» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 311 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
basgitaar
Master
 Bericht 
Gemeente Leeuwarden haalt duizend verkeersborden weg

De gemeente Leeuwarden verwijdert de komende tijd zo'n duizend verkeersborden. Dit is net iets meer dan tien procent van alle borden in de gemeente. Ze worden verwijderd om de verkeersveiligheid te vergroten. Ook zorgen minder borden voor een bezuiniging omdat er dan minder onderhoud nodig is.

De gemeente wil met minder borden ook de 'verrommeling' in de openbare ruimte tegengaan.Ze moeten aan het eind van dit jaar weg zijn.

Voor elk bord is bekeken of er een wettelijke noodzaak voor is. Ook is beoordeeld of de verkeerssituatie duidelijk is zonder het bord. Een deel van de borden wordt bewaard voor de nieuwe verkeerssituaties. De rest wordt gerecycled.

Dat zouden meer gemeentes moeten doen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:thumb: :thumb: :thumb:

Olds 76
Die hard
 Bericht 
Veel van die verkeersborden in Leeuwarden zijn ook niet te lezen.....omdat er verkeersborden voorstaan O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
1000 verkeersbesluiten! Dat zal de ambtenarij nogal waarderen! En wat een besparing!

Middle
Die hard
 Bericht 
basgitaar schreef:
Gemeente Leeuwarden haalt duizend verkeersborden weg

Stelletje dieven! :boos:

Spook
Master
 Bericht 
Wanneer introduceren ze er auto's?

basjuh1981
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:
Ze worden verwijderd om de verkeersveiligheid te vergroten.

En dan komen er Nijntje-borden ervoor in de plaats?

basgitaar
Master
 Bericht 
Citaat:
Leeuwarder Courant, 12 augustus 2017, pag. 20

LEEUWARDEN
Gemeente verwijderde tiende verkeersborden

De gemeente Leeuwarden heeft het afgelopen jaar 1150 verkeersborden verwijderd. Dit gebeurde binnen het project Slim Duurzaam, dat erop gericht is om onnodige borden weg te halen. ,,Alleen daar waar wettelijk nodig of wanneer het vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid of overlast noodzakelijk is, passen we bebording toe’’, zo beargumenteren burgemeester en wethouders hun keuze. Het betreft ongeveer een tiende van het totale aantal verkeersborden.

Wat voor onnodige borden waren die ruim duizend borden dan, vraag ik me af, en waarom waren ze oorspronkelijk geplaatst? Was het voorheen beleid dat er onnodige borden werden geplaatst?

Ducantoni
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:
onnodige borden

Verboden te parkeren en zone betaald parkeren, dat lijken me wel onnodige borden. :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
Daar moest ik ook aan denken :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
betaald parkeren

Is dat een verkeersbord?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Denk maar een beetje in de richting van :E10:

Achter de komma geredeneerd wordt het gezien als bewegwijzering, maar wel eentje die, bij het negeren ervan, dure consequenties heeft.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Achter de komma geredeneerd wordt het gezien als bewegwijzering
Op basis waarvan dan?

Ducantoni
Master
 Bericht 
De code die aan het bord is toegewezen: BW111zb.
als het geen verkeersbord is, wat dan wel? Aannemende dat dit op semantische haarkloverij zal uitdraaien..

Masterdam
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Aannemende dat dit op semantische haarkloverij zal uitdraaien..

Zeg, zo ken je mij toch niet. :nothanks: O:)

Is toch gewoon een E10?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dat leek me ergens ook, al staat hij niet in de papieren versie van het RVV afgebeeld die ik hier heb liggen.
De vraag is waar feitelijkhoed op doelt met de opmerking of het een verkeersbord is.

Spook
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
semantische haarkloverij

hoi

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
De vraag is waar feitelijkhoed op doelt met de opmerking of het een verkeersbord is.

Betaald parkeren is een belastingkwestie geen verkeersbord.
De E10 is wel een verkeersbord maar geen betaald parkeren.

Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ]