» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
Hier weet men alles.

Welke software kan ik het beste gebruiken om een webshop te beginnen waarmee je ook met ideal kan betalen ?

ik zat zelf te denken aan OScommerce maar zijn er nog handigere cq betere pakketten? Mag ook betaald zijn maar uiteraard niet teveel. Joomla zuigt volgens mij.

Is OScommerce wat ?

ohja het hoeft niet super uitgebreid te zijn, gewoon een mogelijkheid om produkten aan te bieden en te verkopen.

Injectie
Master
 Bericht 
Wij gebruiken magento voor onze webshop.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik ken ook iemand met Magento en volgens mij is die best tevreden ermee

Rover
Master
 Bericht 
Magento heeft de meeste mogelijkheden en is zeer stabiel, maar helaas niet erg eenvoudig in de opzet.
Prestashop was ik best tevreden mee voor een aantal webshops. Zeer eenvoudig in opzet.

OScommerce heb ik zelf nooit mee gewerkt. Joomla vond ik >6 jaar geleden in ieder geval niet echt prettig.

no justice
Master
 Bericht 
Klopt het dat magento redelijk zwaar is en daardoor vaak ook traag is en je eigenlijk die op een aparte server moet hebben draaien?

ik heb oscommerce geinstalleerd en zo op het eerste gezicht werkt alles prima en zijn er voldoende mogelijkheden. Ook niet al te moeilijk. Ik zal eens kijken naar magento.

Rover
Master
 Bericht 
Magento is inderdaad een redelijk zwaar pakket, vooral gemaakt voor de zeer grote webwinkels. Hij zou niet traag moeten zijn, maar heeft wel een goede serverperformance nodig.

O.A. Wehkamp en Neckermann maakte er gebruik van. Ik dacht Bol.com ook, maar pin mij daar niet op vast :lol:

Fulcrum
Master
 Bericht 
Als je het jezelf niet te moeilijk wilt maken, zou ik voor Prestashop gaan. Hangt echt af van hoeveel tijd en kennis je hebt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... t_software

Ik ben al +10 jaar involved met ZenCart, geen echte klachten over. Heb in de loop der jaren van alles voorbij zien komen maar niet echt enthousiast geraakt. Meeste pakketten worden veel te zwaar / log gemaakt. Bij 80.000 artikelen gaat performance heel hard tellen..

no justice
Master
 Bericht 
Nah ik loop met OScommerce al weer tegen dingen aan. Voor mij is het belangrijk dat de opgegeven geboortedatum ook in de mail staat naar de beheerder. Tevens wil ik gemakkelijk het adres van de klant uit kunnen printen op een sticker bijvoorbeeld. OScommerce voorziet daar niet in volgens mij. Magento is veel te uitgebreid en groot. Ik ben geen bol.com concurrent. Ik zal eens kijken naar prestashop. Er gaat alleen zoveel tijd in zitten allemaal. :(

Schoenzool
Master
 Bericht 
Wat ga je verkopen?

Injectie
Master
 Bericht 
EN hoeveel verschillende webshops ga je maken?

no justice
Master
 Bericht 
Ik hoef maar 1 webshop. Ik ga kleine goederen verkopen. Niet veel. Minder dan 10 zelfs.... zover ik nu kan inschatten. Het hoeft allemaal niet zo groot ala otto.nl enzo. Heb net prestashop geinstalleerd. man man alsof ik bij bonprix.nl beland ben. Nee dan nog liever iets kleiners als OScommerce. Ik zal eens naar Zencart kijken.

no justice
Master
 Bericht 
zen cart geinstalleerd. ziet er netjes uit, lijkt zelfs op oscommerce.

ik zit alleen met een probleem. ik verkoop alleen aan 18+ en nergens vind ik dat ik daar iets over kan instellen. Ook wil ik een mail ontvangen van de koper met daarin de geboortedatum. Zit er standaard ook niet in maar is voor mij wel essentieel.

djee
Master
 Bericht 
Nog wat handboeien over van je ex-werkgever?

no justice
Master
 Bericht 
hahaha nee het is niet wat je denkt dat het is ! :)

Rover
Master
 Bericht 
Je bent een eigen brouwerij begonnen?

Rover
Master
 Bericht 
no justice
Master
 Bericht 
Thanx Rover!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
no justice schreef:
ziet er netjes uit, lijkt zelfs op oscommerce.

Dat klopt, het is een afgeleide ervan. OSCommerce tien jaar terug mee bezig geweest maar was niets.. Los zand houtje touwtje. Nou wil ik niet zeggen dat ZenCart perfect is maar het doet allemaal wat het moet doen.. Het behoeft wel wat weken configuratie maar hey voor niets gaat de zon op ;) .

cocodee
Master
 Bericht 
Interessant topic wel, ik heb wel eens Magento geinstalleerd, maar dat was wel een uitdaging! Is Zencart iets minder complex?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee. Totdat het wensenlijstje komt.

geenidee
Nieuwkomer
 Bericht 

Woocommerce is ook erg makkelijk in gebruik trouwens, is een extensie van Wordpress.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Leuk voor 10 artikelen maar echt hopeloos voor serieus gebruik. Dat Wordpress gaat enorm resources vreten met al die plugins en het wordt lastig tot niet te overzien op termijn. Vriendin is er helemaal blij mee. Het is maar waar je zin in hebt. Heb er inmiddels een dikke VPS server voor mogen inzetten. En dan nog is het traag. Als een klant moet wachten met inladen van een pagina dan is er iets niet goed. Dat is het ook niet als je ziet dat het op de achtergrond iets van 200 SQL instructies uitvoert ofzo. Per pagina :fp:

Maar ik bemoei me er verder niet mee, zelf doen allemaal.

Signum
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Als een klant moet wachten met inladen van een pagina dan is er iets niet goed.

Daar heb je een plugin voor Dave :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jaha.. Ik heb ook een plugin *kijkt naar zn vingers*

Remo
Master
 Bericht 
Zal een steentje bijdragen gezien wij enkele tientallen webshops in de maand koppelen aan platformen zoals Bol.com en de andere vergelijkingssites.

De basis van de shop moet goed zijn, pakketten als Magento en de meeste zelf-gehoste (lees: gratis) zijn meestal te zwaar, te traag, te onveilig, etc. Je bent altijd maar bezig om alles vlot te krijgen en te updaten. Je wordt doodgegooid met allerlei plugins die allemaal weer beveiligingsrisico's met zich meebrengen en je nooit weet of jouw data op jouw server blijft staan.

Magento is een draak van een pakket, gooi daar een paar duizend artikelen in en je bent alleen maar aan het cachen, indexen een het rebuilden, etc. Ze hebben recent een nieuwe versie ontwikkeld, maar wat ik hoor van klanten is dat dit nog steeds net zo traag is als de eerste versie.

De meeste aanvragen van nieuwe klanten die twijfelen over de software, stuur ik door naar een partij als CCV Shop of Mijnwebwinkel. Klinkt misschien te simpel en voor huisvrouwtjes, maar je bent zelf van al je hosting af, je hebt software die door tienduizenden mensen gebruikt wordt, je hebt een Nederlandse helpdesk en je kunt je gewoon richten op je core-business (verkoop) in plaats van het updaten van software.

En vergis je niet, ik zie CCV Shop klanten voorbij komen die met gemak een ton per maand draaien bij alleen Bol.com, de orders worden netjes geimporteerd in CCV Shop, verzendsticker uitdraaien, etc.

Pagina 1 van 1 [ 26 berichten ]