» Off-"Flitsservice" » Techniek Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Weer onder het motto flitsservice weet alles!

Ik heb een thomson glasvezelmodem met inngebouwd accesspoint.
Nu ben ik eigenlijk niet meer zo tevreden over de prestaties van het accesspoint en wil een los AP ergens in huis plaatsen. Ook wil ik op de verdieping voor zoonlief een repeater plaatsen.

Wie o wie heeft tips, ervaringen en weet ik veel wat onzin er hier nog meer op dit topic gepost kan worden.

liquid_force
Master
 Bericht 
ik heb bij vrienden het Linksys Velop systeem geïnstalleerd ... werkt echt super (kost ook niet weinig)

LucF
Die hard
 Bericht 
Hier een volledig betonnen woning, draadloze signalen zijn altijd een probleem geweest. Hiervoor altijd 3 Cisco WAP121 AP's gehad, welke mijn hele woning konden afdekken. Recent alles geüpgrade naar 801.11ac en toen gegaan voor 2x een Unifi AP AC Lite (https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/) Ik was blij verrast met het resultaat, overal vele malen beter bereik ondanks dat ik nu maar 2 i.p.v. 3 access points heb. Ook roamen van het ene naar het andere AP gaat perfect.

Nadeel vergeleken met mesh systemen zoals de bovengenoemde Linksys Velop systemen is dat er wel een netwerkkabel naar elk accesspoint moet lopen. Er is dus geen sprake van repeaters.
Voordeel, een stuk goedkoper.

Tita_NL
Pro
 Bericht 

Ik heb 2 van deze dingen in huis hangen:

https://tweakers.net/pricewatch/462454/ ... pack).html

1 in de huiskamer en 1 op zolder.
Voordeel is dat je seamless van de een naar de ander kan overgaan en bij een repeater verlies je flink wat bandbreedte en kan je elkaar ook nog gaan storen. Of ik nu beneden zit of op zolder, de snelheid is altijd gelijk.

Voordeel is dat het uit de doos vrij vlot is te installeren, maar als je een thuisserver hebt draaien je het ook daar op kan installeren en dan met een app ook nog beheren en bedienen.

Wordt standaard geleverd met POE ( alleen zelf kabeltje regelen), dus maar 1 utp naar het AP en verder geen draden in het zicht.

liquid_force
Master
 Bericht 
LucF schreef:
Nadeel vergeleken met mesh systemen zoals de bovengenoemde Linksys Velop systemen is dat er wel een netwerkkabel naar elk accesspoint moet lopen.

dat klopt niet, het Velop systeem bouwt een separaat netwerk (5Ghz) op tussen de verschillende AP's ... dus volledig draadloos.

LucF
Die hard
 Bericht 
liquid_force schreef:
dat klopt niet, het Velop systeem bouwt een separaat netwerk (5Ghz) op tussen de verschillende AP's ... dus volledig draadloos.

Dat is toch precies wat ik zeg?
De genoemde Unifi access points moeten allemaal een kabel hebben in tegenstelling tot mesh systemen zoals dat Velop systeem.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maar draadloze tussenstations genereren onherroepelijk vertraging, al is dat alleen van belang bij gaming. Is ook weer zo.

Existenz
Die hard
 Bericht 
@Jack: heb je kabels liggen? Ga dan eens naar de Media Markt voor een Fritz! AP (is eigenlijk een repeater, maar wanneer je daar een LAN in steekt herkent ie dat en wordt ie automatisch AP). Voor 77 euro had ik mijn probleem er mee opgelost.

liquid_force
Master
 Bericht 
LucF schreef:
Dat is toch precies wat ik zeg?

sorry, had je verkeerd begrepen.

NELUZ
Respect
 Bericht 
LucF schreef:
Hier een volledig betonnen woning, draadloze signalen zijn altijd een probleem geweest. Hiervoor altijd 3 Cisco WAP121 AP's gehad, welke mijn hele woning konden afdekken. Recent alles geüpgrade naar 801.11ac en toen gegaan voor 2x een Unifi AP AC Lite (https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/) Ik was blij verrast met het resultaat, overal vele malen beter bereik ondanks dat ik nu maar 2 i.p.v. 3 access points heb. Ook roamen van het ene naar het andere AP gaat perfect.

+1 Ik heb hier 2 AC-pro's draaien, werkt perfect! :thumb:

Rover
Master
 Bericht 
Ook hier zeer tevreden met mn Unifi

flaskk
Master
 Bericht 
Ubiquiti is echt prima spul.

Mits je een beetje fatsoenlijke antenne upgrade doet...
Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zoho.. Das een flinke. Een knoepert.

flaskk
Master
 Bericht 
Best wel ja, wel mooi voor aan de muur :)

Walker
Master
 Bericht 
Die antenne mag er anders ook wel wezen. :[

Remo
Master
 Bericht 
Ik heb als upgrade een Asus RT-AC66U gekozen omdat je hier eigen firmware op kunt draaien, in mijn geval DD-WRT.

Veel meer beheer over alle mogelijkheden die de hardware biedt en functionaliteit zoals een always-on VPN verbinding zodat je provider niet kan meekijken wat je allemaal online doet

Cweepz
Master
 Bericht 
Remo schreef:
omdat je hier eigen firmware op kunt draaien, in mijn geval DD-WRT

Wel eerst bricken en vervolgens weer debricken, anders telt het niet! :lol:

Ik heb op de zaak en thuis overal die Unifi dingen hangen. Zijn wat kostbaarder maar zijn zo geweldig! :respect:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Existenz schreef:
@Jack: heb je kabels liggen? Ga dan eens naar de Media Markt voor een Fritz! AP (is eigenlijk een repeater, maar wanneer je daar een LAN in steekt herkent ie dat en wordt ie automatisch AP). Voor 77 euro had ik mijn probleem er mee opgelost.
Ja, ik heb naar elke kamer in huis 2 datakabels liggen.

Pazo
Pro
 Bericht 
Nadeel van een repeater is dat je snelheid gehalveerd wordt. Beter is inderdaad om een accesspoint te hebben die dus bedraad ligt aangesloten, maar dan moet je inderdaad wel kabels trekken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nouja moet niet.. Je hebt ook powerline 220V kastjes. Zend hier op 85 Mbit, onvangt 65 Mbit. Zou eigenlijk 500 Mbit moeten zijn volgens de specs maar zal wel met kwaliteit bedrading, lengte van de bedrading een rol spelen..

Pazo
Pro
 Bericht 
Dave schreef:
Zou eigenlijk 500 Mbit moeten zijn volgens de specs maar zal wel met kwaliteit bedrading, lengte van de bedrading een rol spelen..

Dat. Ik ben niet te spreken over die powerline dingen. Zijn erg gevoelig voor ruis / schommelingen in het stroomnet en behalen meestal niet de beloofde snelheid.

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]