» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 2 van 2  [ 79 berichten ]
WimLex
Master
 Bericht 
bladblazers als eerste aub :x

vw-driver
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
bladblazers als eerste aub :x

Stihl 700 BR :woop:

allroads
Laat zich horen
 Bericht 

Citaat:
Verkeersbesluit

Dus rondje IJsselmeer met de Solex club zit er niet meer in. Belachelijk.

Ik mis uitgezonderd.

Masterdam
Master
 Bericht 
Uitgezonderd wat?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Haha! ze sluiten ook electrische zero-emission bromfietsen van voor 2010 uit! :roflol:

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Kortom, straks een enorm aanbod van fraaie oude Vespa's op Marktplaats. En veel aanbod drukt de vraag dus een kratje glutenvrij bier moet wel voldoende zijn, toch hipsters?

Masterdam
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
En veel aanbod drukt de vraag

De prijs.

Pita
Master
 Bericht 

Dus mijn klassieke Suzuki T 500 met ongedempte verchroomde expansie-uitlaten en Castrol race-olie mag nog wel in Amsterdam ?
Heerlijk die geur.

maarten28
Die hard
 Bericht 

vw-driver schreef:
Gemeentewerken ook al zijn 2-takt gereedschap aan de wilgen gehangen en over op elektrisch gereedschap? Motorzaag, veegwagens, bestelbusjes, heggeschaar enz?

Veegwagens en bestelbusjes zullen niet veel meer tweetakt rijden. Bestelbusjes kan ik me indenken (van de 45 km dingen), maar veegwagens hebben wel wat meer vermogen nodig.
Voor motorzaag en heggeschaar zijn elektrische vervangers beschikbaar. Het hoveniersbedrijf dat hier op het werk altijd onderhoud doet had die dingen een half jaar geleden. Ik moet zeggen: een verademing, letterlijk en figuurlijk, want door de stank van die tweetaktdingen moest ook de luchtverversing stilgelegd worden. Als ze bij de aanvoer daarvan bezig waren dan stonk het hele gebouw naar uitlaatgassen. En uiteraard veel minder lawaai.
Stihl is toevallig al een tijdje bezig met een reclamecampagne voor elektrisch tuingereedschap.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
maarten28 schreef:
Voor motorzaag en heggeschaar zijn elektrische vervangers beschikbaar.

:kniktja: :kniktja: Pellenc. Wel RETE duur. Voor één Pellenc zaag kan ik 4 tweetakt kettingzagen kopen.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
De prijs.

Dat, ja.

:oops:

snovvdog
Master
 Bericht 
Stinkdiesel pompen en generators, als je alleen al ziet wat voor zichtbare roet van die troep af komt :x .

Alexander_B
Master
 Bericht 
Nah, anders moeten we ook kritisch gaan kijken naar milieuzone-scanpalen die aangedreven worden door een dieselgenerator. Hé Utrecht?

Bussloo
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Haha! ze sluiten ook electrische zero-emission bromfietsen van voor 2010 uit!

Scherp! Het RVV hanteert de term "in werking zijnde verbrandingsmotor". Amsterdam is "verbrandings" vergeten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is voor snorfietsen op een :G13: ja.
Ik ben overigens benieuwd hoe men op camera gaat zien dat de motor in werking is.

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik ben overigens benieuwd hoe men op camera gaat zien dat de motor in werking is.

Of hoe BOA's kunnen zien dat je ooit zo'n bord bent gepasseerd. Zou toch over nagedacht moeten zijn.

Ik sprak de buurman aan in verband met zijn ontiegelijk oude gare brommer. "Ehm, hij is 4 jaar oud met vintage look. Dus bedankt voor het compliment dat ie er blijkbaar oud uitziet."

:duh:

basjuh1981
Master
 Bericht 
:lol:

vw-driver
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Pellenc. Wel RETE duur.

Afbeelding

Kan een uur of 6-8 mee zo'n accu met de heggeschaar gekoppeld. Lichter , minder lawaai , geen stank .

vw-driver
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
want door de stank van die tweetaktdingen moest ook de luchtverversing stilgelegd worden

Mensmering zelf nog aan het samenstellen ipv Aspin( oranje kannetjes)

djee
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
Kan een uur of 6-8 mee zo'n accu met de heggeschaar gekoppeld. Lichter , minder lawaai , geen stank .

Die hebben/hadden wij ook helaas is de accu stuk, nu doen we het weer gewoon met snoer.

357kurt
Master
 Bericht 
Laat ze dan ook bbqs, sfeerhaarden en houtkachels verbieden, twee uur stoken is een enkeltje naar Milaan qua uitstoot :fp:

bert65
Master
 Bericht 
357kurt schreef:
Laat ze dan ook bbqs, sfeerhaarden en houtkachels verbieden, twee uur stoken is een enkeltje naar Milaan qua uitstoot :fp:

Hmm, ze beginnen al met regeltjes...
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 0345864%7D

zandbak
Master
 Bericht 
In het Vondelpark staan al overal borden dat je niet meer mag BBQ-en...

Ducantoni
Master
 Bericht 
Misschien kunnen ze beter borden plaatsen met de mededeling dat je wel goed gek moet zijn om in 020 te (blijven) wonen.

Feitelijk schreef:

Er is ergens in dit land een tunnel die verboden gebied is voor brommers e.d. waar ze dat kunnen handhaven dmv een systeem dat geactiveerd wordt door het motorgeluid en waar dan vervolgens het kenteken gefilmd wordt.
Maar ja, een fietserstunnel is wel wat anders dan een doorgaande weg met veel meer decibelproducerende weggebruikers.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Er is ergens in dit land een tunnel die verboden gebied is voor brommers e.d. waar ze dat kunnen handhaven dmv een systeem dat geactiveerd wordt door het motorgeluid en waar dan vervolgens het kenteken gefilmd wordt.

Is dat niet de tunnel onder het Rijksmuseum in Amsterdam?

Spook
Master
 Bericht 
Nee want daar krijg je ook een bon als je met de brommer aan de hand langs de camera loopt.

Bussloo
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:

In Apeldoorn. Maar het heeft heel lang geduurd voor het systeem werkte. Met een elektrische bromfiets kun je er nog steeds doorheen zonder geflitst te worden.

Spook schreef:
Nee want daar krijg je ook een bon als je met de brommer aan de hand langs de camera loopt.

Daar zal de OvJ/Kantonrechter een dagtaak aan hebben...

Spook
Master
 Bericht 
Iemand daadwerkelijk de foto's laten bekijken en deze gevallen eruit laten pikken is blijkbaar onmogelijk, of te duur. Of, stel nou toch, is het wel prettig om lekker dom te doen en te hopen dat de helft van de mensen gewoon betaalt. Lang leve de automatisering en de schuld en bewijslast afschuiven op de burger.

zandbak
Master
 Bericht 
ff een lap over je kenteken hangen en gaan :x :x

Pagina 2 van 2 [ 79 berichten ]