» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
DJLaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende....
Voor labels op verpakkingen wil ik het pakketnummer laten oplopen, bijv. 1 van 20, 2 van 20, 3 van 20...enz.
Is er een formule of functionaliteit in EXCEL die er voor zorgt dat op elke volgende print een opvolgend nummer komt in een bepaalde cel?

In de bijlage die ik heb bijgevoegd is dit cel:E7

Bijlagen :
Opmerkingen bij bestand: Het is de bedoeling dat het nummer in de gele cel oploopt
Label.JPG

Denman
Master
 Bericht 

https://www.howtogeek.com/forum/topic/m ... omatically

En anders dit als zoekopdracht gebruiken: excel value increase each time printed

DJLaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik snap niets van Macro's :oops:

Feitelijk
Master
 Bericht 
DJLaan schreef:
Ik snap niets van Macro's :oops:

En van internet?
Ik bedoel: je hebt een excelvraag en je meldt je aan op het flitsservice forum?

DJLaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Staan hier veel meer van dit soort vragen....kwam zelfs bij deze site uit op zoek naar een oplossing :D

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Feitelijk schreef:
en je meldt je aan op

eng heh, nieuwe mensen

Maar ik snap niets van Excel, snap niet waarom Microsoft de halve wereld heeft overgehaald om die meuk te gebruiken. We hebben het er mee te doen... En dan dus macro's :roll:

Dat 1(a-f)-2(a-g) stappen plan ziet er overigens niet onwijs moeilijk uit.

Citaat:
1. Create a macro:
[li]a. From your invoice spreadsheet, Click Tools->Macro->Record New Macro,[/li]
b. Name the macro (I called mine "PrintInvoice").
c. Type the letter in the shortcut key box that you want to use to invoke the macro.
d. Click OK.
e. Click the mouse in the cell containing the invoice number you want incremented.
f. End macro recording (Click the stop button on the little macro recording window)
2. Edit your macro:
a. Click Tools->Macro->Macros, select the macro you named in step 1.b., then click the Edit button.
b. You should at least have a line that says "Range("C8").Select", where C8 is the cell your invoice number is in.
c. If there are any lines after the "Range" statement and before the "End Sub" statement, delete them.
d. Copy & Paste the following two lines after the "Range" statement:
ActiveCell.FormulaR1C1 = ActiveCell.FormulaR1C1 + 1
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
e. Close your Visual Basic window (can use the X, it will save.
f. Test your macro by holding Ctrl and typing the letter you chose for your macro.
g. Once verified, save your worksheet.

You should be good to go. Modify your invoice to your liking and then hit Ctrl-"Letter" to print.

Later we can talk about adding a button to your invoice, so you can just click it to update and print :)

TommyGun
Master
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb genoeg aan mijn eigen persoonlijkheden, ja?!

Superkoe
Master
 Bericht 
Een schizofreen is nooit alleen. Misschien moet Dave even een check doen op je ip-adressen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat zijn nogal wat hits, het halve bedrijf hangt de hele dag op het internet te etterstralen.

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten