» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/ ... nis/vragen

Leuk weer. :honger:

De ANWB wil graag weten hoe je hier de ruiters inhaalt.
Afbeelding

Gaan ze even voorbij aan het verbod inhalende bestuurders in te halen!
(Wenen 11.2.b)

Je moet van de ANWB ook helemaal naar de andfere rijstrook om een motor in te halen, alsof ze dat zelf ook doen...

Maar dit is toch wel weer het toppunt!
Link

Joël D.
Master
 Bericht 
Je slaat hier rechtsaf, moet je voorrang verlenen aan de fietser?
Afbeelding

Antwoord: "Nee, de fietser komt van rechts ten opzichte van de personenauto, maar de fietser moet wachten voor de haaientanden."

Ik zie geen haaientanden? :huh:

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik zie ook geen haaientanden. Er zitten wel meer fouten in die quiz. Beetje buggy :lol:

NELUZ
Respect
 Bericht 
Ik vond deze ook wel bijzonder. Betrof een afbeelding van een auto op een invoegstrook aan het begin van de blokmarkering met als vraag "Mag je nu achterom kijken?" . Met als goede antwoord: "Tijdens het invoegen mag je niet achterom kijken. Je kunt dan de controle over de besturing verliezen en het zicht op eventuele bestuurders voor je." ehhh? :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik hoor het al, ik moet hem nog een paar keer doen! :honger:

Joël D.
Master
 Bericht 
NELUZ schreef:
Ik vond deze ook wel bijzonder. Betrof een afbeelding van een auto op een invoegstrook aan het begin van de blokmarkering met als vraag "Mag je nu achterom kijken?" . Met als goede antwoord: "Tijdens het invoegen mag je niet achterom kijken. Je kunt dan de controle over de besturing verliezen en het zicht op eventuele bestuurders voor je." ehhh? :huh:

Ja, die had ik ook fout. Toen kwam die fietsen en ben ik gestopt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
"Je mag hier niet stoppen, want bij rood moet je voor de streep stoppen."
Rood, welk rood?
Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Rood, welk rood?

Voor rechtdoorgaand verkeer O:)

Okkie68
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Maar dit is toch wel weer het toppunt!

Die had ik ook!

Ik had ook een rechtsafslaande automobilist die voorrang moest verlenen aan een fietser op het fietspad naast hem. Volgens de ANWB kwam die fietser van rechts, maar moest ie stoppen vanwege de haaientanden. (Edit: nvm. Eerst refreshen, dan reageren)

En als het motormanagementlampje begint te knipperem, moet ik stoppen en de Wegenwacht bellen. Gelukkig heb ik geen motormanagementlampje dat gaat knipperen bij storingen, dus kan ik nog even legaal rondrijden zonder ANWB-lidmaatschap.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Link

Geen verbod op parkeren op brug, voldoende ruimte, tevens geen berm genoemd in parkeerbestemmingen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat zijn het toch ook een stelletje prutsers!
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Je slaat hier rechtsaf, moet je voorrang verlenen aan de fietser?

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Ja, het is een beetje buggy :roflol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Heel mooi!
Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Heel mooi!

NELUZ schreef:
Betrof een afbeelding van een auto op een invoegstrook aan het begin van de blokmarkering met als vraag "Mag je nu achterom kijken?" . Met als goede antwoord: "Tijdens het invoegen mag je niet achterom kijken. Je kunt dan de controle over de besturing verliezen en het zicht op eventuele bestuurders voor je

ericj
Die hard
 Bericht 
Joël D. schreef:
Ik zie geen haaientanden?

En al stonden er haaietanden, de auto rijdt toch op dezelfde weg en niet op de kruisende? :-?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je moet snel zijn, straks is er niks meer aan: :lol:

https://twitter.com/KampioenANWB/status ... 3627684864
ANWB Kampioen‏ @KampioenANWB 7 min.7 minuten geleden schreef:
Als antwoord op @GlasvezelOpWeg @PA_Rijopleiding @ANWB

Omdat we dit keer een grote batch nodig hadden zijn de vragen aangeleverd door een externe partij (met verstand van zaken, dachten we...)

https://twitter.com/KampioenANWB/status ... 2294781952
ANWB Kampioen‏ @KampioenANWB 7 min.7 minuten geleden schreef:
Als antwoord op @GlasvezelOpWeg @PA_Rijopleiding @ANWB

We hadden ze beter moeten checken, stom. Bedankt voor jullie reacties, we zijn druk bezig met de aanpassingen

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik had een vraag al eens eerder gezien. Die is nu volgens mij wel goed ze hebben de berm eruit gehaald:

https://twitter.com/GlasvezelOpWeg/stat ... 8250817536
Afbeelding

NELUZ
Respect
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Je moet snel zijn, straks is er niks meer aan: :lol:

:lol:

Okkie68
Master
 Bericht 
ANWB schreef:
Omdat we dit keer een grote batch nodig hadden zijn de vragen aangeleverd door een externe partij (met verstand van zaken, dachten we...)

... en zelf hadden we geen mensen in dienst met voldoende kennis om dit soort fouten te spotten bij het uitproberen ...

maarten28
Die hard
 Bericht 

#wekunnennietsmeerzelfduswelatenhetdooreenincompetentexternbureaudoen
#ditiswaterfoutisinditland

RRL
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De ANWB wil graag weten hoe je hier de ruiters inhaalt.

Op de kickdown. Hoorde van een vriend die vaak paarden vervoert dat ze daar leuk op reageren.

Pita
Master
 Bericht 

En toeteren, precies op het moment, dat je er bijna voorbij bent !

Blaataap
Master
 Bericht 

Pita schreef:

:lol: :lol: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
... en zelf hadden we geen mensen in dienst met voldoende kennis om dit soort fouten te spotten bij het uitproberen ...

Dat klopt! De juridische experst zijn dun gezaaid bij de ANWB.

https://twitter.com/GlasvezelOpWeg/stat ... 8525711361
Citaat:
Afbeelding
@KampioenANWB sinds ratificering WeensVerdrag 2008-11-08 mag dit niet meer (art 11 lid 7). Tevens geldt gedragscode alleen op ASW.

https://twitter.com/GlasvezelOpWeg/stat ... 7785991168
Citaat:
Afbeelding
@KampioenANWB Fout! Alleen onderbord "(laden) elektrische voertuigen" bij E4/E8 is handhaafbaar. Rare symbooltjes niet!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pita schreef:

Onderwijl zwaaiend met dit uitgeprinte topic: verkeersbeleid/linksrijders-aan-de-kant-seinen-of-toeteren-t73730.html

R
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
https://twitter.com/KampioenANWB/status ... 2294781952
ANWB Kampioen‏ @KampioenANWB 7 min.7 minuten geleden schreef:Als antwoord op @GlasvezelOpWeg @PA_Rijopleiding @ANWB

We hadden ze beter moeten checken, stom. Bedankt voor jullie reacties, we zijn druk bezig met de aanpassingen

:o
Dus ventje geeft aan dat het wel gecheckt is, door wie dan, de 16 jarige stagiair?... Geef dan gewoon toe dat daar niet naar gekeken is.

Ah, nog erger, ze geven in Twitterbericht aan dat 84% zou zakken..En dus was het al even online!?

Alexander_B
Master
 Bericht 
NELUZ schreef:
Tijdens het invoegen mag je niet achterom kijken

Oh, dat is dus waarom al die mongeaulen met 60~80 invoegen zonder te kijken, omdat ze dat niet mogen van de ANWB rijopleiding.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik vind die vraag met:

"U wordt aangehouden door de politie".

Nou dan heb je sowieso een probleem! :lol: Want ze hebben het over staandehouden! :[

ericj
Die hard
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Oh, dat is dus waarom al die mongeaulen met 60~80 invoegen zonder te kijken, omdat ze dat niet mogen van de ANWB rijopleiding.

Ik vind dit eigenlijk een uitstekende tip, waarom zou je in hemelsnaam achterom moeten kijken? Je hebt tijdens het naderen van de invoegstrook meestal al kunnen anticiperen en op de invoegstrook zelf heb je toch spiegels? Hooguit even opzij kijken of er niet iemand in de dode hoek is gereden maar achterom kijken is nergens voor nodig nee.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
ericj schreef:
k vind dit eigenlijk een uitstekende tip, waarom zou je in hemelsnaam achterom moeten kijken? Je hebt tijdens het naderen van de invoegstrook meestal al kunnen anticiperen en op de invoegstrook zelf heb je toch spiegels? Hooguit even opzij kijken of er niet iemand in de dode hoek is gereden maar achterom kijken is nergens voor nodig nee.

Als jij een invoeger hebt waarbij je op enig moment haaks op de snelweg rijdt dan zeg ik ja. En dan moeten er geen bosjes, geluidsschermen of wat dies meer zei aanwezig zijn.

JeffreyM
Master
 Bericht 
De vraag waar ze vragen of je een motorrijder zo mag inhalen, zei ik ja. Was fout :fp:
Citaat:
Je haalt veilig links in als je voldoende naar links uitwijkt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zelf halen motorrijders toch ook alleen maar in als ze dat veilig en met veel ruimte kunnen doen met gepaste snelheid?
Beetje sociaal doen hoor Jeff!

JeffreyM
Master
 Bericht 
Solly :oops: :lol:

Bussloo
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
De vraag waar ze vragen of je een motorrijder zo mag inhalen, zei ik ja. Was fout

Dat is de vraag (op dit moment, ze passen het vast weer aan) ook niet. De vraag is "Mag de motorfiets op deze wijze inhalen?"
Die zou de auto die in het midden van de weg rijdt, dan rechts inhalen en dat is hier niet toegestaan.

Ducantoni
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
#wekunnennietsmeerzelfduswelatenhetdooreenincompetentexternbureaudoen

Die kun je 1 op 1 gebruiken voor de overheid..

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zelf halen motorrijders toch ook alleen maar in als ze dat veilig en met veel ruimte kunnen doen met gepaste snelheid?

Sarcastisch bedoeld toch? Word in files regelmatig ingehaald door idioten op twee wielen. En dan heb ik het over idioten die, als het zooitje al weer 50 km/u rijdt, nog met 80-90km/u tussen de auto's door knallen.

Ogre
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Rood, welk rood?

ANWB schreef:

Net nog even gekeken, rode lamp is nog steeds stuk in dat stoplicht hoor.

NELUZ schreef:
Tijdens het invoegen mag je niet achterom kijken

Links naar achter kijken is bij de ANWB kennelijk iets anders dan achterom kijken :-?
Citaat:
Jij weet dat je wilt invoegen, maar het andere verkeer kan geen gedachtenlezen. Het is bovendien verplicht de richtingaanwijzer te gebruiken. Maar voordat je dat doet, bepaal je eerst waar je wilt invoegen. Kijk in de binnenspiegel, linkerbuitenspiegel en links opzij – niet achterom! Wees bedacht op haastige bestuurders die achter je al met invoegen zijn begonnen (dode hoek). Is de weg vrij, geef dan richting aan en ga in een vloeiende beweging de weg op.

Als ik het plaatje dat er bij staat bekijkt dan is dat gewoon achterom kijken. Erg veel verder draait mijn nek niet :duh:
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
En schop:

Link

Benieuwd wat masterdam hiervan vindt.

allroads
Weet de weg
 Bericht 

Zo ook discussies gehad, over eenzijdig een C bord.
Keren op de weg, tot wel 10 meter naderen achterzijde bord en weer terug, daar was een ingang (dam) naar een perceel (Landbouw).
En dat mag.

Voorbeeld
Het ging hier om een routeringsvraagstuk.

dabeetle
Master
 Bericht 
oh mijn god, wat denken ze wel niet bij de ANWB
Citaat:
Jij weet dat je wilt invoegen, maar het andere verkeer kan geen gedachtenlezen.
Ook weer een fijne tekst, die totaal niet strookt met het plaatje trouwens.

Wat zou je anders gaan doen als je op die strook rijdt?

Citaat:
Wees bedacht op haastige bestuurders die achter je al met invoegen zijn begonnen

Ach, dus ik ben regelmatig een "Haastige Bestuurder" omdat ik met minimaal de VMax in wil voegen en schijt heb aan degene voor me die 60 snel genoeg vind om in te voegen? "Voorkom de situatie dat verkeer achter je sneller wil in voegen door voldoende snelheid te maken voor het invoegen" zou een betere tekst zijn. Als iemand jou op dat punt inhaalt tijdens de rijles, ben je imho voorlopig nog niet toe aan je rijexamen/rijp voor definitief intrekken van het rijbewijs...

Wat ik ook mis is het dubbele kijken. Met 1 keer kijken is het onmogelijk een inschatting te maken van de onderlinge snelheid. Heb altijd geleerd "binnen-buiten-naast" + richting aangeven als er ruimte is + Nogmaals "binnen-buiten-naast" en dan pas de actie maken. Het gemis aan het 2e kijkmoment is zo verschikkelijk goed zichtbaar op de snelweg... En dan na het ongeval janken dat "toen ik keek leek het nog alsof die auto heel ver weg was, dus hij moet wel veel te hard hebben gereden, wat levens gevaarlijk is, want toen ik de vrachtwagen naderde moest ik eerst even 60 gaan rijden om me voor te bereiden op het inhalen, en aangezien inhalen zo eng is, geef ik pas gas bij als ik bijna voorbij de vrachtwagen ben"

Masterdam
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Wat zou je anders gaan doen als je op die strook rijdt?

Als ik er onbekend ben, weet ik niet of het een weefvak is.

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Daar ben jij helemaal niet benieuwd naar want dat weet jij wel. :thumb:

maarten28
Die hard
 Bericht 

Feitelijk schreef:
En schop:

Link

Ze gebruiken natuurlijk de Amsterdamse uitleg. Je weet wel, die ergelijke gewoonte aan de ene kant een [rvv_C3] neer te zetten en aan de andere kant een [rvv_C1]
En omdat Amsterdam = Nederland, tja.

Masterdam
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ze gebruiken natuurlijk de Amsterdamse uitleg. Je weet wel, die ergelijke gewoonte aan de ene kant een [rvv_C3] neer te zetten en aan de andere kant een [rvv_C1]
En omdat Amsterdam = Nederland, tja.

Dat is precies niet de Amsterdamse uitleg. Dat zou het namelijk al een heel klein stukje minder erg maken.

In Amsterdam plaatsen ze aan de ene kant een C6 en aan de andere kant niets. En dan noemen ze dat eenrichtingsverkeer. :loco:

Okkie68
Master
 Bericht 
En niemand die struikelt over "[...] voor vrachtauto's dat de straat [...] inrijdt" ?

Veel meer dan een beetje spelingcontrole is er niet overheengegaan...

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Edit, nog niet genoeg koffie op... never mind

maarten28
Die hard
 Bericht 

Masterdam schreef:
Dat is precies niet de Amsterdamse uitleg. Dat zou het namelijk al een heel klein stukje minder erg maken.

In Amsterdam plaatsen ze aan de ene kant een C6 en aan de andere kant niets. En dan noemen ze dat eenrichtingsverkeer. :loco:

Ik kom gelukkig niet genoeg in Amsterdam. :nothanks:

Masterdam
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik kom gelukkig niet genoeg in Amsterdam. :nothanks:

Soms zijn we het wel met elkaar eens. :thumb:

Pagina 1 van 1 [ 49 berichten ]