» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Een vriend heeft een bekeuring ontvangen voor een snelheidsovertreding van 126@80.
Meen me te herinneren dat het bedrag dat er voor stond om en om de 400 euro was.
Hij zou geflitst zijn bij een flitspaal op een provinciale weg een paar km van zijn huis.
Onmogelijk dus, want die paal is niet nieuw en daarnaast is hij ook niet iemand die zo hard rijdt.

Dus hij heeft de foto opgevraagd en wat blijkt:
Op betreffende datum is hij klaarblijkelijk ingehaald door een ambulance met sirene en zwaailicht.
Door de ambu is de flitspaal in werking gegaan en is hij erop gezet.

Hij heeft telefonisch contact gehad met de OVJ (denk ik) en deze heeft de foto's bekeken en na
getouwtrek heeft hij gelijk gekregen. Bleek dat ze erg moeilijk deden zei hij, terwijl toch heel erg
duidelijk de ambu op de foto stond.

Dus:
1) Let op als je een voorrangsvoertuig met signalen tegen komt bij een flitspaal of mobiele controle
2) Vraag altijd een foto op als je denkt "dit kan niet"

Masterdam
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
om en om
...nabij?

Schoenzool schreef:
Onmogelijk dus
Daar is niets onmogelijk aan.

Schoenzool schreef:
sirene
Is dat te zien op de foto joh?? :-o

Schoenzool schreef:
Let op als je een voorrangsvoertuig met signalen tegen komt bij een flitspaal of mobiele controle
Ja, op het voorrangsvoertuig ja. Ik ga echt geen rekening houden met die palen. Je weet toch dat je dat gaat winnen en die lui moeten gewoon alle ruimte hebben.

Schoenzool schreef:
Vraag altijd een foto op als je denkt "dit kan niet"
Uiteraard.

Kennis van mij heeft de dag na een vergelijkbare situatie naar Leeuwarden gebeld waar hem werd gezegd dat de ambulance de kwestie al had doorgegeven. :thumb:

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ]