» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 43 berichten ]
IsIkke
Master
 Bericht 
Ik zit te overwegen om over te stappen naar usenet voor mijn download praktijken.

Maar ik zat mij af te vragen hoe dit technisch werkt. Eigenlijk meer in de buurt van:
- Is het mogelijk om mee te kijken?

Ik weet dat als je een SSL verbinding opzet, dat men iig niet kan zien WAT je download. Maar
ze kunnen wel zien met wie je verbinding maakt. Dit wekt de suggestie dat, als iemand de logs
besnuffelt van de usenet provider, dat ze hier dan weer wel kunnen herleiden wie wat heeft
gedownload? .. of overdenk ik het dan? (dus de vraag: is het dan zinnig om er nog een PIA VPN
tunnel voor te zetten, dat ze in ieder geval niet op je IP kunnen zoeken)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat maakt toch niet uit, je bent toch geregistreerd met een account bij Usenet dus dan sowieso herleidbaar.

Pazo
Pro
 Bericht 
Ik gebruik al jaren usenet / nieuwsgroepen. Gaat inderdaad via SSL, dus dat je download kan gezien worden, wat je download is een stuk lastiger. Echter gebruik ik sinds enkele maanden wel VPN (PIA) als ik ga downloaden, sinds onze vrienden van BREIN nogal actief zijn het laatste jaar. Ja, voorlopig nog steeds achter de uploaders aan, maar 100 punten dat ze vroeg of laat ook achter de downloaders aangaan. Aangezien ze een of ander systeem hebben waarmee ze IP adressen binnenharken om zo achter uploaders aan te gaan, kan je er donder op zeggen dat ze ook IP adressen van downloaders hebben waar ze vroeg of laat wat mee gaan doen.

Kwibus
Master
 Bericht 
VPN via PIA en downloaden maar. PIA logt niets, dus ze kunnen zelfs niet zien of je downloadt. En mijn Usenetprovider logt alleen verbruik en niets meer. Zie hier.

Dus ik maak me geen zorgen :lol:

Pazo
Pro
 Bericht 
Kwibus schreef:
En mijn Usenetprovider logt alleen verbruik en niets meer. Zie https://www.xsnews.nl/helpdesk/index.ph ... /7/privacy.

Dat is niet helemaal waar. Zo moeten ze wel meewerken aan verzoek van BREIN omdat zij als usenetprovider er wel bij betrokken zijn.
https://tweakers.net/nieuws/124089/rech ... ekken.html
Maar goed, het is wel goed dat ze vrijwel niets loggen, want het wordt voor BREIN alleen maar lastiger :wink:

Pietert
Master
 Bericht 
Bij uploaders ja...

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Weet uit mijn hoofd niet bij welk usenet ik zit. Heb geen VPN of moeilijke dingen.
Kan me niet voorstellen dat ze voor die paar series die Netflix niet aanbiedt ze bij me aan de bel komen trekken.

Pazo
Pro
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Kan me niet voorstellen dat ze voor die paar series die Netflix niet aanbiedt ze bij me aan de bel komen trekken

Nu nog niet nee, maar het zal me niet verbazen als dat in de toekomst wel gebeurt. Kijk naar onze Duitse buren. 1x downloaden uit illegale bron en je hebt een schikkingsvoorstel op de deurmat. Vroeg of laat gaat BREIN hier denk ik ook mee beginnen. Dat is namelijk heel snel en makkelijk centjes verdienen.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik download regelmatig via Spotnet wanneer ik in Duitsland onderweg ben (meestal in hotels).
Moet ik me nu zorgen gaan maken? VPN gebruik ik niet... Nog nooit post gehad op de zaak. De hotels wellicht?

Existenz
(siddert en beeft)

IsIkke
Master
 Bericht 
Maar dus als ik zo de reacties lees. Is een VPN naar PIA niet zinnig eigenlijk, "als" de gegevens beschikbaar zijn (dus als ze loggen bij downloaden), "dan" hebben ze die al (registratie gegevens)

IsIkke
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Ik download regelmatig via Spotnet wanneer ik in Duitsland onderweg ben (meestal in hotels).
Moet ik me nu zorgen gaan maken? VPN gebruik ik niet... Nog nooit post gehad op de zaak. De hotels wellicht?

Existenz
(siddert en beeft)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... se-student

Pazo
Pro
 Bericht 
Existenz schreef:

Het kan wel degelijk hoor, er zijn voorbeelden van Nederlanders die vanuit Duitsland aangeklaagd worden / schikkingsvoorstel krijgen.

Aangeklaagd door Popcorn kijken in Duits hotel
Upload via Bittorent - EUR 815 boete (Duitsland)
Hoge boete downloaden in Duitsland
Pas op met illegaal downloaden over de grens
Downloadverbod in Duitsland 'big business'

Pazo
Pro
 Bericht 
IsIkke schreef:
Maar dus als ik zo de reacties lees. Is een VPN naar PIA niet zinnig eigenlijk, "als" de gegevens beschikbaar zijn (dus als ze loggen bij downloaden), "dan" hebben ze die al (registratie gegevens)

Een usenetprovider nemen die gebruikt maakt van SSL verbinding en niet / zo min mogelijk logt + VPN die ook niet / zo min mogelijk logt is de beste beveilig die je kan hebben. In theorie kunnen ze je uiteindelijk achterhalen, maar zal heel lastig zijn en een heel lang traject voor nodig zijn om die gegevens te krijgen. Als het zover komt dat ze in NL ook achter downloaders aangaan, pakken ze eerst iedereen die het 'onbeschermd' doet.

IsIkke
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
is de beste beveilig die je kan hebben

jawel, maar Dave heeft een goed punt met dat bij de usenet provider je gegevens beschikbaar zijn. (met name de username en bijbehorende details die verzocht zijn, betaalgegevens/email/wellicht andere details)

Dus als ze loggen ben je sowieso het haasje, ook al kom je via VPN.

zandbak
Master
 Bericht 
PIA is toch een Amerikaanse toko? Ik weet nou niet of dat nou zo veilig is....

Pazo
Pro
 Bericht 
Maar een van de betere qua omgang met gegevens en features. Tevens ook een van de snellere, want daar moet je ook naar kijken.
Heb een 500mbit lijn liggen, zou het niet leuk zijn als je dan maar met 10mbit download onder VPN. Met PIA zit je op ca 150mbit, dat is een stuk sneller dan de meeste VPN's aanbieden.

https://www.privateinternetaccess.com/

Pazo
Pro
 Bericht 
IsIkke schreef:
jawel, maar Dave heeft een goed punt met dat bij de usenet provider je gegevens beschikbaar zijn. (met name de username en bijbehorende details die verzocht zijn, betaalgegevens/email/wellicht andere details)

Dus als ze loggen ben je sowieso het haasje, ook al kom je via VPN.

Maar, als jij download via een VPN verbinding, dan gebruik je anoniem IP / server in NL of heel ander land in Europa / Wereld. BREIN kijkt nu nog alleen naar NL IP's. Stel dat je op een NL VPN server zit, dan ziet BREIN dat IP. Die gaat kijken waar dat IP vandaan komt. Shit, PIA, Amerika... en daar houdt het op. Want dan moeten ze dus naar PIA in Amerika om gegevens te gaan vragen. Die zegt toch NEE in eerste instantie, want ze loggen niks. Dus zou BREIN iets van een rechtszaak in Amerika moeten gaan aanspannen. STEL dat ze gegevens krijgen (die ze in eerste instantie niet hebben, want ze loggen niets, maar stel toch dat..), ja dan hebben ze jouw adres. Maar, WAT er is gedownload, is versleuteld (want VPN). Het is vrijwel onmogelijk om te achterhalen wat je dan hebt gedownload. Daarnaast, er gebruiken meerdere mensen dat VPN IPadres. Moeten ze dus ook naar je usenetprovider. Die zegt eerst ook weer NEE tegen BREIN. Zouden ze dan ook weer een rechtszaak tegen moeten beginnen. Maar dan nog, die verbinding was versleuteld (SSL)! Het is haast onmogelijk. Ze gaan eerst wel achter de onbeschermde mens aan die niets versleuteld.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het enige wat Brein bij mijn Usenetprovider los zou kunnen krijgen is wanneer mijn account - dat gedeeld mag worden - gebruikt is om een SSL verbinding te maken met Usenet. Meer niet. Het adres dat daarvoor gebruikt is, is dat van een PIA VPN verbinding. PIA logt helemaal niets. Wat wil Brein bewijzen dan? Echt, PIA VPN met een fatsoenlijke newsprovider en je hoeft je echt geen zorgen te maken.

IsIkke
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
Maar, als jij download via een VPN verbinding, dan gebruik je anoniem IP / server in NL of heel ander land in Europa / Wereld. BREIN kijkt nu nog alleen naar NL IP's. Stel dat je op een NL VPN server zit, dan ziet BREIN dat IP. Die gaat kijken waar dat IP vandaan komt. Shit, PIA, Amerika... en daar houdt het op. Want dan moeten ze dus naar PIA in Amerika om gegevens te gaan vragen. Die zegt toch NEE in eerste instantie, want ze loggen niks. Dus zou BREIN iets van een rechtszaak in Amerika moeten gaan aanspannen. STEL dat ze gegevens krijgen (die ze in eerste instantie niet hebben, want ze loggen niets, maar stel toch dat..), ja dan hebben ze jouw adres. Maar, WAT er is gedownload, is versleuteld (want VPN). Het is vrijwel onmogelijk om te achterhalen wat je dan hebt gedownload. Daarnaast, er gebruiken meerdere mensen dat VPN IPadres. Moeten ze dus ook naar je usenetprovider. Die zegt eerst ook weer NEE tegen BREIN. Zouden ze dan ook weer een rechtszaak tegen moeten beginnen. Maar dan nog, die verbinding was versleuteld (SSL)! Het is haast onmogelijk. Ze gaan eerst wel achter de onbeschermde mens aan die niets versleuteld.

Dat ze het ip niet zien /kunnen traceren is niet mijn angst. Maar wat ik bedoel is (en wat ik dus dacht dat dave bedoelde) ze kijken op je usenet provider: hey Pietje heeft illegale zooi A gedownload met IP van PIA.

Waar het IP vandaan komt is geheel niet belangrijk. Je username van de usenet provider staat er nog steeds. Want dat wordt door PIA niet anoniem gemaakt, je kan anders niet inloggen op je usenet provider.

Kwibus schreef:
Het enige wat Brein bij mijn Usenetprovider los zou kunnen krijgen is wanneer mijn account - dat gedeeld mag worden - gebruikt is om een SSL verbinding te maken met Usenet. Meer niet. Het adres dat daarvoor gebruikt is, is dat van een PIA VPN verbinding. PIA logt helemaal niets. Wat wil Brein bewijzen dan? Echt, PIA VPN met een fatsoenlijke newsprovider en je hoeft je echt geen zorgen te maken.

Ik verwacht, en weet eigenlijk wel heel zeker, dat BREIN voor elkaar gaat krijgen : jouw account, dus jouw verantwoordelijkheid.

Tenzij je anders kan aantonen en bewijzen, pakken ze de hoofd gebruiker.

EddyHH
Master
 Bericht 
Mijn buitenlandse usenetprovider zal vast niet zo al mijn gegevens aan de brein schreeuwerds geven.

Kwibus
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Ik verwacht, en weet eigenlijk wel heel zeker, dat BREIN voor elkaar gaat krijgen : jouw account, dus jouw verantwoordelijkheid.
Welke verantwoordelijkheid? Dat er een SSL-verbinding met het internet is opgezet? Want meer logt mijn provider ook niet.

zandbak
Master
 Bericht 
Waarom zou BREIN zoveel moeite doen voor dat soort gebruikers. Via torrents kunnen ze veel makkelijker monitoren en aan de ip adressen van veel naïeve gebruikers komen. Veel makkelijker cashen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Welke verantwoordelijkheid? Dat er een SSL-verbinding met het internet is opgezet? Want meer logt mijn provider ook niet.

Bij je internet provider zit het probleem dan ook niet. Bij je usenet provider wel, als BREIN de logs van je usenet bekijkt en ziet user: pietje download op datum xx illegale file A

Dat is al voldoende. Dan linkt Brein die user aan jouw gegevens. (want ook dat gaan ze in zien, bij dezelfde usenet provider)

En dat is echt een eitje even doorgaand op

zandbak schreef:
Waarom zou BREIN zoveel moeite doen voor dat soort gebruikers. Via torrents kunnen ze veel makkelijker monitoren en aan de ip adressen van veel naïeve gebruikers komen. Veel makkelijker cashen.

Het is geheel niet moeilijk. Ik bouw dagelijks moeilijkere checks. Dit is niets meer dan een "zoek naar unieke ID in logfiles waar download is foei" "join dit aan klant gegevens" (en het feit dat je op de meeste usenet providers moet inloggen zorgt voor dit unieke ID)

Alleen hier dus de aanname dat download gelogd wordt. Upload wel, download lees ik dat het veel data is, maar veel data houdt niet in onmogelijk.

Met deze zoektocht ben ik in ieder geval op mijn antwoord dat ik PIA niet nodig heb met usenet, maar mijn angst om usenet te gebruiken is wel aangewoekerd

Kwibus
Master
 Bericht 
Met provider bedoel ik usenetprovider, niet mijn ISP. Mijn usenetprovider logt niet wat ik doe op usenet, alleen maar dat ik gebruik maakt van mijn abbo. Brein kan niets vinden van wat ik op/met usenet doe.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ik zit hier eens een beetje mee te lezen, maar heb eigenlijk vraagje. Kun je ook je router een VPN op laten bouwen naar je VPN provider? Of moet je die met je eigen PC opbouwen?

Scaniafan
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
pietje download op datum xx illegale file A

Nergens wordt gelogd of de file iets illegaals zou bevatten of niet. Daarvoor zou per gebruiker gekeken moeten worden wat hij / zij thuis heeft.

Stel, ik download een film. Die kijk ik en gooi ik weer weg. Dan moet er al heel wat meer speurwerk verricht worden wil Timmy kunnen zien wat ik heb gedownload, wanneer en waarom.

Downloaders straffen omdat ze downloaden van nieuwsgroepen is hetzelfde als mensen boetes opleggen omdat ze een auto kopen die harder kan dat de toegestane snelheid. En dan krijg je de discussie welke toegestane snelheid.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Kun je ook je router een VPN op laten bouwen naar je VPN provider?

Dat kan wel maar alleen met custom firmware alla DD-WRT of OpenWRT. Niet alle type routers worden daarbij zomaar ondersteund en openvpn support moet dan ook nog eens in de driverbuild zitten.. Iemand moet dat zelf compilen / samenstellen.

---
Oh.. Asus support het out of the box;
Afbeelding

En hier een (oude) discussie over PIA op OpenWRT; https://www.privateinternetaccess.com/f ... n-with-pia

Pazo
Pro
 Bericht 
IsIkke schreef:
Bij je usenet provider wel, als BREIN de logs van je usenet bekijkt en ziet user: pietje download op datum xx illegale file A

Nee, want het is een SSL verbinding, dus versleuteld. Er is IETS gedownload, maar WAT, kunnen ze niet zien.

Jack.Ryan schreef:
Kun je ook je router een VPN op laten bouwen naar je VPN provider?

Kan, maar is niet aan te raden. Waarom? omdat je snelheid enorm naar beneden gaat. Ik heb het ook in mijn router geprobeerd. Heb best een snelle router, een Asus AC68U, maar de bottleneck is meteen de CPU van de router. Die moeten namelijk al het verkeer realtime versleutelen. Gevolg is dat ik maar 10-12Mbit downloaden overhoud van een 500Mbit verbinding :schudnee: De CPU van je PC kan dit veel sneller, en daarom gaat het downloaden via een Windows VPN client veel sneller.

EK055
Master
 Bericht 
Als de verbinding tussen gebruiker en usenetserver versleuteld is - wat standaard bij alle usenetproviders kan - zijn er slechts twee partijen die kunnen zien welke capriolen iemand op usenet uithaalt:
de gebruiker zelf en diens usenetprovider. Voor je internetprovider is daarnaast nog te achterhalen dát er verbinding is met usenet, maar is de inhoud van die communicatie niet inzichtelijk. Tegenwoordig wordt zo'n 25 TB per dag aan data op usenet gezet, alleen al het binnenhalen van headers om dat te indexeren of anderszins te monitoren levert een flinke hoeveelheid dataverkeer op zonder dat ook maar één byte "inhoud" hoeft te zijn gedownload.

Dit sprookje gaat dus niet op:
IsIkke schreef:
Bij je internet provider zit het probleem dan ook niet. Bij je usenet provider wel, als BREIN de logs van je usenet bekijkt en ziet user: pietje download op datum xx illegale file A

Dat is al voldoende. Dan linkt Brein die user aan jouw gegevens. (want ook dat gaan ze in zien, bij dezelfde usenet provider)
...en wel omdat willekeurige derden zoals het genoemde pr-clubje die logs van een usenetprovider niet kunnen inzien (zelfs al zouden ze bestaan). In geval van downloaders bestaat ook geen enkele basis om zulke toegang via de rechter te eisen, omdat niet eens aangetoond kan worden óf er iets gedownload is, laat staan wat. Dat zou een sleepnetmethode met gigantische privacyschending vereisen, wat niet zomaar gaat gebeuren nu de grootste criminele organisatie van nederland - de roverheid - geen fiscaal belang heeft in zo'n zaak.

Bij uploaders ligt dat anders: daar staan immers data voor iedereen zichtbaar op een openbaar netwerk, waarbij op basis van informatie in de headers de usenetprovider van de uploader te achterhalen is. Bij het opvragen van de gegevens van de specifiek betrokken account kan de beslissing wel in het voordeel van een zogenaamde rechthebbende en/of diens schoothondje uitvallen.

Signum
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
Nee, want het is een SSL verbinding, dus versleuteld. Er is IETS gedownload, maar WAT, kunnen ze niet zien.

Niet helemaal. Brein zet volgens mij zelf ook wel eens een server in. Als je daar ineens een download van binnen haalt zien ze natuurlijk alles.

liquid_force
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Brein zet volgens mij zelf ook wel eens een server in.

Usenet is een decentralised infrastructuur, jij download alleen bij jouw provider, welke zijn server synced met andere servers in het net. Jij verbind dus nooit met een Brein server, tenzij je Torrents download, dan gaat je uitspraak op.

IsIkke
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Mijn usenetprovider logt niet wat ik doe op usenet, alleen maar dat ik gebruik maakt van mijn abbo.

Dat is dus het vraagteken wat ik heb. En dus de variabele in mijn verhaal. Ze kunnen in principe dit loggen.. de usenet provider moet je het bestand aanleveren.. dus ze moeten weten naar wie welk bestand gaat (anders gaat het nergens heen natuurlijk) .. dus ze kunnen dit loggen en vrij makkelijk. Dat ze het nog niet doen is mij niet bekend (vandaar dat ik het topic startte)

Verder is het natuurlijk aan BREIN hoe ver ze het brengen. Als ze eisen en rechterlijk voor elkaar krijgen dat het moet, is het niet aan de rechter nog aan BREIN om het te loggen. Dan zeggen ze tegen de usenet provider "log het, het maakt me niet uit hoe"

EK055 schreef:
Tegenwoordig wordt zo'n 25 TB per dag aan data op usenet gezet, alleen al het binnenhalen van headers om dat te indexeren of anderszins te monitoren levert een flinke hoeveelheid dataverkeer op zonder dat ook maar één byte "inhoud" hoeft te zijn gedownload.

Dat is dus het "veel data" in mijn verhaal, wederom veel data houdt niet in dat het niet te loggen is. En zo veel hoeft er niet gelogd te worden, alleen: "welk bestand wordt door wie gepakt" .. geen headers voor nodig. Zelfs al is het alleen een pointer is het al voldoende. (hier heb je dus retentie die deze data in tact houdt)

EK055 schreef:
In geval van downloaders bestaat ook geen enkele basis om zulke toegang via de rechter te eisen, omdat niet eens aangetoond kan worden óf er iets gedownload is, laat staan wat.

Nog niet, Duitsland is hier een goed voorbeeld, en ja die gaan achter torrents aan, aangezien dat veel makkelijker te sleep-netten is. Met bovengenoemde systeem, kunnen ze net zo makkelijk sleep-netten, het is alleen nog maar het voor elkaar krijgen bij de rechter.

Scaniafan schreef:
Nergens wordt gelogd of de file iets illegaals zou bevatten of niet.

Mwoh, staat ook niet op torrent, toch weten ze het dat het illegaal is. Ze kunnen het achterhalen en makkelijk.

Pazo
Pro
 Bericht 
Signum schreef:
Niet helemaal. Brein zet volgens mij zelf ook wel eens een server in. Als je daar ineens een download van binnen haalt zien ze natuurlijk alles.

True, maar als je via een VPN download weten ze nog steeds niet waar of wie. ;)

Conclusie: downloaden via usenet met SSL + VPN verbinding is vrijwel onmogelijk om te traceren.

Pietert
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Brein zet volgens mij zelf ook wel eens een server in.

Maar daar moet je dan wel expliciet contact naar maken willens en wetens.

EK055
Master
 Bericht 
Bij torrents is per definitie bekend wat de ip-adressen van de andere downloaders en uploaders zijn, zonder die info is immers geen onderling p2p dataverkeer mogelijk. Dat maakt het voor allerlei rechthebbendenclubjes dus ook triviaal om dat soort info te achterhalen: gewoon aan zo'n torrent deelnemen en rustig wachten totdat de "daders" zich bij hun computersysteem melden. Dat is dan ook gelijk waarom bij torrent een vpn wel zinvol kan zijn.

Dat alles gaat bij usenet natuurlijk niet op. De enige partij die kan zien wat zijn klanten downloaden is de usenetprovider, die juist alle belang heeft bij het waarborgen van de privacy van de klant. Niet voor niets heeft de copyrightmafia al eens geprobeerd usenetproviders als zodanig verboden te krijgen, en zelfs dat is niet eens gelukt. Ongelimiteerde inzage in alle logs van alle klanten van zo'n perfect legale provider met gigantische privacyschending tot gevolg gaan ze dan al helemaal niet voor elkaar krijgen.

Pietert schreef:
Maar daar moet je dan wel expliciet contact naar maken willens en wetens.
Precies, de downloader maakt echt alleen verbinding met de server van de eigen usenetprovider. De enige realistische manier voor brein en vergelijkbare pr-bureautjes om op die manier aan loggegevens te komen zou dus het zelf opzetten van een usenetprovider zijn met als doel het achterhalen van downloaders. Dat is - in tegenstelling tot het monitoren van torrents - financieel, juridisch en technisch verre van triviaal.

Kwibus
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
dus ze kunnen dit loggen en vrij makkelijk.
Uiteraard kunnen ze dat doen. Maar dat doen ze natuurlijk niet. Als ze het wel zouden doen, zijn ze binnen de kortste keren failliet. Want geen hond blijft dan klant natuurlijk. Daarbij, Brein zal nooit bij mijn provider uit kunnen komen omdat ze al niet weten wie ik ben. Daar zorgt PIA al voor.

IsIkke
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Uiteraard kunnen ze dat doen. Maar dat doen ze natuurlijk niet. Als ze het wel zouden doen, zijn ze binnen de kortste keren failliet. Want geen hond blijft dan klant natuurlijk.

Natuurlijk niet, en dus doen ze het ook niet. Maar mijn angst is ook niet dat ze het doen, mijn angst is dat er een dag komt dat BREIN het voor elkaar krijgt dat ze het moeten doen.

Kwibus schreef:
Daarbij, Brein zal nooit bij mijn provider uit kunnen komen omdat ze al niet weten wie ik ben. Daar zorgt PIA al voor.

Jij denkt hier verkeerd om. Mijn stelling is niet dat ze naar jou kijken:ben je stout bezig, mijn stelling is : ze krijgen een keer een rechterlijk bevel dat de usenet provider alles moet bijhouden en dat jij daartussen zit is dan het probleem.

Wederom dan heb je geen IP nodig, dan is het account voldoende.

Daarom zeg ik : als je SSL gebruikt is PIA een beetje zinloos, je account details kunnen ze genoeg mee.

Dit is dus met het doom scenario die ik schetste. En dit scenario is geheel niet ondenkbaar, dat is mijn punt een beetje. BREIN heeft al een paar keer Nederland flink verrast, met dingen wat ze voor elkaar krijgen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Als je bang bent dat ze het ooit eens voor elkaar zouden krijgen, los je dat hele probleem meteen op door een buitenlandse newsprovider te nemen. Zit er b.v. 1 in Zuid-Afrika die zelfs niet aan N&TD doet 8)

Maar zover gaat het echt nooit komen.

IsIkke
Master
 Bericht 
:P dat zal ik dan bekijken. Dan zou vpn wel nodig worden. Dan krijg je weer het zielige gedrag van Tim K dat hij IPs en dergelijke gaat laten filteren

Pazo
Pro
 Bericht 
@IsIkke,

Als je wilt downloaden is de combi SSL + VPN de meest dichte / beveiligde / ontraceerbare manier die er is. We hebben je uitgelegd waarom. Je denkt te willen overstappen naar usenet omdat je nu ergens op zit (vermoed torrents, waarbij je juist 100% zichtbaar bent voor instanties als BREIN). Als je dan nu nog steeds bang bent, dan is er maar 1 oplossing, en dat is het helemaal niet meer doen. Stop er dan mee.

Nogmaals, als BREIN achter de downloaders aan wil gaan, beginnen ze eerst bij de torrents. Usenet is veel meer werk vanwege de o.a. versleuteling en ontbreken van logs. En als ze zover komen dat ze wel die gegevens van usenetprovider kunnen krijgen, dan heeft BREIN ook nog de VPN uitdaging. Als het allemaal zover is, is het al lang en breed uitgemeten in het nieuws en fora, waardoor je dan nog eens zou kunnen gaan kijken of je door moet gaan met downloaden. Maar voor nu hoef je met deze manier van downloaden echt niet bang te zijn. :thumb:

IsIkke
Master
 Bericht 
@Paxo thx :thumb: die conclusie heb ik inderdaad. Ik beredeneer alleen dat het gewoon mogelijk is "uiteindelijk". Dat het nu niet zo is, is een ander verhaal ;)

Maar met dezelfde conclusies heb ik ook voor mezelf duidelijk gemaakt dat een VPN niet nodig is. Ja het is nagenoeg niet traceerbaar: maar, door het feit dat SSL er staat, is de beveiliging die er is al voldoende. Ze kunnen tenslotte toch niet zien wat je download, alleen dat je download. Als ze achter de usenet provider zelf aan gaan, hebben ze je gegevens toch al ivm "future" logs. Maar tegen die tijd staan er allang op fora oplossingen.

zadkine
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
Kan, maar is niet aan te raden. Waarom? omdat je snelheid enorm naar beneden gaat. Ik heb het ook in mijn router geprobeerd

VPN's opbouwen met een router kan als je een zware professionele router inzet op voldoende snelheid.
Lijkt me alleen dat dat iets meer kost dan je budget toelaat, inclusief stroomverbruik zeker.
Daarbij denk ik dan aan bv cisco spullen

(http://www.cisco.com/c/en/us/support/do ... plit.html)

Pazo
Pro
 Bericht 
zadkine schreef:
VPN's opbouwen met een router kan als je een zware professionele router inzet op voldoende snelheid.

True, maar met highend consumentenrouters van €250+ lukt het dus al bijna niet (lukt wel, maar lage snelheid). Dus dat moet je er dan wel voor over hebben. Dan vind ik het persoonlijk geen probleem om even verbinding met VPN via windowsclient te maken als ik ga downloaden. ;)

Pagina 1 van 1 [ 43 berichten ]