regelgeving al eerder doorgevoerd in onze processen. Hierdoor merkt u in de praktijk niets van de wijzigingen in de algemene voorwaarden.

Citaat:
De belangrijkste wijzigingen op een rij:
- Vorig jaar zijn een aantal standaardtermen met betrekking tot het de energielevering en het -contract afgesproken. Deze zijn nu opgenomen in de voorwaarden.
- De nieuwe regels met betrekking tot het afsluiten van contracten op afstand zijn toegepast. De informatieplicht van de leverancier aan de consument over de inhoud van het energiecontract en de rechten van de consument is uitgebreid.
- De regels van de zogeheten 14-dagenbrief is opgenomen. Dit houdt in dat een klant voor het in rekening brengen van incassokosten een aanmaning over deze kosten moet krijgen in combinatie met een periode van 14 dagen om het openstaande bedrag alsnog te voldoen.
- Er is opgenomen dat de klant vooraf geïnformeerd moet worden over een tariefwijziging (in plaats van achteraf).
- De nieuwe regels met betrekking tot de Geschillencommissie zijn opgenomen. De termijn waarbinnen een geschil kan worden ingediend bij de Geschillencommissie is opgerekt naar 12 maanden. En er is een verwijziging naar het online platform van de Geschillencommissie opgenomen.
- Er is een afzonderlijk artikel over het terugleveren van energie toegevoegd.
- In een aantal artikelen is beter uitgelegd wat de verantwoordelijkheden van de netbeheerder en de energieleverancier zijn.

Walker
Master
 Bericht 
Gewoon goed je jaarrekening controleren... Die klootzakken van de NEM lieten "per ongeluk" de heffingskorting weg op de eindafrekening. Of we even 200 Euro bij wilden betalen, ipv 185 Euro terugkrijgen. Laaielichters!

Kwibus
Master
 Bericht 
Daarom dat ze je heel graag over willen halen naar de zakelijke markt. Zijn ze o.a. van de al die consumentenbescherming af.

Signum
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Daarom dat ze je heel graag over willen halen naar de zakelijke markt. Zijn ze o.a. van de al die consumentenbescherming af.

Niet alleen energieboeren. Door die kut KvK met hun doorverkoop van adressen ben ik aan het twijfelen of ik niet eens een vestigingsadres moet gaan huren :fp:

Turkosariba
Master
 Bericht 
De slimme meter weigeren om het automatisch salderen van de draaischijfmeter te behouden gaat weinig zin hebben. De oude meters worden in rap tempo afgekeurd zodat de netbeheerder wettelijk verplicht is om de meter te vervangen. Je kunt dan wel kiezen voor een domme meter met afzonderlijke telwerken voor netstroomverbruik en teruglevering. Na 2022 krijg je vervolgens niets meer voor teruggeleverde stroom en mag je het hoogste tarief betalen voor netstroomverbruik.

BLikent
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Door die kut KvK met hun doorverkoop van adressen ben ik aan het twijfelen of ik niet eens een vestigingsadres moet gaan huren :fp:

Je kan toch zelf een 2e adres maken met de toevoeging A-Z/Bis/oid. Ook kan rood/zwart maar dan alleen in Haarlem. De Post bezorgt het gewoon. Dit is stukken goedkoper dan een echte vestigingslokatie.

Ogre
Master
 Bericht 
Vorige week kreeg ik ook een brief van Stedin dat ik aan de beurt ben om een slimme meter geplaatst te krijgen. Nou ben ik niet zo heel erg bang voor de mogelijke nadelen, maar voordelen zie ik er ook niet echt in. Zo'n mailtje met de standen elke 2 maanden... tja...
Aan de andere kant zou wel de meterkast leeg moeten en daar staat m'n server, een NAS, router, een RaspPi, noem maar op. Om van alle andere zooi nog maar te zwijgen. Bovendien zou er vrij voor genomen moeten worden.Niet zo heel veel zin in dus.
Ik dus doorgegeven dat ik niet hoef...
Vandaag de bevestiging in de bus met de mogelijkheid om me binnen 28 dagen te bedenken. Daar staat onder meer in :
Citaat:
Betaalt u aan uw energieleverancier een ander tarief voor dag- en nachtgebruik? Dan kan dat voor u gaan veranderen. In de toekomst kunt u alleen van dit piek- en daltarief gebruik blijven maken als u een slimme meter heeft.

Om te beginnen vind ik het een beetje (boel) vreemd dat ze daar nu pas mee aankomen. In de aankondigingsbrief en op de site van Stedin zie ik er niets over. Maar goed, iemand hier een idee wanneer 'in de toekomst' dat zou zijn ? Want piek-/dal wil ik niet kwijt eigenlijk...

udo
Master
 Bericht 

Turkosariba schreef:
Na 2022 krijg je vervolgens niets meer voor teruggeleverde stroom en mag je het hoogste tarief betalen voor netstroomverbruik.

Tenzij 'slimme' meter?
Men duwt e.e.a. dus gewoon door onze strot.
De meerwaarde is beperkt of negatief. (zie saldering, zie gebrek aan privacy ondanks wat ze beweren, zie gebrek aan besparing)
Zonder saldering worden panelen minder interessant want zonder saldering wordt de opbrengst minder beloond.
Administratief afmelden van de slimme meter is niet door mij te controleren.
En de eerder verkondigde stroombesparing (met een 'app') is een drogreden: ook met een draaischijfmeter is prima te merken wanneer de snelkoker `aan` is.

Kwibus
Master
 Bericht 
udo schreef:
Men duwt e.e.a. dus gewoon door onze strot.
Nee, ze bieden je een keuze. Net zoals dat je nog steeds per acceptgiro kunt betalen. Kost wel 2,50 per keer extra, maar dat is jouw keuze. Oh wacht, ik val in herhaling...

Kwibus schreef:
Voor nu ja. Gaat nog een aantal jaren duren en dan word je gewoon verplicht 'm te installeren. B.v. als je een nieuw huis hebt gekocht waar-ie niet inzit en je belt nutsbedrijf XYZ voor overname/voortzetting. En die weigeren je dan simpelweg als klant te accepteren. Ze zullen eerst wel beginnen met een prijsverschil, dus je gaat gewoon meer betalen als je 'm niet wilt. Net zoals niet automatisch betalen 2,50 p/m extra kost, als je überhaupt nog die keuze hebt als je nu ergens een abonnement wil aanschaffen.

Het is dus niet meer de vraag of je 'm krijgt hoor. Alleen nog maar wanneer. Je kan dat moment vast nog wel wat naar achteren krijgen, maar eens zul je er aan moeten geloven.

udo schreef:
En de eerder verkondigde stroombesparing (met een 'app') is een drogreden
Nee hoor. Hoe nauwkeuriger de stroomproductie kan worden afgestemd op de vraag, hoe minder grondstoffen er worden verspild. Het draait uiteraard om de producent, niet om de consument.

WimLex
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Om te beginnen vind ik het een beetje (boel) vreemd dat ze daar nu pas mee aankomen. In de aankondigingsbrief en op de site van Stedin zie ik er niets over. Maar goed, iemand hier een idee wanneer 'in de toekomst' dat zou zijn ? Want piek-/dal wil ik niet kwijt eigenlijk...

Stedin is slechts transporteur, die hebben helemaal niks in de melk te brokkelen, al denken ze zelf van wel.
Neem even contact op met je stroomleverancier en stel de vraag daar even (f)

Kwibus
Master
 Bericht 
Spook gaat verhuizen :lol:

Hoezo, pivacy?

Vacature Project Manager Health Brainport Smart District

Achtergrond vacature
Onze ambitie is dat Brainport Smart District (BSD) de slimste wijk van de wereld gaat worden. Brainport Smart District heeft een omvang van ca 1.000 woningen en wordt gebouwd in Helmond, ten noorden van station Brandevoort en ten zuiden van de A270. Deze ambitie wordt waargemaakt in samenwerking tussen de Gemeente Helmond, TU/e, Tilburg University, SPARK-campus, Fraunhofer, Brainport, en de Provincie Noord-Brabant. Brainport Development is penvoerder.

Brainport Development
Brainport Development werkt nauw samen met vele partners aan het versterken van de regio Brainport Eindhoven. Brainport is een toptechnologieregio van wereldformaat en de groeiversneller van de Nederlandse economie. Brainport Development ontwikkelt de regionale economische strategie, ontwikkelt en realiseert projecten, biedt bedrijfsadvies en promoot Brainport in binnen-en buitenland. Brainport Smart District is hier een goed voorbeeld van.

Toekomstige bewoners
Vanaf het begin gaan we samen met bestaande, maar vooral ook toekomstige bewoners ontwikkelen. Brainport Smart District is een proeftuin (living lab) en voorbeeld voor de ontwikkeling van nieuwe systemen, processen en diensten. Bewoners staan aan de basis van een nieuwe vorm van inclusieve samenleving waarin zij zelf een belangrijke rol spelen.

Twaalf thema’s
In het zogenaamde Syntegration-proces zijn 12 thema’s om BSD te realiseren vastgelegd: Participatie door alle partijen en (toekomstige) bewoners, Open infrastructuur, Groene duurzame stad, Veerkrachtige stad, Aantrekkelijke gebouwde omgeving, Energie, Data, Mobiliteit, Alles in de vorm van diensten in plaats van bezit, Gezondheid en welzijn, het Ecosysteem en het Implementatie proces. Van groot belang is de onderlinge afhankelijkheid en samenhang. Een samenvatting van Syntegration is opgenomen als bijlage 1. Een van de eerste acties is het samenstellen van het team.

Functie
Brainport Development is voor Brainport Smart District op zoek naar een Project Manager Health die de onderwerpen ‘Health and Wellbeing in a participating society’, ‘Green self-sustainable city’ en ‘Everything as a service’ kan uitwerken. Een nadere toelichting op de functie, het project en de bijbehorende organisatie, werkwijze, samenstelling van het team en taakverdeling is te vinden in bijlage 1 t/m 3 op de site van Brainport Smart District onder ‘vacatures’. We adviseren dringend deze bijlagen goed door te nemen alvorens te reageren.

Standplaats
Automotive Campus Helmond.

Walker
Master
 Bericht 
Helmond een brainport noemen. Ze durven wel...

Spook
Master
 Bericht 
Zelden zoveel woorden gezien zonder inhoud.

Kwibus
Master
 Bericht 
Voor elk van de 12 deelgebieden zoeken ze een PM trouwens.

Pietert
Master
 Bericht 
Klinkt als een baantje met lekker veel lullen, beetje Word en Excel en maximaal binnenharken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
een baantje met lekker veel lullen, beetje Word en Excel

Echt wat voor mij

zandbak
Master
 Bericht 
De hoer van het bedrijf?

Kwibus
Master
 Bericht 
Oh, nou moet Spook nog kiezen ook, Helmond of toch maar Amsterdam:

Opdrachtomschrijving.

Het College van BenW heeft recent de ambitie vastgesteld voor de digitale ruimte in de publieke (of openbare) ruimte van de stad Amsterdam, te weten: een goed beschikbare, goed toegankelijke, zo veilig en toekomstvast mogelijke, digitale infrastructuur in de publieke ruimte van de stad, voor iedereen ongeacht sociale positie of inkomen. Dat is uitgewerkt in een viertal hoofdprincipes bij voor de 'IoT en datagebruik' in de publieke ruimte van de stad. Zes organisaties en de gemeente werken samen om na te gaan hoe (waarmee, met wie, langs welke weg) deze ambitie te realiseren en te borgen. Onderdeel daarvan is het realiseren van een openbaar register voor de IoT-technologie in de openbare ruimte (zie het Parool: 10-4-2017) 'Gemeente gaat dataregistratie in stad inzichtelijk maken'). Doel ervan is te zorgen dat bewoners en ondernemers in de stad kunnen weten welke technologie (zoals beacons, sensoren en camera's) waar is bevestigd, met welk doel (wat doet het, welke gegevens verzamelt het en voor wie/waarvoor) en wie er over gaat.

Het is denkbaar dat het verplicht gesteld moet worden om de technologie te registreren in het register. Het kan zijn dat het wenselijk is om sensoren vergunningplichtig te maken zodat de registratie gewaarborgd is EN de openbare ruimte niet 'wordt volgestopt' met diverse technologie. Het uitgangspunt is dat bewoners bezwaar moeten kunnen maken tegen camera's of sensoren rond hun huis of kantoor. EN: bewoners en ondernemers moeten er ook gebruik van kunnen maken, bijvoorbeeld nieuwe diensten te ontwikkelen.

Gezocht wordt naar een daadkrachtig en communicatief persoon die in staat is om, samen met het kernteam Digitale Infrastructuur Amsterdam DI020, te zorgen voor een werkend openbaar register IoT publieke ruimte Amsterdam. De te stellen eisen en de opzet en vormgeving alsook de realisatie er van moet uitgewerkt worden, dat is onderdeel van de opdracht. Stappen zijn:

Op basis van (internationale) vergelijking een opzet maken van het register, waarbij vorm en inrichting worden gedefinieerd
Uitwerken vorm en inrichting register en bijhorende werkwijze en evt procedures.
Eerste vulling op basis van IoT sensoren gemeente Amsterdam
Borging bij deelnemende organisaties

Nader gepreciseerd de eerste fase. Te inventariseren
welke meningen er zijn over zo een register (moet het er zijn),
de vormgeving (inhoud), hoe het te gebruiken (proces) en
welke vraagstukken en dilemma's een rol spelen bij het uitwerken er van.

Pagina 9 van 9 [ 425 berichten ]