» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 61.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 5  [ 244 berichten ]
Superkoerier!
Master
 Bericht 
Vandaag idd dat ongeval thv die controle op de A4 gezien thv hmp 39.8. Wilde wel foto's maken, maar de vrouw des huizes heeft de fotocam mee op vakantie. Er staat nu een slipspoor van de linkerbaan naar de rechterbaan. Was van een zwarte VW golf. Niet helemaal duidelijk of er ook nog andere auto's bij betrokken waren.

Gisteren of donderdag hadden we ook al te maken met een ongeval op deze plek en met een snelheidscontrole. En woensdag of donderdag op de A10 thv hmp 15,2. Een paar maanden geleden heb ik ook een heftig ongeval op de A9 gezien thv een flitspaal. Het is wachten tot de eerste dode valt.

Ik ben er van overtuigd dat in alle gevallen deze ongevallen niet zouden hebben plaatsgevonden als dat tuig er niet had gestaan. Dat rechtvaardigt wat mij betreft ook dat je het je plicht is het overige verkeer te waarschuwen voor het bijzondere risico dat ter hoogte van een snelheidscontrole geldt en dus dat het is toegestaan om te waarschuwen voor snelheidscontroles. Dit zou je kunnen doortrekken naar het gewaarschuwd worden voor snelheidscontroles. Of dat nou door een radardetector dan wel de overige (sociale) medeweggebruikers is.

In dit topic kun je alle ongevallen die in de directe omgeving van een snelheidscontrole (in wat voor vorm dan ook) hebben plaatsgevonden registreren.

Door ze registreren help je mee in de strijd tegen een steeds hufteriger wordende overheid die geen middel schuwt om haar inkomsten te maximaliseren.

Sinterklaas
Master
 Bericht 
Anders doen we het voorlopig in dit topic, net als de dodelijke ongelukken, denk dat er minder ongelukken door flitsers gebeuren dan dat er dooien vallen. En het zou mooi zijn als de meldingenbeheerders de melding van de flitser erbij kunnen zoeken, anders heb je nog niet veel.

Laat ik aftrappen met:

27 april 2003 om 21:00 op de A1 Amersfoort richting Amsterdam tussen de af- en oprit van afslag 3.

Afbeelding

Ik weet ook nog een ongeluk op het Oostereind thv de voormalige Tinq (nu Shell Express). Is in de 2e helft van 2004 gebeurt, maar ik weet niet precies meer wanneer dat was. Ik was zo hard bezig de volgende dag met zo'n BOA vragen of hij wel goed geslapen had dat ik geen foto's gemaakt had.

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Die van donderdag had ik inderdaad al gezien, maar die van gisteren niet ;)

dmenace72
Master
 Bericht 
Sinterklaas schreef:
Anders doen we het voorlopig in dit topic, net als de dodelijke ongelukken, denk dat er minder ongelukken door flitsers gebeuren dan dat er dooien vallen. En het zou mooi zijn als de meldingenbeheerders de melding van de flitser erbij kunnen zoeken, anders heb je nog niet veel.

Laat ik aftrappen met:

27 april 2003 om 21:00 op de A1 Amersfoort richting Amsterdam tussen de af- en oprit van afslag 3.

dit moet em zijn :
Code:
RADAR NH A1 Amersfoort->A'dam hmp 11.4 na afslag Muiden.  27/04/03  19:54:30 

Bouwe
Master
 Bericht 
Eentje uit de oude doos:

Afbeelding

Afbeelding

Met de melding:

03/08/2003 radar fr a32 steenwijk ri heerenveen thv hmp 38.2 thv ter idzard

Bouwe
Master
 Bericht 
En de volgende:

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag omstreeks 14.20 uur werd melding gemaakt dat een motorrijder onderuit was geraak in een van de bochten bij Ureterpvallaat. Ter hoogte van hectometerpaal 167.2 lag de motorrijder, een 25-jarige inwoner van Warns, in de middenberm. De motorrijder zag een flitser staan en ging vol in de remmen om een bekeuring te voorkomen, maar hij ging onderuit.

En de melding:

24/07/2004

RADAR FR A7 GRONINGEN RI HEERENVEEN THV HMP 167.2 NET VOOR AFSLAG DRACHTEN

WNS2.0D
Master
 Bericht 
is er niet iets mogelijk om een snel meld systeem voor beschikbare fotografen te hebben?
als hier in de buurt iets verdachts gebeurt, kan ik binnen 5 minuten op de a13of de a4 zijn met een camera. zo zullen er wel meer zijn die ergens snel kunnen zijn.

het zou toch mooi zijn als we bij een toevallige melding snel iemand met een camera ter plekke hebben (eventueel kan ik met de motor door de file heen en dan met mijn ehbo pas een excuus vinden om te stoppen :))

Ray
Master
 Bericht 
2 weken terug nog een kop-staart botsing gezien, ongeveer een meter na een flitspaal (Meervelderweg, rechte weg tussen Uddel en Nw. Millingen)...leek me een logische conclusie.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Ongeval op de A4 thv multanova

Citaat:
danny
Nieuwkomer

Posted: Tue 11 Jan 2005, 22:21 Post subject: Auto en mezelf gered door flitsservice

--------------------------------------------------------------------------------
Bij ongeveer hmp 23.5 reed voor me een witte bestel bus, en achter me een grijze Mercedes.

Ik naar de rechterbaan om netje achter een vrachtwagen te rijden om zo netje langs de Multanova te gaan.

In een keer file....stond natuurlijk achter die wagen en zag niks.
Na 2 min. ging het weer verder, en het was wat ik dacht.
Precies bij hmp 22.3 een slipspoor van een witte bestelbus die de Multanova telaat zag, en achterop die bus een grijze Mercedes.

Ben ik blij dat ik jullie gebeld heb....

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Superkoerier!
Master
 Bericht 
Laat die bekeuring voor het waarschuwen voor een snelheidscontrole nou maar komen :)

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Uit een eerder topic:

Bron: De Stentor van 24-01-2004

Op rem bij radar oorzaak botsing

van een onzer verslaggevers

24 JANUARI 2004 - VORDEN - Een 47-jarige automobilist uit Keijenborg remde donderdagmiddag plotseling hard omdat hij een radarauto van de politie in de berm ontwaarde. Daar had een 42-jarige Hengeloër die erachter reed niet op gerekend. Hij knalde met zijn auto achterop die van de Keijenborger.

De radarauto stond in de berm van de Hengeloseweg, bij pannenkoekenhuis De Vordense Pan in Vorden. Het is een plek waar vaak een auto van het handhavingsteam van de politie staat, met radarapparatuur om de snelheid van het verkeer te controleren. Maar de Keijenborger zag de radarauto laat, maar om een snelheidsbekeuring te ontlopen stapte hij toch op zijn rempedaal. Dat leidde tot de botsing, want de Hengeloër die achter hem reed remde te laat. De auto van de Hengeloër moest worden afgesleept. Niemand raakte gewond.

van klaveren
Die hard
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
is er niet iets mogelijk om een snel meld systeem voor beschikbare fotografen te hebben?
als hier in de buurt iets verdachts gebeurt, kan ik binnen 5 minuten op de a13of de a4 zijn met een camera. zo zullen er wel meer zijn die ergens snel kunnen zijn.

het zou toch mooi zijn als we bij een toevallige melding snel iemand met een camera ter plekke hebben (eventueel kan ik met de motor door de file heen en dan met mijn ehbo pas een excuus vinden om te stoppen :))

Goed plan! Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Mocht er daar iets gebeuren dan kan ik er als een speer op af.

golf
Respect
 Bericht 

Zou mooi zijn zoveel mogelijk ongelukken door die controles vast te leggen ik woon zelf in dordrecht als ik iets voor jullie kan beteken hoor ik het graag!
Ik zoek ook nog iemand uit mijn omgeving om samen foto's te gan maken
voor reportages.

RedXraD
Pro
 Bericht 
Ik woon dicht in de buurt van de A29 waar laatst ook een HUGE ongeval was door flitsen (auto in de sloot, op de kop, 2 mensen verdronken).

Dus als ik iets kan betekenen... :)

renkie
Master
 Bericht 

In hoeverre ben je zelf in overtreding als je remt voor een controle ?

Stel ik rij 140, rem af naar 120 en 1 knalt achter tegen mij aan... wie is dan fout ?

Firestarter
Master
 Bericht 
renkie schreef:

Stel ik rij 140, rem af naar 120 en 1 knalt achter tegen mij aan... wie is dan fout ?

Achterligger, die hield onvoldoende afstand !! en jij moest remmen voor dat arme konijntje wat overstak !!

Roelf
Master
 Bericht 

renkie schreef:

Volgens mij is degene achter je fout. Jij mag je snelheid aanpassen aan de situatie, degene achter je moet voldoende afstand houden om daarop te kunnen reageren.

Overigens blijf ik van mening dat niet de snelheidscontrole de oorzaak is van het ongeval, maar de ongecontroleerde reactie van de bestuurder op de aanwezigheid ervan, gecombineerd met het immer te weinig afstand houden tussen de automobilisten. De snelheidscontrole staat er een poos, in die tijd rijden er honderden automobilisten voorbij waarbij er geen sprake is van een ongeval. Die ene automobilist die niet op een gecontroleerde manier zijn snelheid aanpast, gaat onderuit en dan is het de schuld van die controle?
Nou is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat als de controle er niet was geweest, was er geen ongeluk gebeurt, maar als die ene automobilist er niet langs was gereden, was er ook geen ongeluk gebeurt.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Kreeg ik via de email:

Citaat:
Vanavond (18-02-2005) zag ik dat er een flitscontrole stond op de A1 Shell Muiderberg. Rij ik iedere dag langs. Ik reed naar huis rond 23:15 over de A1 en reed dus even oplettend maar zag van ver al de zwaailichten bij de Shell Muiderberg op de A1. 2 auto's flink op elkaar, ik durf te wedden dat er één geschrokken is of op de rem is gaan staan bij de flitser. Als die mensen nou een radardetector aan boord hadden dan hadden ze een paar 100 meter vantevoren relaxed snelheid kunnen minderen. Levensgevaarlijk om zonder detector te rijden!

Groet,
Rob

Beenp
 Bericht 

Roelf schreef:
Nou is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat als de controle er niet was geweest, was er geen ongeluk gebeurt, maar als die ene automobilist er niet langs was gereden, was er ook geen ongeluk gebeurt.

Het is wel zo dat controles een schrikreactie oproepen bij automobilisten, dus in die zin zijn (moeilijk zichtbare) controles niet bevorderlijk voor de veiligheid. Helaas zijn er genoeg mensen die eerst de rem intrappen voor ze in hun spiegel kijken...

Eigenlijk moeten controles of duidelijk aangekondigd worden van tevoren d.m.v. een waarschuwingsbord of ze moeten compleet verdekt worden opgesteld. Uiteraard ben ik geen voorstander van de laatste optie, maar dat het veiliger is staat buiten kijf.

beukp
Pro
 Bericht 
Beenp schreef:
Roelf schreef:

Het is wel zo dat controles een schrikreactie oproepen bij automobilisten, dus in die zin zijn (moeilijk zichtbare) controles niet bevorderlijk voor de veiligheid. Helaas zijn er genoeg mensen die eerst de rem intrappen voor ze in hun spiegel kijken...

Eigenlijk moeten controles of duidelijk aangekondigd worden van tevoren d.m.v. een waarschuwingsbord of ze moeten compleet verdekt worden opgesteld. Uiteraard ben ik geen voorstander van de laatste optie, maar dat het veiliger is staat buiten kijf.

Als er een waarschuwingsbord staat dan rijdt er bijna niemand meer te hard langs en halen ze geen geld meer binnen, en dat is immers wel het primaire doel van dhr. Spee. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Oostenrijk, daar staan bij veel werkzaamheden een radar een een waarschuwingsbord :thumb:

#André M#
FS Juridisch
 Bericht 
beukp schreef:
Beenp schreef:
Roelf schreef:

Als er een waarschuwingsbord staat dan rijdt er bijna niemand meer te hard langs en halen ze geen geld meer binnen, en dat is immers wel het primaire doel van dhr. Spee. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Oostenrijk, daar staan bij veel werkzaamheden een radar een een waarschuwingsbord :thumb:

daar gaat het echt om verkeersveiligheid...

Kiwi45
Master
 Bericht 
Welbeschouwd is een BOA altijd in overtreding:

Wegenverkeerswet Art.5 schreef:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het is evident dat een flitser schrikreacties kan oproepen, en daarmee wordt gevaar veroorzaakt.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
21 maart 2005:

radar ge a12 arnhem ri zevenaar thv shell ongeluk door radar 10:37:26

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Onbekende datum:

radar fr n381 tussen oosterwolde en oosterwolde noord + zwaar ongeval bij radarcontrole (gz)

Je zou maar radarcontroleur zijn en zo'n ongeval op je geweten hebben.

#André M#
FS Juridisch
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
21 maart 2005:

Die melding komt van mij af. Foto's volgen nog (kwaliteit is onbekend).

Superkoerier!
Master
 Bericht 
#André M# schreef:
Superkoerier! schreef:
21 maart 2005:

Die melding komt van mij af. Foto's volgen nog (kwaliteit is onbekend).

Supermooi. Hoe duidelijker de schade wordt die de verderfelijke praktijken van Jacobus Spee aanrichten, des te beter.

#André M#
FS Juridisch
 Bericht 
Alle foto's die ik heb kunnen maken staan online.

Op deze plaats: http://members.chello.nl/~a.meuwsen/PICT0013.JPG

telkens 1 ophogen tot het einde.

Let op de hoofdletters.

Valt hier een repo uit te halen?

[edit]:Heb wat upload problemen, vanavond na 11 uur probeer iik het weer.

ibizaking
Master
 Bericht 

renkie schreef:

die achter jou reed duidelijk te hard als jij afremt van 140 naar 120 en hij knalt dan achter op je :wink: :thumb:

unickque
Die hard
 Bericht 
#André M# schreef:

Let op de hoofdletters.

En niet stiekum gluren op http://members.chello.nl/~a.meuwsen/ als je een hekel aan sleurhutten hebt :wink:

#André M#
FS Juridisch
 Bericht 
unickque schreef:
#André M# schreef:

Let op de hoofdletters.

En niet stiekum gluren op http://members.chello.nl/~a.meuwsen/ als je een hekel aan sleurhutten hebt :wink:

Die is al verkocht ;)

#André M#
FS Juridisch
 Bericht 
#André M# schreef:

Let op de hoofdletters.

Ik heb ze inmiddels op school kunnen uploaden. Dus ze staan erop.

Chello doet raar, zo staan ze erop en zo zijn ze weg....
Maar ja ik heb dan ook al 2 jaar geen chello meer.
Dus daarom nu ook hier: http://home.planet.nl/~a.meuwsen/PICT0013.JPG

Het verhaal: ik kom aanrijden op de A12 in de richting van arnhem en mijn detector gaat af. Vervolgens zie ik op de linkerbaan op de tegengestelde richting een auto tegen de vangrail aanstaan. 200 meter verderop de controle. Het lijkt erop dat de chauffeur na een remactie de macht over het stuur verloren is. Ik rijd verder om de eerste afslag te pakken en als een gek mijn camera op te halen. De file stond op dat moment tot aan het viaduct.
Ik zoek de parallelweg op langs de A12, ik kan op 100 meter van het ongeluk komen, door 800 meter door een weiland te lopen. Vervolgens schiet ik de foto's. Stap weer in om vanaf foto35 nog wat driveby foto's te maken. De weg is weer vrij op de plaats waar de auto eerst nog 180 graden gedraaid tegen de vangrail heeft gestaan. Echter is er door dit ongeluk weer een ongeluk ontstaan net voor het viaduct, waarschijnlijk iemand de file te laat opgemerkt.

drnomad
Master
 Bericht 
Mooie foto's André, en de bergers maar tegen Koos Spee klagen dat ze dankzij Spee zo weinig werk hebben tegenwoordig..

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=9912

Zou een lasercontrole betreffen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
garco
Master
 Bericht 
Vanmiddag bij de controle op de A28 thv 155.1 (sneaky opgesteld) net na het Q8 benzinestation.

Precies op dat punt (of eigenlijk een paar 100 meter ervoor) is een klein model vrachtwagentje over de kop geslagen.
Het lijkt erop dat hij moest uitwijken, heeft hard geremd, is in de
middenberm terecht gekomen, de rijbaan overgestoken naar rechts,
en in de greppel tussen de snelweg zelf en de invoegstrook (of de weg naar de invoegstrook) vanaf het
benzinestation terecht gekomen.

Het zou me niks verbazen als iemand vooraan hard op de rem heeft
getrapt bij het zien van de flitser, met dit als gevolg...

Tento
Master
 Bericht 

twijfelgevalletje, zou kunnen, even de media in de gaten houden!!!! was ook nog een Opel Vivaro bij betrokken, die zat rechtsvoor in elkaar:

Afbeelding
Afbeelding

Wat wel een ongeval bij een controle was, afgelopen zondag:

Afbeelding

van deze repo, foto geschoten door Garfield:
http://images.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2179

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Onder de directe omgeving (en dus invloedsfeer) van een controle is ook een ongeval thv een flitser. Is met een beetje snelheid 3 seconden bij een flitser vandaan. Hartelijk dank voor het melden.

Tento
Master
 Bericht 

Tento schreef:
twijfelgevalletje, zou kunnen, even de media in de gaten houden!!!! was ook nog een Opel Vivaro bij betrokken, die zat rechtsvoor in elkaar:

Afbeelding
Afbeelding

Citaat:
Brokkenpiloot beledigt agenten
BEILEN - Woensdagmiddag reed een 23-jarige man uit Purmerend in een bestelauto over de A28 in de richting van Hoogeveen. Hij ergerde zich aan het rijgedrag van een andere bestuurder die volgens hem te langzaam op de linker rijstrook reed. Hij haalde hem rechts in en stuurde toen scherp naar links waardoor hij deze auto raakte. Hij raakte zelf met de bestelauto in de slip en kwam in de sloot terecht. Hij krijgt een proces-verbaal voor dit gevaarlijke rijgedrag en hem wordt o.a. poging tot doodslag ten laste gelegd. Omdat hij de behandelende agenten beledigde kreeg hij daarvoor ook nog een proces-verbaal. (05-145776)

deze mag je denk ik van het lijstje afstrepen :wink:

Superkoerier!
Master
 Bericht 
1 juli 2005, rond 15.15, A10 binnenring, thv hmp 15,3 net na flitspaal bij hmp 15,2. Aanrijding met gewonden op middenrijstrook. Calamiteitencontainer was ook aanwezig. Heeft tot lange files op de binnen en buitenring geleid.

Foto gemaakt van die calamiteiten container. Daarna kon het verkeer (eindelijk) weer doorrijden en dus heb ik mij weer geconcentreerd op het autorijden.

Moet nog even een kabel kopen om foto's uit de telefoon down te loaden.

Afbeelding

Saillant details: die poal was niet gevuld...

Bussloo
Master
 Bericht 
#André M# schreef:

Let op de hoofdletters.

Een collega blogger heeft daar een mooi tool voor:
Click here

Superkoerier!
Master
 Bericht 
En wederom een reden waarom je het overige verkeer altijd moet waarschuwen voor een snelheidscontrole....

13 juli 2005 om ongeveer 15:41

Ring A10 thv afslag osdorp
Richting Utrecht/Amersfoort (buitenring) iets voorbij de flitspaal 4 auto's op elkaar geklapt

Bron: Wim

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Thu 21 Jul 2005, Bron: Maverick

Snelheidscontrole oorzaak ongeval?"
AMSTERDAM - Iedere dag rij ik het traject over de A27 van Breda naar Utrecht. Dagelijks luister ik op de radio ook naar de aankondigingen van de (mobiele) snelheidscontroles langs onze snelwegen.

Vanochtend hoorde ik op de radio dat er een snelheidscontrole op de A27 stond ter hoogte van hectometerpaal 69,6. Goed onthouden dacht ik nog. Gelukkig kon ik ruim voor deze snelheidscontrole al stil gaan staan op de snelweg, want precies ter hoogte van deze controle was een ernstig ongeval gebeurd. Gevolg: twee afgesloten rijstroken en wellicht een aantal gewonden of misschien nog ernstiger. Ik zag nog net de KLPD medewerkers hun spullen inpakken en afdruipen in hun zwarte Volkswagen Transporter.

Topcop
Respect
 Bericht 

Superkoerier! schreef:

AMSTERDAM - Iedere dag rij ik het traject over de A27 van Breda naar Utrecht. Dagelijks luister ik op de radio ook naar de aankondigingen van de (mobiele) snelheidscontroles langs onze snelwegen.

Vanochtend hoorde ik op de radio dat er een snelheidscontrole op de A27 stond ter hoogte van hectometerpaal 69,6. Goed onthouden dacht ik nog. Gelukkig kon ik ruim voor deze snelheidscontrole al stil gaan staan op de snelweg, want precies ter hoogte van deze controle was een ernstig ongeval gebeurd. Gevolg: twee afgesloten rijstroken en wellicht een aantal gewonden of misschien nog ernstiger. Ik zag nog net de KLPD medewerkers hun spullen inpakken en afdruipen in hun zwarte Volkswagen Transporter.

Ik zal wel weer een stomme opmerking maken maar....

is dit niet de omgekeerde wereld....de Politie controleerd op snelheid om het verkeer leefbaarder te maken en omdat er mensen zijn die te hard rijden, maar eigenlijk gewoon een waardeloze chauffeur blijken te zijn want zonder dat ze goed spiegelen gaan ze vol in de HO-ijzers en veroorzaken een aanrijding. Juist ja veroorzaken....geeft meteen antwoord op de vraag wie er fout zit in zo'n situatie....Nou echt wel diegene die zo hard en onverwachts remt....art 5 WVW, je bent gewoon je rijbewijs kwijt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Topcop schreef:
Superkoerier! schreef:

is dit niet de omgekeerde wereld....de Politie controleerd op snelheid om het verkeer leefbaarder te maken en omdat er mensen zijn die te hard rijden, maar eigenlijk gewoon een waardeloze chauffeur blijken te zijn want zonder dat ze goed spiegelen gaan ze vol in de HO-ijzers en veroorzaken een aanrijding. Juist ja veroorzaken....geeft meteen antwoord op de vraag wie er fout zit in zo'n situatie....Nou echt wel diegene die zo hard en onverwachts remt....art 5 WVW, je bent gewoon je rijbewijs kwijt.

de Politie controleerd op snelheid om het verkeer leefbaarder te maken

NIET WAAR. De politie controleerd alleen maar om de staatskas te vullen. :evil:

Van snelheidscontroles wordt het verkeer niet veiliger.

Sinterklaas
Master
 Bericht 
Topcop schreef:
Superkoerier! schreef:
....

Oh jij bent er zo 1 van moet je maar niet te hard rijden? Zeg je dat ook als iemand zich doodrijdt?
Door die zieke plekken waar ze staan te flitsen krijg je dit soort praktijken. Als ze nou op stukken staan waar het echt gevaarlijk is om hard te rijden zal dit niet snel gebeuren. Omdat daar niet zoveel mensen te hard rijden. En met die kleine marges moet je wel remmen bij een flitser, niemand kijkt constant op zijn teller, dus je weet niet of je te hard gaat.

egeltjes
Master
 Bericht 
Mijn laatste repo (N9, Alkmaar-west) is weer zo'n geval van KASSA-lokatie.
Trek ik de blik-kaart erbij, wat zien ik als ongeval oorzaak?
15 ongevallen, waarvan 11 keer geen-voorrang-verlenen (vanuit een zijweg), 1 keer geen afstand, 1 keer slippen en 2 keer fout door de bocht (ook vanaf de zijweg).

Vraagje aan TopCop:
Stel: Er zou geen wettelijk maximum snelheid wezen. Wanneer rij je dan te hard, c.q. te snel?

Of te wel: Door welke factoren (miljeu tel ik niet mee, want die is te simpel) wordt een wettelijk maximum snelheid van een weg bepaald.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Discussie gaarne in andere topics voeren op dit mooie forum. Dit wil ik zoveel mogelijk een meldpunt houden.

Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=16045

Superkoerier!
Master
 Bericht 
A28 Amersfoort-Zwolle thv hmp 77,8. 28 juli 2005 @ 10:50

Skoda Felicia Wagon (donkerblauw) stond met een flinke donut in de berm. Erbij stond een zuurstok-Volvo én de bekende groene Subaru Forrester met open achterklep zijn rotzooi weer in te laden.

Even later zijn ze gewoon weer schaamteloos thv hmp 78,0 verder gegaan met graaien. Maar ondertussen wel voor het middaguur wel meer brokken veroorzaken dan ik in 15 jaar autorijden. Je zou het maar op je geweten hebben...

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Citaat:
Sandeman Master

PostPosted: Fri 05 Aug 2005, 6:37
Post subject: Weer ongeluk door flitspaal?

Zonet (7h25) rij ik over de ring Amsterdam (A10) tussen Watergraafsmeer en Sloten. Daar staat bij ongeveer 15.2 een flitspaal richting Watergraafsmeer.
Er staat daar een mooie wagen (Nissan 350Z ofzo) zonder neus tegen de (rechter) vangrail, ongeveer 100 a 200 m na de paal. Nog niet zo lang geleden gebeurd, want er was pas één politiewagen bij.
Resultaat: 3 afgesloten rijstroken.
Iemand in de buurt die wat driveby shots kan maken?

Altijd die camera mee... Eén dagje niet en ja hoor !!.... Grrrr

Deze paal maakt aanspraak op de titel linkste flitspaal zonder rolletje onderhand. Hartelijk dank voor het melden Sandeman.

Pagina 1 van 5 [ 244 berichten ]