» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 29 van 36  [ 1756 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En, staat er een :E4: ?

Gelukkig lang geleden dat ik er was, dus ik kan het niet uit herinnering zeggen. Straatkijk

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ze zijn daar niet zo best met D2's https://www.google.nl/maps/@52.2959867, ... 312!8i6656

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ze zijn daar niet zo best met D2's

Toen het bibeko werd, hebben ze daar de middengeleider opgehoogd. En ze zijn vervolgens vergeten de oude D2 weg te halen. Ik kan het me nog goed herinneren... :kniktja:

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ze zijn daar niet zo best met D2's

Hé! Dat is Ricardo! Die staat op zondagochtend altijd op mijn plek achter CS!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Afbeelding

Parkeervak
Master
 Bericht 
:E1: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Niet alleen dat. ;)

Parkeervak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Niet alleen dat. ;)

Volgorde?
Verder is de foto niet zo scherp :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Klopt, en onscherp want al 4 jaar oud! :x

Ton.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
want al 4 jaar oud!

4 jaar geleden was ie ook niet scherp hoor...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Alsof jij je dat nog herinnert!

Parkeervak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
en onscherp want al 4 jaar oud! :x

Je moet die foto's ook niet in het zonlicht bewaren....

Ton.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Alsof jij je dat nog herinnert!

:kniktja:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
Je moet die foto's ook niet in het zonlicht bewaren....

Ik had ze vooral niet op imageshack moeten zetten... :boos:

Parkeervak
Master
 Bericht 
Jep...

Feitelijk
Master
 Bericht 
"Uitgezonderd in de vakken"
Afbeelding

Aanhanger
Master
 Bericht 
Pas maar op dat je niet van dat keukentrapje flikkert...

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik wil weten wat-ie in zijn hand houdt dat geblurred moest worden :lol:

babsvw
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik wil weten wat-ie in zijn hand houdt dat geblurred moest worden [emoji38]

Ja nu wil ik dat ook weten [emoji38]

wellproc
Master
 Bericht 
Ff een werkgerelateerde vraag over bebording. Die kan hier vast goed worden beantwoord :).
Kan een opdrachtgever langs een vaarweg een bord plaatsen 'Verboden te zwemmen'?
Bijvoorbeeld [rvv_C1] met een plaatje van een zwemmer (die zijn te koop in de handel en worden als 'officieel' aangeboden)?
En volgens welke wet is dit dan toegestaan?

Voor de duidelijkheid: deze opdrachtgever is wel eigenaar/beheerder van een sluis, maar niet van de aansluitende vaarwegen.

Ik heb deze tekst gelezen waarin de gemeente Kampen door een lokale partij verweten wordt een onjuist bord geplaatst te hebben. Zoals dat er staat is het wel duidelijk dat het nergens op slaat, maar de tekst geeft ook aan dat "Rijkswaterstaat gaat over de hoofdvaarwegen (i.c. de IJssel). Maar ook Rijkswaterstaat kan het zwemmen in grote rivieren niet verbieden, maar ontraadt het wel.".
Als RWS het zwemmen niet kan verbieden voor de vaarweg, kan een lokale sluisbeheerder het dan wel voor de sluis?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Had laatst twee stuks :D2: boven op elkaar, zonder gele koker. Kan me alleen ff niet meer herinneren waar dat nou was.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Parkeervak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Heul veul plaatsen.

Hier weer een minder inmiddels :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Probeer daar maar eens met je bus bij de halte te komen!
https://www.google.nl/maps/@51.5845227, ... 312!8i6656

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Probeer daar maar eens legaal met je bus bij de halte te komen!

Fixed that for you

Aanhanger
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Als RWS het zwemmen niet kan verbieden voor de vaarweg, kan een lokale sluisbeheerder het dan wel voor de sluis?

Zwemmen is volgens mij in principe altijd toegestaan, tenzij expliciet verboden door BPR of verordening door de waterbeheerder. Zwemmen bij een sluis is altijd verboden.

BPR:
Artikel 8.08. Watersport zonder schip
1 Een persoon die zwemt dan wel die op andere wijze watersport bedrijft zonder gebruik te maken van een schip moet voldoende afstand houden van een varend schip of een varend drijvend voorwerp dan wel van een drijvend werktuig in bedrijf.
2 Zwemmen, watersport zonder gebruik te maken van een schip en onderwatersport zijn verboden:
a. op een wachtplaats of in de onmiddellijke nabijheid van een brug, een sluis of een stuw;
b. in gedeelten van de vaarweg bestemd voor de doorgaande scheepvaart;
c. in routes van veerponten;
d. in havens en nabij de ingangen daarvan;
e. in de nabijheid van meergelegenheden;
f. in gebieden aangewezen voor snelvaren of waterskiën;
g. in de door de bevoegde autoriteit aangewezen gebieden.
3 De bevoegde autoriteit kan vrijstelling of ontheffing verlenen van het tweede lid. Aan de vrijstelling of ontheffingen kunnen voorschriften worden verbonden.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Afbeelding
Zo iets dan maar, gewoon als reminder dat het zowel verboden als gevaarlijk is?

wellproc
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Zwemmen is volgens mij in principe altijd toegestaan, tenzij expliciet verboden door BPR of verordening door de waterbeheerder. Zwemmen bij een sluis is altijd verboden.

BPR:
Artikel 8.08. Watersport zonder schip

Dank! :thumb:

Alexander_B schreef:
Zo iets dan maar, gewoon als reminder dat het zowel verboden als gevaarlijk is?

Inderdaad, zoiets zat ook in mijn hoofd. Maar opdrachtgever heeft aangegeven dat er een verbodsbord moet komen en ik twijfelde aan de rechtsgeldigheid daarvan.

Vraag is nu: zou je zelf het verbodsbord wel mogen plaatsen wetende dat het BPR het toch al verbiedt? En moet je dan verwijzen naar BPR, of mag ik als bewoner van een huis met tuin aan een kanaal ook zo'n bord achter in mijn tuin zetten? O:)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Zolang het op je eigen terrein is lijkt me dat geen punt.

flaskk
Master
 Bericht 
Helaas geen streetview of dashcam beelden maar vroeg dit af of dit ook helemaal volgens het boekje is?. Is namelijk een rotonde waar verkeer van rechts voorrang heeft. Hier rijden ook heel veel mensen spook.
https://goo.gl/maps/sGMWJNnTEMS2
Afbeelding

Parkeervak
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Zolang het op je eigen terrein is lijkt me dat geen punt.

Borden mogen geen verwarring veroorzaken, dus nabij de openbare ruimte mag het niet.

skipper1978
Respect
 Bericht 
flaskk schreef:
een rotonde waar verkeer van rechts voorrang heeft

Dus eigenlijk zou het een 1 richtingsverkeer moeten zijn ipv rotonde, ziet er ook niet rond uit.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
Borden mogen geen verwarring veroorzaken, dus nabij de openbare ruimte mag het niet.

Ten eerste: waar staat dat volgens jou dan?
Ten tweede: wat is de verwarring dan?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
flaskk schreef:
Is namelijk een rotonde waar verkeer van rechts voorrang heeft.

Is in mijn beleving geen rotonde. Heb ff de kaart bekeken maar ik vindt het meer eenn vikingskipet op z'n kop. Maar een rotonde waar het oprijdend verkeer voorrang heeft kan en mag nog wel in Nederland. Al zijn er nog maar weinig rotondes die zo zijn uitgevoerd. Mijn mening is dat een :C4: en/of :D5: hier meer op z'n plaats is.
skipper1978 schreef:
Dus eigenlijk zou het een 1 richtingsverkeer moeten zijn ipv rotonde, ziet er ook niet rond uit.
Nee, een rotonde waar het verkeer wat de rotonde opkomt voorrang heeft kan nog steeds in NL. De discussie moet meer gaan in de richting "is dit een rotonde ja of nee".

Masterdam
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Mijn mening is dat een :C4: en/of :D5: hier meer op z'n plaats is.
Nogal een verschil tussen die borden.

Jack.Ryan schreef:
Nee, een rotonde waar het verkeer wat de rotonde opkomt voorrang heeft kan nog steeds in NL.
Nietes.

Citaat:
Bord D1 Rotonde; verplichte rijrichting

Toepassing en plaatsing

1 Dit bord wordt geplaatst op het middeneiland tegenover de toeleidende wegen. Het bord kan tevens worden geplaatst op de toeleidende wegen.
2 Dit bord wordt slechts toegepast in combinatie met plaatsing van bord B6 en haaientanden bij de aansluiting van toeleidende wegen op de hoofdrijbaan van de rotonde. De vormgeving van de toeleidende wegen is zonodig aangepast aan de voorrangsregeling.
Bovenstaande gebeurt op zodanige wijze dat de bestuurders op de toeleidende weg voorrang moeten verlenen aan de bestuurders op de hoofdrijbaan van de rotonde.

basgitaar
Master
 Bericht 
Waar is die rotonde? Het linkje brengt heel Hengelo en omgeving in beeld, met een prikker die niet naar de rotonde wijst...

:huh: :huh:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dus kan het nog steeds. Want als de :B6: niet is geplaatst heeft verkeer op de toeleidende weg voorrang.
Masterdam schreef:
Nogal een verschil tussen die borden.
Ja dat weet ik, maar hebben wel het zelfde effect. Mits juist geplaatst.

Ik geef overigens de voorkeur aan de :C4:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nietes

Er zijn rotondes die ouder zijn dan de voorschriften. Moeten die dan ook aangepast worden?

Ken overigens ook (overbodige) haaietanden op de rotonde zelf die de toeleidende weg voorrang geven.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
dat zijn geen rotondes maar verkeerspleinen (f)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dat is de wegbeheerder niet met je eens.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
De regelgeving wel O:)

basgitaar
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:
Waar is die rotonde? Het linkje brengt heel Hengelo en omgeving in beeld, met een prikker die niet naar de rotonde wijst...

:huh: :huh:

Dat was op een tablet. Op de laptop gaat het wel.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dennis schreef:
De regelgeving wel

Er staat een rotondebord.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Ik had Feitelijk inmiddels wel verwacht met het Streetviewlinkje van de Palmboomstraat in Den Bosch. ;-)

https://goo.gl/maps/xLMMTZx6oV22 verkeer van rechts heeft voorrang op verkeer op de rotonde wegens ontbrekende [rvv_B6] .

Feitelijk
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Ik had Feitelijk inmiddels wel verwacht met het Streetviewlinkje van de Palmboomstraat in Den Bosch. ;-)

Blijkt dat dat niet eens meer nodig is! :thumb:

Kan deze er nog wel bij doen: https://www.google.nl/maps/@51.924544,4 ... 312!8i6656
Inmiddels liggen ze er wel. (Go Tombord!)
https://www.google.nl/maps/@51.9246702, ... 312!8i6656

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Er staat een rotondebord.

Ik sprak niet over dit specifieke geval.
Maar op een rotonde heeft men voorrang, op een verkeersplein heeft rechts voorrang.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik spreek over een rotonde waar de toeleidende weg voorrang heeft dmv haaientanden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dennis schreef:
Maar op een rotonde heeft men voorrang

We zijn niet in Belgie he!

Bussloo
Master
 Bericht 
https://goo.gl/maps/BUcwBvv7xYt
Fietspad rechts heeft wel haaientanden voor de kruising met de hoofdrijbaan, maar niet voor de kruising met het fietspad ervoor. Er staat wel een :B6:, maar dat staat alleen langs de hoofdrijbaan.

Pagina 29 van 36 [ 1756 berichten ]