» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 305.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 5  [ 244 berichten ]
Superkoerier!
Master
 Bericht 
Citaat:
Mr. Rob

PostPosted: Sun 28 Aug 2005, 17:47 Post subject: Botsing A58 door flitscontrole

Tis weer zo ver!! Reed zojuist +- 18.05 uur over de A58, voorbij Tilburg, richting Breda. File. Balen. Bleek een kijkfile vanwege een ongeluk aan de overkant. Een wat kleiner auto'tje had een andere volop in de achterkant geraakt. Ze stond op de linkerbaan nog. Zeer waarschijnlijk als gevolg van een remactie van de eerste auto voor een flitscontrole die stond opgesteld op in ieder geval mijn rijbaan (kon niet zien of ze er aan de overkant wel stonden. De boa's hadden hun installatie inmiddels wel uitgezet.

Politie was er nog niet bij, meneer van de voorste auto & mevrouw van de achterste stonden er beteuterd bij (geen ernstige verwondingen zo ver ik wederom kon zien).

Lang leve de flitscontroles in het kader van de veiligheid .

Bron: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... highlight=

Spee, steek deze maar weer in je reet.

Syndicate
Nieuwkomer
 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Welbeschouwd is een BOA altijd in overtreding:

Wegenverkeerswet Art.5 schreef:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het is evident dat een flitser schrikreacties kan oproepen, en daarmee wordt gevaar veroorzaakt.

Erg goed punt Kiwi! Maargoed daar hebben die snaken waarschijnlijk een ontheffing voor.
Misschien is het stiekem zo dat de echte hardrijders meer ellende veroorzaken dan de zichtbare controles, helemaal als je ze gaat triggeren met zo'n statief.

Daarom: VOLLEDIG ONZICHTBARE CONTROLES met de snelheidsmarge van 20 km/h! Dan behoren de ongelukken tot het verleden en pak je alleen de echte hardrijders!

Syndicate
Nieuwkomer
 Bericht 

Superkoerier! schreef:
Discussie gaarne in andere topics voeren op dit mooie forum. Dit wil ik zoveel mogelijk een meldpunt houden.

Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=16045

Sorry, ik was al aan het reageren geslagen voordat ik aan het eind was...
De eerste post na mij moet maar weer eens een mooie foto worden.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
20 september, rond 21:35. Leiden Plesmanlaan richting de stad uit. Op de grens met Oegstgeest thv de flitspaal voor de kruising met de opritten van de A44.

Drie of vier auto's bij betrokken.

malle pietje
Die hard
 Bericht 
moet je niet te hard rijden, dan is er niets aan de hand, dat zou spee zeggen. Daar maak je hem niet gek mee hoor :zzz: :zzz:

Locutus
Die hard
 Bericht 
malle pietje schreef:
moet je niet te hard rijden, dan is er niets aan de hand, dat zou spee zeggen. Daar maak je hem niet gek mee hoor :zzz: :zzz:

Wie zegt dat die auto's te hard reden?

Matthijs
Master
 Bericht 

Syndicate schreef:
Kiwi45 schreef:
Welbeschouwd is een BOA altijd in overtreding:

Wegenverkeerswet Art.5 schreef:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het is evident dat een flitser schrikreacties kan oproepen, en daarmee wordt gevaar veroorzaakt.

Erg goed punt Kiwi! Maargoed daar hebben die snaken waarschijnlijk een ontheffing voor.
Misschien is het stiekem zo dat de echte hardrijders meer ellende veroorzaken dan de zichtbare controles, helemaal als je ze gaat triggeren met zo'n statief.!

Artikel 5 is zo ongeveer het enige artikel waar geen ontheffing voor is.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Vandaag op de A6 (Muiden - Emmeloord) een dubbele controle t.h.v. Afrit Lelystad (hmp 75,7).
Om 17h55 langs gereden en toen was er net een ongeluk gebeurd.
Glas en een bumper lagen nog op de rechterbaan, de twee auto's stonden al op de vluchtstrook. Het glas enzo lag zo'n 10 a 20 m NA de flitser...
Had hem nog even op de vm ingesproken, maar helaas was er volgens mij niemand in de buurt om foto's te maken...

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik had hem ook gezien.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Zojuist nog maar even de foto van het ongeval op de A10 thv hmp 15,2 in de posting van Fri 01 Jul 2005, 20:06 toegevoegd. Voor Spee boven zijn bed.

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Gisteravond rond 18:30 op de A9 zuidbaan (Schiphol ri knppnt Holendrecht) thv de flitspaal bij hmp 26.8 net na de afslag Amstelveen Oost/Ouderkerk, een kop/staartbotsing op de rechterbaan.

Saillant detail, deze flitspaal heeft het jaren niet gedaan maar sinds vorige week heb ik deze paal weer zien flitsen.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
A10 binnenring met de klok mee, thv hmp 15,2. Groot ongeval. Vlak na de flitspaal. Wel in de directe nabijheid, maar te weinig details om te kunnen zeggen dat het iets met de flitspaal te maken heeft. Net zoiets als de fijnstof 'problematiek' dus.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Bron Smookey en Mehn (23 december 2005):

Citaat:
Al vanaf half 9 staat de volgende melding in het systeem

Citaat:
radar li a79 heerlen - maastricht beide ri thv hmp 14.4 bij voerendaal onder viaduct (junot) 08:27:42

en rond 13.00 uur staat dit in de Quick chat:

Citaat:
vm mehn: radar li a79 heerlen - maastricht beide ri thv hmp 14.4 bij voerendaal onder viaduct (junot) leek op te ruimen maar hij komt er nu langs en 4 auto's volledig in de poeier na een aanrijding aldaar

Superkoerier!
Master
 Bericht 
A20, Rotterdam ri Gouda, ergens halverwege dat TC ding, maandag 9 januari 2006 rond 19:45. Kop-staartje oid, niet helemaal duidelijk zichtbaar.

Hoe dan ook, dat ding heeft na een maand of 3 al meer schade aangericht dan ik in 5 jaar.

lobotm
Master
 Bericht 
Dat rolletje van die flitspaal is anders zo snel leeg dat hij inderdaad nooit gevuld lijkt, Volgens mij staat hij nu illegaal die flitspaal in de Tc.

red devil1
Master
 Bericht 
gistern ongeval op de A28 108,7. stond daar ook een controle??, want kon hem niet vinden in lijst( www.112groningen.nl en www.112drenthe.nl)

Superkoerier!
Master
 Bericht 
9 februari 2006 @ 22:50
A4 leiden ri delft thv hmp 46,0 onder het pc-plein. Op dat moment was richting Leiden een radarboefje aan het flitsen.

Hulde voor het KLPD.

Bussloo
Master
 Bericht 
megaschop!

Melkwagen gekanteld bij Balk

Balk - De Sudergowei tussen Balk en Riis [Friesland] is dinsdag 11 juni de hele middag afgesloten voor verkeer omdat er een melkwagen is gekanteld. Er moet 32.000 liter melk uit de vrachtwagen worden gepompt. Een rij bomen waar de vrachtwagen tegenaan is gebotst, moet worden gekapt.

De auto kantelde toen de bestuurder uit moest wijken voor de bestuurder die voor hem reed. Die remde plotseling hard omdat politiemensen een flitser plaatsten in de berm. De chauffeur van de melkwagen raakte gewond.

Bron: Omropfryslan

Melder: oepke

Worf
Master
 Bericht 
:nono: :nono: :nono:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Inderdaad Worf, die controles moeten verboden worden!

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Wat Worf en Martijn zeggen. :thumb:

Worf
Master
 Bericht 
Alleen bedoelden wij beiden iets anders denk ik zo :-?

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Citaat:
radar fr a32 heerenveen ri steenwijk thv hmp 30.4 na afslag wolvega (bert)

Quote:
Hoppa...

Heerenveen - Meppel
tussen Wolvega en Steenwijk-Noord (hmp 30.3)
een ongeval

7 september 2006

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Vandaag in de mail:

Citaat:
Beste Flitsservice,

Net over de A4 re richting Den Haag gereden. Passeerde om 14:00 uur A4 Re 35,9 een zestal auto’s en een vrachtauto die betrokken waren bij een dikke aanrijding. Er stond een BOA in de berm druk te bellen. Drie keer raden waar jullie hem eerder hadden gemeld: A4 Re 35,7.

Die flitsers staan er toch voor de verkeersveiligheid………

Gr,

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:thumb: :thumb: Voor de melder via de mail.

Cweepz
Master
 Bericht 
Zoiets zal wel verdraaid worden naar: Voorste auto had een RD aan boord en ging daarom onnodig in de remmen wat dit ongeval veroorzaakte :x

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Citaat:
ongeluk gebeurd ter hoogte van radar controle arnhem -> oss hmp 136.x 18:21:44

Dit is op maandag 11 juni 2007.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Citaat:
SanderNH
Nieuwkomer

FS'er sinds: 14-6-2007
Geplaatst: Di 31 Jul 2007, 20:35 Onderwerp: Kettingbotsing bij controle op A4

--------------------------------------------------------------------------------

radar zh a4 den haag ri amsterdam thv hmp 39.6 na afslag leidschendam aan het einde van een aarden geluidswal

Deze medling zag ik staan, dus had ik 'm maar even doorgebeld naar m'n broer, omdat ik wist dat hij daar langs zou rijden. Nu belt hij net op dat hij de controle gezien heeft. Vandaag viel de controle echter wel erg goed op: Er had namelijk een kettingbotsing van 4 voertuigen precies ter hoogte van de controle plaatsgevonden.

Gek genoeg verbaast het mij eigenlijk niks als je kijkt naar hoe mensen soms kunnen reageren op een radarcontrole....

Melding voor de hulpdiensten:
20:32:08 31-07-07 AMBU A1 A4 L 39,6 DEN HAAG ri Amsterdam thv stompwijk

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Van de Quick-Chat:

Citaat:
Naam: -Joske-Limburg
Datum: 20-01-2008 16:10:36
Q radar nh a7 abbekerk ri hoorn thv 39,0 aanrijding t.g.v. controle

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Uit http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=41339

Citaat:
Posted: Wed 12 Mar 2008, 15:59 Post subject: CONTROLE A4 op 11-03-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Terugkomen van Schiphol gisteravond rond 20.00h. zag ik uit mijn ooghoek een busje achter de vangrail staan en een multinova? op de vangrail. Net voor mij zagen sommige rijders dat schijnbaar ook want ik kon nog net op tijd mijn stuur omgooien om een zilverkleurige Alfa Spider te ontwijken dien kennelijk geslipt was na hard remmen en achterstevoren tegen de vangrail op de middenberm terecht was gekomen. Iets verder stonden twee vrachtwagens op de vluchtstrook waarschijnlijk ivm zelfde gebeurtenis.
De motorkap van de Spider stond deels op de rijbaan maar dat was pas op het laatste moment te zien.

Ook nu weer onze felicitaties van de betrokken politieambtenaar voor het veroorzaken van dit ongeval. Lutser.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... highlight=

Citaat:
Rheden - Een snelheidscontrole op de A348 bij Rheden heeft donderdagmiddag tot een ongeluk geleid.

Een automobilist schrol er zo van de hij uitweek, Hierdoor moest een andere automobilist ook uitwijken. De wagen reed van de dijk en sloeg over de kop.

De bestuurder kon heelhuids uit de auto komen. De wagen raakte total loss.

Bron: Teletekst TV Gelderland, pagina 138

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
radar nb in tilburg op de tangent thv ongeval met vrachtauto (jr) 18/03/08 12:14:26

Ik weet niet zeker of het door de radar controle komt, maar dacht meld hem hier nog ff.

R
Master
 Bericht 
Half offtopic;
Op de A44 richting Amsterdam staat 70 meter voor een van de flitspalen op een kaarsrechte weg een bord slipgevaar....

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Da's de N44 in Wassenaar. Klopt. Zie ook de remsporen thv die palen.

Maar goed, dit is nu al een klassieker: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... highlight=

Superkoerier!
Master
 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=44613

20 juli 2008 @ ong 13:30
A7 hmp 39.0 ri Amsterdam

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Net een ongeval gebeurt op de A16 tegen over de controle bij hmp 47.1 controle staat er nog was een motorrijder onderuit gegaan heb ik begrepen.

Westlander
Pro
 Bericht 
radar zh a4 amsterdam ri den haag thv hmp 39.1 voor het geluidsscherm 11:01:46

A4 - van Amsterdam naar Delft
Tussen afrit Roelofarendsveen en afrit Zoeterwoude-Dorp, 8 km. Stilstaand verkeer (Ongevalsonderzoek)

A4 - van Amsterdam naar Delft
Tussen afrit Zoeterwoude-Rijndijk en afrit Zoeterwoude-Dorp, km. Twee rijstroken afgesloten (Ongevalsonderzoek)

Toevallig in de buurt van elkaar?

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Nee, niet zoals het er nu staat.

Even op www.tomtom.nl/hdtraffic gekeken :o en daaruit blijkt dat het echt net voorbij de afslag is gebeurd. Waarschijnlijk weer iemand die ongelovelijk lomp van rijbaan is gewisseld.

Na die file heb je het natuurlijk helemaal gehad met die file en dan staat daar pas (midden op een recht stuk Autobahn) de KLPD je op te wachten.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Gefeliciteerd KLPD: media/flitsers-veroorzaken-ongelukken-t51701.html

radar ge a28 zwolle ri harderwijk thv hmp 65.2 na afslag epe bij de afgesloten parkeerplaats

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Wederom de welgemeende felicitaties met dit nieuwe (mede) door het KLPD veroorzaakte ongeval: http://brandongevallen.nl/site/newsbrin ... 9lDCSTXvWa

A15 thv Herwijnen op 13 april 2009.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Leuk, als er een traumaheli moet komen vanwege jouw werk... :thumb_d:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
http://www.pvfotografie.nl/h%20brw%20ui ... -05-09.htm

Kwam deze nog net tegen op het internet.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
En hier ook recente berichtgeving: controles/radar-boem-t59851.html

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
En hier ook recente berichtgeving: controles/radar-boem-t59851.html

Ah merci. Ik wist dat er ergens een topic was :oops:

Tento
Master
 Bericht 

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Merciekes. Met deze aanvulling hebben we onderhand wel een mooie lijst bij elkaar verzameld waarmee je kan aantonen dat je met het seinen met je lichten, met als doel tijdig te waarschuwen voor snelheidscontroles, je daarmee waarschuwt voor een potentieel gevaarlijke situatie en dus het gebruik van lichtsignalen legitiem is en daarmee niet bekeuringswaardig is.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Naam: MarcoV(FS West-Brabant)
Email: mailmarcov@gmail.com
Datum: 01-11-2010 20:11:46 IP: Delete
Flink ongeluk met 4 auto's op rondweg #Breda voor de flitsauto, dat flitsen zou verboden moeten worden!

http://twitter.com/Cloudtwitting/statuses/29397500289

Naam: MarcoV(FS West-Brabant)
Email: mailmarcov@gmail.com
Datum: 06-11-2010 16:28:01 IP: Delete
@Danischouten: Een MINI met flinke schade dwars in de berm op de A16. Op 5 meter van een flitscamera. Aanleiding laat zich raden.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Zag deze tweet zojuist voorbij komen:

@FlapperA
Ongeval en flitser op exact dezelfde plek op #A2. Oorzaak en gevolg?

Zou dan om deze controle moeten gaan:
14:10:36 radar ut a2 utrecht ri den bosch thv hmp 74.6 bij knpt everdingen na het viaduct

En inderdaad een file voor knooppunt everdingen.

Afbeelding

Superkoerier!
Master
 Bericht 
En hier nog een nu al legendarische foto van @FlapperA~ :lol:

Afbeelding

Merci @FlapperA!

viffer
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Ongeval en flitser op exact dezelfde plek op #A2. Oorzaak en gevolg?

:kniktja: :kniktja: Ongeval => gevaarlijke plaats. Gevolg: flitser neetzetten.

Pagina 2 van 5 [ 244 berichten ]