» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 31  [ 1537 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat doe je ertegen of zijn er argumenten om het juist wel te doen?
In geval van een korte invoegstrook en een vrachtwagen zou je na goed in je spiegels gekeken te hebben het nog kunnen overwegen.

Maar....

Link

Link

En dan degenen die er vanuit gaan dat je wel ruimte voor ze zult maken:
Link

Loekieloekie
Die hard
 Bericht 
Als er ruimte is op de linker baan is het toch geen probleem om mensen wat meer ruimte te geven met invoegen?
Ik schruif meestal ook een baan op als iemand net wil invoegen waar ik rij, voor mezelf relaxter maar ook voor de invoeger.

Ben het er wel mee eens dat sommige mensen een kilometer vantevoren naar links gaan om iemand in te laten voegen en dan met vmax -20 op de linker baan te gaan rijden.

A4
Master
 Bericht 
Je filmpjes illustreren perfect de "ik bedoel het goed, maar het pakt zo irritant uit" waanzin. Nergens voor nodig dat ruimte maken en al zeker niet wanneer je daar achterop komend verkeer mee gaat hinderen. Op dit moment een van mijn grootste irritatiepunten op de weg, serieus. De invoeger dient zijn invoegmoment te bepalen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Sterker nog; van mij mogen de ruimtemakers op de bon voor 'onnodig links rijden'.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Veel mensen kunnen nu eenmaal niet rijden.
Men kan geen (relatieve) snelheden en afstanden inschattten, heeft geen ruimtelijk inzicht.

Dat zijn ook de mensen die bovengemiddeld vaak bij ongevallen betrokken raken als je het mij vraagt, en ze zijn de reden dat jij en ik 50 of 60 moeten rijden buiten de bebouwde kom.

-Joske-
Master
 Bericht 
Loekieloekie schreef:
Als er ruimte is op de linker baan is het toch geen probleem om mensen wat meer ruimte te geven met invoegen?
Ik schruif meestal ook een baan op als iemand net wil invoegen waar ik rij, voor mezelf relaxter maar ook voor de invoeger.

+!. Maar als mensen inderdaad te vroeg naar links gaan, of met zo,n slakke gang is het irritant.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Soms geef ik ruimte soms ook niet.
Dan wordt de invoeger tegenwoordig boos. :nah:

basjuh1981
Master
 Bericht 
En vervolgens lekker in het midden blijven rijden :x :nono:

ruudt
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Dan wordt de invoeger tegenwoordig boos.

Inderdaad, en gas geven om met normale snelheid in te voegen doen ze niet. Hoe vaak ik achter een auto zit die op de volgende invoegstrook het voor elkaar krijgt om met 75km/u in te voegen:
https://maps.google.nl/maps?q=oud+gaste ... 36,,0,6.43

Die invoeg strook is zo ongelooflijk lang en zo ongelooflijk overzichtelijk. Wanneer je dan nog een medeweggebruiker nodig hebt om ruimte te maken dan ben je echt rijbewijs onwaardig :fp:

bert65
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Nergens voor nodig dat ruimte maken en al zeker niet wanneer je daar achterop komend verkeer mee gaat hinderen

+1
Het gevolg is dan ook dat een hoop bestuurders de oprit oprijden en vergeten snelheid te maken, richting aan gaan geven en dan proberen met een lage snelheid in te voegen. Of ze plakken op de oprit vlak achter een vrachtwagen en hebben dan helemaal geen mogelijkheid om hun snelheid te verhogen (en dan het liefst ook meteen achter de vrachtwagen invoegen en gelijk naar de volgende rijstrook).

Ogre
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Dan wordt de invoeger tegenwoordig boos

Soms geef ik de ruimte wel, maar wil de invoeger er geen gebruik van maken want 'hele invoegstrook gebruiken' :duh:
Ga ik weer terug naar rechts dus. Invoeger nog veel bozer.. :dag:

MissRis
Master
 Bericht 
Ogre schreef:

Soms geef ik de ruimte wel, maar wil de invoeger er geen gebruik van maken want 'hele invoegstrook gebruiken' :duh:

En toch vind ik dat je tenminste driekwart dient te gebruiken voor je invoegt. En dan minimale invoegsnelheid 100. Echt, dat getrut telkens om met net aan 80 km per uur in te voegen. Doe eerst eens een beetje gas bij en gebruik dat ding waar het voor dient.

De ergernis die daar vaak op volgt is........ik voeg met net 80 in en vervolgens klap ik gelijk weer door naar de volgende baan met een gangetje van net 100. Mensen alsjeblieft, gebruik je gaspedaal eerst voor je dat soort fratsen uithaalt.

Walker
Master
 Bericht 
MissRis schreef:
gebruik je gaspedaal

Dat mag nie vollungs 't neie ried'n...

EJvL
Master
 Bericht 

Ik ken het, ook zo ontzettend traag invoegen.
Ook een keer een opname van gemaakt, best wel een lange invoegstrook, ik kon niet naar links want daar reed al iemand, dan moet hij hem toch met zo'n 60 invoegen terwijl hij gang zat had kunnen maken en iets later invoegen.

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
EJvL schreef:
ik kon niet naar links want daar reed al iemand

Dan kan het zo:
Link

Christafari
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Je filmpjes illustreren perfect de "ik bedoel het goed, maar het pakt zo irritant uit" waanzin. Nergens voor nodig dat ruimte maken en al zeker niet wanneer je daar achterop komend verkeer mee gaat hinderen. Op dit moment een van mijn grootste irritatiepunten op de weg, serieus. De invoeger dient zijn invoegmoment te bepalen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Sterker nog; van mij mogen de ruimtemakers op de bon voor 'onnodig links rijden'.

+1 Alleen bij vrachtwagens of als het erg druk is. Volgens mij kunnen we steeds slechter auto rijden door dit soort dingen. Er wordt een precedent geschept omdat steeds meer mensen denken dat jij wel opzij gaat.
Laatst ruzie met een paki in een Aygo die m gewoon naar links pleurt en dan naar mij gaat gebaren dat ik opzij moet. Mafketel.

Toolman30
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
En dan degene die er van uitgaan dat je wel ruimte voor ze zult maken

Ik kom 's ochtends ook meestal daar de snel weg op. En als je ziet wat ze daar lopen te prutsen, echt ergelijk. Ze hebben met de werkzaamheden van vorig jaar de invoegstrook twee keer zo lang gemaakt en je kunt tot ver voorbij het gesloopte viaduct invoegen. En ontdanks dat er bij de oprit een groot geel bord staat met "de gehele invoegstrook gebruiken" Blijven de mensen nog steeds direct aan het begin invoegen met de gebruikelijke file op de A20. Ik ga er altijd rechts voorbij, pas mijn snelheid aan aan de rest, krijg netjes ruimte en aan het einde kan ik gewoon met een gangetje van 50 á 60 km/u invoegen waarna de file ook meteen opgelost is.

Ogre
Master
 Bericht 
MissRis schreef:
En toch vind ik dat je tenminste driekwart dient te gebruiken voor je invoegt.

Want ?
Gewoon invoegen op het moment dat de ruimte er voor is én je snelheid aangepast is.

Raymond
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
En dan degenen die er vanuit gaan dat je wel ruimte voor ze zult maken:

Twijfel. Ik ken die weg niet, ik weet niet hoever ze nog ruimte hebben om in te voegen, maar als het druk is en iemand geeft bij mij aan dat hij ervoor wil, dan krijgt hij van mij een knippertje en laat ik hem ervoor.
Maar over het algemeen heb ik gruwelijk de schurft aan invoeghelpers. Vooral als ik op de linkerbaan vol in de rem moet omdat er zo'n jojo op de rechterbaan besluit iemand even te willen helpen.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Dat is voor mij ook een reden om naar links te schuiven.
Dan hoef ik tenminste niet van het gas en op de rem als de invoeger vergeet zijn/haar snelheid aan te passen aan het verkeer op de hoofdbaan :schudnee:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Raymond schreef:

Twijfel. Ik ken die weg niet, ik weet niet hoever ze nog ruimte hebben om in te voegen,

Zie Toolman30. A20 richting Gouda, Rotterdam centrum. Invoegstrook is vorig jaar verlengd, en hij zat al op de rechterstrook. Met honderden meters vrij asfalt voor hem toch bij mij binnen proberen te rijden. Dan verdien je die i10 ook. :boos:

Raymond
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Dan verdien je die i10 ook. :boos:

Rustig maar, over 5 jaar zit die toch in een brommobiel en heb je er minder last van op de snelweg.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hij was jonger dan ik! :x

RucphenNB
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Hij was jonger dan ik!

Raymond schreef:
Rustig maar, over 5 jaar zit je toch in een brommobiel en heb je er minder last van op het fietspad.

O:) O:)

aapje
Master
 Bericht 
Een van mijn grotere ergernissen. Ik rij links en dan schuift er spontaan een idioot naar mijn baan om een invoeger ruimte te geven waardoor ik op de rem moet.

Dan maakt hij van de invoeger even mijn probleem.

Feitelijk
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Rustig maar, over 5 jaar zit je toch in een brommobiel en heb je er minder last van op het fietspad.

Brommobiel op het fietspad?
En over 5 jaar zit ik in een rolstoel... :(

lacheisleuk
Master
 Bericht 

aapje schreef:
Ik rij links en dan schuift er spontaan een idioot naar mijn baan om een invoeger ruimte te geven waardoor ik op de rem moet.
Daar heeft men toch grootlicht en toeter voor uitgevonden? :P :roll:

Vroeg op
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Dan kan het zo:

Haha dat doe ik ook wel eens.
Flink seinend en toeterend er omheen.
En als je er rechts naast zit nog effe het vingertje naar het voorhoofd.

basjuh1981
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
A20 richting Gouda, Rotterdam centrum. Invoegstrook is vorig jaar verlengd, en hij zat al op de rechterstrook. Met honderden meters vrij asfalt voor hem toch bij mij binnen proberen te rijden. Dan verdien je die i10 ook.

Als hij gewoon voorzich had gekeken had ie uiteindelijk gewoon door kunnen rijden.

Die belijning op dat punt is ook tenenkrommend :x

ruudt
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
En over 5 jaar zit ik in een rolstoel...

En toch niet vanwege die invoegers? Ben je van plan om met die Ka een andere auto van de weg af te duwen?

Signum
Master
 Bericht 
Ik irriteer me meer aan het volk wat denkt dat hun auto uitgerust is met een voorrangs-signaal. Dat zijn diezelfde idioten die met het draaien aan het stuur de knipper meepakken en gewoon van baan wisselen vanachter een vrachtwagen bijvoorbeeld.

A4
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
En over 5 jaar zit ik in een rolstoel...

Sarcasme of realiteit? Serieuze vraag trouwens.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Had vorige week hetzelfde met een Skoda Octavia. Was met de pickup en daar gaan we hooguit 90 mee. Meneer vertikte het om gas te geven, wel zijn knippertje aan en proberen door te douwen. Alsof ik onder de indruk moest zijn met die tank onder me reet :fp:
Hij heeft uiteindelijk achter me ingevoegd en ik kreeg een mooi bedankje. :slotje:

InsecureThreat
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:

In geval van een korte invoegstrook en een vrachtwagen zou je na goed in je spiegels gekeken te hebben het nog kunnen overwegen.

Dit zegt het al. Een wat kortere invoegstrook en een vrachtwagen. Ik ben soms heel erg blij dat mensen rekening met me houden als ik wil invoegen. Ook vaak zat dat mensen aan het begin van de invoegstrook opzij gaan en ik eerst nog gewoon een km op de invoegstrook snelheid probeer te maken :roll:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Laatst ruzie met een paki in een Aygo die m gewoon naar links pleurt en dan naar mij gaat gebaren dat ik opzij moet. Mafketel.

Die situatie komt vaker voor. :roll:
Een theorie-instructeur sprak steevast over de dwangpijl, refererend aan de richtingaanwijzer die sommige bestuurders gebruikten om een plaats af te dwingen vanaf de invoeg- of rechterrijstrook.
Als ik een categorie C-voertuig bestuur ga ik in principe ook niet opzij voor een klein voertuig dat een goed acceleratie-vermogen behoort te hebben. Dat levert met enige regelmaat ook vuile blikken op..

egeltjes
Master
 Bericht 
Loekieloekie schreef:
Ik schruif meestal ook een baan op als iemand net wil invoegen waar ik rij, ... ...

Dit soort ruimte-gevers vind ik irritant.
De invoeger dient al het verkeer op de snelweg voor te laten gaan.

Waarom moet een linkerstrook-rijder dan geconfronteerd worden met beleefdheid van iemand die die ruimte maakt?
Als zo iemand dan persee ruimte wilt maken, ga dan lekker afremmen.

Loekieloekie schreef:
... ... voor mezelf relaxter maar ook voor de invoeger.

Maar niet relaxter voor degene die al op de linkerstrook rijdt.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Laatst het toppunt wel gezien denk. Een korte invoegstrook met een tankvrachtwagen erop en daarachter als 3e voertuig een bestelbus met volgeladen tandemasser achter zich. Die gaat over de doorgetrokken streep naar links, trapt het gas in (grote roetpluim) en gaat eerst vrolijk een poging doen de vrachtwagen in te halen. Mja, volbeladen ging dat nog niet zo snel, dus die vrachtwagen komt ook naar links en die bestelbus gaat met zijn aanhanger op de linkerstrook zitten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
A4 schreef:

Sarcasme of realiteit? Serieuze vraag trouwens.

Topic uit het oog verloren. :oops:
Mijn linkerknie gaat eraan, of is dat eigenlijk al. Daar zou een nieuwe in moeten, maar complicaties enzo...

ruudt
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Mijn linkerknie gaat eraan, of is dat eigenlijk al. Daar zou een nieuwe in moeten, maar complicaties enzo...

Oh, dat is niet zo mooi om te horen. :nah:

Walker
Master
 Bericht 
Zou je dan niet gewoon met een automaat gaan rijden?

A4
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:

Dat is niet lekker :(

Masterdam
Master
 Bericht 
Deze had wel wat hulp kunnen gebruiken:
Link
Link

Inhalen doe ik altijd met een snelheidsverschil. Niet iedereen blijkbaar:
Link

Deze slaat echt alles:
Link

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik zet er 3 filmpjes in en hij toont er 4... :huh:

Die eerste negeren anders klopt de begeleidende tekst niet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Van plankie... :o
Link

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Wat een ongelofelijke &%(^$^ in die Altea zeg :fp: :dood:

Guppenklup
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Nergens voor nodig dat ruimte maken en al zeker niet wanneer je daar achterop komend verkeer mee gaat hinderen.

+1
A4 schreef:
Op dit moment een van mijn grootste irritatiepunten op de weg, serieus.

+1
A4 schreef:
De invoeger dient zijn invoegmoment te bepalen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

+1
A4 schreef:
Sterker nog; van mij mogen de ruimtemakers op de bon voor 'onnodig links rijden'.

+1
:thumb:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ik ben soms heel erg blij dat mensen rekening met me houden als ik wil invoegen. Ook vaak zat dat mensen aan het begin van de invoegstrook opzij gaan en ik eerst nog gewoon een km op de invoegstrook snelheid probeer te maken :roll:

ow, dan ben jij een van die zeldzame vwch's die niet meteen de snelweg op sukkelen :roll:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Arno schreef:
Wat een ongelofelijke &%(^$^ in die Altea zeg
+1
die had je 'gewoon' via de invoegstrook af moeten snijden in moeten halen, direct achter die invoeger aan.

Signum
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:

Wat een volslagen idioot. Je zal maar net een seconde in je spiegel kijken, dan zit je er achterop en krijg jij de schuld vanwege onvoldoende afstand. Wat een gek. Wat is die kerel op de invoegstrook aan het doen?

Guppenklup
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:

Lijkt me een simpele Art 5 :koffie:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Leuk trouwens, zo'n fietssuggestiestrook op de autoweg met een C14 ernaast.

Pagina 1 van 31 [ 1537 berichten ]