» Off-"Flitsservice" » Techniek   

Pagina 1 van 25  [ 1208 berichten ]
Kiwi45
Master
 Bericht 
Ik krijg op mijn laptop opeens de melding dat ik gratis kan upgraden naar Windows 10, terwijl ik nu nog op 7 zit.
Eigenlijk heb ik geen enkel idee of ik dat wel moet willen. Het is een instap-Asus met een Intel op 2,3Ghz, dus niet echt een snelheidswondertje, hoewel het voor gewoon office-gebruik prima volstaat.
De nieuwste Windows-versie is natuurlijk leuk en veilig, maar gaat het ten koste van de prestaties, en kan ik eventueel weer terug als het niet bevalt?
Vragen, vragen....iemand antwoorden?

Existenz
Die hard
 Bericht 
Was het niet zo dat die het eerste jaar (gebruik) voor iedereen gratis is/was, en je daarna een onvrijwillige bijdrage moet doen om het te laten blijven draaien?

Existenz
(meende dat in een wetenschappelijk tijdschrift te hebben gelezen)

Kiwi45
Master
 Bericht 
Ze zeggen dat het helemaal gratis is. Dat zal dan wel. De vraag is of ik er op vooruit ga met windows 10. Mijn Pentium166 trok Windows 7 ook al niet :[

Rover
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Was het niet zo dat die het eerste jaar (gebruik) voor iedereen gratis is/was, en je daarna een onvrijwillige bijdrage moet doen om het te laten blijven draaien?

nee, als je binnen een jaar upgrade krijg je 10 volledig gratis, als je later wilt upgraden moet je er wel voor betalen.

Windows 10 is de duidelijk verbeterde versie van Windows 8, aangezien 8 het prima doet op elke Windows 7 geschikte computer verwacht ik geen prestatieproblemen bij Kiwi. Upgraden kan simpel, voor downgraden moet je de PC opnieuw installeren.

Archiebald
Master
 Bericht 
:woop: Is het er al?

Hier gaan beide pc & laptop zo snel mogelijk over.

Superkoe
Master
 Bericht 
Voor zover ik weet is Windows 10 nog helemaal niet uit. Dus los van de vraag, voorlopig is het antwoord NEE!!!

Grote kans dat je op het punt staat één of ander rottig virus te installeren.

Rover
Master
 Bericht 
nee, het is er nog niet, je kunt je nu echter je mailadres achterlaten zodat je geïnformeerd wordt wanneer hij er wel is.

Superkoe
Master
 Bericht 
Hmm...

Deze melding gehad, wellicht?

http://tweakers.net/nieuws/103397/micro ... veren.html

WimLex
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Deze melding gehad, wellicht?

http://tweakers.net/nieuws/103397/micro ... veren.html

Wat staat daar dan ?
Cookiemuur :duh:

Archiebald
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Wat staat daar dan ?

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 

gurb
Master
 Bericht 
Ik kreeg net ook zo'n melding in m'n systray.

Afbeelding

Guppenklup
Master
 Bericht 
M$ voelt de hete adem van Google en Android in de nek hijgen :kniktja:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Guppenklup schreef:
M$ voelt de hete adem van Google en Android in de nek hijgen

:schudnee: Dat impliceert dat ze nog voor liggen... MS doet eerder verwoede pogingen om nog aan te klampen...

Kiwi45
Master
 Bericht 
Conclusie: ik wil het wel, ik kan op het knopje 'downloaden' klikken, en daar houdt het dan vervolgens weer mee op omdat er nog niks te downloaden valt :loco:

Kwibus
Master
 Bericht 
Windows 10 verschijnt op 29 juli. En zal waarschijnlijk de laatste echte Windows versie zijn. Naar verluidt gaat Microsoft ook over een meer losstaand product dat regelmatige updates krijgt. Gewoon (alleen) Windows dus.

Het actieve pushen is (ook) omdat ze niet nogmaals een herhaling van XP willen hebben. Onvoorstelbaar hoeveel mensen daar nog steeds op draaien...
Beetje als nog steeds met een Nokia 6210 rondlopen. Ik kan er toch mee bellen en sms-en...

Spook
Master
 Bericht 
Ik draai de Insider Preview al sinds dag 1 in een VM. Ze fixen steeds meer ergernissen, maar ze zijn er nog niet. Ik zou het niet als OS willen hebben zoals het nu is.

Kwibus schreef:
Ik kan er toch mee bellen en sms-en...

Mijn telefoon is ook 10 jaar oud. Lekker boeiend.

Rover
Master
 Bericht 
Hmm, moet misschien versie 10 ook eens downloaden en virtueel gaan draaien. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Guppenklup schreef:

Op mobiel gebied stellen ze niks voor. Op de desktop zijn ze denk ik banger voor een nieuw XP scenario: mensen blijven op 7 hangen tot de ondersteuning ophoudt - en daarna - en als er daarna iets mis gaat krijgt MS de schuld. Er komt dan druk om 7 langer te onderhouden, en dat is duur.

Zelf blijf ik gewoon op 7 zitten. Als de ondersteuning voor 7 eruit gaat heb ik toch al wel weer een nieuwe computer, en dan zie ik wel wat ik daar opzet. Sowieso geen image van een fabrikant met allerlei rommel en trialware erin.

Citaat:
Onvoorstelbaar hoeveel mensen daar nog steeds op draaien

Och, ik heb nog ergens een oude laptop waarvoor 7 echt te zwaar is. Met een registry hack maak ik windows update wijs dat het XP embedded is, en die wordt nog wel ondersteund. :D

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Beetje als nog steeds met een Nokia 6210 rondlopen

Gelukkig heb ik de 6021 die het nog steeds goed doet met bellen en sms'en

A4
Master
 Bericht 
Ik kreeg de melding zojuist ook in mijn system tray. Ik ga het maar doen denk ik. Ziet er allemaal plausibel uit en ben wel benieuwd.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Net even de reservering gedaan. Krijg t.z.t bericht als de download beschikbaar is.

RRL
Master
 Bericht 
Iemand met een rijtje plussen en minnen waarom te updaten naar Windows 10 vanaf Windows 7?
Windows 8 heb ik destijds voor bedankt.

Rover
Master
 Bericht 
Even wachten tot hij echt uit is, dan is het pas goed te beoordelen.

ballo50
Respect
 Bericht 

Draai hem al sinds een van de 1e builds op mijn laptop die ik dagelijks gebruik. Ben er goed over te spreken.
FYI: de release datum is gesteld op 29 juli:
http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/01/hello-world-windows-10-available-on-july-29/

Rover
Master
 Bericht 
Mijn oud-collega's zijn er ook goed over te spreken. Zelf moet ik hem nog steeds installeren.

Spook
Master
 Bericht 
Ik krijg Task Manager niet opgestart met Windows zelf, en vervolgens onthoudt ie ook niet de columns die ik wil zien. Elke keer gereset.

Alleen zoeken op de lokale machine kan ook niet. Het is lokaal + internet. Dus elke keer als je lokaal een file zoekt, weet Bing het ook.

OneDrive is ook niet uit de verkenner te slopen op een nette manier. Plus de privacysettings staan standaard allemaal open en gedeeld. Camera, microfoon, alles wat je typt. Tot voor kort waren lokatiegegevens ook niet uit te schakelen.

Sowieso .. alles wat je in de previewversie typt wordt naar MS verzonden.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik ben laatst van 8 terug naar 7 gegaan. Ja, 7 is iets belastender voor het systeem, maar 8 kon ik maar niet aan wennen. Ga gewoon 10 proberen, als 't niets is gaat ie terug naar 7 :lol:

Morbid Angel
Master
 Bericht 
De preview van 10 heeft hier even gedraaid op het werk, het heeft (grofweg) de voordelen van 7 en 8.x.
8.x heb ik zelf ook overgeslagen, maar 10 wil ik toch wel naar over. Die preview startte enorm snel op ook.

gurb
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
laatst van 8 terug naar 7 gegaan

Daarom heb ik 8.1 met pokki startmenu
Wel de lol van W8, maar de werkbalken en menu's van Win95

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Op mijn tablet vind ik windows 8 echt heerlijk. Maar op een PC? Naah, doe mij maar gewoon 7 idd.

R
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:

Op mobiel gebied stellen ze niks voor.

Hoeveel miljarden en knappe koppen kan je hebben. Volgens mij waren ze de eerste met een versie voor mobiel (zooo slecht) en zijn ze gruwelijk voorbijgestreefd door Google en Apple.

Zouden ze teveel ouwe mensen in dienst hebben gehad in deze eeuw?

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Nog geen melding gezien :nah:

Kwibus
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Daarom heb ik 8.1 met pokki startmenu
Wel de lol van W8, maar de werkbalken en menu's van Win95
Hmm, ik vind de Classic Shell toch prettiger.

Windows 10 hier ook in een VM draaien, maar ben er nog niet kapot van.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:

Nee, Microsoft heeft een jaar of twee geleden het roer radicaal omgegooid. Voorheen vormde het verkopen van licenties het verdienmodel, tegenwoordig het leveren van diensten op het eigen cloud platform. Om hun services aantrekkelijk te maken is het van belang dat zoveel mogelijk gebruikers goede clients hebben die naadloos op hun nieuwste cloud toepassingen passen. Daarom willen ze iedereen zo snel mogelijk over hebben naar de nieuwste versie van Windows.

GerbenT
Master
 Bericht 
RRL
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Nog geen melding gezien

Hier nu wel, vier lelijk vormgeven blokjes:
Afbeelding
Moest wel even lachen om de verduidelijking dat het toch echt gratis is :lol:
Afbeelding

GerbenT
Master
 Bericht 
Je mag je reservering op elk moment annuleren..... waar ?

Spook
Master
 Bericht 
Format C:\

RRL
Master
 Bericht 
GerbenT schreef:
Je mag je reservering op elk moment annuleren..... waar ?

Citaat:
Kan ik mijn aanmelding voor de upgrade naar Windows 10 annuleren?

Ja, je kunt je aanmelding op elk moment vóór de installatie van Windows 10 annuleren. Dit gaat als volgt:

Klik met de rechtermuisknop op de app Download Windows 10 of op het Windows-pictogram rechtsonder op de taakbalk.
Selecteer 'Status upgrade controleren'
Selecteer 'Aanmelding annuleren'

Bron: http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/ ... k_win10faq
Wat een verschrikkelijke taalfouten op die pagina trouwens, zou je toch aan de echtheid laten twijfelen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ja, mooie actie dit. En dan wil je je apparaat eens opnieuw installeren en dan? Krijg je netjes een gratis iso aangeboden die je opnieuw kunt gebruiken dan? Zal toch wel niet...

RRL
Master
 Bericht 
Je productcode zal vermoedelijk geregistreerd worden.

Ik had van W7 geen DVD. Even bij een computerzaak geïnformeerd, gaf me zo een kopie van de juiste versie mee. Zonder geldige productcode zou ik namelijk toch geen bal er aan gehad hebben.

GerbenT
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Bron: http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/ ... k_win10faq
Wat een verschrikkelijke taalfouten op die pagina trouwens, zou je toch aan de echtheid laten twijfelen.

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Sander schreef:
Dat impliceert dat ze nog voor liggen... MS doet eerder verwoede pogingen om nog aan te klampen...

LOL, n00b, op de desktop zijn ze nog steeds heer en meester, net zoals op het gebied van Office en qua cloud diensten (Azure) liggen ze ook ver voor op de rest en dan heb ik het nog niet eens over het bedrijfsleven.

Overigens net build 10074 geinstalleerd op de produktie laptop en daarna de upgrade naar build 10130 gedaan. Draait als een tierelier.

Inferi0r
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Je productcode zal vermoedelijk geregistreerd worden.

Ik had van W7 geen DVD. Even bij een computerzaak geïnformeerd, gaf me zo een kopie van de juiste versie mee. Zonder geldige productcode zou ik namelijk toch geen bal er aan gehad hebben.

Jawel hoor. Ook Windows 7 kun je zonder key installeren, dan heb je 30 dagen om die alsnog in te voeren. Maar een crack/loader werkt ook. Gewone OEM of Retail Windows 7 dvds zijn dus wel degelijk voldoende.

frankram
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En dan wil je je apparaat eens opnieuw installeren en dan? Krijg je netjes een gratis iso aangeboden die je opnieuw kunt gebruiken dan? Zal toch wel niet...

En waarom niet? Voor windows 8 doen ze het ook
Linkje.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ja, da's de media. Maar de code die je nodig hebt, die wordt niet meegebrand op zo'n dvd. Dus ik blijf benieuwd hoe ze dit willen gaan doen. De iso pushen en je een code e-mailen, dat zal 'm wel worden denk ik

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Zo, gisteravond nog mijn drie desktops en twee laptops aangemeld, waarvan twee desktops 2x (wegens dual-boot).
Helaas geen gratis upgrade voor 2008 R2. :wink:

RRL
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
De iso pushen en je een code e-mailen

Blij dat ik nog een dvd drive heb en de sticker op de onderkant heb zitten. Enkel even de laptop op de kop gooien toen ik de code in moest voeren :kniktja:

Pazo
Pro
 Bericht 
Ik kan niet wachten om op Windows 10 over te gaan. Straks eindelijk alles op 1 OS: Computers, tablet, telefoon, laptop. Alles op hetzelfde, lijkt me ideaal.
Heb al een aantal maanden Oracle Virtualbox draaien op mijn Windows 7 PC met daarop Windows 10 om te testen. Als je geen Windows 8 heb gebruikt zoals ik, is het eerst wel even wennen, maar je kan qua instellingen mbt startmenu etc vrijwel alles op de 'windows 7-manier / look' zetten. En je moet even zoeken naar bepaalde instellingen, maar alles went.

Ik denk dat Windows 10 zeker zo'n succes gaat worden als Windows 7 dat is. Laat maar komen :thumb:

Pagina 1 van 25 [ 1208 berichten ]