» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 2 van 2  [ 95 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Ik hang altijd een harde schijf aan de WD tv live...of een usb stick :x

no justice
Master
 Bericht 
Ja precies. Zo ver kwam ik gisteren ook. Dan werkt het wel :)

Maar dan moet ik steeds kopieren naar usb en daar ben ik te lui voor ! :x

Is er dan echt geen oplossing ??

zandbak
Master
 Bericht 
3tb externe hd kopen of een hd bay :)

Internet staat vol met dezelfde soort problemen zie ik....succes :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
WD TV live heeft SMB 1.0 nodig maar Microsoft heeft dat geblokkeerd vanwege veiligheidsredenen.

Unlocken gaat zo;

Citaat:
Win+R (Run), type “optionalfeatures” and hit enter to bring up “Turn Windows features on or off”.
Scroll down to and expand “SMB 1.0/CIFS File Sharing Support” and check “SMB 1.0/CIFS Server” (Client was already checked for me) and hit OK. ***
Launch Powershell as administrator. (right click > run as admin)
Type “Set-SmbServerConfiguration -EnableSMB1Protocol $true” and hit enter.
Type “Y” to confirm
Reboot

*** in het Nederlands heet het; "Ondersteuning voor SMB 1.0 bladiebla".

Powershell staat ook in datzelfde lijstje. Let op, draaien als administrator dus!

no justice
Master
 Bericht 
thx Dave. Deze oplossing had ik ook gevonden en geprobeerd maar helaas.... werkt ook niet...... ik dacht echt ff van dit is em maar helaas.... kan geen verbinding maken via network shares met mijn computer. Hij ziet mijn computer niet terwijl mijn computer wel de wd tv live ziet.

Spook
Master
 Bericht 
Welke software gebruik je om te serveren?

no justice
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Welke software gebruik je om te serveren?

ehhh..... ik draai windows 10 versie 1709. Of bedoel je dat niet? :huh:

Spook
Master
 Bericht 
Je kunt Serviio oid proberen. Misschien dat het dan wel lukt.

no justice
Master
 Bericht 
wasdat? heb je een download link ?!?!?

Spook
Master
 Bericht 
no justice
Master
 Bericht 
hmm ja zover was ik al. Maar dan kan ik dat weer allemaal gaan uitzoeken. Werkt het überhaupt wel met een wd tv live generation 3 ??? pffff waarom kan het nou nooit eens simpel zijn? kut windows.

Spook
Master
 Bericht 
Ik heb er iig een OG WD Live mee aan de praat gekregen jaren geleden, en ooit nog een smart TV. Recent niet naar gekeken dus of het onder Win10 anders is durf ik niet te zeggen. Maar als het nu niet werkt heb je iets om te proberen. Je weet snel zat of de WD de PC dan iig kan zien.

no justice
Master
 Bericht 
yep. het werkt...... alleen heb ik nu geen ondertitels :x

ik kijk een video.mkv met video.srt ondertitels en die herkent hij dus niet. Dus zit zonder ondertitels........ pfffffffffffff

Spook
Master
 Bericht 
Zal vast wel een setting voor zijn.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heb je toch ook niet nodig joh, Nederlander.

Watzegtie?

Spook
Master
 Bericht 
Ik kijk films graag met ondertitels. Maar dan wel Engelstalig. Niet nodig, wel prettig. Kan bij sterke accenten Schots/Iers wel eens fijn zijn. Of drukke scenes. Maar dan heb je ook nog films in het Japans, Zweeds, whatever.

Zelfs bij gewoon Engels is het handig dat je in een oogopslag de dialoog van een paar seconden ziet, zodat je gewoon op de details van de film kunt letten.

no justice
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Zal vast wel een setting voor zijn.

ja er is een subtitle setting maar ik krijg het niet werkend..... in de video.mkv zit engels ingebakken en die krijg ik wel. maar video.srt in het nederlands ziet hij niet.

Spook
Master
 Bericht 
SRT is zo'n beetje de de facto standaard voor externe subs. Lijkt me sterk dat het niet kan. Even Googlen. De WD kan ook met SRT overweg naar ik aanneem als je van stick speelt?

no justice
Master
 Bericht 
Enable burned in subtitels aanvinken en het werkt. Yeahhhhhhhhhh super blij ! Thx Spook.

Spook
Master
 Bericht 
:colaatje:

Klinkt alleen wel alsof je nu alles transcode. Hoeft vaak niet.

no justice
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Klinkt alleen wel alsof je nu alles transcode. Hoeft vaak niet.

Geen idee. Het werkt nu en ik weet niet hoe ik het anders moet instellen. Ik merk wel als ik een film snel vooruit spoel dat hij hangt.

edit:

When you allow burned in subtitles your files will be transcoded as required. You can also use more subtitle formats.

Deze optie moet dus aan staan anders werkt het niet !!!??!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
no justice schreef:
Ik merk wel als ik een film snel vooruit spoel dat hij hangt.

Dan wordt er dus transcoding toegepast.

no justice
Master
 Bericht 
Even voor een ieder die met dezelfde problemen zit.... je moet dus via de WD tv live kiezen voor mediashare en niet network shares. Mediashare ziet de serviio shared map en zo kun je dus browsen door en afspelen van je files.

no justice
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dan wordt er dus transcoding toegepast.

Ja dat vermoed ik ook. Vandaar dat het snel vooruitspoelen niet lekker loopt. Maar een andere optie kan ik niet vinden. Hij speelt wel goed af. Zonder hapering of wat dan ook. Zelfs vob files.

Kwibus
Master
 Bericht 
Je moet SMB 1.0 weer aanzetten via de Windows componenten via add/remove programs. Zie hier. Had ik ook nodig voor mijn Xtreamer Pro uit jaar kruik.

no justice
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Je moet SMB 1.0 weer aanzetten via de Windows componenten via add/remove programs. Zie hier. Had ik ook nodig voor mijn Xtreamer Pro uit jaar kruik.

Daar kwam Dave ook al mee, heb ik al geprobeerd. Werkt niet. SMB staat overigens standaard aan in WIN10.

Remo
Master
 Bericht 
Maar goed, apparaat met hardware uit jaar kruik, flut merk met flut ondersteuning, beetje einde verhaal dus.

Heb je geen PS4 of ander apparaat wat gewoon fatsoenlijk content kan transcoderen en streamen vanaf een share?

zandbak
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Maar goed, apparaat met hardware uit jaar kruik, flut merk met flut ondersteuning, beetje einde verhaal dus.

Zolang je er een externe hd of iets soortgelijks aan hangt doet ie het perfect. Alleen de X265 formaten speelt die niet af.

no justice
Master
 Bericht 
Nee heb ik niet...... ach het werkt nu goed dus ik vind het prima. Zolang dat ding het doet kan ik het net zo goed blijven gebruiken.

Kwibus
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Daar kwam Dave ook al mee, heb ik al geprobeerd. Werkt niet. SMB staat overigens standaard aan in WIN10.
Nee, Dave kwam met de powershell optie. Dat werkt niet. Mijn linkje werkt wel. En SMB 1.0 (dus niet 2.0 of 3.0) is helemaal uitgezet (want zo lek als een mandje) in de laatste W10 update. Gewoon mijn linkje volgen, want die methode werkt. Althans, voor mij wel en ik heb een nog ouder kreng dan jij

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Nee, Dave kwam met

Hoe is het met je Engels?

Dave schreef:
Win+R (Run), type “optionalfeatures” and hit enter to bring up “Turn Windows features on or off”.

Ik heb zelfs een stukje vertaald voor de ... Eehh... Ja.
Dave schreef:
*** in het Nederlands heet het; "Ondersteuning voor SMB 1.0 bladiebla".

--
Ik verwacht wel topprestaties van mensen die in andere onderwerpen lopen te verkondigen dat ze superintelligent zijn. Bedankt. (f)

Kwibus
Master
 Bericht 
Hmmm, ik las:

Scroll down to and expand “SMB 1.0/CIFS File Sharing Support” and check “SMB 1.0/CIFS Server” (Client was already checked for me) and hit OK. ***
Launch Powershell as administrator. (right click > run as admin)
Type “Set-SmbServerConfiguration -EnableSMB1Protocol $true” and hit enter.
Type “Y” to confirm

Reboot

Maar misschien las ik dat powershell niet goed dan?

Voor de duidelijkheid, met mijn linkje, zonder powershell etc. heb ik het gewoon aan de praat gekregen. Alles aanzetten, herstarten, klaar.

Misschien moet je geen commentaar leveren op mensen die superintelligent zijn als dat overduidelijk boven je pet gaat? De topprestatie is natuurlijk dat ik het heb gedaan zonder powershell (f)

En waar heb ik aangegeven dat ik superintelligent ben? Dat is wel zo, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat hier zo expliciet kenbaar heb gemaakt?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Maar misschien las ik

niet, ja...

Kwibus schreef:
Voor de duidelijkheid, met mijn linkje, zonder powershell etc.

Nogmaals, er worden twee dingen besproken;

Eerst "optionalfeatures" en daarbij, gratis en voor niets, oók nog eens powershell. Geen linkjes nodig (die op termijn weer dood lopen).

Kwibus
Master
 Bericht 
Supportlink van Microsoft, die bestaat nog wel even.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb andere ervaringen met Microsoft en support. Hoe dan ook, nojustice heeft het geprobeerd. Werkt niet.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dan zegt mijn superintelligentie dat-ie het gewoon niet goed heeft gedaan 8)

no justice
Master
 Bericht 
Ik heb de methode waar Dave mee kwam geprobeerd. Echter deze werkt dus niet. SMB is bij mij standaard aangevinkt dus ik heb niets hoeven veranderen behalve de zin: Set-SmbServerConfiguration -EnableSMB1Protocol $true

Dit heb ik ook gedaan en Y gedaan en herboot. Geen enkel resultaat. Ik zie niet in wat hier verschillend is aan de methode van Kwibus ?!?!?!

Ik ben niet zo intelligent maar volgens mij heb ik het exact zo gedaan zoals het moet en het werkt niet.

Remo
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Als ik media storage doe ipv network storage dan krijg ik wel gedeelde mappen maar niet de map die ik wil
Is het geen optie om gewoon je bestanden in de zichtbare map te zetten?

Die media shares zijn waarschijnlijk DLNA mappen en worden op een andere manier bekend gemaakt binnen het netwerk.

no justice
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Is het geen optie om gewoon je bestanden in de zichtbare map te zetten?

Ik zie de mappen wel maar hij maakt er een zooitje van. Als ik een film in een map heb dan laat hij de map niet zien maar alleen de film. Sterker nog, als ik film.mkv heb in een map dan laat hij een hele andere naam zien. Plus dat hij geen film.srt afspeelt. Nee dan is het via Serviio veel beter.....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
no justice schreef:
Ik zie niet in wat hier verschillend is aan de methode van Kwibus ?!?!?!

Die is er ook niet, bij mij stond het overigens ook aangevinkt. Ondanks update 1709.

Kwibus
Master
 Bericht 
Zou aan de Windows 10 versie kunnen liggen. Ik draai Enterprise.

Uitvinken, herstarten, weer aanvinken, herstarten al geprobeerd? Wil ook wel eens helpen.

no justice
Master
 Bericht 
Het ligt ook aan de windows 10 versie. Met een oudere versie werkte het wel. Ik heb flink lopen googlen en lezen en er is geen oplossing voor zover ik kan vinden. Niets werkt. Kut windows

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat sowieso ja, ik wil mn geld terug!

Remo
Master
 Bericht 
Noobs

Kwibus
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Het ligt ook aan de windows 10 versie. Met een oudere versie werkte het wel. Ik heb flink lopen googlen en lezen en er is geen oplossing voor zover ik kan vinden. Niets werkt. Kut windows
Bij mij wel. Ook hier verdween de functionaliteit na de Fall Creators Update en nu doet (met alles aanvinken) doet-ie het weer als vanouds. Dan zou iets specifieks met de WD moeten zijn. Maar mijn suggestie al geprobeerd?

Overigens zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn dat je eerdere/andere aanpassingen de formele oplossing (SMB 1.0 weer aanzetten) je nu weer in de weg zitten.

Pagina 2 van 2 [ 95 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast