» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 35 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Met de wagen door Frankrijk? Opgelet: nieuwe snelheidsbeperkingen en politie staat massaal klaar om te flitsen

Wie met de wagen op vakantie gaat naar Frankrijk houdt best zijn snelheidsmeter in het oog. Vanaf 1 juli verandert de maximumsnelheid op secundaire wegen van 90 naar 80 km per uur. De minimumboete bedraagt 68 euro, en de gendarmerie belooft de hele zomer streng te controleren.

Met vaste en mobiele camera’s, vanop bruggen over snelwegen, op motoren en vanuit anonieme voertuigen gaat de Franse politie deze zomer streng controleren op overdreven snelheid. Met radars die meerdere voertuigen tegelijk kunnen flitsen. In twee richtingen.

De Belgen zijn de grootste buitenlandse verkeersovertreders op Franse wegen. Frankrijk is en blijft dan ook onze favoriete bestemming voor een autovakantie. Vorige zomer werden maar liefst 211.029 landgenoten geflitst op Franse wegen. Dat was al bijna een kwart meer dan de zomer daarvoor, zegt Mobiliteitsorganisatie VAB.

En dat zullen er dit jaar wellicht nog eens een pak meer worden. Want vanaf 1 juli daalt de maximumsnelheid op de secundaire wegen (routes nationales en départementales) met 10 km per uur: van 90 naar 80. Wie maximum 20 km per uur te snel rijdt, krijgt een boete van 68 euro. En wie harder rijdt, betaalt zelfs minstens 135 euro.

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180629_03590058

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ah het is weer zover :-D

De vakantiebangmakerij is van start gegaan.

Spook
Master
 Bericht 
Moet je daar nog steeds zo'n bullshit alcoholtester bij je hebben? Ook de mensen die sowieso niet drinken? Man man man...

jack19
Master
 Bericht 

Agh ik heb in al die jaren de Franse brieven altijd genegeerd. Toedeledokie

Schoenzool
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Moet je daar nog steeds zo'n bullshit alcoholtester bij je hebben? Ook de mensen die sowieso niet drinken? Man man man...

Ja ... twee zelfs als ik me niet vergis

Masterdam
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De vakantiebangmakerij is van start gegaan.

Geweldig dit inderdaad. Nu is het de snelheidsbeperking. Vorig jaar de alcoholtesters. Het jaar ervoor de verplichte hesjes. Volgend jaar het Duitse vignet die je aan de grens moet kopen en men daardoor urenlange files verwacht etcetera etcetera. :zzz:

RRL
Master
 Bericht 
Hoorde vorige week op een verjaardag dat de schoonzus van de buurmans dochter bijna onder de guillotine was beland. Ze was aangehouden omdat ze 90 kmu reed, de jandanmarie zag toen dat ze geen milieusticker had, die verplicht is op het platteland. Daarna moest ze blazen, maar ze had geen alcoholtesters. Uiteindelijk heeft ze ter plekke drie ribben af moeten staan. En dan ging het ook nog eens allemaal in het Frans omdat die lui daar vertikken Engels te spreken. Echt, mooi land dat Frankrijk maar zo jammer dat er Fransen wonen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ja ... twee zelfs als ik me niet vergis

Er wordt niet op gecontroleerd. En 1 was voldoende om bij je te hebben.

Spook
Master
 Bericht 
Het is toch de grootste flauwekul. Wat moet je als geheelonthouder bv. met zo'n tester? Da's net als een cokedetectiekit in je auto terwijl je niet snuift.

udo
Master
 Bericht 

RRL schreef:
En dan ging het ook nog eens allemaal in het Frans

Vreemd he, in Frankrijk...

RRL schreef:
omdat die lui daar vertikken Engels te spreken.

Waarom Engels als de directe buren o.a. Nederlands en Duits herbergen?

wernert
Die hard
 Bericht 

RRL schreef:
die verplicht is op het platteland.

Merde, inderdaad...

Afbeelding

bert65
Master
 Bericht 
Ja hoor eens, het lijkt wel een artikel uit De Kampioen. Ieder jaar duikt er wel weer één of ander paniekverhaal op over extra controles in Frankrijk maar hoe vaak horen we/lezen we nou daadwerkelijk dat iemand in de problemen is gekomen? Jaren geleden gingen dit soort verhalen ook al rond maar ik heb niets gemerkt. Ik heb zelfs geen Gendarmerie achter mij aan gehad toen ik, op weg naar huis op een Zwarte Zaterdag, op een RN met zo'n 130 km/u over een heuvel kwam rijden en net na de heuvel ongeveer 30 man Gendarmerie, waarvan een 10-tal op een motor, op snelheidsduivels stond te posten...

Mattinus
Pro
 Bericht 

bert65 schreef:
Ja hoor eens, het lijkt wel een artikel uit De Kampioen

idd.. komkommertijd, gaten vullen in de lege krantenpagina's.. Dit is bangmakerij op z'n best.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
wernert schreef:
Merde, inderdaad...

Crap. Gaan we toevallig net naar zo'n oranje- en rood (C) gebied.
Knettergek word je van die onzin :boos:

Schep
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Hoorde vorige week op een verjaardag dat de schoonzus van de buurmans dochter bijna onder de guillotine was beland.

Zo herkenbaar!
Je kunt beter gaan vliegen naar zo’n all-inclusive in Turkije, mij zie je niet meer met de auto in het buitenland hoor!

RRL
Master
 Bericht 
wernert schreef:
Merde, inderdaad...

Dat zijn alle zones waar een milieuzone is? Zit er alsnog een verschil in de type zones. Voor zover ik weet heeft alleen Parijs een permanente milieuzone op ma-vr 8-20u. Rest allemaal alleen wanneer de luchtkwaliteit slecht is.

Wederom wordt de soep niet zo heet gegeten. Ik hobbel waarschijnlijk het laatste weekend van juli naar Parijs, vrijdagavond stad in en maandagochtend er weer uit. Voor dat stukje stad uit geloof ik het allemaal wel.

wernert
Die hard
 Bericht 

RRL schreef:
Rest allemaal alleen wanneer de luchtkwaliteit slecht is.
Euh ja, ik had ze niet allemaal aangeklikt voor de details. Inderdaad, alleen als de lucht slecht is, en vaak alleen op specifieke plekken.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Heerlijk die jaarlijkse bangmakerij. Wat kunnen ze een onzin verkopen zeg. Zorg dat je een geel hesje bij je hebt voor als langs de weg komt te staan. Niet omdat het moet maar gewoon voor je veiligheid en verder is het asfalt dezelfde kleur als hier en karren maar.
Alcohol testers zijn zelfs nooit echt verplicht geweest. Als je er een fransman naar vraagt zal hij heel hard gaan lachen. Is ooit een keer een luchballonnetje geweest van iemand in de regering en toevallig een bedrijf van een vriend maakte die dingen. Is dus afgeschoten.
Afgelopen 3 weken in Frankrijk op vakantie geweest en ze weten daar niks van verlaging van de snelheid. Zijn allemaal voorstellen van een partij wat dan nog helemaal niet goedgekeurd of uberhaupt besproken is bij de regering. Dat ze dat hier maar gelijk voor waar aannemen is best triest.

De ANWB is nu ook aardig aan het leuren met die tolkastjes voor de Peage. Waarschuwen voor mega files voor de tolpoortjes die in werkelijkheid maar 3 dagen per jaar staan. Ze verkopen hun spullen door angst te zaaien bij vakantiegangers.

TommyGun
Master
 Bericht 
Spook schreef:

Ik kneep 'm even toen ik in een fuik reed (afgelopen ritje naar Le Mans), want ik neem echt geen testers mee. Gelukkig mocht ik na wat korte vragen mijn weg vervolgen :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
De ANWB is nu ook aardig aan het leuren met die tolkastjes voor de Peage. Waarschuwen voor mega files voor de tolpoortjes die in werkelijkheid maar 3 dagen per jaar staan. Ze verkopen hun spullen door angst te zaaien bij vakantiegangers.

Op zich zijn die kastjes wel handig. Vaak zie je mensen klungelen bij de poortjes, omdat ze niet weten hoe het werkt. Maar inderdaad, een CC is afdoende.

Verder gewoon gas erop en alleen even gas terug bij de bordjes "Radar" ;)

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Afgelopen 3 weken in Frankrijk op vakantie geweest en ze weten daar niks van verlaging van de snelheid. Zijn allemaal voorstellen van een partij wat dan nog helemaal niet goedgekeurd of uberhaupt besproken is bij de regering. Dat ze dat hier maar gelijk voor waar aannemen is best triest.

Mwah. Als ik het zo eens opzoek is dat punt wel waar. Vanaf 1 juli is de maximumsnelheid op 2x1's zonder middengeleider van 90 naar 80 gegaan. Op 2x2, 2+1 of 2x1 met middengeleider zou de 90 dus nog wel blijven bestaan.

KanarieVW schreef:

En ondertussen pakken ze een goede marge mee met die dingen. Zowel in de aanschaf als de gebruikskosten. Als je er dan eentje neemt kan je hem beter rechtstreeks bij AREA bestellen, daar haalt de ANWB ze ook vandaan.

TommyGun schreef:
Vaak zie je mensen klungelen bij de poortjes, omdat ze niet weten hoe het werkt. Maar inderdaad, een CC is afdoende.

Zodra ik iemand vertwijfeld op een poort af zie rijden wijk ik uit naar een andere. Voor Frankrijk heb ik die tolbadge al, die gaat dus fijn tegen de ruit. Nog even gedacht om hem in te wisselen voor de versie met Italië, Spanje en Portugal. Verzendkosten, administratiekosten, gebruiksfee. Geen zin in, pak de creditcard poorten wel.

viffer
Master
 Bericht 
RRL schreef:
de versie met Italië, Spanje en Portugal

Doet die ook Italië? Ik dacht dat de nieuwe voor Frankrijk, Spanje en Portugal was.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dan zou je toch zeggen dat een knap zwikkie borden aan het vervangen zijn overal. Iets wat ik precies helemaal nergens gezien heb.
En hoe moeilijk kan een tolpoortje zijn. Een sleuf met ‘ticket’ en een sleuf met Card. Op een zwarte zaterdag kn ik me het nut van een badge we voorstellen. Al sta je alsnog in de file voor je een poortje kan kiezen dus zoveel win je niet. Veel Fransen hebben zelf niet eens zo’n ding.

TommyGun
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Een sleuf met ‘ticket’ en een sleuf met Card

Bij sommige poortjes gaat het in dezelfde sleuf.

RRL
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Doet die ook Italië? Ik dacht dat de nieuwe voor Frankrijk, Spanje en Portugal was.

Zijn twee versies, met en zonder Italië. Blijkbaar gebruiken de Italianen net weer een ander systeem, kosten voor dat ding zijn hoger en badge zou er ook anders uitzien.

KanarieVW schreef:
En hoe moeilijk kan een tolpoortje zijn. Een sleuf met ‘ticket’ en een sleuf met Card.

Blijkbaar alsnog lastig. Toen ik ma hoorde zeggen dat ze de reguliere poorten nemen en dan alsnog met de CC betalen stond ik ook even raar te kijken. Maar goed, sluit maar lekker in die rij aan, scheelt weer minder auto's voor me bij de CC poorten.

KanarieVW schreef:
Op een zwarte zaterdag kn ik me het nut van een badge we voorstellen.

Daar had ik hem voor aangeschaft. Uiteindelijk precies mooi achter alle drukte aangehobbeld dus helemaal niet nodig geweest. Voor gesloten toltrajecten kan een creditcard prima, open tol zoals de A8 is de badge ideaal.

viffer
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Zijn twee versies, met en zonder Italië. Blijkbaar gebruiken de Italianen net weer een ander systeem, kosten voor dat ding zijn hoger en badge zou er ook anders uitzien.

Ik zie het inderdaad. Deze zomer staat Italië niet meer op de planning, wel Frankrijk en Spanje dus net een paar maanden geleden de Frankrijk versie ingeruild voor de Frankrijk/Spanje/Portugal versie, maar wel goed om te weten dat er ook een Italië versie is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Als je er dan eentje neemt kan je hem beter rechtstreeks bij AREA bestellen

Is het al gelukt met het omruilen van je oude badge voor de nieuwe (inclusief Italië en Spanje)?

KanarieVW
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Bij sommige poortjes gaat het in dezelfde sleuf.

Sterker nog, ik heb überhaupt geen bemande poortjes meer gezien.

RRL
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Is het al gelukt met het omruilen van je oude badge voor de nieuwe (inclusief Italië en Spanje)?

Hield het eerst nog even af omdat ik het kenteken van mijn voorloper nog niet wist. Bij nader inzien laat ik het sowieso maar even. Kosten voor de nieuwe badge, administratiekosten en dan nog de gebruiksfee voor die maand. Werd me voor nu te gek, ik steek Italië alleen door onderweg van Nice naar Villach. Wellicht dat ik het wel doe als ik een roadtrip maak.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik heb de oude (platte) nog. Die moet ik alleen nog even achter de binnenspiegel plakken. Maar dat doe ik over 10 dagen wel.

RRL
Master
 Bericht 
Die oude gaat bij mij nu ook weer achter de binnenspiegel. Nadeel dat je het houdertje er daarna met geen mogelijkheid meer af krijgt, ding zit echt direct muurvast. Liefst hou ik hem ter hoogte van de poort kort tegen de ruit om hem daarna weg te leggen, is met een handbak nog een uitdaging. Heb al eens geprobeerd om het ding tegen de ruit te houden, met een nog redelijke gang terug naar 2 en met ingetrapte koppeling op de poort af vond ik geen succes.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Nogal wiebes dat het geen succes is.

Bramdaman
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Dan

Ik was in departement 66 en daar waren ze druk aan het wijzigen naar 80. Het stond ook op de matrixen boven de peage. Verder geen agent gezien maar met 150/160 ben je wel de enige

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Ik was in departement 66 en daar waren ze druk aan het wijzigen naar 80. Het stond ook op de matrixen boven de peage. Verder geen agent gezien maar met 150/160 ben je wel de enige
Dat zou ik dan weer niet doen. Ik blijf nagenoeg altijd binnen de invorderingssnelheid. Behalve een vast stukje in Normandië vorig jaar. Paar km met twee rijstroken, telkens geprobeerd hoger te klokken :D. Punt is vooral dat Piratin eigenlijk niet in het buitenland durft te rijden en al helemaal niet in andermans auto, dus de boete, taxi's naar de grens, en verpeste vakantie zijn het dan niet waard om vaker te knallen.

RRL schreef:
Blijkbaar alsnog lastig. Toen ik ma hoorde zeggen dat ze de reguliere poorten nemen en dan alsnog met de CC betalen stond ik ook even raar te kijken. Maar goed, sluit maar lekker in die rij aan, scheelt weer minder auto's voor me bij de CC poorten.
Bij de Carbagerun ook vaker gehad. Maatje van me wist niet hoe of wat, ik jakkerde elke keer naar die CC poorten. En de rest van de Runners lekker in de rij staan en contact aftikken. Toedeloe :D

Spook
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
en contact aftikken

Rijdt lastig lijkt me.

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dat zou ik dan weer niet doen.

Ik las het als 150/160 op de péage. Dan ben je inderdaad ook wel de enige, rest rijdt veelal rond de 130.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Op de peage inderdaad, die 80 ex 90 wegen rijden niet echt door

Tip; cc poorten slikken dkv

Raaf
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Bij de Carbagerun ook vaker gehad. Maatje van me wist niet hoe of wat, ik jakkerde elke keer naar die CC poorten. En de rest van de Runners lekker in de rij staan en contact aftikken. Toedeloe

Moest je niet net de pech hebben dat er een paar boeren voor je stonden die geen card hadden en wel dat poortje in gegaan waren :fp:
Maar idd. Gewoon met de creditcard, ding samen met bonnetje in de clip bij de voorruit, hoef je ook nooit te zoeken.

RRL
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Moest je niet net de pech hebben dat er een paar boeren voor je stonden die geen card hadden

Achter motoren aansluiten is ook geen handige. Misvattig motor = snel. Daar dus niet, even vergeten dat ze niet alvast de boel er bij kunnen pakken.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Rijdt lastig lijkt me.
Daar heb je een punt :D

Raaf schreef:
Moest je niet net de pech hebben dat er een paar boeren voor je stonden die geen card hadden en wel dat poortje in gegaan waren :fp:
Helemaal waar. Er zijn er genoeg die een IQ hebben ter grootte van het tolbedrag in euro's, goed om rekening mee te houden.

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Er zijn er genoeg die een IQ hebben ter grootte van het tolbedrag in euro's, goed om rekening mee te houden.

Scheelt dat ze vaak van ver te spotten zijn. Vertwijfelde manier van tolpoort naderen is het overduidelijke teken dat je beter een andere strook kan kiezen.

TommyGun
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ik las het als 150/160 op de péage. Dan ben je inderdaad ook wel de enige, rest rijdt veelal rond de 130.

Klopt, met 150 op de teller (dus niet eens GPS) haalde ik al veel volk in :|

KanarieVW
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Achter motoren aansluiten is ook geen handige. Misvattig motor = snel. Daar dus niet, even vergeten dat ze niet alvast de boel er bij kunnen pakken.

Of achter Britten. Die moeten uitstappen als er geen bijrijder is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Of achter Britten. Die moeten uitstappen als er geen bijrijder is.

Of achteruit rijden :lol:

Benny Hill-muziekje erbij :thumb:

BLikent
Master
 Bericht 
Leuk die 80 wegen, er zijn er inmiddels erg veel van. 1-tje teveel wat mij betreft.
Reed ik daar toch een schandelijke 89 gecorrigeerd. Kosten 45 euro bij 'snel' binnen 46 dagen betalen.

Als het hier bij blijft, dan mag ik in mijn handen knijpen. Die 80 wegen zien er niet veel anders uit als de 'oude' 90 wegen (alles bubeko). Het enige dat anders is, is dat er veel meer borden staan in het platteland met 80.

De volledige boetebrieven zijn in het Nederlands; weliswaar soms kromme vertalingen; maar er is redelijk goed uit te komen.

De nieuwe palen zien er oa. zo uit:

Bijlagen :
20180728_183447.jpg

20180728_183501.jpg

Bramdaman
Master
 Bericht 
elke paal is toch voorzien van een bord ervoor?

BLikent
Master
 Bericht 
Klopt, heb ook al een onderbordje erbij gezien met | 45 km | of met langere afstand. Dan heb je niets aan die borden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
1-tje teveel wat mij betreft.

Bij mij zijn er 2 binnen gekomen. Eentje lokaal en een op de snelweg bij Parijs :duh:

Raaf
Master
 Bericht 
Waze werkt goed in Frankrijk. Ook als je het niet als navigatie gebruikt maar gewoon op de achtergrond laat draaien. Die geeft een gesproken waarschuwing.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik heb van die zones op mijn navigatie staan. Beide metingen zijn binnen 10 km/h te snel.

Pagina 1 van 2 [ 53 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: allroads en 5 gasten