» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Griffin
Master
 Bericht 
Nieuwe PC aan het inrichten en tijd voor een verse office. Nu doe ik ook nog een cursusje via NCOI waardoor ik op surfspot een studentenversie van office 2016 kan kopen. Zit een licentie bij van een jaar. Wie weet wat er gebeurt na dat jaar, houdt'ie er dan mee op of blijft office gewoon werken?

Pietert
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
houdt'ie er dan mee op of blijft office gewoon werken?

Weet niet hoe het bij MS werkt. Weet wel dat bij Adobe het zonder morren wordt omgezet in een volledige abbo.

R
Master
 Bericht 
Is het een fysieke installatie of werk je daarmee via internet?

Internet zal niet meer werken en fysiek zal met popups kunnen komen.

Pazo
Pro
 Bericht 
Fysieke installatie + KMS pico en doooorrrr....! :x :[ O:)

Griffin
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
KMS pico

Sorry, de ondertiteling ontbreekt. Wa's dat?

R
Master
 Bericht 
Iets waar je eigenlijk niet openbaar over mag schrijven maar wat je wel heel goed zou kunnen helpen na het eerste jaar. Zie duckduckgo (en anders Google dan maar)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Gewoon een wat oudere versie installeren. Office 2007 of 2010 voldoen prima en zijn nog echt ouderwets lokaal geïnstalleerd. De nieuwere versies gaan steeds meer op office 365 leunen met bijbehorende abonnementsvormen. (En functioneel gezien, ik denk dat er maar weinig mensen moeite zullen hebben om met office 2003 te moeten leven - eigenlijk is er sinds office 97 niet veel meer toegevoegd dat je echt moet hebben)

Bredero
Pro
 Bericht 
http://www.microsoft.com/en-us/Useterms ... nt_DUT.htm

Vooral artikel 12 is interessant. Indien aangeschaft ten behoeve van studie cq onderwijs mag je het ook uitsluitend daarvoor gebruiken.......

Rover
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Gewoon een wat oudere versie installeren. Office 2007 of 2010 voldoen prima en zijn nog echt ouderwets lokaal geïnstalleerd. De nieuwere versies gaan steeds meer op office 365 leunen met bijbehorende abonnementsvormen.

Office 365 kun je dus ook gewoon echt lokaal installeren. (je krijgt op dit moment Office 2016 daarbij)
Die surfspot licentie is in principe ook gewoon Office 365.

Office 2007 is ondertussen toch wel echt zwaar verouderd hoor. Persoonlijk ben ik erg blij met Office 2016. Op het werk ben ik nu bezig met de transformatie van Office 2013 naar Office 365/2016. Alleen de Exchange server 2013 gaat nog niet over naar 365.

Rover
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Wie weet wat er gebeurt na dat jaar, houdt'ie er dan mee op of blijft office gewoon werken?

De software blijft geïnstalleerd, je kunt alle Office documenten erin openen. Je kunt echter GEEN bewerkingen meer uitvoeren of nieuwe documenten aanmaken.

Indien je ook een e-mailadres van het NCOI hebt gekregen (waarschijnlijk niet, maar you never know), dan kun je de studentenversie zelfs gratis krijgen
https://products.office.com/en-us/stude ... -education

R schreef:
Is het een fysieke installatie of werk je daarmee via internet?

Fysiek

Ik weet niet hoe Office op je werk is geregeld, maar mogelijk maken zij ook al gebruik van Office 365. Vaak mag je die licentie ook thuis gebruiken! (Bij ons mag elke medewerker de software op 5 apparaten installeren. De laptop en/of terminal server op de zaak zijn er al 2, maar vaak is er dus wel een licentie vrij)

Officieel mag die licentie alleen gebruikt worden voor zakelijke werkzaamheden, echter is dat niet te controleren voor Microsoft. Evenmin als dat zij kunnen controleren dat de SurfSpot/Educatie licentie alleen wordt gebruikt voor studiedoeleinden.

Spook
Master
 Bericht 
Met LibreOffice heb je dat geneuzel niet en kun je gewoon alles doen wat 99,9% van de mensen wil van een Office-pakket.

Griffin
Master
 Bericht 
Rover schreef:
De software blijft geïnstalleerd, je kunt alle Office documenten erin openen. Je kunt echter GEEN bewerkingen meer uitvoeren of nieuwe documenten aanmaken.

Helder. Exit studentenversie dus (of toch maar een "alternatieve licentie" tegen die tijd :-)).

Geen NCOI mail adres overigens.
Citaat:
Ik weet niet hoe Office op je werk is geregeld, maar mogelijk maken zij ook al gebruik van Office 365. Vaak mag je die licentie ook thuis gebruiken!

We hebben weliswaar vorige week besloten office 365 te gaan gebruiken (is een startup, heb daar zelf een grote stem in) maar ik wil op mijn privé laptop geen zakelijke accounts gebruiken. Die licenties zullen wel gekoppeld zijn aan een microsoft account waar dan het zakelijke e-mail adres aan hangt, no?

Tot nu toe gebruikte ik google docs, libre office (op linux) en een oude office 2010 maar daar kleven uiteindelijk overal te veel nadelen aan. Voor 2010 kan je geen language packs meer krijgen en de andere 2 zijn net niet compatible genoeg. Net een nieuwe flaptop aangeschaft dus vandaar...

Bredero
Pro
 Bericht 
Ja, je mag dan installeren op 5 devices, maar je zal dan op dat device moeten inloggen met het Microsoft account waar dat recht aanhangt, dus je zakelijk account.

Microsoft heeft beetje rommeltje gemaakt van dat (meerdere)accountsgebeuren en Windows Live IDs inmiddels Microsoft account

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Met LibreOffice heb je dat geneuzel niet en kun je gewoon alles doen wat 99,9% van de mensen wil van een Office-pakket.
Ik heb inderdaad ook tijdenlang op gekraakte versies van MS gewerkt en heb nu sinds kort LibreOffice. Ik heb niet het idee dat ik nu iets mis. Behalve gekloot met licenties dan, maar daar kan ik best zonder.

R
Master
 Bericht 
Ik ben (ook) benieuwd wat de comptabiliteitsproblemen nu nog zijn.

Kwibus
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Office 365 kun je dus ook gewoon echt lokaal installeren. (je krijgt op dit moment Office 2016 daarbij)
Dat ligt er maar aan. Je kan Office 2016 kopen en lokaal 1x installeren. Eenmalige aanschaf, geen upgrades, duur grapje. Je kan ook een Office 365 abonnement nemen, die kost een beetje voor 1 licentie (Personal) of iets meer (tientje p/m) voor 5 installaties (Home). En dan heb je nog de Office 365 voor bedrijven. Die komen met o.a. een E1 licentie (alleen Office in je browser) of een E3 (dan mag je 'm ook lokaal installeren). Verificatie van je Office gebeurt inderdaad via het e-mail adres dat is gekoppeld op de online omgeving.

Als je je eigen legale Office wil hebben, is een Home abonnement eigenlijk de enige keuze. Komt regelmatig met 20% korting bij aanschaf en een gratis maand als je automatisch verlengd. Reken op 7,50 p/m. De Office 365 wordt automatisch voorzien van laatste versies. Koop je nu een stand-alone Office 2016 dan zul je tzt weer een nieuwe Office versie moeten kopen.

Rover
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
maar ik wil op mijn privé laptop geen zakelijke accounts gebruiken. Die licenties zullen wel gekoppeld zijn aan een microsoft account waar dan het zakelijke e-mail adres aan hangt, no?

Ja, dat zul je vooral merken aan de onedrive van je werk die ermee gekoppeld zal zijn. Alleen mocht je van werkgever veranderen oid, kun je hem gewoon ook activeren met een home abonnement.

Kwibus schreef:
Die komen met o.a. een E1 licentie (alleen Office in je browser)

Klopt, die optie is er, maar ik verwacht dat er weinig bedrijven zijn die daar voor kiezen.

Kwibus
Master
 Bericht 
6,70 vs 19,70 p/m. Ik ben nu met een project bezig voor een uitrol van 500 werkplekken. Je snapt waarom er voor E1 is gekozen...

Rover
Master
 Bericht 
19,70 per maand? Wij betalen er 13,10 voor.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dan heb je Office 365 ProPlus. Niet de Enterprise E3.

Rover
Master
 Bericht 
Ahh, ja klopt.

Boralis
Master
 Bericht 

Iemand ervaring met die "licentie/download" partijen? Vaak voor 40-50 euro al een ouder pakket.

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]