» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
zerty
Master
 Bericht 
Ik heb een Toshiba Satellite A300D en wil een nieuwe wifikaart bestellen.
Kan iemand mij vertellen of ik een PCI of PCIe nodig heb.

Spook
Master
 Bericht 
http://www.toshiba.eu/discontinued-prod ... a300d-11v/

Citaat:
1 × ExpressCard slot

Of de bestaande wifimodule te upgraden is ligt er aan of ie uit te bouwen is en er een nieuwer model te koop is met dezelfde pasvorm en softwareondersteuning.

Een laptop heeft geen slots zoals een desktopmachine dat heeft.

zerty
Master
 Bericht 
Het is eigenlijk een a300d 14r maar die staat niet in de lijst. :
Maar het kaartje is gewoon eruit te halen. Het is gewoon een mini wlan kaart.

shootme
Master
 Bericht 
Of kies voor een usb oplossing, kunnen net zo groot zijn als je bluetooth zendertje

zerty
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Of kies voor een usb oplossing, kunnen net zo groot zijn als je bluetooth zendertje

Had ik al gezien maar ik heb liever een kaartje.

zandbak
Master
 Bericht 
Die usb dingetjes willen nog wel eens vlot krom buigen.....

shootme
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Die usb dingetjes willen nog wel eens vlot krom buigen.....

Afbeelding
https://www.conrad.nl/nl/asus-90ig00j0- ... &WT.srch=1

:o

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Als je een vervangende kaart vindt: hou er rekening mee dat de laptop misschien een whitelist aan boord heeft. Hierdoor werken alleen maar de gewhiteliste kaarten. Met mijn Asus N56VJ had ik geluk, de vervangende Intel ac7260 mini-PCIe kaart werkte direct (de oude kaart kon alleen maar 2.4GHz aan).

Als je wilt weten wat je nu hebt, zou je eigenlijk je oude kaartje moeten googlen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Spook schreef:
Een laptop heeft geen slots zoals een desktopmachine dat heeft.

Vaak wel, tot voor kort waren zelfde de CPU en de grafische kaart gewoon te vervangen. De modernste notebooks (althans van Dell) hebben wel weer een vaste CPU.
Maar alle andere onderdelen zoals de wifi card hebben gewoon een gestandaardiseerd slot.

Morbid Angel schreef:
hou er rekening mee dat de laptop misschien een whitelist aan boord heeft.

Dat zou heel jammer zijn. Wellicht is dat voor een specifieke laptop uit te sluiten. Anders gewoon via internet bestellen en terugsturen als het niet werkt.

Morbid Angel schreef:
Met mijn Asus N56VJ had ik geluk, de vervangende Intel ac7260 mini-PCIe kaart werkte direct (de oude kaart kon alleen maar 2.4GHz aan).

Antennes die zowel 2.4GHz als 5Ghz aan kunnen zijn niet standaard bij een oudere notebook. Dus dan kan het zijn dat de 5GHz het niet goed doet. Heb zelfs zoiets ook gedaan met een Intel 4965AGN in een Dell Precision M6300 uit 2007 en die doet er prima mee. Standaard was dat ook 2.4GHz only (alleen 11bg geloof ik zelfs).

Spook
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Vaak wel, tot voor kort waren zelfde de CPU en de grafische kaart gewoon te vervangen. De modernste notebooks (althans van Dell) hebben wel weer een vaste CPU.
Maar alle andere onderdelen zoals de wifi card hebben gewoon een gestandaardiseerd slot.

Ik zeg zoals een desktop dat heeft. Wijs mij even de PCI/PCI-E slots aan op een laptop met dezelfde form factor. Ik schrijf er nota bene expres achteraan 'zoals een desktopmachine dat heeft' om precies die reden :wink:

Aangezien hij het over PCI/PCI-E heeft zonder verwijzing naar mini koopt ie anders doodleuk een desktoponderdeel.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Het is maar net hoe je het leest. Ik las erin dat een notebook geen slots zou hebben en een desktop wel.

zerty
Master
 Bericht 
NoCashCow
Master
 Bericht 

En dat de kabels in de laptop lang genoeg zijn als je overgaat van een full length naar een half length.

zerty
Master
 Bericht 
Ja, die komen juist van de andere kant, daar had ik al naar gekeken. :thumb:

zerty
Master
 Bericht 
Kaartje is binnen en werkt. Bedankt voor de hulp.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast