» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
OlieTankeR
Master
 Bericht 

Zo, weer eens iets totaal anders..

Vriendin heeft een Whirlpool AWO 8567 wasmachine. Bij BCC gekocht, met verlengde garantie.
Laatste tijd ging hij moeilijk aan en we vermoeden iets van de deur sensor. Aangezien er nog garantie op zat
heel wijs besloten er eens niet aan te zitten maar dat had ik beter wel kunnen doen blijkbaar. Dan was het tenminste echt stuk geweest ;)

Monteur is geweest, en zijn oplossing is dat je de startknop maar enkele seconden in moet houden. Voorheen was dat gewoon 1x drukken.

Conclusie monteur is dat het niet stuk was en dat je dan maar 100+ e af moet tikken wegens geen defect.
Nou heeft ze al betaald, maar toch vind ik het raar.

Net ff de handleiding gescanned en er staat niets van hoe lang je een knop met indrukken. Aangezien de werking van het apparaat is veranderd
vind ik dat er best wat stuk is. Net hoe je het wil zien natuurlijk.

Uiteraard gaan we nog wel ff boos bellen. Maar toch wil ik wat meer technische achtergrond hebben.
Zou het kunnen dat het langer indrukken van die knop bijv een defecte sensor bypassed? Dan heb je natuurlijk wel een wat beter verhaal.

R
Master
 Bericht 
Geen antwoord maar met verlengde garantie spek je doorgaans de verkopende partij én een verzekeringsmaatschappij.

Mooi ook als knop helemaal niet meer werkt maar dan buiten verlengde garantieperiode.

Stuur de vraag ook naar de fabrikant! Kijk op wasmachinefora.

Scaniafan
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Net ff de handleiding gescanned

Snelle referentiegids:

7. PROGRAMMA STARTEN
• "Start/Pauze" indrukken en ingedrukt houden, totdat de
toets ononderbroken brandt; het programma wordt gestart

OlieTankeR
Master
 Bericht 

R schreef:
Geen antwoord maar met verlengde garantie spek je doorgaans de verkopende partij én een verzekeringsmaatschappij.

Voor mijn tijd ;) Ik doe ook niet aan die onzin.

R schreef:
Mooi ook als knop helemaal niet meer werkt maar dan buiten verlengde garantieperiode.

Stuur de vraag ook naar de fabrikant! Kijk op wasmachinefora.

Technische vraag ook op een wasmachine forum geplempt ja. Ik wil weten waarom het opeens anders is. Buiten dat ik dit niet wil laten betalen gaat het later natuurlijk echt stuk en dan betaal je opeens de hoofdprijs.

Scaniafan schreef:
7. PROGRAMMA STARTEN
• "Start/Pauze" indrukken en ingedrukt houden, totdat de
toets ononderbroken brandt; het programma wordt gestart

Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?

ik kom niet verder dan https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=592980&c=-11,9065199907489&t=3-5-2017%2012:36:13
Programma starten is 'druk op knop'
En dan nog, het is opeens anders....

Scaniafan
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?

http://docs.whirlpool.eu/_doc/400010769326NL.pdf

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Thnx! Geen idee of dat generieke ding ook meegeleverd is. Eerst maar even afwachten wat zon wasmachine forum pipo als indicatie geeft over het knopje. Daarna maar eens kijken of/hoe pissig we moeten bellen ;)

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb een vergelijkbaar model (besturing ziet er hetzelfde uit, ik heb een AWO/C 7350 ), en moet ook de startknop langer ingedrukt houden om het programma te starten/de start led te laten stoppen met knipperen en laten branden, weet eigenlijk niet beter dan dat!

Signum
Master
 Bericht 
De vrouw is dus defect?

HypHyper
Master
 Bericht 
De knop was eerst blijkbaar overenthousiast en is later naar een normale werking gegaan.

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Hier thuis ook een Whirlpool. Het is een totaal ander model, maar ik heb ook regelmatig ruzie (gehad) met de startknop. Als ik niet hard of lang genoeg druk, gaat de wasmachine niet aan. In het verleden gebeurde het nog wel eens dat ik er dan twee uur later achter kwam dat de wasmachine nooit is gestart (erg frustrerend), maar tegenwoordig wacht ik totdat ik een geluidje hoor voordat ik wegloop. :P
Ik weet helaas niet of dat altijd al zo is geweest, want toen ik de wasmachine ben gaan gebruiken was hij al een aantal jaar oud.

De draaiknop hebben we wel al een keer vervangen. Die werkte nog wel, maar had veel speling omdat er iets was afgebroken.

Raymond
Master
 Bericht 
R schreef:
verlengde garantie

U kent het burgerlijk wetboek? Nee?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Als de doorsnee consument het consumentenrecht zou kennen, kon de Media Markt wel opbossen en konden verkopen wel fluiten naar hun provisie.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Pomeon schreef:
Hier thuis ook een Whirlpool. Het is een totaal ander model, maar ik heb ook regelmatig ruzie (gehad) met de startknop. Als ik niet hard of lang genoeg druk, gaat de wasmachine niet aan. In het verleden gebeurde het nog wel eens dat ik er dan twee uur later achter kwam dat de wasmachine nooit is gestart (erg frustrerend), maar tegenwoordig wacht ik totdat ik een geluidje hoor voordat ik wegloop.

haha dat verhaal heb ik ook voorbij horen komen. Gewoon een waardeloos apparaat dus.
Hoewel ik haar gelijk moet geven dat er iets veranderd is ga ik er wel vanuit dat het afgedaan wordt als categorie gebruikersfout. Ze heeft nog wel een boze mail gestuurd naar de klantenservice dus die hebben vandaag ook vast weer wat te lachen.

Als het ding echt kapot gaat zoek ik wel een antwoordnummer van ze en dan mogen ze em hebben. Ga er ook geen tijd meer in stoppen.

R
Master
 Bericht 
Raymond schreef:

:D Maar ben ook niet het type die nog gemakkelijk ergens naar binnen loopt om op de strepen te staan met een product van vier jaren oud.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Nog even dit topic afsluiten.

Zo'n wasmachine forum pipo vond het ook maar een raar verhaal.
Jankmail aan BCC gestuurd dat zei niet kon weten dat het product anders ging reageren en dat ze niet kon weten dat het niet kapot was.

Die hebben uiteindelijk in een zeer oprechte standaard email excuses aangeboden voor het feit dat de wasmachine gerepareerd moest worden en dat ze nu het geld terug storten!?!
In elk geval doel bereikt en het geld terug. Dan het knopje maar langer inhouden.

Overigens heb ik laatst een Chromecast in de tv geprikt en een versterker neergezet en sindsdien doet ze de versterker aan om te kunnen netflixxen omdat ze dacht dat dat de Chromecast was.. Ik heb echt zoveel grotere problemen ben ik bang.. Gaat geen helpdesk voor me oplossen....

Scaniafan
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Ik heb echt zoveel grotere problemen ben ik bang.. Gaat geen helpdesk voor me oplossen....

:lol: :lol: :lol: :lol:

Zie hier de reden voor de Logitech Harmony... Er lagen post-its met welke afstandsbediening en welke knop en welk input channel etc :roll:

Kwibus
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Ik heb echt zoveel grotere problemen ben ik bang..
Ik denk dat je vrouw/vriendin/partner grotere problemen heeft O:)

Vroeg op
Master
 Bericht 
Een technisch wondertje dus... :lol:

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Gelukkig zit er geen stekker aan het gasfornuis. Daar zijn we het dan weer over eens dat het beter is als ik daar van af blijf
Ieder zo z'n kwaliteiten hè ;)

zadkine
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Ik heb echt zoveel grotere problemen ben ik bang.

Komt me bekend voor....dat soort problemen.
Gelukkig is mijne wel goed met andere zaken dan techniek. En denk ik al lang : Ieder zijn ding....

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]