» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
BLikent
Master
 Bericht 
Tolvignetten gaan verdwijnen

Filetaks in Europa voor alle voertuigen

BRUSSEL - De ’filetaks’ gaat straks in Europa gelden voor alle voertuigen, niet alleen voor trucks. Ook bussen en personenauto’s worden in nieuwe wetgeving uit Brussel zwaarder belast.

Dat blijkt uit nieuwe voorstellen van de Europese Commissie met betrekking tot het wegverkeer, waaraan meer dan twee jaar hard is gewerkt. De EU-lidstaten praten daar 8 juni over.

Rekeningrijden wordt een heet hangijzer. In principe blijft ieder land baas in eigen huis. Maar als een regering besluit tot invoering van wegbeprijzing, moet er wel aan strikte regels worden voldaan.

’Meer rijden, meer betalen’
„We willen komende jaren in Europa de huidige lappendeken van verschillende regelingen, systemen en betaalmethoden zoveel mogelijk gelijk gaan trekken. Tolvignetten gaan bijvoorbeeld verdwijnen. Kilometerheffing is eerlijker. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt”, zei Violeta Bulc, eurocommissaris van transport, eerder tegen De Telegraaf.

Alle auto’s worden volgens haar over een paar jaar electronisch gecontroleerd. Daarvoor is dan overal hetzelfde gps-kastje nodig. Voor vrachtwagens zal dat een verademing zijn in het grensoverschrijdende vervoer, belooft ze.

Vervuiling verminderen
Het doel van de Europese Commissie is om het verkeer beter te spreiden en opstoppingen en vervuiling te verminderen. Elektrische auto’s krijgen forse korting op het rekeningrijden. „Maar niet helemaal gratis, want ook zij zorgen voor belasting van wegen.”

Bulc wil dat zogeheten European Electronic Toll Serviceproviders de dienst gaan uitmaken. Particuliere bedrijven die in meerdere landen actief kunnen zijn om weggebruikers te laten betalen, ongeacht de verschillende technieken.

’Strengere controles’
„Er moet ook strenger gecontroleerd en gehandhaafd worden. Informatie van lidstaten wordt uitgewisseld. Wie niet betaalt en dus illegaal rijdt, is de klos met forse boetes”, stelt ze. Voor het zover is en haar voorstellen zijn geaccepteerd en ingevoerd, is wel na 2020.

Ook wil Brussel de eisen aan truckers opvoeren. „Chauffeurs zijn in toenemende mate een gevaar op de weg door het ontduiken van rij-en rusttijden, te lange werkperioden, te weinig training, hard of roekeloos rijden, oververmoeidheid en gebruik van mobieltjes achter het stuur. Daar gaan we paal en perk aan stellen”, aldus een woordvoerder.

’Veilige parkeerplekken’
Er moeten volgens hem ook meer veilige parkeerplekken met goede faciliteiten langs de Europese wegen komen. „Lidstaten kunnen daarin investeren. Maar het gebruik hoeft niet gratis te zijn.”

Bron: De Telegraaf

8 juni meer...

R
Master
 Bericht 
Eén Europa, zou dat wat zijn? :fp:

Signum
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Elektrische auto’s krijgen forse korting op het rekeningrijden

Mooi is dat. Kunnen we de kilometerheffing niet op gewicht bepalen? :duh:

Scaniafan
Master
 Bericht 
En wat er binnen komt gaat naar de akkers in Polen, de pensioenen in Griekenland en nieuwe driestrooks snelwegen in het oosten van Slowakije voor drie man en een paardenkar?

shootme
Master
 Bericht 
buitengebieden worden nog leger, steden stromen voller (zeker met lagere inkomens) en werken loont steeds minder wanneer je daarvoor moet reizen met eigen vervoer. :loco:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Hopelijk worden prijzen dan ook over heel europa hetzelfde. Dan kon het nog wel eens een leuk feestje worden :lol:

/droom

Spook
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
gps-kastje

Nee.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Gaat de wegenbelasting er dan af?

Kenji
Master
 Bericht 
Wat denk je zelf?

Spook schreef:
BLikent schreef:
gps-kastje

Nee.

+1

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Wat denk je zelf?

Nee.

A4
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
gps-kastje

Eng. Heel eng clubje mensen daar in Brussel.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik hoef ook geen gps kastje in m'n auto. Europa kennende rollen daar over een paar jaar dan automatisch bekeuringen uit als je ook maar een km/h te snel rijdt.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Want zoiets eenvoudigs als ALLE accijnzen, heffingen, belastingen etc in de brandstofprijs te mikken is veel te eenvoudig.
Zware auto = meer verbruik = hogere kosten
Zware voet = meer verbruik =
Rijden in spits = meer verbruik =
Rijden in stad = meer verbruik =

Maar nee. Fuck de Nukubu: méér controles, meer Big Brother, meer repressie, meer kosten, meer EU inkomsten, meer EU ambtenarren, meer mogelijkheden om met 1 druk op de knop de kosten en controles te verhogen, meer toezicht nodig op fraude (= meer ambtenarren).
Enfin, een zichzelf in stand houdend systeem, dat steeds machtiger en rijker wordt. Precies zoals de EU het graag ziet.
Kortom: meer ellende.

Gelukkig wordt de schaamlap van verkeersveiligheid en milieu weer uit de kast getrokken, panacee om elke vorm van protest de kop in te drukken en om naïevelingen over de streep te trekken.

keokiracer
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
En wat er binnen komt gaat naar de akkers in Polen, de pensioenen in Griekenland en nieuwe driestrooks snelwegen in het oosten van Slowakije voor drie man en een paardenkar?

Als je gaat zeuren over landbouwsubsidies dan zou ik Frankrijk pakken als voorbeeld.
Overigens zijn er in Slowakije best wel drukke 2x3-waardige trajecten te vinden (al liggen die allemaal vlakbij Bratislava)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Als een sector zichzelf niet overeind kan houden heeft die sector geen bestaansrecht in mijn ogen. Landbouw is zo'n sector, die zelf te weinig innoveert om zichzelf in stand te houden, anders zouden er geen subsidies nodig zijn.

Dit is een leuke pagina

http://www.europa-nu.nl/id/vh94fvv1eky2 ... _nederland

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Als een sector zichzelf niet overeind kan houden heeft die sector geen bestaansrecht in mijn ogen.

we moeten toch eten :x

keokiracer
Master
 Bericht 
Vraag en aanbod is niet je sterkste punt of wel?

Spook
Master
 Bericht 
Niet alleen dat. Je wilt ook niet compleet afhankelijk zijn van het buitenland voor al je voedsel, stroom, enz. Dat maakt je afhankelijk en dus beïnvloedbaar.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jawel maar scaniafan heeft het over de complete sector.

keokiracer
Master
 Bericht 
Jawel maar scaniafan heeft het over de complete sector.

Jij denkt serieus dat wanneer niemand meer subsidie krijgt niemand het financieel zal overleven? Ook niet gezien het feit dat dan zowat alle concurrentie naar de knoppen is?
(volgens mij zit er nog steeds importheffing op voedsel van buiten de EU)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Jij denkt serieus dat wanneer niemand meer subsidie krijgt niemand het financieel zal overleven? Ook niet gezien het feit dat dan zowat alle concurrentie naar de knoppen is?

Er zullen genoeg zijn die het wel overleven. en ja je kunt vraag en aanbod z'n gang laten gaan, maar dan loop je ook kans dat alle voedselprijzen behoorlijk gaan stijgen voor de consument.

keokiracer
Master
 Bericht 
maar dan loop je ook kans dat alle voedselprijzen behoorlijk gaan stijgen voor de consument.

Zoveel dat het meer zal zijn dan de 57 miljard die we met zn allen per jaar in de subsidies douwen?

Overigens ben ik op zich wel tegen het volledig schrappen van de subsidies, maar dit niveau van subsidiëren is ronduit belachelijk

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Zoveel dat het meer zal zijn dan de 57 miljard die we met zn allen per jaar in de subsidies douwen?

Geen idee, echter verspilt de EU linksom of rechtsom toch wel geld. Dus als je het bij landbouw weghaalt gaan ze het wel ergens anders verspillen dus ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt. Alleen bij het weghalen bij landbouw merk je het als consument wel

basjuh1981
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Landbouw is zo'n sector, die zelf te weinig innoveert om zichzelf in stand te houden

Bedrijven als Lely innoveren behoorlijk voor de landbouwsector. Maar dat is hun broodwinning ook.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Landbouw is zo'n sector, die zelf te weinig innoveert om zichzelf in stand te houden,

Waar haal je deze onzin vandaan? Landbouw innoveert juist wel enorm. Voor een kleine sector die de landbouw is innoveert die per uitgegeven euro meer dan autoindustrie

Scaniafan
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Vraag en aanbod is niet je sterkste punt of wel?

Vraag en aanbod wel. Maar het is gewoon een feit dat we veel efficiënter zouden kunnen verbouwen als we gewassen zouden laten groeien op een manier die bij gewassen hoort.

Als je ziet hoe veel werk er nodig is om maïs op kleigrond te verbouwen en wat er vervolgens aan zooi overheen moet om de gigantische oppervlakten te beschermen tegen o.a. ziektes, dan heeft de sector inderdaad veel geld nodig. Geld voor kunstmest en pesticiden en herbiciden en vervolgens voor de machines om het allemaal te sproeien etc.

Collega van me is behoorlijk bezig met permacultuur, maar niet op de geitenwollensokken manier. Daaruit komen toch wel "openbaringen" die je doen nadenken over hoe je met landbouw om kan gaan.

Spook schreef:
Je wilt ook niet afhankelijk zijn van het buitenland voor al je voedsel, stroom, enz.

Omdat er te veel politiek tussen zit. Laat het spul over aan de handel en laat het zichzelf stabiliseren. Zorg dat de afhankelijkheid twee richtingen op gaat bestaan (goederen de ene kant op, diensten en kennis de andere kant op).

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Waar haal je deze onzin vandaan? Landbouw innoveert juist wel enorm. Voor een kleine sector die de landbouw is innoveert die per uitgegeven euro meer dan autoindustrie

Laat ik het anders stellen. Landbouw innoveert op een verkeerde manier waardoor je meer en meer en meer moet doen om rendabel te zijn. Innoveren om schaalvergroting te realiseren en vervolgens innoveren om de schaalvergroting rendabel te maken is naar mijn mening "verkeerde" innovatie.

snovvdog
Master
 Bericht 
Helemaal mee eens, failliet laten gaan al die boeren > Goedkopere grondprijzen.

We betalen geen drol voor vreten, wat, 300 pp per maand als je luxe eet/leeft?

De opgeblazen grond en brandstofprijzen kosten ons vele malen meer.

Spook
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Omdat er te veel politiek tussen zit. Laat het spul over aan de handel en laat het zichzelf stabiliseren.

Die wereld bestaat niet. Handel en politiek zijn twee zijden van dezelfde medaille.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
schaalvergroting te realiseren en vervolgens innoveren om de schaalvergroting rendabel te maken is naar mijn mening "verkeerde" innovatie.

Eensch maar die schaalvergroting is weer min of meer "opgelegd door de overheid" door alle regeltjes en maatregelen die door diezelfde overheid zijn genomen.

Maar als ik naar transport kijk ook, (weg)transportbedrijven hebben elkaar de laatste 20-30 jaar zo beconcurreerd, bedrijven zijn opgeslokt door grote concerns. En dat levert nu weer op dat we zonodig Roemenen en Bulgaren op onze wegen toelaten om rendabel te zijn. Lijkt me ook geen goede ontwikkeling toch? Daarnaast is er nog genoeg capaciteit op het vaarwegennet om heel veel files van de weg te houden. Maar dan gaan transportbedrijven weer mekkeren.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Lijkt me ook geen goede ontwikkeling toch? Daarnaast is er nog genoeg capaciteit op het vaarwegennet om heel veel files van de weg te houden. Maar dan gaan transportbedrijven weer mekkeren.

Waarom is dat geen goede ontwikkeling? Blijkbaar zien de markt en de maatschappij er niet voldoende problemen in om alleen bedrijven die met Nederlandse chauffeurs werken te gebruiken. Het is relatief eenvoudig. De consument vindt het prima dat er "goedkope" krachten het werk uitvoeren om hun producten goedkoop te krijgen. Als de goedkope krachten te veel verzieken, kiest de consument voor een bedrijf met betere krachten.

Daarnaast, als de vaarwegen flexibel genoeg zouden zijn om het transport uit te voeren wat nu via de weg gaat en qua kostprijs ook interessant genoeg zouden zijn, dan zou meer transport via binnenvaart gaan. Dat is het nu niet, dus gebeurt het niet. Als je dan aan de ene kant belasting gaat heffen om subsidie te geven op transport via binnenvaart, dan moeten de producten goedkoper blijven (minder bestedingsruimte vanwege de hogere belasting) en anderzijds gaat een gesubsidieerde markt zich nooit fatsoenlijk zelfstandig ontwikkelen.

Perfect voorbeeld is de tarwe in Afrika. Zolang wij tarwe blijven sturen, blijft men de complete opbrengst opeten. Want volgend jaar komt er wel weer een nieuwe "subsidie" aan tarwe. Als je nou eens stopt met tarwe sturen dan gaan er misschien een paar dood, maar de rest zal in principe op zoek gaan naar een andere manier van overleven.

Spook schreef:
Die wereld bestaat niet. Handel en politiek zijn twee zijden van dezelfde medaille.

Klopt, maar de politiek die nu plaats vindt is verre van een politiek gericht op een gezonde handelsomgeving. Politiek vroeger was gericht en gebaseerd op zaken als VOC en militaire efficientie.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Als de goedkope krachten te veel verzieken, kiest de consument voor een bedrijf met betere krachten.

En die kant gaat het ook weer op :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
En dat heet marktwerking. En daar kan geen subsidie tegenop.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Naja...er is aardig wat gefraudeerd met brievenbusfirma's. En Europese regels omtrent rust in cabine's worden ook door iedereen overtreden. chauffeurs worden gewoon uitgebuit. Helemaal eerlijke marktwerking is het niet.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Klopt, maar ook daar gaat de markt z'n eigen weg zoeken, en dat zie je nu gebeuren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Naja ik kan je zeggen dat bij het bedrijf waar ik nu zit 1 grote oostblokcamping is. Voor het binnenlandse transport worden nog wel Nederlandse bedrijven gebruikt (Tielbeke en Westerman) maar voor al het andere transport is het DHL, Vos, Ewals en Van Dieren. Toen ik vanochtend de straat indraaide was het 1 lange colonne aan oranje geparkeerde trucks uit Polen :nah:

basjuh1981
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
Voor 631 miljoen euro fraude met EU-geld

De Europese fraudewaakhond OLAF heeft afgelopen jaar 346 gevallen ontdekt waarbij is gesjoemeld met EU-geld. In totaal is voor een bedrag van 631 miljoen euro aan fraude ontdekt.

OLAF raadt de Europese Unie aan om het geld terug te eisen en om de fraudeurs aan te klagen. Het terug te eisen bedrag is lager dan in 2015. Toen werd volgens OLAF met 888 miljoen euro aan Europese subsidies gefraudeerd. Een jaar eerder was dat 901 miljoen euro.

Het ging vorig jaar onder meer om fraude met grote transportprojecten. Ook maakten criminelen misbruik van publieke aanbestedingen. Daarnaast ontdekte het agentschap onregelmatigheden met onderzoeksgeld en werkloosheidsprogramma’s.

Misdaadnetwerken omzeilen heffingen

Misdaadnetwerken slagen er met complexe constructies nog altijd in douaneheffingen en btw te omzeilen, bleek uit onderzoek van OLAF. Zo werd in het Verenigd Koninkrijk een enorme fraude met Chinees textiel blootgelegd.

De EU gaf vorig jaar ruim 136 miljard euro uit. De dienst opende vorig jaar 219 nieuwe onderzoeken.

Over subsidie gesproken :x :x

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Waarom is dat geen goede ontwikkeling?

Waar ik op doel is dat daar dezelfde schaalvergroting heeft plaatsgevonden als in de landbouw. En dat is geen goede zaak. Ook in de binnenvaart heeft schaalvergroting plaatsgevonden met alle gevolgen van dien. Toen de crisis uitbrak zijn er heel veel (grote) ondernemingen, zowel binnenvaart als wegtransport over de kop gegaan die als er niet, min of meer verplicht, gegroeid was nu nog wel hadden bestaan.

En waarom zou binnenvaart niet kunnen concurreren? Per ton is binnenvaart wel de goedkopere. Kleine bijkomstigheid is dat niet overal een kanaal/rivier en havens beschikbaar zijn. Daar komt dan ook het duurdere van de binnenvaart vandaan. Maar ik zie daar een voordeel in nauwere samenwerking tussen weg- en watervervoer, daar waar men (beide kanten) nu nog met afgrijzen naar elkaar kijkt zou men juist elkaar kunnen versterken. Bijvoorbeeld suikerbieten, die gaan half september weer de weg op. Elke dag zo'n 20-30000 ton. Als het niet meer is. Hoeveel vrachtwagens zijn dat? zo'n 200-300 wagens. De meeste daarvan doen hooguit 2 ritjes op een dag. Dat zijn wel 100-150 wagens die uitgespaard hadden kunnen worden. En wat schetst mijn verbazing, alle suikerfabrieken liggen aan het water, hebben losinstallaties op de kade, etc. En ja, ik weet ook wel dat sommige goederen zo snel mogelijk op bestemming moeten zijn. Maar het overgrote deel kan met minder spoed op bestemming aankomen.

Ik zie het alleen al op gebied van pakketbezorging. Ik heb wel eens wat zaken besteld, bij verschillende webshops. Alles op één dag geleverd, wel 5 verschillende pakketboeren op de stoep. En je kan mij niet vertellen dat op zaterdagochtend om 8:00 dat al die auto's helemaal vol hebben gezeten. 5 pakjes achterin de bak. Mwoah, rustig was het commentaar van één chauffeur. PTT pakketpost was indertijd zo gek nog niet, had altijd m'n caddy tot aan het dak toe vol zitten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Naja ik kan je zeggen dat bij het bedrijf waar ik nu zit 1 grote oostblokcamping is. Voor het binnenlandse transport worden nog wel Nederlandse bedrijven gebruikt (Tielbeke en Westerman) maar voor al het andere transport is het DHL, Vos, Ewals en Van Dieren. Toen ik vanochtend de straat indraaide was het 1 lange colonne aan oranje geparkeerde trucks uit Polen :nah:

Blijkbaar vindt jouw werkgever en/of de toeleverancier de kwaliteit van die chauffeurs / bedrijven toereikend genoeg. Als jouw werkgever bij de toeleverancier neerlegt dat hij te veel problemen zou ondervinden en dat hij graag x euro extra wil betalen maar dat er dan wel een Nederlandse chauffeur moet komen, dan kan de toeleverancier kiezen. Of jouw werkgever als klant kwijt raken of een bedrijf met Nederlandse chauffeurs vragen om te rijden en daar meer voor betalen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Blijkbaar vindt jouw werkgever en/of de toeleverancier de kwaliteit van die chauffeurs / bedrijven toereikend genoeg

Ze gebruiken de trailers voor opslag, dus alleen grote bedrijven komen in aanmerking. Het zijn vrij lange afstanden (noord zweden) en dan zal een Zweedse of Nederlandse chauffeur wel te duur zijn. Voor transport van zuid zweden gebruiken ze dan wel weer Zweedse chauffeurs. En een deel wordt over gelaten aan leveranciers zelf.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Blijkbaar vindt jouw werkgever en/of de toeleverancier de kwaliteit van die chauffeurs / bedrijven toereikend genoeg.

We hebben het hier over een groot aantal redelijk grote onderdelen die her en der uit Europa voor truckfabricage worden aangevoerd. Je weet wel, die die LKW's waar jij fan van bent. Cabines worden door Zandbergen uit Meppel gehaald. Dat zijn overwegend NL chauffeurs, naar ik aanneem. Maar we hebben het dus over iets grofstoffelijker spul dan meubeltjes en zo.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Cabines worden door Zandbergen uit Meppel gehaald.

:nono:
Cabine's zijn al gespoten in Zweden en worden door VOS in trailers naar Zwolle gereden en blijven in de trailers staan totdat ze nodig zijn in de fabriek.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Cabine's zijn al gespoten in Zweden en worden door VOS in trailers naar Zwolle gereden en blijven in de trailers staan totdat ze nodig zijn in de fabriek.

Oeps, ja, wist het eigenlijk wel. My Bad :oops: :oops:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Maar we hebben het dus over iets grofstoffelijker spul dan meubeltjes en zo.

Ik weet wel wat bij DD gemaakt wordt ;)

Maar grofstoffelijker spul of fijnstoffelijk spul, linksom of rechtsom, zolang de kwaliteit van het geleverde werk voor de klant voldoende is, zal de klant geen (eventueel duurder) alternatief zoeken. En dat is de essentie van marktwerking.

Als de werkgever van DD serieus een probleem zou hebben met Oost-Europese chauffeurs, dan is het een kwestie van een tender de markt op gooien en in de tender omschrijven dat er alleen chauffeurs met een x nationaliteit geaccepteerd worden. Los van of dat als discriminatie gezien gaat worden uiteraard. Dan zijn er zat bedrijven die een rekensommetje gaan maken om te kijken wat de aanschaf van voldoende materieel kost tegenover de terugverdienperiode. Wordt er in de contractperiode geld verdiend, is het prima voor die bedrijven.

In het geval van DD met (min of meer) rolling stock zal er of onvoldoende alternatief zijn of zal de kwaliteit toereikend zijn.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
rolling stock

Mwoah, meeste staat gewoon stil op de parkeerplaats bij DeeDee :x :x O:)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
In het geval van DD met (min of meer) rolling stock zal er of onvoldoende alternatief zijn of zal de kwaliteit toereikend zijn.

Denk beide. Zijn maar weinig bedrijven die zo even 150 trailers kunnen laten staan voor opslag bij de klant.
Aan de andere kant, Waberer's reed eerst voor Scania, daar heb ik al een behoorlijke tijd geen vrachtwagens meer van gezien. Volgens mij is DHL daarvoor in de plaats gekomen.

Rover
Master
 Bericht 
Denk beide. Zijn maar weinig bedrijven die zo even 150 trailers kunnen laten staan voor opslag bij de klant.

150 trailers zijn redelijk snel geregeld hoor. En als jij ze kwijt kunt voor opslag, prima toch?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Rover schreef:
150 trailers zijn redelijk snel geregeld hoor. En als jij ze kwijt kunt voor opslag, prima toch?

Naja...+-150 in Zwolle hé :x
Dan heb je nog Angers , Meppel, Södertälje, Oskarshamn en nog 1 ergens in het noorden + alle rijdende voertuigen. Moet je een aardige vloot hebben :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Als een vervoerder er geld mee kan verdienen willen ze best zo'n vloot opbouwen. Anders zouden bedrijven als Ewals en Vos dat ook niet hebben. Alleen zijn de bedrijven als Ewals en Vos goedkoper omdat ze de kosten voor de vloot compenseren met goedkopere chauffeurs.

Als Scania meer zou willen betalen per trailer omdat de huidige constructie voldoet, zal een bedrijf Nederlanse chauffeurs erop gaan zetten.

Marktwerking.

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ]