» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 2  [ 81 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
http://www.autostyle.nl/catalogus/park- ... uw-nl.html

Afbeelding

Citaat:
Park Lite elektronische parkeerschijf - Digitaal - Blauw - NL

Nooit meer bekeuringen!

Park Lite is de ultieme elektronische parkeerkaart en alleen in deze uitvoering met Nederlandse tekst, kleur en uitvoering wettelijk goedgekeurd. De gemiddelde bekeuring in Nederland is 90 euro dus... u heeft het aankoopbedrag zo weer terugverdiend!

Hoe werkt het?
Plaats Park Lite rechtsonder van de voorruit. De schijf houdt de tijd bij in halve en hele uren (wettelijk OK) en geeft de tijd in beeld zodra de auto stilstaat. U hoeft nu niet meer zelf de kaart in te stellen en komt nooit meer voor onvoorziene kosten te staan!

Park Lite is goedgekeurd door het ministerie van infrastructuur en milieu.

Park Lite is voor de gemakkelijke consument. U koopt een parkeerschijf die aan de wettelijke eisen voldoet en stevig op uw ruit blijft zitten.

Groot! Gemakkelijk af te lezen cijfers.
Park Lite heeft grote, gemakkelijk te lezen digitale cijfers op de voor- en achterkant. Park Lite is zo gemakkelijk te gebruiken!

Geprobeerd, Getest en CE gekeurd!
Beproefd bij extreme temperaturen (koude en warmte). Deze duurzame en betrouwbare parkeerschijf schakelt automatisch tussen zomer- en wintertijd.

Claims dat het allemaal ok is, maar iemand die dat kan bevestigen? Ik zie gewoon een "schijf" die niet voldoet aan het besluit parkeerschijf
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009150/
En dat is
R 400 af schreef:
- als bestuurder van een motorvoertuig op meer dan twee wielen parkeren op plaatsen die zijn voorzien
van een blauwe streep, terwijl dat motorvoertuig niet is voorzien van een
parkeerschijf, waarop aan de getoonde zijde slechts één kalenderuren aanduidende cijferreeks
staat die vanaf het begin van het parkeren in duidelijk leesbare cijfers tegen een contrasterende
achtergrond in hele of halve uren het tijdstip weergeeft waarop met het parkeren is begonnen

90€

fb
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Claims dat het allemaal ok is
Niet relevant. Dit gaat nooit als iets legaals herkend worden door controleurs. Tenslotte blinken die niet uit in kennis van zaken. Dus aan jou om achteraf aan te tonen dat jij een legale, maar vreemd uitziende schijf in je auto had.
En voor die ellende moet je dan ook nog eens een dikke €40,- neertellen, dus hoezo:
Citaat:
u heeft het aankoopbedrag zo weer terugverdiend

Masterdam
Master
 Bericht 
Citaat:
Een parkeerschijf voorzien van een mechanisme dat tijdens het parkeren het tijdstip van aankomst automatisch verschuift, mag niet worden gebruikt.

Zodra je parkeert verschuift ie toch de tijd? Dat is dan toch tijdens het parkeren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Een parkeerschijf voorzien van een mechanisme dat tijdens het parkeren het tijdstip van aankomst automatisch verschuift, mag niet worden gebruikt.

Dus handmatig even 2 uurtjes verder zetten mag wel? O:)

Pietert
Master
 Bericht 
Dus

Uit welk deel van zijn betoog blijkt dat?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee, maar dat kost slechts 90€ ipv 340€

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Uit welk deel van zijn betoog blijkt dat?

Nou, er staat dat automatisch niet mag. wordt niet gesproken over handmatig > mag dus, zo werkt dat toch O:)

Pietert
Master
 Bericht 
wordt niet gesproken over handmatig

In dat deel van de tekst niet nee.

NoCashCow
Master
 Bericht 

De enige goede is deze:
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nou, er staat dat automatisch niet mag. wordt niet gesproken over handmatig > mag dus, zo werkt dat toch

R400ad schreef:
- als bestuurder van een motorvoertuig op meer dan twee wielen parkeren op plaatsen die zijn voorzien
van een blauwe streep, terwijl dat motorvoertuig niet is voorzien van een
parkeerschijf, waarop aan de getoonde zijde slechts één kalenderuren aanduidende cijferreeks
staat die vanaf het begin van het parkeren in duidelijk leesbare cijfers tegen een contrasterende
achtergrond in hele of halve uren het tijdstip weergeeft waarop met het parkeren is begonnen

90€

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
*rijdt auto uit vak, zet auto terug in vak*

ericj
Die hard
 Bericht 
Ik lees nergens dat hij automatisch de tijd aanpast tijdens het parkeren, alleen dat hij de tijd automatisch instelt op een heel/half uur op het moment van parkeren. Dat kan toch, met een bewegingssensor de tijd stopzetten?

Of valt TS over de kreet "nooit meer bekeuringen"? Die moet je overduidelijk niet letterlijk nemen want die kaart herkent denk ik geen blauwe strepen.

Verder lijken de cijfers duidelijk leesbaar en zwart/wit is oko nog eens mooi contrasterend, dus hij voldoet aan alle eisen! :thumb:

Pietert
Master
 Bericht 
ericj schreef:
hij voldoet aan alle eisen!

Klik eens op de link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009150/2010-03-31

ericj schreef:
TS

TS? Hallo! Weet je wel wie dat is?
Zijne koninklijke wobbert Feitelijk, ja!

ericj
Die hard
 Bericht 
Pietert schreef:
Klik eens op de link

Gedaan, en? Artikel 2 geeft in ieder geval genoeg ruimte voor alternatieve modellen, voor zover het model een strikt voorgeschreven model is.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vandaar de vraag.
Feitelijk schreef:
iemand die dat kan bevestigen?

ericj
Die hard
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Nice!
:thumb:

BLikent
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Plaats Park Lite rechtsonder van de voorruit.

En waarom niet linksonder?
of in het midden?
Rechts plaatsen is voor Engelsen!!!

Aanhanger
Master
 Bericht 
In het vooronder?

Pita
Master
 Bericht 

Vooronder ? Dat is op het starteiland !

laurens93
Die hard
 Bericht 

Eentje aangeschaft voor het gemak.. Mocht er gezeur mee komen, die PDF met de goedkeuring staat opgeslagen :thumb:

bruintje beer
Master
 Bericht 
laurens93 schreef:
Mocht er gezeur mee komen,
Da's niet of maar wanneer :x

Masterdam
Master
 Bericht 
En als je dan eens flink schudt met je auto, begint ie dan weer opnieuw?

En zomer-/wintertijd?

Spook
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
En zomer-/wintertijd?

Dat probleem heb je met een gewone schijf niet wil je zeggen?

Worden er überhaupt parkeerschijven gecontroleerd om 3 uur 's nachts?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
pff 90 euro voor een parkeerschijf geval dat je voor 33 cent bij de action koopt :loco:

Masterdam
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Dat probleem heb je met een gewone schijf niet wil je zeggen?
Dat wil ik inderdaad zeggen.

Hij activeert automatisch het parkeren. Maar weet dat ding dat het 24u geleden 14u was, maar nu 15u is?

pff 90 euro voor een parkeerschijf geval dat je voor 33 cent bij de action koopt
2-3x dat ding vergeten neer te leggen en je hebt hem eruit.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
2-3x dat ding vergeten neer te leggen en je hebt hem eruit.

Maar dan moet je best een sukkel zijn om 'm 3x te vergeten. Al ben ik 'm ook 1x vergeten. Maar als er gewoon duidelijke blauwe lijnen staan kun je het haast niet vergeten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
neer te leggen

Goede worp!

laurens93
Die hard
 Bericht 

bruintje beer schreef:
Da's niet of maar wanneer :x

Dan leren de controleermeneren (m/v) ook nog eens iets bij :honger:

Masterdam
Master
 Bericht 
Al ben ik 'm ook 1x vergeten.
Nou?!? En jij bent 12 toch? Als jij 36 bent, is de kans dus groot dat je m er dus uit zou hebben.

Feitelijk schreef:
Goede worp!
:lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nou?!? En jij bent 12 toch? Als jij 36 bent, is de kans dus groot dat je m er dus uit zou hebben.

13. Maar ik kijk altijd gewoon naar een aantal geparkeerde auto's naast mij als ik niet weet of het betaald of parkeerschijf is :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Maar weet dat ding dat het 24u geleden 14u was, maar nu 15u is?

Waar parkeer jij dat je meer dan een dag binnen de blauwe lijntjes mag staan? Een gewone parkeerschijf gaat maar tot 12 uur. 24 uur in kleine cijfertjes. Dus het is sowieso aan de controleur om dat te interpreteren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Waar parkeer jij dat je meer dan een dag binnen de blauwe lijntjes mag staan?

Dat maakt toch niet uit...
Denk ff na, je parkeert op zaterdag om 14:00 en de parkeerschijf geeft 14:00 uur aan. Op maandag, klok uur vooruit, is het dus 15:00. Geeft dat ding dan 15:00 aan of nog steeds 14:00

Spook
Master
 Bericht 
Je hebt helemaal niet om 15:00 geparkeerd maar om 14:00. De schijf geeft niet aan hoe lang je ergens staat. Slechts wanneer je er bent gaan staan. De controleur moet gaan rekenen. Niet de schijf.

Je hoort sowieso zelf te controleren of de tijd op je schijf goed staat voordat je 'm voor je ruit schuift. Als je dat proces wilt automatiseren onttrekt dat je niet aan die verantwoordelijkheid.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Je hebt helemaal niet om 15:00 geparkeerd maar om 14:00

:fp: :fp: :fp: :fp: :fp:

Spook schreef:
De schijf geeft niet aan hoe lang je ergens staat. Slechts wanneer je er bent gaan staan. De controleer moet gaan rekenen. Niet de schijf.

joh

lees nog even een keer opnieuw.
We hebben het hier over verandering van winter/zomertijd.

Spook
Master
 Bericht 
Lees mijn toevoeging. Daarbij, als je op zaterdag parkeert en er maandag nog staat gaat een uur je niet redden van een bon.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Daarbij, als je op zaterdag parkeert en er maandag nog staat gaat een uur je niet redden van een bon

*diepe zucht*
Wist je dat je ook op een zaterdag naar huis kan rijden en dan op maandag daar weer kan parkeren?

Spook schreef:
e hoort sowieso zelf te controleren of de tijd op je schijf goed staat voordat je 'm voor je ruit schuift. Als je dat proces wilt automatiseren onttrekt dat je niet aan die verantwoordelijkheid.

Dat zegt ook niemand, de vraag was alleen of deze schijf dat automatisch aanpast.

Spook
Master
 Bericht 
Een gewone schijf past zich ook niet aan. Dat moet je handmatig doen. Als deze schijf dat wel doet, mooi. Zo niet, is het functioneel nog steeds niet slechter dan een ouderwetse kaart.

Ik zou zeggen: lees de handleiding eens. Of nog beter: de quote in de topicstart:

Citaat:
Deze duurzame en betrouwbare parkeerschijf schakelt automatisch tussen zomer- en wintertijd.

:roll:

Neem mij niet kwalijk dat ik een discussie over die tijden zo lees als eentje waar informatie ontbreekt en dat dat de vraag is. Want of ie automatisch schakelt was al bekend....

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
de quote in de topicstart:

Nou het antwoord is dus ja.
5 posts van je geheel overbodig.

*ja boehoe de mijne ook, ik reageerde echter alleen op de debiele antwoorden en stellingen van jouw kant

Spook
Master
 Bericht 
debiele antwoorden en stellingen

Omdat je niet kunt lezen. In de TS staat het antwoord al. Dus ik ga er dan niet vanuit dat dát is wat wordt gevraagd. Dus moet ik wel voor een andere lezing kiezen. En in die lijn geef ik antwoorden en stellingen. Dat jij vervolgens bijna uit je plaat gaat van het verzuchten heb je toch echt aan je zelf te danken. Over debiel gesproken .. man man man. :fp: indeed.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Omdat je niet kunt lezen

Spook schreef:
Dus ik ga er dan niet vanuit dat dát is wat wordt gevraagd. Dus moet ik wel voor een andere lezing kiezen

euh...:lol:
Je gaat klakkeloos ergens vanuit zonder dat je blijkbaar weet wat er bedoelt wordt en degene die dat wel weet ga je vol tegenin:
Spook schreef:
Over debiel gesproken .. man man man. :fp: indeed.

Spook
Master
 Bericht 
Ik sluit uit wat jij meent te bedoelen omdat het niet logisch is dat je die richting op wilt aangezien die informatie al in de TS staat. Zo simpel is het.

Óf je wilt bewust een onnodige discussie voeren, óf je hebt de TS niet gelezen. Een van de twee moet waar zijn en dat mag je jezelf aanrekenen.
Ik ga er vanuit dat je de TS wel hebt gelezen, en dus dat citaat hebt gezien. Met die kennis in het achterhoofd lees ik de rest van je posts en probeer daar iets zinnigs uit te herleiden als basis van de discussie. Imo sluit het uit dat je wilt weten of het ding zichzelf aanpast want die informatie is al bekend. Blijft over een andere lezing zoals ik die heb gekozen op basis van die uitsluiting. Namelijk of het relevant is dat ie na een dag nog de juiste tijd aangeeft of er een uur naast zit. En dat is niet want je kunt normaliter toch niet een dag binnen de blauwe lijnen staan en een normale schijf telt maar tot 12.

Meer hoef je er niet achter te zoeken. En je hoeft ook niet met facepalms en gezucht aan te komen want jij leest de thread alsof die informatie over zichzelf aanpassen onbekend is. En dat is niet zo. Sja.

Masterdam
Master
 Bericht 
Spook schreef:
de quote in de topicstart

Zeg dat dan meteen!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Zeg dat dan meteen!

Dat deed ik, nog wel in de eerste post van dit topic.

TommyGun
Master
 Bericht 
/me popcorn pakt

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat deed ik, nog wel in de eerste post van dit topic.

Ja maar jij staat op mijn vijandenlijst en Spook op mijn vriendenlijst. :kniktja:

Spook
Master
 Bericht 
:colaatje:

Okkie68
Master
 Bericht 
Even kijken of ik het snap:

Bij normale parkeerschijven parkeer je, kijk je op je horloge en stel je de schijf in. Afgerond op het eerstvolgende halve uur als je slim bent.

Bij deze parkeerschijf parkeer je. Punt. Ding merkt dat je stil staat en weet hoe laat het is en toont dat tijdstip afgerond op het eerstvolgende halve uur. That's all. (DD: Omdat je zelf niet meer op je horloge kijkt, is het wel handig dat z'n interne klokje dan ook weet wanneer zomer- en wintertijd in gaan. Bij de ouderwetse schijf moet je zelf de juiste tijd op je horloge bijhouden)

De boetes die je bespaart zijn de boetes die je krijgt als je *vergeet* je parkeerschijf te plaatsen. Misschien wel handig als je vaak in blauwe zone's staat, maar meer ook niet.

Zelf heb ik een periode gehad dat ik vaak overnachtte in een zone waar een parkeerschijf verplicht was van 9:00 tot 18:00. Je mocht er dan twee uur parkeren. Ik stelde de schijf dan ook in op 9:00 zodat ik tot 11:00 de tijd had om mijn auto weg te halen.

Ik besef nu dat dit in strijd is met de letter van de wet. De aanvangstijd van het parkeren was niet 9:00 maar bijvoorbeeld 22:17 de avond ervoor. Letterlijk mag ik er na 9:00 geen seconde meer staan, omdat de tijd al lang verstreken is als het regime in gaat.

Met deze schijf kan ik deze overtreding dus niet meer maken... Handig!

laurens93
Die hard
 Bericht 

Okkie68 schreef:
De aanvangstijd van het parkeren was niet 9:00 maar 22:17 de avond ervoor.

De kans dat een "ambtenaar" om 9:00 al aan het werk is, is uitgesloten.. Laat staan om 22:17 nog aan het werk :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
Letterlijk mag ik er na 9:00 geen seconde meer staan

Nee hoor want je mag in een blauwe zone niet langer staan dan ... en die zone was er pas om 09:00

Pagina 1 van 2 [ 81 berichten ]