» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 145 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 8  [ 370 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
hneel
Master
 Bericht 
Vanmiddag weer op de A15. Ze staan daar best vaak. Behoorlijk vaak zelfs. Dat leidt eigenlijk nooit tot problemen, maar vanmiddag was het drama.

RRL
Master
 Bericht 
Flitsbusje zorgt voor file in avondspits op A348

DOESBURG/ DIEREN - Voor de tweede achtereenvolgende dag staat er in de avondspits een file aan het eind van de A348 vanuit Arnhem. Oorzaak is opnieuw een flitsbusje die bij de afrit van de de snelweg, tussen Doesburg en Dieren, staat.
Achteropkomend verkeer moet daardoor zo'n 1,5 kilometer voor de afrit in de remmen. Daar is 70 de maximumsnelheid. Veel automobilisten benaderen de afrit met een hogere snelheid dan de maximumsnelheid. Of het busje er daarom staat, is onduidelijk.

Rijksweg
Overigens is dit niet het enige flitsbusje op dit traject. Ook op de Rijksweg tussen Doesburg en Drempt staat langs de weg eenzelfde busje.

Geen lussen daar, dus niets te meten Feitelijk (f)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Politiecontrole zorgt voor file op A12

Een politiecontrole zorgt vanmiddag ondanks hernieuwde afspraken tussen Rijkswaterstaat en de politie voor een flinke file op de A12 bij Maarn. De controleur heeft zich in de berm genesteld langs de rijbaan richting Arnhem.

De controle is zichtbaar opgesteld en dat zorgt ervoor dat veel automobilisten remmen of het gas loslaten. Als gevolg hiervan heeft zich inmiddels een dikke 5 kilometer file gevormd. De vertraging loopt verder op.

Niet blij

De VID is niet te spreken over files door politiecontroles. Vorig jaar trokken we al meermaals aan de bel over het stijgend aantal flitsfiles en bijbehorende onnodige hinder. Daarop besloten Rijkswaterstaat en politie het zogenaamde flitsprotocol in februari aan te scherpen. Toch gaat het nu alweer meermaals fout. Vorige week nog zorgden controles op de A348 en A28 voor files. De VID blijft van mening dat files door controles ongewenst zijn en voor onveiligheid zorgen. Een controle pas opdoeken als een file zich al heeft gevormd is te laat.

Update 18:20 uur
Ook op de A29 remt het verkeer als gevolg van een politiecontrole af. Dat zorgde korte tijd voor oponthoud over 2 kilometer. De file is inmiddels opgelost. Nadat zich 5 kilometer file had gevormd op de A12 heeft Rijkswaterstaat verzocht de controle op te doeken. De file lost nu op.

VID

Feitelijk
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Politiecontrole zorgt voor file op A12

Niet echt....

Flitser op 76,3 file begint op 77,3

Afbeelding

JeffreyM schreef:
een flinke file

Helemaal niet!

JeffreyM schreef:
Als gevolg hiervan heeft zich inmiddels een dikke 5 kilometer file gevormd.

Ja hoor.... :x :roll:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Tja, de VID zegt het he, dus dan zal het wel :[ :[ :[

Feitelijk
Master
 Bericht 
Filmpje voor als je weet waar Maarn is:
Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
VID overdrijft dus weer eens :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Daar zijn ze zo goed in dat ze zichzelf bijna een parelmoerwolk mogen noemen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk!!
Citaat:
Op de rem voor politiecontrole op de #A9 bij Aalsmeer. Levert richting Amstelveen file op (foto: @Remco03)

Afbeelding
VID

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afspraak was dat als er een file ontstaat de radar weggehaald zou worden. Kennelijk heeft de Stassikas voorrang. :thumb_d: :thumb_d:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Afspraak was dat als er een file ontstaat de radar weggehaald zou worden. Kennelijk heeft de Stassikas voorrang. :thumb_d: :thumb_d:

Dit was een ANPR, blijkbaar gelden daar andere regels voor ofzo :huh: :x :P (ja ik weet dat ze voor zowel rader als ANPR die afspraken hebben)

Black98
Master
 Bericht 
Citaat:
a29 rotterdam ri numansdorp thv hmp 17.7 bij parkeerplaats moerkerken

Citaat:
A29Rotterdam - Bergen op Zoom
tussen knp. Vaanplein en Oud-Beijerland
4 km stilstaand verkeer (vertraging: ca. 11 min) door politiecontrole

:thumb_d: :boos:

Ik blij dat ik thuiswerk vandaag ;)

hneel
Master
 Bericht 
Het was inderdaad weer drama vandaag.
Ze hadden net opgebroken toen ik er langs kwam. Ik zag het busje naast een zuurstokauto staan. Even lekker bijkletsen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
VID ‏@vid 9 min9 minuten geleden
Flinke flitsfile op de #A6 bij Almere: richting Lelystad nu dik 7 kilometer (via @hvalmere) #politiecontrole

Altijd gezellig om een file te creëren. :boos: :boos:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zag het staan ja. Volgens de VID is de file op de A15r een kijkersfile. Dat zijn dan wel verrekijkers want die file staat tot kilometers voorbij het ongeval...

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Altijd gezellig om een file te creëren. :boos: :boos:

Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
VID ‏@vid 5 u5 uur geleden
#A20 >Gouwe bij Nieuwerkerk, Controle in de file of file door controle? 4 km file Foto: @HARKEStransport

Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Volgens mij heeft @hoaxflitsfile zich nu overtroffen.
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Code:
radar zh a4 rotterdam ri den haag thv hmp 56.9 bij afslag delft kentekencontrole   26/05/16   15:36:22

VID zegt file door flitser, politie zegt geen file door flitser.
In mei stond er daar nog nooit een file, maar gisteren wel...

Afbeelding

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
In mei stond er daar nog nooit een file

En als je het vergelijkt met vorig jaar?

O:)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk, mooie discussie op Twitter met de politie over die anpr controle :thumb: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik werd door terence gevraagd om grafieken. MAar kon het niet laten zelf even langs te wippen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik werd door terence gevraagd om grafieken. MAar kon het niet laten zelf even langs te wippen.

Ik merkte het ja. Heb er wel even om moeten lachen :thumb: :lol:

bert65
Master
 Bericht 
Ja maar ho even :cry: !
Het weekend is de A9 tussen Diemen en het AMC dicht. Op de A1 staan borden en id de afrit naar de A9 afgekruist. Ik sta dus vanaf Almere tot Diemen in de file :-? :boos: omdat men bij de pijlwagen pas ziet dat ze niet de A9 op kunnen. Belt de VID dan ook naar RWS om de rotzooi weg te halen?

Masterdam
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Belt de VID dan ook naar RWS om de rotzooi weg te halen?

Het punt is dat de politie dingen doet die ze jou verbieden. Immers, als jij in je clownspak de horlepiep staat te dansen terwijl je met 8 ballen jongleert en er een tamme grizzlybeer staat te applaudisseren, sommeert de politie dat je opdondert. Doe jij in de basis iets fout? Nee, het zijn langsrijdende mensen die daarop reageren, kan jij ook niks aan doen.

Verder zijn die werkzaamheden noodzakelijk. Een statief in de berm niet, want handhaving kan op andere wijze plaatsvinden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
VID ‏@vid 2 uur2 uur geleden
#A16 en #A17 bij Klaverpolder lopen vast. Oorzaak: politiecontrole aan begin van de Moerdijkbrug #sja

Maserati Teun ‏@Maserati_Teun 54 min54 minuten geleden Oudewater, Nederland
@vid direct #wegsturen.
0 retweets 0 vind-ik-leuks

meldkamervid
‏@meldkamervid
@Maserati_Teun Is inmiddels gebeurd door @Rijkswaterstaat. Op de A50 lijkt het ook raak ^Bas

keokiracer
Master
 Bericht 
Voor Feithoedgeeltelijk: dat is ergens tussen hmp 45.5 en 46.5 op Links. Daar loopt het echter wel vaker vast (vooral in de ochtendspits, misschien ook in de avondspits, jij zal wel onderbouwende data hebben :P)
Opvallend: Flitsnav heeft deze nooit gemeld (wel 2x ANPR stukje verderop thv. 's Gravendeel en in de andere richting bij Zwijndrecht)

keokiracer
Master
 Bericht 
Feit!
Citaat:
Fijn. Flitsfile op de #A16 Rotterdam - Breda vlak voor Zonzeel. Inpakken maar, heren. #doei (via @buitelaarjeroen)
Afbeelding

https://twitter.com/vid/status/745253799103692801

Citaat:
A16 Re dordrecht ri breda thv hmp 51.4 bij het tango tankstation Type: Radar Tijd: 14:10:00

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zie geen file.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik op je site wel.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Oh zonzeel, waarom zat ik dan bij hazeldonk te kijken? :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
Waarom vraag je dat aan mij? Alsof ik dat wel weet :[ :P

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja zeg, het gaat over wegen, wie moet ik het anders vragen?

hneel
Master
 Bericht 
File vanaf Terbregseplein tot Zonzeel? (Of nog van verder daar voor?)

Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Nee, het gaat over jouw gedachten :[
Misschien aan je vrouw vragen? :P

hneel schreef:
File vanaf Terbregseplein tot Zonzeel? (Of nog van verder daar voor?)

Neuh, ergens van rond de Moerdijkbrug, de rest van de puinhoop is de 'gewone' spits + ongeluk in de Noordtunnel op de A15

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Stond er gewoon bij in de tekst :roll: :lol:
keokiracer schreef:
Flitsfile op de #A16 Rotterdam - Breda vlak voor Zonzeel

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Neuh, ergens van rond de Moerdijkbrug, de rest van de puinhoop is de 'gewone' spits + ongeluk in de Noordtunnel op de A15

Toen ik rond kwart voor drie over de brienenoord kwam stond daar een omleiding nar antwerpen via de A16 aangegeven omsat de A29 dicht was. Dus dat verkeer zal er ook nog bijgekomen zijn.

keokiracer
Master
 Bericht 
De A29 is niet dicht, ook niet dicht geweest, er was een pechgeval op de A4 bij BoZ. De Belgische A12 was wel dicht, net als de R2, waardoor het hele havengebied van Antwerpen nu één grote puinzooi is. Tenminste, een grotere puinzooi dan normaal :[
Daarvoor werd wel omgeleid via de A16/E19 ja.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Met wat vertraging want:
Feitelijk schreef:
Tja, vrouwlief heeft de hobbyPC ingepikt. Dus geen statistiek met meetlussen vanavond, kom ik hier wel een bronwatertje wegtikken.

Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Bingo dus. :thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Files door aanrijding op Hollandse Brug

Verkeer op de A6 tussen Muiderberg en Almere Poort ondervindt donderdag in de avondspits veel vertraging door een ongeval op de Hollandse Brug. Kort na vijf uur botste daar een bestelbus achterop een hoogwerker.

Volgens de VID was er op het moment van de aanrijding een snelheidscontrole op de brug en is het ongeval mogelijk ontstaan doordat auto's hiervoor afremden.

In verband met het ongeval werden in beide richtingen rijstroken afgesloten. Hierdoor ontstonden korte files.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
OP dit moment A325 Arnhem Nijmegen file door flitser. Tenminste als ik twitter mag geloven.

Black98
Master
 Bericht 
Citaat:
Lange file door politiecontrole A4
22 november 2016, 17:52
Verkeer op de A4 tussen Den Haag en Amsterdam komt vanmiddag in een ongewone file bij de afrit Leidschendam. Door een politiecontrole bij het verkeer al vanaf Rijswijk vast.

De agenten staan met een busje en meerdere motoren opgesteld op de vluchtstrook bij Leidschendam. Het gaat om een zogenaamde ANPR-controle waarbij kentekens worden gescand. Automobilisten die iets op hun kerfstok hebben worden dan van de weg gehaald. De controle heeft een zeer negatieve invloed op het avondspitsverkeer. Door de schrikreactie bij het aanschouwen van de controle loopt verkeer vast: vanaf Rijswijk tot Leidschendam telt de VID 9 kilometer file.

Niet de afspraak
De bedoeling is dat politiecontroles bij dreigende hinder worden afgebroken of tijdelijk worden stopgezet. De VID constateerde vorig jaar dat het keer op keer misging. Daarop besloten Rijkswaterstaat en de politie het zogenaamde ‘flitsprotocol’ aan te scherpen. Sindsdien komen flitsfiles wel minder vaak voor, maar het probleem is nog altijd niet helemaal de wereld uit. Dit jaar telde de VID meerdere flitsfiles, onder meer op de A12, A28 en A325.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2016.327.11

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zie zo snel niets bijzonders:
Afbeelding
Zal de A4 er bij moeten pakken

keokiracer
Master
 Bericht 
... Daar staat toch elke ochtend- en avondspits file voor de versmalling naar 3 rijstroken net na Leidschendam?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Stelletje amateurs daar bij de VID ook he.... :roll:

Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Gaan we weer
Citaat:
VID ‏@vid 2 u2 uur geleden
Invoegen én extra remmen bij politiecontrole op de #A4 bij Leidschendam. Daardoor extra file (via @ahayes656)

Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
Gezien de strepen op de weg is dat het begin van de trajectcontrole.

Pagina 6 van 8 [ 370 berichten ]