» Off-"Flitsservice" » Techniek Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
Flierefluiter
Master
 Bericht 
Genoeg IT'ers hier. :[

Ik heb momenteel gewoon mijn VoIP diensten bij Cheapconnect.net. En het is één dikke troep.
Ik heb 2 telefoonnummers, alleen beide zijn steeds een paar keer wel en dan weer niet bereikbaar (direct naar voicemail)
En dan wilt zelfs de voicemail niet eens meer goed doorkomen. (Normaal komt ie of in mn mail of in voicemailbox, in dit geval geen van beide dus) Instellingen kloppen allemaal op toestel (Grandstream GXP2160) maar ben er gewoon zo klaar mee. Voor de support hoef je het ook niet te doen.

Dus mijn vraag: Wie weet er een betaalbare (dus geen absurd hoge maandbedragen, desnoods prepaid want uitgaand bel ik niet zo heel veel) VoIP provider?
Of zijn er andere oplossingen toevallig?

Hoef geen hoge poespas, wachtmuziekje en welkomstboodschap en dergelijke is wel leuk maar niet per se nodig.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Skype voor als je internationaal wil cheapskaten en gewoon je mobiele telefoon voor in de Lowlands.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
:duh:

dolphin
Master
 Bericht 
Voys.nl. Prima ervaringen mee

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Voys hoor ik veel goede verhalen over, maar die is errug duur.

Walker
Master
 Bericht 
Afbeelding

liquid_force
Master
 Bericht 
ik gebruik sinds bijna 12 jaar Budgetphone prepaid ... niets over te klagen

snovvdog
Master
 Bericht 
Ook Voys hier, weinig klachten over, al betaalt de baas :zzz: .

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Sinds budget phone over ging op die nieuwe pakketten een aantal jaar geleden zien ze mij daar niet weer.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Zal zo toch maar eens met Voys bellen om te kijken of we er uit kunnen komen.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Vanuit welk land wordt Budgetphone aangestuurd?
Citaat:
Cees:
basic netwerk is met een centrale in de clout u kunt welkomst teksten instellen menu, wachtrij

;( ;( ;( Dat was snel op het kruisje drukken.

liquid_force
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Vanuit welk land wordt Budgetphone aangestuurd?

vanuit Leiden, service moet ik zeggen is prima en snel (ook via Twitter/Facebook). En de prepaid optie is super goedkoop!

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Ook vanuit de clout?

Tot nu toe kom ik met Voys (raar maar waar) als goedkoopste uit de bus.

Remo
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
en betaalbare (dus geen absurd hoge maandbedragen, desnoods prepaid want uitgaand bel ik niet zo heel veel) VoIP provider?
ok, komt ie;

Voys heb ik ook nog een zakelijk account, maar ze zijn erg duur en bieden vrij weinig ten opzichte van andere VOIP providers. Elke extra functie moet voor betaald worden en dit loopt aardig op wanneer je simpele extra's nodig hebt.

Wat een aanrader is; Twilio.com, je kunt hier voor 1 euro per maand een 085 nummer (of een nummer van welk land dan ook registreren) en via elke mogelijke hard/softphone verbinding maken. Belkosten zijn heel erg laag en ik gebruik dit zowel zakelijk als prive probleemloos. Ook geen maandabonnement, scheelt ook weer.

En dat stukje privé heb ik sinds vorige week eindelijk goed voor elkaar. Wat ik nu doe is het volgende;

Ik heb een 085 nummer geregistreerd, mijn 06 nummer schakelt alle inkomende oproepen door naar dit nummer. En wat het coole is van Twilio, je kunt 'TwiML' scripts aanmaken die exact de routing van je telefoonnummer beheren.

In mijn geval gebeurt het volgende;

- Iemand belt mijn 06 nummer en wordt doorgezet naar het 085 nummer
- Het 085 nummer roept een script aan op mijn webserver die een aantal checks doet
- Is het een anoniem nummer? Dan wordt direct de verbinding verbroken
- Staat het nummer in mijn adresboek? Ik krijg bericht via Slack dat er een oproep plaatsvindt en er wordt een sip: gesprek gestart
- Staat het nummer niet in mijn adresboek? Dan krijg ik alleen de melding via Slack met de opties om het nummer te black- of whitelisten en wordt er geen sip: gesprek gestart.

Afbeelding

De binnenkomende SIP oproepen ontvang ik via Bria van Counterpath, ik heb een handvol apps uitgebreid getest maar deze staat absoluut aan top. De hoofdreden; ze hebben push notificaties voor inkomende oproepen en integratie met Apple Callkit, de app hoeft dus niet op de achtergrond te draaien en je kunt elk gesprek opnemen net alsof je een normaal telefoongesprek ontvangt.

Ik ben voornemens om de serverside software op een publiek domein te gaan hosten want ik krijg van kennissen enthousiaste reacties over het whitelist principe.

Wanneer iemand alvast aan de gang wil, geef maar een seintje, dan stuur ik meer info.

Forza!
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Apple Callkit

:nono:

Superkoe
Master
 Bericht 
Ik gebruik ook al heel erg lang budget phone. Nooit omkijken naar. Enige is dat in combinatie met Bria (op iphone) niet lekker werkt.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Heb inkomend 12connect (en Ziggo voip nummer) en uitgaand alles Cosmovoip. Gaat prima.

Remo
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Enige is dat in combinatie met Bria (op iphone) niet lekker werkt.
Daar ben ik ook achter gekomen, ik gebruik nu een weekje Groundwire en werkelijk alle push notificaties (en oproepen) zijn keurig binnen gekomen. Volgens mij heeft Groundwire ook een consumentenversie die iets goedkoper is, deze was iets van 12 euro.

Toontje
Pro
 Bericht 

Uitgaand bellen doen wij al sinds jaren met voipstunt.com i.c.m. een Siemens S450IP. Voipstunt toen gekozen omdat die bellen naar Taiwan gratis hebben (daar komt mijn vrouw vandaan).
Binnen NL ook gratis bellen :thumb:
Wanneer je een behoorlijke internetverbinding hebt werkt dit prima.

Inkomend gewoon via Ziggo omdat dat in het triple-play pakket zit.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Grappig, wij hebben ook een dergelijk kastje. Afgezien van een paar kleine wensen, werkt dat al jaren naar tevredenheid. Ook lekker makkelijk met het aansluiten van een extra telefoon. Alleen even "pairen" van de DECT handset met de S450IP en klaar.

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten