» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 53.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 5  [ 244 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Motorrijder heeft zich op de FP gemeld.

Zie http://www.flitsservice.nl/flitsnieuws/ ... role-i5471

WimLex
Master
 Bericht 
Uit MCC:
goh, een ongeluk op de a2. vlak voor de flitscontrole...

Waarschijnlijk thv afslag Vinkeveen (43,7)
Citaat:
14:51:07 A2 43.7 radar ut a2 amsterdam - utrecht beide ri thv hmp 43.7 bij afslag vinkeveen in de middenberm

Via TomTom fileinfo:
Citaat:
A2/E35
From: Ouderkerk aan de Amstel - N522 (A2) To: Vinkeveen - N201 (A2)
queuing traffic for 6.6 km, with a delay of 18 min.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Geen ongeluk, maar een aanhouding.

De A2 Amsterdam – Utrecht is vrijdagmiddag rond 16:00 uur tussen Abcoude en Vinkeveen korte tijd afgesloten geweest vanwege een arrestatie van de politie midden op de snelweg.

Volgens ooggetuigen op Twitter volgden diverse politieauto’s en een helikopter een auto met een Belgisch kenteken. De inzittende kon uiteindelijk in de middenberm worden overmeesterd.

Rond 16:10 uur was alleen nog de linkerrijstrook afgesloten in verband met een onderzoek van de politie, toen stond er op de A2 ook zo’n 4 kilometer file.

Hoelang de afsluiting nog gaat duren is niet bekend.

WimLex
Master
 Bericht 
Friso89 schreef:
Net een ongeluk op de oprit Driebergen-Zeist, precies naast de flitsbus van deze controle:
radar a12 utrecht ri veenendaal thv hmp 71.0 bij afslag driebergen

Heb ook nog een foto. Weer een ongeluk dankzij het flitsbewind!

herman46
Respect
 Bericht 
Dat is altijd het vervelende, de eerste schrikreactie, heb ik ook en rij zelden te hard.
Je ziet het en afremmen en dan hoe hard rij ik hier en mag ik dat?

R
Master
 Bericht 
herman46 schreef:
Dat is altijd het vervelende, de eerste schrikreactie, heb ik ook en rij zelden te hard.
Je ziet het en afremmen en dan hoe hard rij ik hier en mag ik dat?

Dat is niet onterecht, want je bent zó een aanzienlijk deel van je salaris kwijt aan een misrekening of dat je actief op het andere verkeer let.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Hmm... Zou het? Zou het?

14:58:02 MNL_fvl OOSTVAARDERSDIJK - N701 19,2 LELYSTAD Ongeval met letsel 2 auto's -> meerdere gewonden

litser fl n701 lelystad ri almere op de oostvaardersdijk thv hmp 26.2 door een grijze seat

Nee ligt te ver uit elkaar.

WimLex
Master
 Bericht 
Twitter: vanmaanen
ernstig ongeval & afsluiting n11 vanaf leiden bij alphen... gelukkig aan de andere kant wel een flitser. #prioriteiten

###

@vid @anwbverkeer #flitser op #a27 schijnt weer #file oorzaak

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding

Ongeluk bij controle op de A27

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Bedoel je die bij Oosterhout? Want dat is 5 km er voor gebeurt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
http://www.papendrechtsnieuws.nl/2013/0 ... kt-gewond/

Citaat:
Afbeelding
PAPENDRECHT/DORDRECHT – Een motorrijdster (leeftijd en woonplaats nog onbekend) is dinsdagavond 25 juni rond 19.30 uur gewond geraakt. De motorrijdster reed op de N3 vanuit Papendrecht, Dordrecht in en ging bij de eerste afslag, ter hoogte van de Staart, onderuit. De motorrijdster belandde tussen de twee middenvangrails. De motor schoof de afrit op. Twee ambulances en verschillende politie-eenheden werden met spoed naar het ongeval gestuurd om hulp te bieden. Nadat de motorrijdster gestabiliseerd was, werd ze naar het ziekenhuis gebracht. De huidige toestand van de motorrijdster is nog onbekend. Foto’s: Nathan Biemond.

Zou dat een gevalletje voor dit topic zijn?

Streetview link

Trax1
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag is de ongevallen-data van rijkswaterstaat over 2012 vrijgegeven (wat voorheen BLIK was). Heb deze gelijk toegevoegd op http://ongelukken.staanhier.nl dus voor wie zijn achterdocht de vrije loop wil laten op ongevallen-registraties, be my guest ;)

bert65
Master
 Bericht 
"Forbidden" :huh:

Trax1
Nieuwkomer
 Bericht 

bert65 schreef:

huh? op mijn linkje? dat is raar, bij mij werkt het gewoon... Nu is de hoster wel wat brakjes regelmatig, maar nu niet?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Werkt bij mij ook.

bert65
Master
 Bericht 
Nu werkt het wel!

18vti
Master
 Bericht 
Vandaag stond er plots een file op de A325 Nijmegen richting Arnhem....staat normaal NOOIT wat, zeker niet om 17:30.
Raad eens wat er ook stond....ja....een flitser :fp: ...tenminste volgens flitsmeister...Hier staat niks gemeld

Tweebel
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Raad eens wat er ook stond....ja....een flitser :fp: ...tenminste volgens flitsmeister...Hier staat niks gemeld

Voordeel is dan dat er niemand geflitst wordt.

Overigens had men aanvankelijk toegezegd dat de handhaving van de gedebiliseerde vmax daar geen prioriteit zou krijgen. Blijkbaar wilden ze toch de potentie als graailocatie eens evalueren: vakantie regio zuid net begonnen dus lekker rustig + een achterlijke vmax is natuurlijk een recept voor schatkistvulling

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Kan ook zijn dat er een politieauto heeft gestaan even. Dat wordt daar ook al vaak aangezien als flitser. Heb je zelf niks zien staan daar?

18vti
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Heb je zelf niks zien staan daar?

Nee, niks....zou zo rond de km 15.6 gestaan hebben...de file duurde voor mij maar 2 minuten, daarna reed het weer...niks gezien

WimLex
Master
 Bericht 
ALS dit waar is
Citaat:
13:02:46 A1 134.9 radar ov a1 hengelo ri deventer thv hmp 134.9 bij enter onder viaduct

dan heeft de flitser aan de ene kant v/h viaduct gestaan, en is op de andere rijrichting een ongeval gebeurd waarbij de autos net na het viaduct tot stilstand zijn gekomen ...

Afbeelding

1 hr 45 min compleet stil gestaan naast hmp 132.3 :duh: :duh: :duh:

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Het ernstige ongeluk op de A1 bij Enter vanmiddag is het gevolg van onoplettendheid. Dat zegt de politie.

Die reageert daarmee op geruchten die de sociale media circuleerden. Verschillende mensen suggereerden dat het ongeluk te maken heeft met een snelheidscontrole net voor de plek van de aanrijding. Volgens de politie is er geen relatie.

Ingereden op file
Op de A1 bij Enter waren wegwerkzaamheden waardoor één rijstrook was afgesloten. Daardoor was een file ontstaan. Een automobilist had die file te laat opgemerkt en was achterop de stilstaande auto's gereden.

In één van de auto's kwamen drie mensen bekneld te zitten. Zij zijn uit het wrak bevrijd. Het is nog niet bekend hoe zij eraan toe zijn.
RTVoost

:lol: :lol: :lol:

Citaat:
Op de A1 bij Enter waren wegwerkzaamheden waardoor één rijstrook was afgesloten.
Dat was het vervangen van de midden vangrails op een brug of viaduct ...

getiem
Die hard
 Bericht 
Mogelijk zijn deze ook met elkaar verbonden als oorzaak/gevolg:
Code:
radar ov a28 zwolle ri hoogeveen thv hmp 114.5 bij knooppunt lankhorst   23/07/13   16:06:15

http://www.regiomeppel.nl/nieuws/man-om ... 19701.html

djidee
Master
 Bericht 
getiem schreef:
Mogelijk zijn deze ook met elkaar verbonden als oorzaak/gevolg:
Code:
radar ov a28 zwolle ri hoogeveen thv hmp 114.5 bij knooppunt lankhorst   23/07/13   16:06:15

http://www.regiomeppel.nl/nieuws/man-om ... 19701.html

Als je naar een controle aan de overkant zit te kijken ben je wel een enorme pannekoek :fp:

WimLex
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Als je naar een controle aan de overkant zit te kijken ben je wel een enorme pannekoek :fp:

Dat lijkt ook de oorzaak bij Enter ...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
djidee schreef:
Als je naar een controle aan de overkant zit te kijken ben je wel een enorme pannekoek
Zal niet de eerste sukkelaar zijn die dat doet.

Masterdam
Master
 Bericht 
Doe ik ook. Dan kan ik eventueel aan Flitsservice doorgeven dat ie er niet meer staat.

dvdouden
Die hard
 Bericht 
Citaat:
flitser zh a12 zoetermeer ri utrecht thv hmp 28.4 bij afslag gouda 08:22:40

Auto in de vangrail een kleine 200 meter voor de controle.
Volgens ANWB filelijst:
A12 -> Utrecht
Tussen en Gouda.
6,7 km -
Op traphic.nl mooi te zien dat de file en fliter op zelfde locatie staan.

keokiracer
Master
 Bericht 
Vanuit het topic van Petermans:

Petermans schreef:
Hierbij weer een filmpje. Ditmaal op de A59 vanmiddag in westelijke richting t.h.v. Waspik. Ongeluk gebeurd en rechter rijstrook afgekruist. Oorzaak vermoedelijk de flitser die je op ca. 0:25 in de berm ziet staan inclusief bus.

Link

Citaat:
Type: Radarcontrole Tijd: 19:54:16
waalwijk ri zevenbergen thv hmp 109.1

(Melding staat 400 meter te vroeg t.o.v. werkelijke situatie trouwens, ik weet niet of dat verkeerd is doorgegeven of verkeerd is genoteerd, maar ik denk ik meld het even)

WimLex
Master
 Bericht 
Zowel op FM als op FN was de betreffende controle onbekend omstreeks het tijdstip v/d aanrijding.

keokiracer
Master
 Bericht 
De flitsbus staat nog in de berm in het filmpje WimLex :wink:

En het lijkt me wel erg sterk dat dat busje daar is gaan staan nadat het ongeluk gebeurd is...

Ik heb wel meer flitsers gezien die helemaal onbekend bleven. Eerder dit jaar nog eentje die aan het opruimen was vlakbij huis. Die was ook niet gemeld. (En die heb ik ook niet gemeld omdat die toch klaar was en wegreed.)

WimLex
Master
 Bericht 
Ik kreeg vanmiddag deze conversatie onder ogen en heb meteen gekeken of die controle bekend was, niet dus, pas om genoemde tijd is die gemeld, en dat is 3 uur later

Citaat:
Jaron Frenk ‏@Freudie 3h

@ANWBverkeer iets gebeurd op a59. Twee ziekenautos en 3 politie snellen voorbij + file

ANWBverkeer ‏@ANWBverkeer 3h

@Freudie aanrijding met letsel. Sterkte!
Hide conversation

8:00 AM - 30 Jan 2014 · Details
Jaron Frenk ‏@Freudie 3h

@ANWBverkeer bij mobiele flitser gebeurd...

keokiracer
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
pas om genoemde tijd is die gemeld, en dat is 3 uur later

Want de seconde dat dat busje daar gaat staan wordt die natuurlijk gelijk gemeld?

WimLex
Master
 Bericht 
Dat zeg ik niet, wat ik wel zeg is dat ik in de gaten heb gehouden of die werd gemeld en dat heeft dus LANG geduurd na genoemde twitter conversatie.
En niet alleen bij ons ...

En meestal worden ze idd al gemeld als ze nog in opbouw zijn.

Petermans
Laat zich horen
 Bericht 
Ik kwam in de file thv het Shell tankstation (moest daar tanken) en toen kwam de melding bij mij binnen op Flitsmeister, weliswaar een paar hectometers verkeerd. De opdoemende file was de trigger om Flitsmeister aan te zetten. Dit zal rond 17:05 geweest zijn. De tijd in het filmpje klopt niet, staat nog op zomertijd.

WimLex
Master
 Bericht 
En dan meld je hem niet ? :roll:

Petermans
Laat zich horen
 Bericht 
*gaat in de hoek staan* :oops:

Petermans
Laat zich horen
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Staat al op de FrontPage.

WimLex
Master
 Bericht 
En weer is het raak :kniktja:

Code:
Type: Radarcontrole    Tijd: 14:35:52    Tweet
den bosch ri utrecht thv hmp 91.9 voor knpt deil

Citaat:
File A2 thv waardenburg veroorzaakt door ongeval 3 auto's thv flitsbus @KLPDNL @vid
Citaat:
een ongeluk op de #a2 hmp 91.9. laat daar nou ook een mobiele flitser staan. toeval of te hard op de rem om een boete te vermijden?

bert65
Master
 Bericht 
Ze zullen wel zeggen dat snelheid de oorzaak is; kunnen ze er morgen weer gaan staan.

-Joske-
Master
 Bericht 
Code:
14:34:56  04-03-14   Melding       A1 HORN PROV WG - N280 6589 13,4
Regio       23    LIN    Limburg-Noord
Urgentie       ♦♦♦♦♦    Hoog
Eenheden       1020190    Ambulance-23-101 Echt

---
Op deze plek staat regelmatig een flitser. Vandaag alleen geen controle gemeld. Misschien heeft er toch wat gestaan.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Frontale aanrijding N371

Uffelte - Op de N371 botste zondagmorgen een personenauto frontaal op een glijdende motorfiets. De motorrijder raakte licht gewond evenals een van de inzittenden van de auto.

Twee 57-jarige motorrijders uit Leiden reden achter elkaar in de richting Smilde. I.v.m. de motorraces in Assen werd op dat moment, op dat gedeelte van de N371, een laser snelheidscontrole gehouden. Beide motoren passeerden de laser met een snelheid van 150 km per uur. Ter plaatse geldt een maximum snelheid van 80 km per uur.

Waarschijnlijk had de voorste motorrijder in de gaten dat er een snelheidscontrole was. Hij remde in ieder geval af. De achter hem rijdende motor had dit te laat in de gaten en botste op het achterwiel van de voorste motor. De achterste motor kwam ten val en gleed naar het linker weggedeelte.
Daar naderde op dat moment uit tegenovergestelde richting een personenauto bestuurd door een 34-jarige man uit Groningen. Bij hem in de auto zaten zijn 33-jarige echtgenote en vier kinderen in de leeftijd van 2, 6, 9 en 11 jaar.

De auto kwam frontaal in botsing met de glijdende motor en kwam op het naast de weg gelegen fietspad tot stilstand. De motor kwam tegen de vangrail tot stilstand. De voorste motorrijder kon zijn motor onder controle houden en bleef overeind.

Door de aanrijding raakte de gevallen motorrijder licht gewond evenals een van de kinderen in de auto. De gewonde motorrijder en het kind zijn voor onderzoek naar het ziekenhuis van Meppel gegaan. De rest van het Gronings gezin is meegegaan maar na onderzoek kon iedereen naar huis.

De rijbewijzen van de motorrijders zijn ingevorderd. De weg is i.v.m. het ongeval een tijd afgesloten. Het verkeer is omgeleid.

Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2014/04/27/T073.htm

Als er geen lasercontrole geweest was, was dit ongeluk niet gebeurd en waren de motorrijders gewoon door kunnen rijden met 150 Km/u.

Wimpster
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De rijbewijzen van de motorrijders zijn ingevorderd.

Waarom is die van de achterste ingevorderd? Kan me niet voorstellen dat je ze beide kan laseren en je mag de snelheid van de achterste niet afleiden van de voorste.

djidee
Master
 Bericht 
Die achterste kunnen ze altijd onder art 5 vorderen. Als je niet in staat bent tijdig te anticiperen op het gedrag van je voorganger.

Wimpster
Master
 Bericht 
Als ik ter hoogte van een flitsbus achterin een auto duik die hem in de ABS gooit vanwege de controle (maar er verder geen verkeersnoodzaak is) krijg ik daar vast geen art. 5 voor, dus waarom hier wel?

HypHyper
Master
 Bericht 
Als de agent met z'n supermanogen zag dat ze even hard aan kwamen rijden, hoefde hij er natuurlijk maar één te laseren.

Digital
Die hard
 Bericht 
Wat een onzin dat dit komt door de lasercontrole.
Zonder het abrupt remmen van deze motorrijder was het ongeluk ook niet gebeurd. Beetje jammer om dan de lasercontrole de schuld te geven. Motorrijder reed 150 @ 80, die oetlul had beter moeten weten.

Superkoe
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Als er geen lasercontrole geweest was, was dit ongeluk niet gebeurd en waren de motorrijders gewoon door kunnen rijden met 150 Km/u

Want dat moet verder gewoon kunnen, natuurlijk. :dag:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding

5:03:15 A15 72.5 radar zh a15 gorinchem ri rotterdam thv hmp 72.5 voor afslag hendrik-ido-ambacht onder het viaduct

Pagina 4 van 5 [ 244 berichten ]