» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Hoe voorkom je dat voetgangers moedwillig door rood lopen? De Franse overheid bedacht een effectieve campagne en legde dit vast met een verborgen camera. Te zien is dat mensen de schrik van hun leven krijgen op het moment dat ze nietsvermoedend de straat willen oversteken.

Bron met video

maarten28
Die hard
 Bericht 

Fake.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Maar zo'n actie zouden ze echt op moeten starten. Dringt het misschien eens tot die botte hersenen door dat ze gewoon op moeten letten.

Kwibus
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Fake.
Wat is fake?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Net zo leuk als even gasgeven als mensen door rood voor je neus oversteken als je voor een stoplicht staat.
Werkt alleen niet met een k()t spaardieseltje :-(

Vandaag nog wel even flink getoeterd naar een paar meisjes die door rood reden toen ik (met groen) over een kruispunt reed...

bruintje beer
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Vandaag nog wel even flink getoeterd naar een paar meisjes
:thumb: voorjaar, mooi weer, korte rokjes.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Kwibus schreef:
Wat is fake?

Dit zijn geen onwetende voetgangers en het is niet met een verborgen camera vastgelegd. Dit is allemaal gescript en dit zijn allemaal acteurs of mensen die hiervoor ingehuurd zijn.

A4
Master
 Bericht 
Desalniettemin; goeie boodschap. :thumb:

Kwibus
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Dit zijn geen onwetende voetgangers en het is niet met een verborgen camera vastgelegd. Dit is allemaal gescript en dit zijn allemaal acteurs of mensen die hiervoor ingehuurd zijn.
Dat zou kunnen. Het zijn dan wel hele goede acteurs.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Wat, je hebt zeker niet gezien dat diezelfde "toevallige voorbijgangers" op het billboard staan? Goede acteurs. :roflol: Gewone acteurs. Daarom heet het ook acteren.

Christafari
Master
 Bericht 
Is dat juist niet het hele idee? Dat de foto van het schrikmoment, inclusief de waarschuwende tekst, op het 'billboard' (wat gewoon een lcd-scherm is) komt te staan binnen enkele seconden zodat je zelf ziet hoe geschrokken je bent?

Kwibus
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Wat, je hebt zeker niet gezien dat diezelfde "toevallige voorbijgangers" op het billboard staan?
Dat is gewoon live techniek. Camera feed op een scherm projecteren. Wat dat betreft is dit gewoon een hidden camera shoot. Ik geloof eigenlijk niet dat dit in scene is gezet. D.w.z. met acteurs die weten wat gaat komen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Grappig, ik ben benieuwd of ik ook zou schrikken.

Al met al wel lullig, als er geen verkeer is om te regelen, zijn die verkeerslichten ook geen stront waard. Waarom zou je op rood wachten als er overduidelijk geen auto's kunnen komen uit de kruisende wegen :[ . Dikke doei met je rode verkeerslicht :dag: , dan ben je gewoon makkelijk hele minuten extra kwijt als voetganger in de stad. Het is echt niet zo moeilijk een goed gaatje te vinden om over te steken dat de auto's geen last van je hebben en jij bijna niet hoeft te wachten :roll: (ook volkomen onbegrip voor mensen die wel VOP's en verkeerslichten willen).

Masterdam
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Vandaag nog wel even flink getoeterd naar een paar meisjes die door rood reden toen ik (met groen) over een kruispunt reed...

Koeien?
Link

NoCashCow schreef:
Net zo leuk als even gasgeven als mensen door rood voor je neus oversteken als je voor een stoplicht staat.

Link

Link

Link

Link

basjuh1981
Master
 Bericht 
Die laatste :lol:

NoCashCow
Master
 Bericht 

In mijn geval gingen ze niet achteruit, dus geen koeien. Wel giechelende geiten.

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]