» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 3 van 4  [ 168 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Maar om terug te gaan naar het geld dat mensen erop stuk slaan, daar kun je ook bier van kopen. En het leuke is, dat je dat bier samen met vrienden zou kunnen drinken als je er ouderwets contact mee zou hebben zonder zo'n telefoon.

Alsof bier zo duur is, ik zit 4-7x per week in de stad/kroeg een biertje te doen, en ga zeker wel 2x per week uit eten (niet junkfood zijnde). Het komt er op neer dat ik dagelijks rondvraag wie wat wil doen, en als iemand wil, ik niet thuis ga zitten...

WNS2.0D schreef:
Echt onbegrijpelijk hoeveel mensen aan hun telefoon vastgegroeid lijken te zitten. En dan uitgerekend dat syndroom als excuus gaan gebruiken om er nog meer geld op stuk te slaan.

Spreek voor jezelf, in het ov/op het station ben ik juist 1 van de weinigen die meestal niet op zijn mobiel zit maar gewoon een beetje voor mij uit te staren of naar de omgeving te kijken.

Maar als ik hem dan wel gebruik, moet alles zo snel/makkelijk mogelijk gaan. Ik heb zelf een hekel aan typen op de telefoon, doe mij maar een full size toetsenbord.
Op whatsapp bv. zit ik ook 90% van de tijd op de pc te typen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
A4 schreef:
Lastig om te bevatten wellicht.

Nee.. Oordelen over een heel ander project waar je nul verstand van hebt en wat niets met telefoons te maken heeft. Dat bij een andere discussie slepen om je gelijk te halen, dat is dom. Dat je iets niet begrijpt alla maar dat je gaat zeggen dat iemand :loco: is omdat je het niet begrijpt getuigd niet van veel intelligentie.

Ik snap dit telefoongedoe wel hoor, het is de drang om iets nieuws te hebben, om iets nieuws te hebben. Vergelijkbaar wat vrouwen doen met een tassenverslaving. Hebben helemaal geen andere tas nodig maar gaan er een kopen omdat het een andere tas is.

A4 schreef:
Maar een E90 rijdt nét ff lekkerder.

Ik vond de E46 beter eerlijk gezegd, zou er zo naar terugswitchen als er nog een fatsoenlijk model zou zijn met een eerlijke lage km stand. Kortom, die vergelijking die jij probeert te maken gaat ook niet op. Het is wel wat slimmer :thumb: :D

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik vond de E46 beter eerlijk gezegd, zou er zo naar terugswitchen als er nog een fatsoenlijk model zou zijn met een eerlijke lage km stand.

Maar je hebt liever een E46 dan een E36 of E30 Bmw? Die je ook van A naar B brengt...

Waarom zouden telefoons anders zijn dan andere gebruiksvoorwerpen?

Er zijn mensen die tientallen duizend euro's verkloten aan iets wat niet eens de gebruikerservaring beter maakt, maar puur voor het esthetische... Duizenden aan badkamers, keukens, en andere meuk die 0 uitmaakt voor je dagelijks leven.

De netheidswaanzin van Nederlanders op straat/in de wijk: alles moet netjes, vb. onzin als natuursteen als bestrating of dat er een karretje langsrijdt om de herfstbladeren op te ruimen of het onkruid weg te branden.
Ik zal meestal liever extra geld uitgeven aan iets wat het dagelijks leven makkelijker/sneller/simpeler maakt en ik er tijd voor terug krijg, dan onzin puur voor de ''mooi''.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Maar je hebt liever een E46 dan een E36 of E30 Bmw?

Een auto heeft onderhoud nodig, de kosten daarvan nemen exponentieel toe naarmate de leeftijd en het gebruik vordert. Helaas.. Ik vind het niet erg om in een oudere auto te rijden maar het wordt boven de 300k economisch zinvoller om een switch te maken naar iets met een lagere km stand en lagere leeftijd.

Hoezo probeert men hier allemaal vergelijkingen te trekken die kant noch wal slaan. Whats next, wasmachine, afwasmachine, televisie etc.?

Kom je van een koude kermis thuis, allemaal een gebruiksduur van +5 jaar.

Telefoons worden absurd snel vervangen, voor astronomische bedragen. <= Feit .. Kun je er ik weet niet wat voor onzin bij gaan halen, heeft geen zin, blijft hetzelfde feit.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Spreek voor jezelf

Doe ik.

snovvdog schreef:
Ik zal meestal liever extra geld uitgeven aan iets wat het dagelijks leven makkelijker/sneller/simpeler maakt en ik er tijd voor terug krijg, dan onzin puur voor de ''mooi''.

Daar raak je iets waar wij natuurlijk anders over denken. Ik ben van mening dat de kwaliteit van het leven door die telefoons er niet op vooruit is gegaan. Ok, ze zijn soms makkelijk en in de huidige tijd wil ik ook niet meer zonder. (of eigenlijk, ik zou wel willen maar je zet jezelf dan een beetje buiten de werkelijkheid van vandaag. Ik kan mijn telefoon gelukkig nog vaak gewoon thuis laten liggen als ik weg ga. )

snovvdog
Master
 Bericht 
Dat deed ik vroeger ook met mijn PC, zeker in de tijden van Pentium 1-4, makkelijk 2-4x per jaar een upgrade.

Als de technologie snel gaat, ga ik ook sneller upgraden. En astronomisch valt dus reuze mee tov. andere dingen.
WNS2.0D schreef:
Daar raak je iets waar wij natuurlijk anders over denken. Ik ben van mening dat de kwaliteit van het leven door die telefoons er niet op vooruit is gegaan. Ok, ze zijn soms makkelijk en in de huidige tijd wil ik ook niet meer zonder. (of eigenlijk, ik zou wel willen maar je zet jezelf dan een beetje buiten de werkelijkheid van vandaag. Ik kan mijn telefoon gelukkig nog vaak gewoon thuis laten liggen als ik weg ga. )

Sneller is per definitie beter (imo).

Al moet ik toe geven, ik was dus op een gegeven moment van een S4 naar een Z3 gegaan, en het enige wat ik beter vond aan die tel, is dat hij waterdicht was. Qua gebruikservaring was ik er voor mijn gevoel zelfs op achteruit gegaan! Maar nu met de 3T, het voelt als een wereld van verschil. Zelfs iets simpels als de vingerafdruk sensor, het unlocken van de telefoon gaat gewoon zo veel sneller/makkelijker.

IsIkke
Master
 Bericht 
Dave schreef:
voor astronomische bedragen.

Alsof 800 euro een astronomisch bedrag is. Als ik net zo vaak mijn computer vervang als ik mijn telefoon, ben ik meer kwijt hoor en dan is de upgrade 100% vergelijkbaar

En het is goed te vergelijken met een auto.. hier ben ik het wel met snovv eens... je kan net zo goed nederland doortuffen in een Kia.. een audi rijdt toch een stuk lekkerder..

WNS2.0D schreef:
Ik ben van mening dat de kwaliteit van het leven door die telefoons er niet op vooruit is gegaan.

ligt er aan wat je doet in je leven.. mijn digitale leven is 100x vereenvoudigd. Ik parkeer een stuk goedkoper/makkelijker, mijn agenda is op orde, takenlijst netjes, notulen netjes, mail heb ik altijd bij me, bank bij de hand, betalen met telefoon, etc etc etc..

het zijn zeker kleine dingetjes en zeker kleine verbeteringen, maar het zijn er een hoop samen.. en daardoor is het allemaal makkerlijker geworden.

Nu ben ik wel iemand die dan weer aan de andere kant zegt: het is nog niet compleet. Ik wil graag zien dat het 1 op 1 werkt met mijn pc. Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies wil omdat ik het zelf nog niet heb uitgestippeld.

Ook hierin zijn het kleine dingen, nu helpt teamviewer enorm.. maar iets simpels als een kleine edit in mijn code.. zou ik graag op mijn telefoon willen doen.. sure niet hele lappen code schrijven. maar thuis zitten van "oh ja, dat heb ik omgedraaid" .. wil ik weinig moeite voor doen.

Gamen gaat ook moeizaam, ook hier weer geen grote dingen... maar ook zo'n bankhang dingetje

IsIkke
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dat deed ik vroeger ook met mijn PC, zeker in de tijden van Pentium 1-4, makkelijk 2-4x per jaar een upgrade.

:thumb: hier nog 1.. zelfs nu nog.. ik riep net over de sandybridge .. goed voorbeeld. Ik heb mijn case upgraded (downgraded?) naar een manta ... maarja.. ik heb dus nog sandybridge.. en geen uATX, dus mja was een drama een uATX moederbord te vinden. (anders had ik dus een upgrade moeten doen van 500 tot 600)

flaskk
Master
 Bericht 
6310i vs s7 zit een wezenlijk verschil in.

6310i gaat veel langer op de batterij mee, kan tegen een stootje en zit niet zo mega irritant rand loos scherm op.

Pas ook zo,n flapdrol, kijk zie hier uhd op een 5" scherm! Maar dan niet begrijpen dat je telefoon veel meer gpu/ram resources nodig heeft, prima, maar dan moet je niet zeuren dat hij zo snel leeg is....

Kami
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
6310i

Toch de fijnste telefoon die ik gehad heb.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
kan tegen een stootje

Als je die liet vallen, had je een barst in je tegel ipv in je scherm. Of hij viel in enkele onderdelen uit elkaar (kastdeel voor, kastdeel achter en moederbord), die kon je eenvoudig weer in elkaar zetten.

Raaf
Master
 Bericht 
Die BB KEYone is waarschijnlijk ook mijn volgende.. Ondersteuning van de BB Classic stopt en de batterij begint kuren te vertonen.
Ik hou van dat fysieke toetsenbord :lol:

Knietje op het stuur en GAAHAAAN

RRL
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Toch de fijnste telefoon die ik gehad heb.

In duurzaamheid is de 6030 voor mij wel de winnaar. Ding had zelfs een status bij vrienden omdat het batterijklepje met tape vast hing, zilveren kleur was er op veel plaatsen af. Kratje bier winnen omdat ik niet zou durven om het ding tegen de muur te smijten.
Na 4,5 jaar toch maar gebroken met de gewoonte om telefoons te gebruiken tot ze er mee ophouden. Sindsdien nooit langer dan 2,5 jaar met een telefoon gedaan terwijl ik er veel rustiger mee omspring.

Kwibus
Master
 Bericht 
6310i :respect:

zandbak
Master
 Bericht 
Lollige ontwikkeling:
Citaat:
Telefoon bij abo? Vertel je salaris - Provider checkt of je toestel kunt betalen

https://tweakers.net/reviews/5199/1/tel ... aling.html

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Lollige ontwikkeling:

eigenlijk niet meer dan logisch.. natuurlijk het is een klein bedrag.. maar het is en blijft een lening.. en sommige mensen kunnen het gewoon niet betalen

Pietert
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
natuurlijk het is een klein bedrag..

Uiteindelijk 10k inleveren op je hypotheek is niet echt een klein bedrag ;)

IsIkke
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Uiteindelijk 10k inleveren op je hypotheek is niet echt een klein bedrag

mwoh het is niet inleveren, meer "niet kunnen lenen". of ik heb het verkeerd gelezen.

Pietert
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
meer "niet kunnen lenen". of ik heb het verkeerd gelezen.

Nee klopt. Maar goed, als je het niet hebt liggen kan het net wel/niet zijn voor je huis wat je wil :)

Kwibus
Master
 Bericht 
Sowieso is het raar. Je kunt de telefoon niet betalen dus neem je 'm op afkoop waardoor hij alleen maar duurder wordt. Niet meer dan verstandig dat in dit tijdperk van "hebbuh hebbuh hebbuh" de consument gewoon tegen zichzelf wordt beschermd. Er zitten al veel te veel mensen in de problemen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Kwibus schreef:
Sowieso is het raar. Je kunt de telefoon niet betalen dus neem je 'm op afkoop waardoor hij alleen maar duurder wordt. Niet meer dan verstandig dat in dit tijdperk van "hebbuh hebbuh hebbuh" de consument gewoon tegen zichzelf wordt beschermd. Er zitten al veel te veel mensen in de problemen.

Euhm.. Een abo met telefoon op afbetaling is onder de streep goedkoper dan zelf hetzelfde toestel aanschaffen icm sim-only.
Dat is ook de enige reden waarom ik weer overgestapt ben op maandelijks afbetalen.

babsvw
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Euhm.. Een abo met telefoon op afbetaling is onder de streep goedkoper dan zelf hetzelfde toestel aanschaffen icm sim-only.
Dat is ook de enige reden waarom ik weer overgestapt ben op maandelijks afbetalen.

Dat is afhankelijk van de prijs van telefoon en abbo, ik heb een zelf gekochte telefoon van 150 euro en abbo van 11 euro, doe ongeveer 2 tot 3 jaar met een telefoon.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik heb destijds ook gekeken naar een S6. Met abo was idd goedkoper dan nieuw kopen + sim only. Scheelde over 2 jaar zo'n 200 euro.
Maar ik wilde niet aan iets vast zitten dus heb S6 gebruikt gekocht en heb sim only voor 11 euro pm.

zandbak
Master
 Bericht 
Maar ik wilde niet aan iets vast zitten dus heb S6 gebruikt gekocht en heb sim only voor 11 euro pm.

Verdorie, DD kan wel verstandig zijn! :thumb: O:)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Lollige ontwikkeling:
Citaat:Telefoon bij abo? Vertel je salaris - Provider checkt of je toestel kunt betalen

https://tweakers.net/reviews/5199/1/tel ... aling.html

Dat was in 1998 ook zo. Ik weet nog goed dat ik toen stage ging lopen en een kamer zonder vaste telefoon had. Maar een mobiel abonnement kon ik als student niet afsluiten. Gelukkig kwam toen voor mij net op tijd het fenomeen prepaid op de markt en kon ik aan de bobofoon vlak voordat de massa het ontdekte.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Bobofoon :huh:

Walker
Master
 Bericht 
Toen waren telefoons nog voor bobo's....

Aanhanger
Master
 Bericht 
Bohemien bourgeois?

R
Master
 Bericht 
Ik neem aan dat de losse toestelprijzen na de verplichte BKR registratie vanaf 1 mei, omlaag gaat.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Waarom? Ik denk eerder dat je straks nog meer korting krijgt bij een abonnement. De telefoon erbij in is een perfecte manier om iedere twee jaar een abo te verlengen en daarmee je klanten vast te houden. Bij simonly is die verplichting er niet en hou je als telco onder de streep minder over denk ik.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik denk dat dat hele BKR gedoe veel te lastig en gecompliceerd gaat worden, voor zowel consument als provider. Het zal in ieder geval wel in de verkopen gaan schelen denk ik, want als je niet elke 2 jaar een "gratis" nieuw toestel "krijgt", denk ik niet dat je elke 2 jaar zelf een nieuw duur toestel koopt. Gadgetfreaks uitgezonderd. Waarom zou je ook? Mijn S4 doet het nog prima.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Sander schreef:

Welnee, KPN;

Citaat:
Bepaal zelf je bijbetaalprijs

De totale toestelkosten (€ 696) blijven altijd gelijk

It's all in the head met dat goedkoper.

Daaronder zelfs gespecificeerd om wat voor LENING het precies gaat. Het is een lening, het blijft een lening. Is al 15 jaar zo met deze 'business'.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Geen zin om het op te zoeken, maar wat kost dan een simonly abo met dezelfde specs?
Ik kan echt wel rekenen en het was (eind vorig jaar iig) onder de streep duurder om simonly te doen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Het hangt er maar net vanaf welk abbo je wilt en welk toestel.
Er zijn regelmatig leuke aanbiedingen waarbij een pakket wel goedkoper is dan los.
Maar andersom komt ook veel voor.
Valt dus geen drol over te zeggen, je moet het voor elke combi apart bekijken.

Zelf koop ik altijd los, gewoon omdat het moment waarop ik een ander toestel wil nooit samenviel met een moment waarop ik mijn abbo kon vernieuwen. De adder onder het gras van een toestel+abbocombi is dat je je toestel onnodig gaat vernieuwen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Sander schreef:
maar wat kost dan een simonly abo met dezelfde specs?

Kost hetzelfde. Men rekent de telefoonprijs per maand voor (de lening) en het abonnement zelf, samen opgeteld kom je dan op 55 Euro de maand uit (voor in dit geval het makkelijkste voorbeeld, de S8, ook zo'n telefoon waar je niets aan hebt maar puur neemt omdat het 'nieuw' is en niet ziet wat je nou precies leent).

Ik ben tevreden met mn 11,86 Euro de maand en de beslissing of ik zelf een andere telefoon koop of niet. De laatste drie jaar dus niet.

Aanhanger schreef:
Valt dus geen drol over te zeggen,

natuurlijk wel maar men wil het graag zo mistig mogelijk houden, makkelijker goedpraten

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dave schreef:
natuurlijk wel

Nee, niet.
Er zijn regelmatig combi's die goedkoper zijn dan datzelfde toestel los gekocht+datzelfde abbo als sim-only.
De kans dat dat exact een combi is die je zelf uit zou kiezen bij los kopen is wel redelijk klein.

De kans dat een willekeurige combi daadwerkelijk een goede aanbieding is (dus significant goedkoper dan los) is trouwens ook wel klein, maar ze zijn er echt wel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Straks ga je mij nog vertellen dat die telcom maatschappijen nog liefdadigheidsinstellingen zijn ook.

Men is de realiteit een beetje kwijt met die telefoontjesverslaving. Wel slimme marketing, het volk spullen laten aanschaffen wat ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben.

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Men is de realiteit een beetje kwijt met die telefoontjesverslaving geloof ik.

Kijk maar op straat.......en zie de horde van jong tot oud krampachtig op hun telefoontje kijken.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Straks ga je mij nog vertellen dat die telcom maatschappijen nog liefdadigheidsinstellingen zijn ook.

Men is de realiteit een beetje kwijt met die telefoontjesverslaving. Wel slimme marketing, het volk spullen laten aanschaffen wat ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben.

Je wilt het niet geloven, prima, niet mijn probleem.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik herinner me ineens dat ik wel degelijk een keer een abbo+foon heb aangeschaft.
Wist precies welk toestel ik wilde, beetje zoeken, was het goedkoopste met een maandelijks opzegbaar abonnement van tele2.
Dus die gehaald en abbo na een maand opgezegd, scheelde 100 euro met los kopen.

R
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Waarom? Ik denk eerder dat je straks nog meer korting krijgt bij een abonnement. De telefoon erbij in is een perfecte manier om iedere twee jaar een abo te verlengen en daarmee je klanten vast te houden. Bij simonly is die verplichting er niet en hou je als telco onder de streep minder over denk ik.

Op de telefoon heeft de telco een flinke marge waar wat 'korting' op gegeven kan worden en als ze stunten met het abonnement zouden de sim only ook zo goedkoop moeten worden. Dat zou ze meer kosten volgens mij.

In mijn net nieuw afgesloten abbo betaal ik 15% minder voor de telefoon als met losse verkoop.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aanhanger schreef:
niet mijn probleem.

Mijn probleem ook niet, het probleem zit 'm bij de mensen die in de schulden zitten of überhaupt geen geld hebben door dit soort leenconstructies en dan bij mij geld komen vragen. Dat vind ik wel een probleem. Ze zien namelijk door hun eigen stomme gedrag niet waar al het geld heen gaat => nutteloze zooi.

Kun je je adres even opgeven dan stuur ik ze naar je door, als ik namelijk nee zeg dan ben ik ineens een lul en toch geld zat want je rijdt BMW. Jaja, echt waar, zo gaat dat "denken".

Die geld lenen kost geld waarschuwing en BKR regel had al vele jaren eerder gemoeten.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Er is nog een probleem, namelijk de groepsdruk. Als het makkelijk is om onverstandige deals te sluiten zal dat in je omgeving ook veel gebeuren. Dan loopt iedereen met een mooi speeltje rond en wil je die zelf ook. Dan ga je eerder overstag dan wanneer je enkel rationele afwegingen zou maken.
Zelf heb ik de leeftijd dat ik minder gevoelig ben geworden voor dergelijke druk, maar ik vrees nu meer voor het moment dat mijn kinderen eronder gaan lijden.

Kwibus
Master
 Bericht 
De truc zit 'm inderdaad in de klantenbinding. Elke 2 jaar "krijg" je het nieuwste toestel als je je abonnement verlengd. Gegarandeerde inkomsten weer voor de komende 2 jaar.

zandbak
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Er is nog een probleem, namelijk de groepsdruk. Als het makkelijk is om onverstandige deals te sluiten zal dat in je omgeving ook veel gebeuren. Dan loopt iedereen met een mooi speeltje rond en wil je die zelf ook.

Beetje zelf nadenken kan ook geen kwaad, maar dat is natuurlijk net het punt bij die lui die elke 2 jaar/jaar iets nieuws willen.

IsIkke
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
maar dat is natuurlijk net het punt bij die lui die elke 2 jaar/jaar iets nieuws willen.

:oops: mijne is net een jaar oud :P maarja.. kreeg er 1 van kantoor.. dan.. moet..het.. maar *kuch* :P

adinsx
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
De truc zit 'm inderdaad in de klantenbinding. Elke 2 jaar "krijg" je het nieuwste toestel als je je abonnement verlengd. Gegarandeerde inkomsten weer voor de komende 2 jaar.

Dat ja. Van het weekend mocht de wederhelft verlengen. Dus vier maanden voor de einddatum van 6 september (ook al zoiets voor de klantenbinding.
Het aanbod via Vodafone.nl als klant zijnde viel tegen. Ja, drie maanden onbeperkt data, maar daar heb je weinig aan.

"Bel ze maar zei ik". Klantenservice en dan keuzemenu 'Ik wil opzeggen'.
Voila, na wat uitleg kon ze geen korting op het abonnement (20,- Smart L.) maar wel op de telefoon (S8). € 60,- kon er vanaf. Kortom, nog altijd 660,- zo afrekenen (met de nieuwe regels tikken we de boel maar meteen af in plaats van een BKR-notering en in 24 maanden die 660,-), en dan kan de wederhelft weer twee jaar vooruit.
Had ze daar een nieuwe telefoon voor nodig? Nee, haar S6 doet het ook nog meer dan prima. Eigenlijk als je er zo over nadenkt is het gekkigheid, maar wel onderdeel geworden van een denkwijze. "Elke twee jaar een nieuwe telefoon wanneer je abonnement verlengd".

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heheh eindelijk. Geef die man een betere stoel, wat te drinken en te eten, hier valt mee te praten. :lol: 8)

adinsx
Master
 Bericht 
:lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mijn telefoon gaat alleen weg als ik mij begin te irriteren/ergeren/fuckyouspellingstopic aan traagheid oid.

Pagina 3 van 4 [ 168 berichten ]