» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 8  [ 364 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Goed, dat wordt hier vaak beweerd en ik wil dat wel eens wat beter bekijken.
Martijn heeft het wel eens gedaan maar keek bij het vergelijk niet naar voldoende referentie data naar mijn zin.

Waar ik dus naar op zoek ben zijn plaatsen op het snelwegnet (liefst op de groene stukjes) waar regelmatig een snelheidscontrole staat.

Afbeelding

Dan kan ik die plek eens tegen een paar maanden lusdata en intensiteiten aanhouden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
De A50 bij Apeldoorn-Noord (hmp 209.x).

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Waar ik dus naar op zoek ben

Graag gedaan. Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Graag gedaan.

:boos:

basjuh1981 schreef:
De A50 bij Apeldoorn-Noord (hmp 209.x).

Dat was gisteravond in de compilatie van JeffreyM de aanleiding voor dit topic. :lol:

Die locatie is niet heel geschikt, omdat de lussen vanaf hmp207.3 wel 5 km uit elkaar liggen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat was gisteravond in de compilatie van JeffreyM de aanleiding voor dit topic.

Klopt, maar ik rij er de laatste tijd elke dag langs. Dus ik ken het punt. :lol:

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
:boos:

Seriously, waarom ga je af op 'subjectieve data' in plaats van het meldingenlijstje? Niets voor jou om zo afhankelijk te zijn van iets wat weggebruikers 'vinden'.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Het lijstje is niet zo makkelijk te doorzoeken. :[
Daarnaast weet ik niks van flitslocaties en hoe vaak ze er staan. Ik moet gewoon een paar likely candidates hebben om te kunnen bekijken. Vanaf daar is er toch niets subjectiefs meer aan?

viffer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Het lijstje is niet zo makkelijk te doorzoeken.

:o Heb jij daar geen schaduwdatabase van?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee, daar verbaasde ik me ook al over.

DB10
Master
 Bericht 
Laatste tijd zie ik steeds vaker meldingen op de A9 thv hmp 36.4 Alkmaar ri Amstelveen.
Zelf zie ik ze op de A2 thv 37.5 / 37.6 regelmatig staan in beide richtingen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Goed, ik heb de kogel gebeten en in september stond men reeds 5 maal op de "a325 nijmegen ri arnhem bij hmp 19.7"

4 maal op a2 den bosch ri utrecht thv hmp 72.3
en
3 maal bij a12 utrecht ri veenendaal thv hmp 65.4 en a12 arnhem ri veenendaal thv hmp 118.4

just me
Master
 Bericht 
A12 arnhem > Utrecht t.h.v. 118.4 en 80.9

Masterdam
Master
 Bericht 
A2 37.5 zowel Li als Re.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
A2 37.5 zowel Li als Re.

Daar stonden ze ook bij 35.6, dat is misschien wel een aardige ja.

DB10
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Daar stonden ze ook bij 35.6, dat is misschien wel een aardige ja.

Wanneer was dat dan? En welke richting? Is mij niet heel erg bekend, maar ga daar dan ook maar eens wat beter op letten.
Heb ook wel eens meldingen gezien bij 32.6 ri Utrecht en bij 33.3 ri Amsterdam (eenmalig gezien).

basjuh1981
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
a12 arnhem ri veenendaal thv hmp 118.4

Afgelopen vrijdag stond deze er. Als je 100@120 haalt mag je in je handjes knijpen.

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Nee, daar verbaasde ik me ook al over.

Copy-paste die bende in een plain-text file, awk scriptje er overheen en klaar.. Kom op joh, je hebt voor hetere vuren gestaan.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Op de A15 staan ze regelmatig (zou jij moeten zien) bij Hendrik-Ido-Ambacht/Ridderkerk zowel li als re en verderop bij Hmp 90.x Texaco tankstation bij Hardinxveld.
Die laatste veroorzaakt vaak vertraging, de anderen hoor je niet zo vaak dat daar files staan.

A16 bij Hmp 30.x beide richtingen zijn ook geliefde locaties van de boa's, maar zorgen niet echt voor files naar mijn idee.

Masterdam
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Wanneer was dat dan? En welke richting? Is mij niet heel erg bekend, maar ga daar dan ook maar eens wat beter op letten.
Is mij ook niet bekend.

DB10 schreef:
Heb ook wel eens meldingen gezien bij 32.6 ri Utrecht
33.6 richting Utrecht ken ik wel. 32.6 niet.

Overigens ga je op de 37.5 geen filevorming detecteren vermoed ik.

DB10
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
33.6 richting Utrecht ken ik wel. 32.6 niet.

Daar stonden ze in het verleden wel eens, heb ze daar niet veel meer gezien de laatste tijd. 33.6 heb ik ze nog niet eerder gezien, maar wel weer een goeie om op te letten.
Masterdam schreef:

Dat klopt, als er al een file staat is dat niet vanwege de flitser.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Copy-paste die bende in een plain-text file, awk scriptje er overheen en klaar.. Kom op joh, je hebt voor hetere vuren gestaan.

Precies wat ik voor september gedaan heb, maar vijftien paginas met de hand vind ik al te veel. Ben jij goed met wget --post-data of curl? O:)
VTEC_Driver schreef:
Op de A15 staan ze regelmatig (zou jij moeten zien) bij Hendrik-Ido-Ambacht/Ridderkerk

Zie ze er bijna nooit!
Als daar file staat komt het door de rijbaanversmalling bij hmp80 of door invoegers bij Hardinxveld.

Masterdam schreef:

Zowel op 2 sept (met flitser) als 9 sept (zonder) is daar een filevormingsvlekje.
Is dat uitvoegshit?
Afbeelding

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zowel op 2 sept (met flitser) als 9 sept (zonder) is daar een filevormingsvlekje.
Is dat uitvoegshit?

Als er al wat gebeurt is dat inderdaad in verband met weefbewegingen. Die flitser staat er vrijwel iedere drie dagen en ik heb nooit gehoord dat er (extra) file stond. De capaciteit is daar gigantisch dus een remactie door je voorganger is prima op te vangen.

Maargoed, dat zijn eigen waarnemingen en die kunnen natuurlijk niet tippen aan jouw lussenshizzle. :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Als er al wat gebeurt is dat inderdaad in verband met weefbewegingen.

Zelfde als op de A13 dus, de file begint niet bij de TC maar waar het van 3 naar 4 stroken gaat! :fp:

DB10
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Is dat uitvoegshit?

Masterdam schreef:
Als er al wat gebeurt is dat inderdaad in verband met weefbewegingen.

Heeft volgens mij ook te maken met mensen die uitvoegen of de juiste baan zoeken. Daar is het even druk, maar niet door de flitser. Iets verderop schuiven veel mensen een baantje op naar links omdat ze anders bang zijn dat ze er af moeten ri Diemen - A9.

Feitelijk
Master
 Bericht 
just me schreef:
A12 arnhem > Utrecht t.h.v. 118.4

Die is net bij een versmalling van de rijbaan, ook niet geschikt.

Bij 65.4 komt de intensiteit niet boven de 1500 mvt/u en heeft de flitser geen enkele invloed.

Masterdam
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Heeft volgens mij ook te maken met mensen die uitvoegen of de juiste baan zoeken.

Weefbewegingen dus. :thumb:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat was gisteravond in de compilatie van JeffreyM de aanleiding voor dit topic. :lol:

Maar die telt niet, omdat er ook een politieauto op de vluchtstrook stil stond ;) :x

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zelfs 27.3 op de A9 geeft niks.

Voorlopig valt het dus nog niet mee om een goede plek te vinden.
(f)
Masterdam schreef:

Seriously, waarom ga je af op 'subjectieve data' in plaats van het meldingenlijstje? Niets voor jou om zo afhankelijk te zijn van iets wat weggebruikers 'vinden'.

A27 58.4?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nou eindelijk lijkt het erop dat ik een event gevonden heb.
4 september op de A27
Afbeelding

Alleen wel gek dat dan op de 7,8, 12 en 14e de flitser helemaal geen invloed had.

En bij nader inzien is dat ook op de 4e het geval geweest want er was een rijstrookafsluiting.
Afbeelding

Interessante materie maar het lijkt er toch op dat zo'n flitser niet al te veel voor files zorgt hoor.

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ben jij goed met wget --post-data of curl

Ish, maar het probleem zit hem in het aspx form. Die slikt niet zomaar de form variabelen. Hij klapt meteen naar een 500 - ISE als ik hem probeer te foppen :(

(En ja, __VIEWSTATE en __EVENTVALIDATION zitten er bij en zijn over verschillende systemen constant, dus dat zou het probleem niet moeten zijn)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jup, ik dacht hem ook al te hebben maar nee. Zou er een browseridentificatie bij zitten?

Dan Martijn maar persoonlijk benaderen voor een dump vanaf juli.

Pietert
Master
 Bericht 
Gewoon een kusje op z'n wang geven. Als hij je echt heel erg graag mag, mag je misschien wel even een SQL dumpje hebben, zodat je hem meteen in en sqlite filetje kan pompen.

Tweebel
Master
 Bericht 
A30 Barneveld ri Ede bij 18.3 staat er vaak maar daar is het zelden druk genoeg. Wel regelmatig stevige remacties.

Idem voor A12 Ede ri Utrecht bij, ik meen 84.6 oid. Ook niet druk genoeg.

Wellicht wel een interessante is A12 Ede ri Arnhem waar er soms 1 staat kort na de oprit Ede / na afloop vd ritsstrook voor 3-2 strooks, maar daarvan ken ik de hmp niet uit mijn hoofd. Die werkt sowieso filebevorderend ivm weginrichting daar.

Vroeg op
Master
 Bericht 
A6: 66,0 75,x 45,0
A1: 18,3 of zoiets
A27 Vianen bij tankstation ri Utrecht
A2 bij knooppunt vianen ri. Den bosch Direct na viaduct A27
A4 14,x Net na viaduct
A27 97,4 106,2 of 106,5 (einde dijkje)

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Citaat:
radar zh a15 rotterdam ri gorinchem thv hmp 90.5 bij texaco tankstation steenenhoek 04/09/14 07:32:55

Heb je daar ook data van, er werd toen flink afgeremd en dat kwam niet door invoegers. Collega's die na mij daar langs kwamen hadden het over bijna stilstaan.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ze staan vrijwel dagelijks op de A12 van Veenendaal-Utrecht of andersom. Ik heb er nog nooit een file door gehad.

Volgens mij gebeurt dat pas bij wegen waar het sowieso al erg druk is, dan zou een flitser de welbekende druppel kunnen zijn. Maar dat is iets voor jou om uit te zoeken..

Tweebel
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ze staan vrijwel dagelijks op de A12 van Veenendaal-Utrecht of andersom. Ik heb er nog nooit een file door gehad.

Nee daar is nooit meer file sinds de extra strook er ligt. Alleen als het na Maanderbroek mis gaat in oostelijke richting weleens.

Feitelijk
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
VTEC_Driver schreef:
radar zh a15 rotterdam ri gorinchem thv hmp 90.5 bij texaco tankstation steenenhoek 04/09/14 07:32:55

Heb je daar ook data van, er werd toen flink afgeremd en dat kwam niet door invoegers. Collega's die na mij daar langs kwamen hadden het over bijna stilstaan.

Die collegae kunnen nogal overdrijven.
Afbeelding

Rond een uur of 1 was er wat aan de hand op 94 maar dat was dan niet de flitser natuurlijk.

Tweebel
Master
 Bericht 
Misschien wil TomTom wel eens meewerken aan het verschaffen van info. Die hebben veel nauwkeuriger informatie van vrijwel alle Nederlandse wegen. Zou ook een leuk persberichtje voor ze kunnen zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb er een! (als het niet door tankstationsluipen is natuurlijk, Bij 13.1 zie ik namelijk ook nog wel rotzooi)

12.8 radar zh a13 den haag ri rotterdam thv hmp 12.8 bij het texaco tankstation achter het trafohuisje 29/07/14 15:30:39

Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
Mooi werk, heb je vergelijkingsmateriaal van een zelfde dag, week eerder of later?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja,
weekje eerder
Afbeelding

Weekje later
Afbeelding

En op 24 augustus was er ook een flitser, maar dat was een zondag.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maar als ik dan afgelopen dinsdag pak dan is er rond 12.8 ook gedoe:
Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
Hmm, ik ben nog niet helemaal bedreven in het interpreteren van deze grafiekjes, wat zie ik hier nou precies, qua verschil tussen de dagen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je rijdt van onder naar boven. De tijd gaat uiteraard van links naar rechts.

De zwarte stroken zijn de filegolven die zich achterwaarts naar den haag verplaatsen.
De file op de A13 rechts begint nagenoeg altijd op het punt waar er een strook bij komt om de A20 HoekvanHolland te nemen. Dat is op hmp 18.2 ongeveer, de file begint dus niet bij het remmen voor de TC.

Op 5 augustus was het dus een grote zooi. op 22 juli zie je nog wel afzonderlijke golven, maar was er blijkbaar iets aan de hand op 10.0? (En jawel er ging daar toen een strook af.)

Op 29 juli met flitser waren er maar twee golven vanuit de TC, maar vanaf halfzes ontstaan er wel filegolven vanaf het trafohuisje.

Op andere dagen zie ik af en toe ook wel wat bij 12.7 beginnen maar dat blijft niet zo mooi hangen als bij de flitser..

Feitelijk
Master
 Bericht 
29 augustus, een vrijdag, maar de vakanties waren weer bijna over in het midden van het land.
Afbeelding

Ik denk dat de rommel op 12.7 komt door de tankstationsluipers.

JeffreyM
Master
 Bericht 
En het was net weer raak bij Apeldoorn-Noord hmp 209.4. Flitser veroorzaakt wederom een file :slotje: :fp: :fp:

Tweebel
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
En het was net weer raak bij Apeldoorn-Noord hmp 209.4. Flitser veroorzaakt wederom een file

Zo te zien zitten daar lussen, dus feitelijkhoed kan er mee aan de slag.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Was niet heel geschikt volgens Feitelijk. Maar.....nu juist wel, want er stond 5 km file :[

Feitelijk schreef:

Die locatie is niet heel geschikt, omdat de lussen vanaf hmp207.3 wel 5 km uit elkaar liggen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
De VID melde de file ook
Citaat:
VID @vid · 1 uur
Politie controleert op de #A50 bij Apeldoorn-Noord. 't Resulteert in 5 km file. #flitser

Pagina 1 van 8 [ 364 berichten ]