» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 9 van 30  [ 1477 berichten ]
keokiracer
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
En het lijkt erop dat deze bestuurder dat ook van plan was of zelfs nu nog gedeeltelijk doet.

Dat is volgens mij de hoek van de camera, die zit zo te zien vrij laag op het dashboard dus zie je veel motorkap en ook niks vlak voor de auto omdat de motorkap in de weg zit.

Feitelijk
Master
 Bericht 
He koekie, al gezien?
Link

Pietert
Master
 Bericht 
Rij dan ook rechts...

Feitelijk
Master
 Bericht 
het "verhaal"
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-5716008
Citaat:
- het lijkt alsof ik onnodig links rij. maar net voor de opname heb ik een auto met paarden trailer ingehaald die naar schatting 80km/h reed. Vandaar dat ik links reed en waarschijnlijk ook onbewust wist dat er grote kans was dat er rechts van mij geen auto heeft kunnen rijden.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Al rijdt hij zelf dan misschien niet onnodig links, de rest doet het zo te zien wel. 'Kilometers ruimte' op rechts. :zzz:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Rij dan ook rechts...

Ik kan niet op twee stroken tegelijk rijden.

Pietert
Master
 Bericht 
Niet? Beter je best doen. Lukt heus wel.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
het "verhaal"

Citaat:
ik kan ook niet door een seat heen kijken.

Oh? niet? goh, wat apart dat ik dat wel kan, zelfs door die aardappelcam.
Hij geeft zelfs toe niet verder dan 1 auto voor zich te kijken :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik snap sowieso die denkwijze niet, waarom remmen en tegen de Leon aan knallen ipv. gewoon naar rechts gaan zoals filmert.

Nu is je Ibiza total loss :x .

Mijn standaard reactie is om al remmend te kijken of ik kan uitwijken (of gelijk uitwijken, als ik al weet wat er om mij heen is) , en zo wel, gelijk uit te wijken. Ik heb soortgelijke situaties gehad, en altijd uitgeweken naar een rijstrook ernaast, naar de redresseerstrook, of naar de vluchtstrook.

Ook in ''niet-ongeluk'' situaties, als links ineens zomaar afremt, ga ik echt niet afremmen wanneer rechts vrij is, hop strookje opschuiven naar rechts en al die linksrijdende apen inhalen.

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ook in ''niet-ongeluk'' situaties, als links ineens zomaar afremt, ga ik echt niet afremmen wanneer rechts vrij is, hop strookje opschuiven naar rechts en al die linksrijdende apen inhalen.

:thumb:
Doe ik ook...al is het maar om mijn achterligger 5 meter extra remweg te geven. Wel hopen dat ie langs me heen het remmen gezien heeft , heb ook al een keer gezien in de spiegel dat iemand achter me het remmen voor me niet gezien had......en ik dus naar de lege rechterstrook ging.
Ipv mij te volgen die strook op kwamen er wat rookwolken van zijn banden af)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Doe ik ook

En altijd weer die figuren die bij nadering van een vrachtwagen het gat van 2 - 3 auto's gelijk plankgas proberen dicht te rijden als iemand rechts langs komt :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
hop strookje opschuiven naar rechts en al die linksrijdende apen inhalen.

:lol: :roflol:

zadkine
Master
 Bericht 
En altijd weer die figuren die bij nadering van een vrachtwagen het gat van 2 - 3 auto's gelijk plankgas proberen dicht te rijden als iemand rechts langs komt

Da's , bij zo'n remactie op links, ook goed voor wat fun....en rokende bandjes naast je.

Maar omdat ik dan gewoonlijk lekker rustig rechts ga/blijf rijden voor een tijdje , vergelijkbare gemiddelde snelheid met links zijn de meesten er snel achter dat ik niet uit ben op een paar wagens tijdwinst..
En bovendien lukt dat gat ineens dichtrijden meestal niet omdat mijn batterij wagentje veel sneller optrekt als de gemiddelde B segmenter op het moment dat ik weer wel naar links wil voor inhalen van een vrachtwagen en ik dus al weer links zit met de snelheid van die rij voordat de gemiddelde bestuurder doorheeft dat ik wel voorbij die vrachtwagen wil.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Maar omdat ik dan gewoonlijk lekker rustig rechts ga/blijf rijden voor een tijdje , vergelijkbare gemiddelde snelheid met links zijn de meesten er snel achter dat ik niet uit ben op een paar wagens tijdwinst.

Dat, alleen dat laatste heeft men hier niet zo vaak door. Had vanochtend ook zo'n figuur, ik ga naar rechts tussen lkw's in, auto achter mij geeft gas en gaat precies naast mij rijden met de vrachtwagen in aankomst...wat denkt zo'n figuur dan? niet meer voor mij dus bestaat niet meer ofzo? Dot gas gegeven en 'm d'r weer voor gezet :[

Archiebald
Master
 Bericht 
Dot gas gegeven en 'm d'r weer voor gezet

Dat doe ik dan dus ook, zoek het uit. Daarna ga ik ook niet zomaar meer een gaatje in. Als ik iemand zie aankomen die sneller is ga ik namelijk gewoon opzij, ga maar...... Maar als je me dan klemt rijdt terwijl je sneller aankomt en ik op CC rij, nee. Dan is het klaar. Kijk ik maar er geen roadrage van, maar ik ga niet meer het eerste/beste gaatje in.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Daarna ga ik ook niet zomaar meer een gaatje in. Als ik iemand zie aankomen die sneller is ga ik namelijk gewoon opzij, ga maar...... Maar als je me dan klemt rijdt terwijl je sneller aankomt en ik op CC rij, nee. Dan is het klaar. Kijk ik maar er geen roadrage van, maar ik ga niet meer het eerste/beste gaatje in.

dat dus. Ben pas weer naar rechts gegaan toen ik wist dat ie me fatsoenlijk voorbij kon rijden

KanarieVW
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik snap sowieso die denkwijze niet, waarom remmen en tegen de Leon aan knallen ipv. gewoon naar rechts gaan zoals filmert.

Nu is je Ibiza total loss :x .

Omdat hij duidelijk in paniek vol op de rem stampt zonder ABS en alles blokkeert. Dat valt er weinig meer te sturen. Er zijn er maar heel weinig zo helder om de rem iets los te laten in zo'n geval.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Nu is je Ibiza total loss :x
Dat is bij die Ibiza waarschijnlijk al als je een barst in je koplampglas hebt.

Masterdam
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Doe ik ook...

Link

zadkine
Master
 Bericht 
idd.....vanochtend ook weer door de juiste strook te kiezen heel wat auto's voorbij gereden. Rechtsrijdend uiteraard....

liquid_force
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
And now we wait

en? en? en?

Feitelijk
Master
 Bericht 
:nocheer:

Masterdam
Master
 Bericht 
Roadrage!!

En een miljard andere dingen...
Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Link

[M]aarten
Laat zich horen
 Bericht 

Link

via
Zo'n volvo stopt toch vanzelf?

squaddie
Master
 Bericht 

Fijne mentaliteit op 1:40 in Bad Driving #83 :thumb_d:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hit from behind.
Tja je zet hem voor de auto of niet hè.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Wel eerst over de fietsstrook hè :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
And now we wait

Sow, dat is een beste mail.
En ook veel jurische info, dat gaat mi petje te boven hoor. Kan ik echt mijn youtube account kwijtraken?
Ik had in de comments van de compliatie twee keer gereageert over het gebruik van mun beelden, maar daar reageerde je niet op, wel op anderen. Dus toen werd ik kwaat en heb de claim ingedient.
Je hebt reclames in de video, hoe doe je dat en verdient dat nog een beetje?

Peter

Geen reactie, dus....

Citaat:
Beste Dutch

Ik zat gisteren op een verjaardag en daar deed dit verhaal het uitstekend! De buurman van mijn zus was zeer geinteresseert, want die is advokaat.
Volgens hem klets je uit je nek en is er geen overdracht van auteursrechten. Zeker niet als iemand een openbare yuotubevideo op dumpert upload.
Hij voor een rechtzaak mij best willen verdedigen. en de kosten daarvoor zouden dan voor jou zijn omdat jij de video geplagieerd hebt. hij had er
wel oren naar en wilde de 20 minuten die hij er aan besteed heeft al bij je in rekening brnegen. Dus als je even je naam en adres gegevens zou willen
doorgeven dan regelt hij de rest.

mvg
Peter

Signum
Master
 Bericht 
:lol:

racefiets
Die hard
 Bericht 
Je voorgaande bericht was zonder vriendelijke groet, daar is hij vast bang van geworden.

Spook
Master
 Bericht 
Zap!

Link

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Zo te zien raakt hij daar een bovenleiding

Spook
Master
 Bericht 
No shit Sherlock ;)

Marten320TD
Master
 Bericht 

Dit weekend teruggekomen uit Fontaine Bleau (onder Parijs). Wat een ellende op de weg :boos: ; de heilige cc aan en noooooit meer naar de rechter strook, lijkt het devies van het gros der mensen.
Dat ik op de strook rechts van hun inloop op de auto voor mij, en zij mij klem dreigen te rijden, want 0,5 kmh sneller (CC!!)... lekker belangrijk.
Een strookje opschuiven zodat ik er langs kan?? Neu... ZIJ rijden op de middelste strook, zuinig en vooral ontspannen op de cc, en zijn niet van plan 0,5 J meer energie te gebruiken dan nodig is door op te letten, te anticiperen of met een ander mee te denken.

Dan maar gas bij geven (en ja... ik reed ook op de cc) , naar links, inhalen... en weer naar rechts... waarna het feest zich weer herhaalt.
(ik reed in de auto van een klimmaatje, voor wie verbruik nogal een ding is. Sneller dan de limiet was geen optie en de CC van zijn Skoda vind / vond ik qua regeling onprettig.)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Citaat:
Het grote verkeersgerelateerde filmpjestopic (deel 6)

JeffreyM
Master
 Bericht 
zandbak
Master
 Bericht 
[M]aarten schreef:
Zo'n volvo stopt toch vanzelf?

Volvo stopte toch mooi voor de stopstreep. De motor was er al grotendeels overheen. Krijg je van dat gezeik van vooraan willen staan, dat gaat vanzelf een keer mis. Wel lollig trouwens om te zien.

JeffreyM
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Volvo stopte toch mooi voor de stopstreep. De motor was er al grotendeels overheen. Krijg je van dat gezeik van vooraan willen staan, dat gaat vanzelf een keer mis. Wel lollig trouwens om te zien.

Volvo stond al stil op het moment dat de motorrijder vooraan gaat staan. Verkeerslicht staat nog op rood, dus waarom de volvo ineens gaat rijden....

zandbak
Master
 Bericht 
Motorrijder ging al half voorbij de stopstreep staan. Als hij nou voor de streep was blijven staan...
Ik haal ook wel eens mijn voet al half van de koppeling als ik denk dat het groen wordt, dan rij je al met je dieseltje.

zandbak
Master
 Bericht 
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Vanavond Road Kill Biefstuk :honger:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Motorrijder ging al half voorbij de stopstreep staan. Als hij nou voor de streep was blijven staan...
Ik haal ook wel eens mijn voet al half van de koppeling als ik denk dat het groen wordt, dan rij je al met je dieseltje.

Ja en? dus omdat je half over het lijntje staat mag je hem aanrijden? :loco:
Wat is dit nou weer van lijntjesgeneuk dan?

En jij gaat ook alvast rollen als er iemand voor je staat omdat je denkt dat het groen wordt?

zandbak
Master
 Bericht 
En jij gaat ook alvast rollen als er iemand voor je staat omdat je denkt dat het groen wordt?

Natuurlijk. Opzouten met die bak voor me. Ik heb haast.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Oh zo'n koppeling kneus :lol:
Heen en weer rollen, de koppelingsplaten verbranden om alsnog geen cm vooruit te komen :roflol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
:honger:
Link

De kwaliteit van de verkeerslichten daar is ronduit bedroevend. Op 4:12" komt het hele spul wel erg snel naar beneden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Meerendeel is niet opletten en slecht kijken.

Miniman
Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Citaat:Beste Dutch

(knip)

mvg
Peter

Al reactie Feitelijk?

Feitelijk
Master
 Bericht