» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 31.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 7 van 8  [ 364 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Citaat:VID ‏@vid 2 u2 uur geleden
Invoegen én extra remmen bij politiecontrole op de #A4 bij Leidschendam. Daardoor extra file (via @ahayes656)

Met invoegen bedoelen ze ritsen?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Met invoegen bedoelen ze ritsen?

Beide.

Masterdam
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Beide.

Samenvoegen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Stelletje amateurs daar bij de VID ook he.... :roll:

Afbeelding

JeffreyM schreef:
Gaan we weer

Tja....
Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
En hij staat er weer, met file tot gevolg :x :[

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja hoor :roll:
Ik ga 5 plotjes van deze week maken en dan mag de VID aanwijzen welke drie er met flitsbus waren!

JeffreyM
Master
 Bericht 
:lol: De anwb zei het vandaag ook hoor. Iets van 12km file.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Tuurlijk! :roll:
Hier staan ze nog in volgorde. Flitsers op de zwarte lijn op maandag donderdag en vrijdag...
Afbeelding

pevo
Master
 Bericht 
Mooi hoor die kleurplaten, het is er weer de tijd van het jaar voor.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ah je hangt de VID methode aan: Ongehinderd door kennis of kunde roeptoeteren maar niet onderbouwen, en als iemand dat wel kan negeren of beschimpen.

WimLex
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ah je hangt de VID methode aan: Ongehinderd door kennis of kunde roeptoeteren maar niet onderbouwen, en als iemand dat wel kan negeren of beschimpen.

meten is weten, als je weet wat je meet

aangezien ik niet weet wat jij "meet", laat staan wat voor filters je erover gooit, is elke discussie bij voorbaat onmogenlijk en worden je kleurplaten bestempeld als mandelbrot (f)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jup, dat is wat ik bedoel! :kniktja:

pevo
Master
 Bericht 
:lol:

Grappig, als iemand fysiek in de file staat vanwege een flitser, maar jij het niet kunt zien op je lusjesdata is het niet waar, veel plezier met kleuren :dag: :aai:

keokiracer
Master
 Bericht 
Die file staat er dus niet vanwege de flitser/ANPR. Dan zou de kop van de file bij de flitser moeten staan en dat staat ie niet.

Pietert
Master
 Bericht 
pevo schreef:
fysiek in de file staat

Wordt ook niet betwist :)

pevo schreef:
vanwege een flitser

Hoe weet je dat zo zeker als je er in staat?

pevo
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Hoe weet je dat zo zeker als je er in staat?

Doe eens een wilde gok hoe iemand dat aan de weet kan komen O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Er staat daar altijd twee uur lang file op dat punt, dan staat er een flitsbus en staat er op het zelfde punt weer twee uur file.
Ik zie de causaliteit niet.

Nou, ik geef het op! Vertel!

Pietert
Master
 Bericht 
pevo schreef:
Doe eens een wilde gok hoe iemand dat aan de weet kan komen

Correlatie != causaliteit

basjuh1981
Master
 Bericht 
Correlatie is een stichting!

dabeetle
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Die file staat er dus niet vanwege de flitser/ANPR. Dan zou de kop van de file bij de flitser moeten staan en dat staat ie niet.

Want iedereen rijdt gelijk naast de flitser weer 100+?
Heb je wel eens opgelet hoe traag 90% van de voertuigen op de weg optrekt als er weer gereden kan worden?

@Feitelijk, vanmorgen flitser op de A12 bij tankstation Bijleveld. Bij Woerden begon de file, die op Google maps rood was tot ongeveer dat tankstation. Stond deze er vanwege de flitser (ben er zelf bij Woerden af gegaan)?
Citaat:
radar ut a12 gouda ri utrecht thv hmp 50.1 voor bp tankstation bijleveld onder viaduct

Feitelijk
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Heb je wel eens opgelet hoe traag 90% van de voertuigen op de weg optrekt als er weer gereden kan worden?

Ja, ik stond daar dus vorige week elke dag 3,5 uur lang. En men trok net zo traag op op dagen zonder als met flitser.

hneel
Master
 Bericht 
Twijfelgeval vandaag. Waardoor werd vanmiddag de file op de A29 veroorzaakt? Mijn vrouw denkt door de flitser. Toen ze die voorbij was kon ze plots weer doorrijden. Ikzelf denk als gevolg van de brug die om pakweg 16:00 open heeft gestaan. Wie kan het zeggen?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Zag vanmiddag daar een tweet over voorbij komen van het Vid, die gaven dat ook als oorzaak.

keokiracer
Master
 Bericht 
JeffreyM
Master
 Bericht 
Die ja :thumb:

hneel
Master
 Bericht 
Ik heb bij de volkerakbrug zo'n 10 minuten stil gestaan. Het lijkt me dat dat toch ook wel een filegolf oplevert?

keokiracer
Master
 Bericht 
Zal vast zo zijn, maar misschien is die filegolf blijven hangen ter hoogte van de flitsert.

Pietert
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Waardoor werd vanmiddag de file op de A29 veroorzaakt?

De afrit naar Barendrecht zat vol vanwege een ongeluk op de oprit naar de A29 Noord. Daar lag een gebakje ondersteboven (wat er weer 1 minder is :respect: ) maar daardoor zat het daaronder dus stampvol. Ik ben ook dik een half uur bezig geweest om me een plek naar de snelweg te vechten. Ik weet niet of het de oorzaak is, maar het hielp in ieder geval helemaaaaal niet.

hneel
Master
 Bericht 
Ik hoop eigenlijk op zo'n mooi gekleurd lussenplaatje.
(Die lussen zijn daar nu toch tegenwoordig?)

Pietert
Master
 Bericht 
Flitsmeister gaf het overigens wel als aanleiding van de file.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Ik ben redelijk gewend aan de opstoppingen bij Breda en Oosterhout (A27 ri Utrecht). Maar vanmiddag stond het ook vrijwel stil bij Geertruidenberg. En jawel, daar stond een busje in de berm en een anpr + radar op de vluchtstrook. Iets verderop een motor als opvang, en bij de -afgezette- VZP de rest.
Toch een paar kilometer tussendoor kunnen rijden op mijn motor ;-)

keokiracer
Master
 Bericht 
hneel schreef:
(Die lussen zijn daar nu toch tegenwoordig?)

Een stuk verder uit elkaar, ja. Geen "signalering-dichtheid".

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Ik stond vanochtend (8:40) stil 3km voor de flitser op de A12 @ 85.5. Nou is het daar wel vaker druk, maar ik wil graag de flitser de schuld geven!

Feitelijk, heb je een plaatje? :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
maar ik wil graag de flitser de schuld geven!

't zal voor een andere keer zijn:
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
En de golf op de kaart: http://i.imgur.com/5Wy2Soh.gif (6MB!)

hneel
Master
 Bericht 
Afgelopen middag: a29 rotterdam ri numansdorp thv hmp 17.7 bij parkeerplaats moerkerken.

Het is daar eigenlijk elke middag wel erg druk, maar nu toch wel drukker dan anders.
(Daarvoor ook al flinke file op de A15, dus je kwam van de ene file in de andere. Mooi moment uitgekozen om te gaan flitsen).

JeffreyM
Master
 Bericht 
Geen flitser, maar een politiecontrole die file veroorzaakt

File op A28 door grote politiecontrole

PUTTEN - Op de A28 staat richting Harderwijk file door een grote politiecontrole. De controle wordt gehouden bij verzorgingsplaats Vanenburg.

Tussen Nijkerk en Strand Nulde stond het rond 21.30 uur stil over 3 kilometer. De controle gaat in ieder geval door in de nacht.

Aan de controle doen behalve de politie onder meer de douane, de Belastingdienst, het Openbaar Ministerie en Rijkswaterstaat mee.
Twitter GIF

Ook de andere kant op is er een controle met het VID
Citaat:
Ook op de rijbaan richting Amersfoort staat het stil (controlepunt bij tankstation Drielander)

VID

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
JeffreyM
Master
 Bericht 
Ik was eerder :kniktja: :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Feitelijk schreef:
(6MB!)

:lol: :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

Hahahaha!

Afbeelding

En het hoogtepunt van de file bij Vanenburg
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hahahaha!

Komt omdat de file precies op een plek staat waar jij niet snel bij lussen kan ;)
Vanaf de aansluiting (waar jij je eerste 'makkelijke' lussenpaar hebt) tot aan het tankstation is net meer dan 3km.

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
'makkelijke' lussenpaar

Ze zijn er ook gewoon niet:

https://www.google.com/maps/@52.2462622 ... 312!8i6656

Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik zie er daar wel een paar tussen Nijkerk en dat tankstation hoor. Zullen wel moeilijk te vinden zijn, maar ze zijn er wel. Tenzij je kaartje niet klopt :[

Oh, enne wat is er dan gebeurd met
Feitelijk schreef:
Geen lussen? Geen interesse.

? O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Ik zie er daar wel een paar tussen Nijkerk en dat tankstation hoor

geef me maar een GPS

keokiracer
Master
 Bericht 
52.25N, 5.475O daarzo ongeveer :[

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ten noorden van de N301 zit niet veel meer.

Ik zal deze eens bekijken:
https://www.google.com/maps/@52.2540073 ... 312!8i6656

Cool, En ja ik wel een goede manier om die mee te plotten. GEO03_D4T-RWS_I_4382_V_0375_ID_1316

Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
@vid 3 min.
Politiecontrole in de berm langs de #A27 bij Hank: het levert in beide richtingen remacties en files op (via @wesje1980)

Afbeelding
https://twitter.com/vid/status/851819179254702080

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Yep, flinke files aan beide kanten, ben er net doorheen gereden.
Bij afrit Geertruidenberg een radar+anpr, net over de brug de opvang ( 3 zuurstok motoren ) en op vzp Keyserlei de controle.
Aan de andere kant stonden onder een viaduct 6 zuurstok motoren, dus ook een file......

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

GerbiE
Die hard
 Bericht 
van de VID-website:
Citaat:
Een politiecontrole op de A27 tussen Breda en Utrecht zorgt dinsdagmiddag voor file bij Geertruidenberg. De agent staat in de berm opgesteld net voor de brug over de Bergsche Maas.

Kentekens worden gescand waarna automobilisten die iets op hun kerfstok hebben verderop bij verzorgingsplaats De Keizer van de snelweg worden gehaald. De file wordt echter vooral veroorzaakt door remgedrag ter hoogte van de controle zelf. Automobilisten die de agent zien schrikken en laten het gas los of trappen op de rem. Dit levert vanuit Breda inmiddels diverse filegolven op over een lengte van meer dan 10 kilometer. Ook de andere kant op loopt het verkeer vast.

Niet de bedoeling
Het is niet de bedoeling dat politiecontroles voor files zorgen op de snelwegen. De VID trok hierover eerder al aan de bel. Sinds de invoering van een nieuw flitsprotocol gaat het wel beter: de VID ziet de hinder door controles afnemen, maar elke file is er wel een teveel. Een file zorgt namelijk voor een gevaarlijke situatie. Rijkswaterstaat heeft inmiddels bij de politie aan de bel getrokken om de controle op te doeken.

Update 20:57 uur
De politiecontrole is uiteindelijk niet opgedoekt. De file heeft er dus de hele avondspits gestaan. De VID is daar niet blij mee.

Pagina 7 van 8 [ 364 berichten ]