» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 29 van 32  [ 1583 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Maar je voelde gewoon aan dat ie hem direct bij eerste blokje naar links zou gooien? Je ging namelijk al naar links toen ie nog niet knipperde.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Maar je voelde gewoon aan dat ie hem direct bij eerste blokje naar links zou gooien?

Zag je aankomen ja.

Vaak trouwens als ze daar al een strook naar links komen,

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Vaak trouwens als ze daar al een strook naar links komen,

Heb er inmiddels wel voelsprieten voor gekweekt ja, vooral als je doorgaans FAS +35 doet.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Of was je toch te voorbarig met naar links gaan waardoor hij dacht: "kijk hij gaat naar links, ik kan nu wel invoegen"?

In het vervolg toch wat langer rechts blijven doorrijden, no guts no glory :woop:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
In het vervolg toch wat langer rechts blijven doorrijden, no guts no glory :woop:
Soms denk ik wel eens dat FS door Satan himself wordt gerund :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Soms denk ik wel eens dat FS door Satan himself wordt gerund :lol:

Is toch ook zo? O:) O:)

Deeeeeeeeeeeeeeeef

18vti
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Iedereen die invoeghulp geeft haat mij denk ik.

Ik niet hoor, doe hetzelfde als jij :biertje:

Masterdam
Master
 Bericht 
Ok. Dus jij was dit niet?

Link

A4
Master
 Bericht 
The Prodigy 8) :thumb:

Masterdam
Master
 Bericht 
Sommige mensen snappen het wel. Ik ben niet van de cruise af geweest en hij heeft nét geen doorgetrokken streep overschreden. :thumb:

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Link

pevo
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Is het ook invoeghulp als het is om je hachje te redden?

Zwak hoor O:) :lol:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Omdat meneer geen borden kan lezen, moest ik maar een 'baantje' opschuiven. Nou mooi niet dus :dag: :dag:
Link

Meneer was er niet blij mee :roflol:

zandbak
Master
 Bericht 
En ik deed het wel vandaag :[
Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
Alweer? :o :[

zandbak
Master
 Bericht 
Ja, mag ik ook een keer :woop:

Vroeg op
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Omdat meneer geen borden kan lezen, moest ik maar een 'baantje' opschuiven. Nou mooi niet dus

Bij sommige mensen heb ik altijd het idee dat ze bewust de boel lopen te fukken zodat ze weer een filmpje kunnen plaatsen op FS. Je had prima naar links kunnen gaan zonder een ander te kunnen hinderen. Of ff je gas los laten of zo. Maar nee bewust een gevaarlijke situatie creeëren en dan de ander de schuld geven. Ik had met mijn bus over je heen gereden.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dat heb ik al eens eerder gezegd. Alles voor de filmpjes.

Middle
Die hard
 Bericht 
Ik wil er eigenlijk ook niet meer op reageren. Maar uitingen als volgt
JeffreyM schreef:
Meneer was er niet blij mee :roflol:
zijn wel heel erg triest.

Kortzichtige en egoistische rijstijl. :thumb_d:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Zo, dus omdat ik geen ruimte maak voor meneer omdat hij toch de A1 op wilt richting Amersfoort, ben ik de egoïst? :fp:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Zo, dus omdat ik geen ruimte maak voor meneer omdat hij toch de A1 op wilt richting Amersfoort, ben ik de egoïst? :fp:

Tsja, Jeff, gewoon wachten tot ze zelf filmpje plaatsen en dan afzagen. Ik ga voor zo'n oetlul ook niet opzij, moet ie 1-borden lezen, 1200, 600, 300m aanduidingen alles gemist incl. het verkeer en dan 2-bij eerste blokje afdwingen :nothanks: :nothanks: en 3- nog niet een beetje snelheid aanpassen ook.

Middle schreef:
Kortzichtige en egoistische rijstijl.

Kun je ook van die vectrabestuurder zeggen. Of weinig verkeersinzicht.

Meestal hak ik Jeff bij z'n enkels af want er is genoeg aan te merken op z'n rijden maar nu ben ik het wel met hem eensch.

Archiebald
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Ik had met mijn bus over je heen gereden.

En daarna je schadevrije-jaren zien dalen als de aandelenkoers van United :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

Schij uit man. Het is een normale rijstrook die over gaat in een uitvoeger. Op het moment dat het type strook veranderd wil de beste man een baantje opschuiven maar dat mag niet van schulmeister Jeffrey. Als hij het wel 500m eerder doet is het weer een middenbaan plakker.

Vind het erg lang duren voor je een keer de verkeerde tegenkomt, maar dat komt echt wel een keer. Je bent niet alleen op de weg.

Je post het misschien om te laten zien hoe dom andere zijn, maar je laat steeds alleen maar zien hoe weinig inzicht je zelf hebt. En dat geldt ook voor anderen met dit soort schulmeister filmpjes.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ja je bent een ego die denkt dat iedereen maar op moet rotten wat ik wil er langs. Of beter voor jezelf: Alles voor de filmpjes. Ik hoop die laatste.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
En daarna je schadevrije-jaren zien dalen als de aandelenkoers van United [emoji38]

...Van de zaak

Archiebald
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
...Van de zaak

Die je daar vast erg gelukkig mee maakt.

JeffreyM
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Schij uit man. Het is een normale rijstrook die over gaat in een uitvoeger. Op het moment dat het type strook veranderd wil de beste man een baantje opschuiven maar dat mag niet van schulmeister Jeffrey. Als hij het wel 500m eerder doet is het weer een middenbaan plakker.

Vind het erg lang duren voor je een keer de verkeerde tegenkomt, maar dat komt echt wel een keer. Je bent niet alleen op de weg.

Je post het misschien om te laten zien hoe dom andere zijn, maar je laat steeds alleen maar zien hoe weinig inzicht je zelf hebt. En dat geldt ook voor anderen met dit soort schulmeister filmpjes.

Pardon!!!??? Hij heeft meters van te voren kunnen zien dat de rechterrijstrook richting Amsterdam gaat. Hij geeft pas te kennen naar links te willen als het al een uitvoegstrook is geworden. Dan ben je gewoon te laat :dag: En voeg je maar achter mij in, waar niemand reed. Had hij richting aangegeven voordat het een uitvoeger werd, had ik hem er tussen gelaten.
Vroeg op schreef:
Ja je bent een ego die denkt dat iedereen maar op moet rotten wat ik wil er langs. Of beter voor jezelf: Alles voor de filmpjes. Ik hoop die laatste.

Euh....right :loco: In dit geval moet "alles en iedereen" wijken voor meneer de Astra. Omdat hij met zijn dwangmiddel naar links wil, omdat hij geen borden kan lezen.

Archiebald
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
moet "alles en iedereen" wijken voor meneer de Astra. Omdat hij met zijn dwangmiddel naar links wil

Dat is hier al langere tijd zooooo

Als je invoeghulp geeft zit je fout en als je het niet doet ook.... :fp:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Nee Jeff je bent niet alleen op de weg. Ik keur zijn gedrag ook niet goed maar ik ken zijn rede niet. Maar gewoon een beetje gas lis had het prima opgelost. Maar nee meneer moet weer de boel lopen verkloten op de weg. Zo gebeuren er ongelukken. En ja als jij brokken had gemaakt dan waren je beelden in beslag genomen en had je echt wel een probleem ondanks dat je voorrang had.

zandbak
Master
 Bericht 
De situatie daar ter plekke is wel totaal anders dan voorheen. Waar je vroeger de rechterkant moest aanhouden voor de A1 richting het oosten, is dat nu de linkerkant geworden.
Voor mensen die daar zelden rijden is dat even schrikken. Kan je zeggen dat hij geen borden kan lezen, maar de meesten zullen gevoelsmatig gewoon de rechterkant aanhouden omdat dat al tig jaar zo was.
Ik zie ze ook regelmatig op het allerlaatste moment pas wisselen van richting.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dat is hier al langere tijd zooooo

Als je invoeghulp geeft zit je fout en als je het niet doet ook.... :fp:

Ja. Het is ook nooit goed :fp:

Vroeg op schreef:
Nee Jeff je bent niet alleen op de weg. Ik keur zijn gedrag ook niet goed maar ik ken zijn rede niet. Maar gewoon een beetje gas lis had het prima opgelost. Maar nee meneer moet weer de boel lopen verkloten op de weg. Zo gebeuren er ongelukken. En ja als jij brokken had gemaakt dan waren je beelden in beslag genomen en had je echt wel een probleem ondanks dat je voorrang had.

Ik een probleem gehad? Is dat zo ja? :fp: Hoezo zou ik dan een probleem hebben? Ik versnel niet, hou gewoon mijn snelheid. Had meneer eerder richting aam gegeven of wat meer snelheid gemaakt was er niks aan de hand geweest.

zandbak schreef:
De situatie daar ter plekke is wel totaal anders dan voorheen. Waar je vroeger de rechterkant moest aanhouden voor de A1 richting het oosten, is dat nu de linkerkant geworden.
Voor mensen die daar zelden rijden is dat even schrikken. Kan je zeggen dat hij geen borden kan lezen, maar de meesten zullen gevoelsmatig gewoon de rechterkant aanhouden omdat dat al tig jaar zo was.
Ik zie ze ook regelmatig op het allerlaatste moment pas wisselen van richting.

Ja en toen het nog anders was ging het net zo, mensen die "aan de verkeerde kant reden" omdat ze geen borden kunnen lezen :dag:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Maar dat kan toch niet! Mensen die een nieuwe situatie niet kennen en even in de war zijn. Die moeten worden aangepakt! Want wij doen nooit iets fout! :fp:

dikkydik
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

Was er een specifieke reden om bij mistermegane op de bumper te kruipen, en het inlopen op hem niet te vervolgen met een inhaalactie?

pevo
Master
 Bericht 
Jongens het topic staat vol met filmpjes als die van JeffM en die zijn toch ook allemaal stoer !?!

Nou niet alleen op JeffM afgeven maar dan graag iedereen in dit topic die dergelijke filmpjes heeft geplaatst O:) :jaja:

zandbak
Master
 Bericht 
Die moet je wel terecht wijzen zodat ze het de volgende keer als ze daar rijden herinneren en het nooit meer fout doen. :x :x

JeffreyM
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Was er een specifieke reden om bij mistermegane op de bumper te kruipen, en het inlopen op hem niet te vervolgen met een inhaalactie?

Ja. Kwam een auto aan op de rijstrook naast mij (f) Dus kon ik niet gaan inhalen.

zandbak
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Ja en toen het nog anders was ging het net zo, mensen die "aan de verkeerde kant reden" omdat ze geen borden kunnen lezen :dag:

Ik reed en rij daar vrij regelmatig (als in meerdere keren per week), jij ook?

JeffreyM
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ik reed en rij daar vrij regelmatig (als in meerdere keren per week), jij ook?

Tegenwoordig wel ja. Toen ik dat nog niet deed, koos ik gewoon de goede kant, door de borden GOED TE LEZEN.

Vroeg op
Master
 Bericht 
pevo schreef:
Jongens het topic staat vol met filmpjes als die van JeffM en die zijn toch ook allemaal stoer !?!

Nou niet alleen op JeffM afgeven maar dan graag iedereen in dit topic die dergelijke filmpjes heeft geplaatst O:) :jaja:

Mongolen genoeg ja. De meeste vinden zich schijnbaar beter dan de rest van de bestuurders maar ze zijn allemaal even kansloos bezig op de weg als de personen die er van langs krijgen in de filmpjes.

KanarieVW
Master
 Bericht 
pevo schreef:

Die andere filmpjes zijn net zo triest. Maar gezien de smiley vond Jeff het aardig grappig dat hij de bestuurder in de problemen bracht. Dat is helemaal achterlijk. En zeker van iemand die zelf nog de fouten aan elkaar rijgt. Lijkt me niet echt in de positie mensen terecht te wijzen.

Je moet ervoor zorgen dat je niet in dit soort situaties terecht komt. Ookal betekend dat soms een 'foutje' van een ander opvangen. Maar met een dashcam is het blijkbaar cool om het erop aan te laten komen. Iemand anders haalt een actie uit en je kan erop wachten dat het binnen een maand een aantal keer gekopieerd is. Ook door de minder ervaren piloten.

JeffreyM
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Maar gezien de smiley vond Jeff het aardig grappig dat hij de bestuurder in de problemen bracht. Dat is helemaal achterlijk.

Die :roflol: was omdat hij "vrolijk" keek toen ik hem geen ruimte kon geven (f)
Oh en welke problemen? Het probleem dat hij zonder enige moeite achter mij kon invoegen? Dat probleem?

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ja dat kan je wel zeggen maar van die zogenaamde ruimte zijn geen beelden he. Kan maar zo dat er daar meerdere auto's reden. Maar dat is nu op dit moment niet in jouw voordeel. Dus laten we de ruimte die er zogenaamd is maar buiten beschouwing. Trouwens. Als die ruimte er wel was was een beetje gas los de beste oplossing.

Ton.
Master
 Bericht 
Natuurlijk had Jeffrey hoffelijk kunnen zijn, maar dat is niet bij wet geregeld.
Opel bestuurde had even gas los moeten laten daarmee zij eigen fout (niet die van Jeffrey) oplossen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Die andere filmpjes zijn net zo triest. Maar gezien de smiley vond Jeff het aardig grappig dat hij de bestuurder in de problemen bracht. Dat is helemaal achterlijk. En zeker van iemand die zelf nog de fouten aan elkaar rijgt. Lijkt me niet echt in de positie mensen terecht te wijzen.

Je moet ervoor zorgen dat je niet in dit soort situaties terecht komt. Ookal betekend dat soms een 'foutje' van een ander opvangen. Maar met een dashcam is het blijkbaar cool om het erop aan te laten komen. Iemand anders haalt een actie uit en je kan erop wachten dat het binnen een maand een aantal keer gekopieerd is. Ook door de minder ervaren piloten.
Amen... Ik merk aan mijzelf dat ik dit gedrag eigenlijk steeds meer kwijt raak. Zeker op wegen waar je niemand in de weg rijdt, ben ik steeds meer geneigd maar gewoon toe te geven. Zeker op wegen waar je een lap asfalt hebt en het niet al te druk is, probeer ik meer met mensen mee te denken. Een A2, A4 en tegenwoordig dus ook A1 zijn daar mooie voorbeelden van. Dreigt een rechtsrijder zich klem te rijden achter een trager voertuig en kan ik nog ruimte maken? Maak ik ruimte. Kan ik geen ruimte maken, maar wel gas bijgeven? Trap ik hem even een momentje extra in. Hij blij, ik blij (dat hij rechts rijdt). Zelf vind ik het ook prettig als iemand die mij dreigt klem te rijden, zoiets doet. Zelfde als wanneer er een snellere achter mij zit. Dan ga ik wel eens in kleinere gaatjes dan ik normaal doe. Verwacht ik wel dat diegene dan ook gewoon dusdanig gas bijgeeft dat hij mij ook weer snel voorbij is en ik zonder te remmen, mijn gas wil ik best een moment lossen, weer terug naar links kan. Ik trof er laatst eentje zoals je ze hier in de filmpjes wel ziet. Iemand maakt ruimte en vervolgens gaan we er tergend langzaam voorbij, waardoor diegene moet gaan remmen. Tsja, ik had nog genoeg ruimte om terug te schakelen en met een dot gas hem er weer voor te trappen. Krap? Ja, dat wel. Toen kon ie opeens wel drukken en gas geven, maar te laat. Was ie boos (net als men hier dan is).

Ton. schreef:
Opel bestuurde had even gas los moeten laten daarmee zij eigen fout (niet die van Jeffrey) oplossen.
Jeff had ook gewoon vast tempo kunnen aanhouden in plaats van een dotje gas bijgeven. Dan was er niet eens een probleem geweest.

Maargoed, dit topic is niet alleen over Jeff. Verre van. De discussie op de laatste pagina ook. Maar het valt mij wel vaker op, zeker hier op FS, dat we massaal mopperen over schoolmeesters, terwijl een groot aantal mensen hier zelf de grootste schoolmeester zijn, zeker als de dashcam draait. Even 20 meter langer rechts rijden om zo weer te kunnen toeteren. Even iemand klem rijden, met een dotje extra gas. Of zien jullie dat soort situaties echt niet van te voren aankomen? En iemand die links gaat staan en over 3 doorgetrokken strepen toch nog rechtsaf wilt de volgende afslag, daar mag je best wel naar toeteren. Of naar iemand die blind vanachter een vrachtwagen van de invoeger komt en in 1x door wil naar links met 80, terwijl het zooitje daar 130 rijdt. Daar mag je ook naar toeteren, dat is gewoon kut en dat zie je 9 van de 10 keer niet aankomen. Maar veel dingen die ik in de diverse topics zie, daarvan vraag ik mij af wat de bestuurder aan het doen was, als het niet te kort geknipt is. Situaties waarbij je, als je gewoon rustig je gas losgelaten had, zonder remmen had kunnen blijven rijden. Nee, we stampen door totdat we 20 meter achter iemand zitten en gaan dan vol op de toeter en het grootlicht hangen. Wapperend met het wetboek in de hand, want volgens de letter van de wet is het gelijk aan onze zijde.

zandbak
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
zeker als de dashcam draait.

Anders kunnen een groot aantal topics hier wel op slot. Dat wil je toch niet? Nu is er elke keer een enorme discussie over van alles en nog wat O:) O:)

JeffreyM
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Jeff had ook gewoon vast tempo kunnen aanhouden in plaats van een dotje gas bijgeven.

Gas bijgeven? Ik hou gewoon dezelfde snelheid :dag:

KanarieVW
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Maargoed, dit topic is niet alleen over Jeff. Verre van. De discussie op de laatste pagina ook. Maar het valt mij wel vaker op, zeker hier op FS, dat we massaal mopperen over schoolmeesters, terwijl een groot aantal mensen hier zelf de grootste schoolmeester zijn, zeker als de dashcam draait. Even 20 meter langer rechts rijden om zo weer te kunnen toeteren. Even iemand klem rijden, met een dotje extra gas. Of zien jullie dat soort situaties echt niet van te voren aankomen? En iemand die links gaat staan en over 3 doorgetrokken strepen toch nog rechtsaf wilt de volgende afslag, daar mag je best wel naar toeteren. Of naar iemand die blind vanachter een vrachtwagen van de invoeger komt en in 1x door wil naar links met 80, terwijl het zooitje daar 130 rijdt. Daar mag je ook naar toeteren, dat is gewoon kut en dat zie je 9 van de 10 keer niet aankomen. Maar veel dingen die ik in de diverse topics zie, daarvan vraag ik mij af wat de bestuurder aan het doen was, als het niet te kort geknipt is. Situaties waarbij je, als je gewoon rustig je gas losgelaten had, zonder remmen had kunnen blijven rijden. Nee, we stampen door totdat we 20 meter achter iemand zitten en gaan dan vol op de toeter en het grootlicht hangen. Wapperend met het wetboek in de hand, want volgens de letter van de wet is het gelijk aan onze zijde.

Exact.

JeffreyM schreef:
Die :roflol: was omdat hij "vrolijk" keek toen ik hem geen ruimte kon geven (f)

Er is bij jou altijd een onzichtbare factor achteraf die verklaard waarom je in een bepaalde situatie zit. Maar gek genoeg knip je de filmpjes altijd zo dat die factoren niet te zien zijn. :roll: Pas als iemand er commentaar op geeft zat er ineens iemand naast je.

JeffreyM schreef:
Oh en welke problemen? Het probleem dat hij zonder enige moeite achter mij kon invoegen? Dat probleem?

Fijn dat je ieder geval toegeeft dat het puur een schoolmeester actie was om de ander te treiteren. Hij/ zij zal er vast heel veel van geleerd hebben.

Feitelijk
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Maar het valt mij wel vaker op, zeker hier op FS, dat we massaal mopperen over schoolmeesters, terwijl een groot aantal mensen hier zelf de grootste schoolmeester zijn, zeker als de dashcam draait

Je hebt schoolmeesters
Link

en schoolmeesters
Link

en schoolmeesters
Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Er is bij jou altijd een onzichtbare factor achteraf die verklaard waarom je in een bepaalde situatie zit. Maar gek genoeg knip je de filmpjes altijd zo dat die factoren niet te zien zijn. :roll: Pas als iemand er commentaar op geeft zat er ineens iemand naast je.

(f) (f)
Link

Zoals je kan zien had hij zeeën van ruimte om naar links te gaan (wat de rode Honda ook doet) en passeert zelfs het bord welke rijstrook waar heen gaat. Dus ik ga gewoon naar rechts, omdat ik er vanuit ga dat hij richting Amsterdam moet.
En waarom ik niet naar links voor hem ga? Nou de Honda schoof een rijstrook op, en bleef een beetje achter/naast mij plakken op dezelfde snelheid en kwam mij pas voorbij toen mij snelheid wat terug liep.

KanarieVW schreef:
Fijn dat je ieder geval toegeeft dat het puur een schoolmeester actie was om de ander te treiteren. Hij/ zij zal er vast heel veel van geleerd hebben.

Knap dat jij dat uit die zin kan halen :applaus: :applaus: :fp:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Je gaat naar rechts en loopt in op die Megane. Logisch zou zijn dat je die in gaat halen. Gezien de tijd die het duurt voordat jij ingehaald wordt had je dat makkelijk al kunnen doen. Nu lijkt het er dus op dat je bewust naar die megane toe rijdt om die Vectra te blokken. Jij haalt daarvoor die rode Honda in, die is echt niet op het gas gegaan om daarna weer links naast je te rijden. Als je je zo klem laat rijden zit je anders behoorlijk te snurken.

Ik concludeer dat je het expres doet, omdat je aangeeft dat hij wat jou betreft maar achter je moet invoegen.

Pagina 29 van 32 [ 1583 berichten ]