» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
vindsapvies
Respect
 Bericht 

ZEVENBERGSCHEN HOEK - Helemaal beu zijn ze het in Zevenbergschen Hoek. Het sluipverkeer op de Hoofdstraat zorgt voor overlast en onveilige situaties. "Vaak kun je niet eens de straat oversteken in de ochtend", zegt een inwoner. Als het op de A16 vastloopt, staat ook de Hoofdstraat vol.

Maar daar lijkt maandag een einde aan te komen. De gemeente Moerdijk grijpt hard in met hoge boetes. Maandag werden 71 van de 286 automobilisten die door de Hoofdstraat kwamen, bekeurd. De boete is 99 euro. Het gaat om verkeer dat tussen 06:00 en 09:00 door het dorp rijdt. Bestemmingsverkeer mag er nog wel rijden.

Alles al geprobeerd
Het is wel jammer, vindt de lokale slager aan de straat. "Veiligheid staat natuurlijk voorop, maar je komt wel heel onvriendelijk over als dorp." Wethouder Thomas Zwiers van de gemeente Moerdijk snapt dat wel. "Mensen worden elke dag geconfronteerd met die files op de A16 en moeten ook gewoon naar hun werk."

De gemeente Moerdijk probeerde het eerst vriendelijk. Automobilisten wijzen op een alternatieve route, verkeersregelaars, iets fermere waarschuwingen. Maar de softe aanpak hielp niet. "De Hoofdstraat is toch voor veel mensen de doorgaande route en wellicht toch nog net ietsje sneller", zegt Zwiers.

Intensieve controles
De komende weken staan handhavers aan de uiteinden van de Hoofdstraat. Zien ze dat je in minder dan drie minuten door het dorp heen bent en je hebt daar geen goed verhaal over, dan ga je op de bon.

De gemeente Moerdijk deelt maandagochtend aan alle automobilisten briefjes uit om meer informatie te geven over de handhavingsactie. Maar echt handig is het briefje niet geformuleerd. Er staat namelijk in dat je een boete krijgt. Dat is dus niet altijd het geval. Automobilisten die een boete krijgen, krijgen er namelijk ook meteen een bekeuring bij. De gemeente Moerdijk gaat de briefjes aanpassen.

Herinrichting
In het najaar hopen de omwonenden van de Hoofdstraat en de gemeente Moerdijk van alle ellende af te zijn. Dan wordt de Hoofdstraat opnieuw ingericht en is het niet meer mogelijk om te sluipen.

De gemeente Moerdijk is in gesprek met Rijkswaterstaat om te zorgen voor een oplossing voor de files op de A16.

Link

En ze controleren als volgt.....rij je binnen 3 minuten door het dorp heen dan wordt je kenteken genoteerd en krijg je een boete nagestuurd aldus youtube

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ik zie op Streetview in ieder geval niks terug waaruit blijkt dat je niet door het dorp heen zou mogen rijden, dus dat moet iets recents zijn..

vindsapvies schreef:
"De Hoofdstraat is toch voor veel mensen de doorgaande route en wellicht toch nog net ietsje sneller", zegt Zwiers.

Dan hadden ze 't ding misschien niet hoofdstraat moeten noemen en aan 2 kanten aan een N-weg aansluiten...

Kami
Master
 Bericht 
Boete krijgen omdat je op de openbare weg door een dorp rijdt....
Moet niet gekker worden.

Of is het gewoon angst aanjagen om te kijken of dat wellicht helpt ?

Kwibus
Master
 Bericht 
En je kan alleen via de hoofdstraat het dorp in en uit?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Zal wel een bordje uitsluitend bestemmingsverkeer staan. Er door heen rijden is dan in hun ogen denk ik geen bestemmingsverkeer. En dan zullen ze je daar voor wel kunnen bekeuren. Triest opzich.

TheTTDriver
Respect
 Bericht 
maar dan moest je toch een brief afleveren, bij iemand langs die weg.

Volgens rvv is dit namelijk bestemmingsverkeer:
bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Boete krijgen omdat je op de openbare weg door een dorp rijdt....
Moet niet gekker worden.

In Rhenen op de Spoorbaanweg hebben ze hetzelfde "grapje" uitgehaald. Ook als reden "sluipverkeer". :loco:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
In het najaar hopen de omwonenden van de Hoofdstraat en de gemeente Moerdijk van alle ellende af te zijn. Dan wordt de Hoofdstraat opnieuw ingericht en is het niet meer mogelijk om te sluipen.

De gemeente Moerdijk is in gesprek met Rijkswaterstaat om te zorgen voor een oplossing voor de files op de A16.
Als ze dit qua volgorde nu eens omdraaien?

gurb
Master
 Bericht 
Alexander_B
Master
 Bericht 
25 april 2017, ja, dat is recent. :thumb:

Kami
Master
 Bericht 
Dus als je toch door Zevenbergen wilt tussen 06:00 en 09:00 standaard een aantal enveloppen met een adres Hoofdstraat 39 in je auto leggen.
Dus beetje voorbereiden op files in deze regio.

keokiracer
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Dus als je toch door Zevenbergen wilt tussen 06:00 en 09:00 standaard een aantal enveloppen met een adres Hoofdstraat 39 in je auto leggen.

Nee, Zevenbergschen Hoek. Niet Zevenbergen.

Groot verschil.

Feitelijk
Master
 Bericht 
gurb schreef:

Citaat:
BESLUIT

- het instellen van een inrijverbod voor alle motorvoertuigen voor de kern van Zevenbergschen Hoek tussen 6.00 - 9.00 uur op doordeweeks dagen, uitgezonderd aantoonbaar bestemmingsverkeer kern,

middels het plaatsen van de verkeersborden C12 met de onderborden "tussen 6.00 - 9.00 uur", "maandag t/m vrijdag" en "uitgezonderd aantoonbaar bestemmingsverkeer kern" op de locaties:

Aantoonbaar? echt? :roll:

Scaniafan
Master
 Bericht 
En ondertussen als gemeente zeker wel plannen tegenhouden die de filevorming zouden oplossen / verminderen?

BLikent
Master
 Bericht 
Kami schreef:
met een adres Hoofdstraat 39

Je kan beter naar het volgende adres gaan, omdat de slager het een beetje snapt.
Het is wel jammer, vindt de lokale slager aan de straat. "Veiligheid staat natuurlijk voorop, maar je komt wel heel onvriendelijk over als dorp."

V.O.F. Slagerij Snels - Slagerij
Hoofdstraat 11
4765 CA Zevenbergschen Hoek
+31 168 452 417
www.slagerijsnels.nl
Helaas nog geen openingstijden kunnen vinden.

gurb
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Aantoonbaar? echt?

"Maar meneer, ik voer een emperisch onderzoek uit naar de verkeersoverlast in Zevenbergschen Hoek."

En "aantoonbaar bestemmingsverkeer" is volgens mij mode bij de gemeentes: https://www.google.nl/search?q=aantoonb ... ngsverkeer

basjuh1981
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Helaas nog geen openingstijden kunnen vinden.

Feitelijk schreef:
"tussen 6.00 - 9.00 uur", "maandag t/m vrijdag"

O:)

Kwibus
Master
 Bericht 
Volgens mij controleren ze je bij het uitrijden richting Rotterdam, niet bij het inrijden. Als je het dorp uitrijdt met die enveloppen nog in de auto wordt het toch lastig :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Haal je een stukje worst bij de slager.

Masterdam
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Volgens mij controleren ze je bij het uitrijden richting Rotterdam, niet bij het inrijden. Als je het dorp uitrijdt met die enveloppen nog in de auto wordt het toch lastig :lol:

Mwah... "Ik heb net een envelop op de bus gedaan, dus ik heb niks meer aan te tonen hier. Doei."

Kwibus
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Mwah... "Ik heb net een envelop op de bus gedaan, dus ik heb niks meer aan te tonen hier. Doei."
Ik denk niet dat ze dat slikken 8)

Of ze rijden even met je mee. Mag je aanbellen :lol:

dabeetle
Master
 Bericht 
Hoe in hemelsnaam kan je iets "aantoonbaar" maken bij het uitrijden.
Oh wacht, als ze gaan controleren bij het inrijden is er geen kassamogelijkheid natuurlijk. Dan is een controle niet meer rendabel

Gaat dit makkelijk verdiende geld de gemeentekas of de staatskas in?

trouwens:
Citaat:
Automobilisten die een boete krijgen, krijgen er namelijk ook meteen een bekeuring bij.

dus je mag zowel de boete als de bekeuring betalen?

Kwibus
Master
 Bericht 
In het dorp stoppen en een donut kopen of tanken of zoiets en dan bonnetje/betaling laten zien. Of 3 minuten parkeren na het binnenrijden als dat de grens is. Zolang je uiteindelijk maar meer tijdwinst pakt dan in de file staan.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
maar dan moest je toch een brief afleveren, bij iemand langs die weg.

Volgens rvv is dit namelijk bestemmingsverkeer:
bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;

Je wilde alleen even kijken of dit wat is:
http://www.funda.nl/koop/zevenbergschen ... straat-15/

Kwibus
Master
 Bericht 
Broodje gekocht of wat vleeswaren of je moest toch even geld pinnen

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
je moest toch even geld pinnen

En dan later op de dag uitleggen aan de vrouw waarom je in Zevenbergsche Hoek was :duh: :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Je wilde alleen even kijken of dit wat is:
http://www.funda.nl/koop/zevenbergschen ... straat-15/

Zou het niet doen, komt volgens mij veel sluipverkeer door die straat (f)

TheTTDriver
Respect
 Bericht 
Maar dat wil je graag zelf zien, om te onderzoeken of je het aanvaardbaar vind. O:)

Pietert
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
En dan later op de dag uitleggen aan de vrouw waarom je in Zevenbergsche Hoek was

Heb je geen eigen rekening? :o

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Cash bij Bram voor plausible deniability!

Pietert
Master
 Bericht 
Precies. Eens in de zoveel tijd in eigen dorp € 50,- pinnen.

Trrrrouwens, Feit.. McDate?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vandaag niet, ik ga naar kinderen in korte broekjes en rokjes kijken.

Pietert
Master
 Bericht 
Dat zei ik toch? :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
:lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Als ik daar rekening mee moet gaan houden...

Kwibus
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
En dan later op de dag uitleggen aan de vrouw waarom je in Zevenbergsche Hoek was
Daar heb je dan weer de dashcam voor :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik krijg altijd jeuk van het woord "sluipverkeer".. Je mag met je oudere diesel de stad niet meer in, als het druk is moet je aansluiten in de file want waag het niet om binnendoor te rijden en ga zo maar door.

Je betaalt toch MRB, dan mag ik nodeju overal komen waar ik wil met dat hok :x :boos:

Pita
Master
 Bericht 

Of gewoon zeggen, ik wilde even kijken naar al dat sluipverkeer

Archiebald
Master
 Bericht 
Gewoon rondjes gaan rijden daar, dorp in, dorp uit en weer terug :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Je betaalt toch MRB, dan mag ik nodeju overal komen waar ik wil met dat hok :x :boos:

Geldt die redenatie ook bij [rvv_C6] [rvv_C12] [rvv_C1] [rvv_C2] [rvv_G11] etc etc?

Ik begrijp de hetze tegen "bestemmingsverkeer" niet zo.

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik begrijp de hetze tegen "bestemmingsverkeer" niet zo.

Het is ook juist een hetze tegen non-bestemmingsverkeer ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Geldt die redenatie

Hangt helemaal af van de situatie daar... Sommige van die borden staan ook totaal nutteloos te zijn ja.

zadkine
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Geldt die redenatie ook bij [rvv_C6]

Nee...want daar mag ik met de motor langs

hneel
Master
 Bericht 
Mensen, geen paniek, het is allemaal maar tijdelijk.

Want:
vindsapvies schreef:

Gaat allemaal goedkomen. :kniktja:

gurb
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Gaat allemaal goedkomen. :kniktja:
*PROEST*

Masterdam
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Nee...want daar mag ik met de motor langs

Ja maar ik betaal autorijtuigenbelasting dus ik wil er wel door.

Pagina 1 van 1 [ 46 berichten ]