» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
GROESSEN - Een belangrijk moment voor de toekomstige doortrekking van de A15: minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft woensdag haar handtekening onder het tracébesluit gezet. Ze deed dit in Groessen in het bijzijn van bestuurders van alle betrokken gemeenten en enkele omwonenden.

Voor niet iedereen was het een feestje: veel omwonenden zijn niet blij met het uiteindelijke plan. De actiegroepen zijn niet per definitie tegen het doortrekken van de snelweg, maar vinden dat de doorgetrokken A15 beter in het landschap moet worden ingepast dan nu het geval is. Ze vrezen voor geluidsoverlast en schade aan de natuur. Eerder kwamen op het ontwerp-tracébesluit zeker 320 bezwaren van bewoners en organisaties binnen bij Rijkswaterstaat.

In beroep bij Raad van State
Iedereen die een zienswijze heeft ingediend, kan vanaf volgende week, als het tracébesluit openbaar wordt, beroep aantekenen bij de Raad van State. Diverse actiegroepen hebben al aangegeven dit sowieso te gaan doen.

Het is de bedoeling dat uiterlijk in 2023 de eerste auto's rijden over het nieuwe traject tussen Bemmel en Zevenaar. De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.

Bron: Omroep Gelderland

snovvdog
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
aan de natuur

Polder, akkerland of weiland is geen natuur, :thumb_d: .

Zeikerds!

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
JeffreyM schreef:
De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.

En dat financieren we met tolheffing. :boos: :boos:

zandbak
Master
 Bericht 
Met als gevolg dat de meerderheid er alsnog omheen gaat rijden. A15 - A325-A12 v.v.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Jammer he dat die aannemers geen genoegen nemen met monopolygeld.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Volgens mij betaalt heel Nederland daar nou wegenbelasting voor

JeffreyM
Master
 Bericht 
Volgens mij betaalt heel Nederland daar nou wegenbelasting voor

Nou mijn broer betaalt echt geen wegenbelasting :schudnee: :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
JeffreyM schreef: De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.

Ja, dàg. :loco:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Zo willen ze de A24 ook gaan financieren.

18vti
Master
 Bericht 
En wat bedraagt de tol dan?
Als ik er 30 minuten per dag mee bespaar dan is me dat best wel iets waard :thumb:

adinsx
Master
 Bericht 
Tolprijzen staan meen ik al wel min of meer vast. Even op Google'n :)

Ik zie het vooral drukker worden op mijn woon-werk stuk. Nu met tweebaans is het al niet meer lekker doorkarren (vorig jaar en jaren ervoor was het best lekker rustig), maar als de A15 er dadelijk ook nog bij op komt is het helemaal feest. Prettig is dan weer wel dat de A12 breder wordt naar 3 en zelfs 4 baans.

zandbak
Master
 Bericht 
Nu nog even de A15 laten aansluiten op de A30. Zou ook wel prettig zijn.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
En door naar de A50/A59 bij Oss.

keokiracer
Master
 Bericht 
18vti schreef:
En wat bedraagt de tol dan?
Als ik er 30 minuten per dag mee bespaar dan is me dat best wel iets waard

Van de Wegenwiki:
Citaat:
De tolkosten worden geraamd op € 1,18 (personenauto's) en € 7,11 (vrachtverkeer), prijspeil 2013.

Citaat:
Verkeer hoeft alleen tol te betalen tussen de aansluitingen Bemmel (39) en Zevenaar-West (40). De rest van het tracé van de verlengde A15 kan tolvrij bereden worden. De tolopgave bedraagt € 282,5 miljoen en moet over een periode van 25-30 jaar geïnd worden.

Masterdam
Master
 Bericht 
En de poortjes inclusies exploitatie ervan kost uiteindelijk €290 mln?

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Zo jammer dat de A15 niet wordt doorgetrokken tot KNP Ouddijk, is een veel betere optie voor de doorstroming.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat wil Arnhem niet omdat het dan een beduidend slechter alternatief is voor de N325 dan nu het geval is/wordt.

TommyGun
Master
 Bericht 
Afbeelding
:honger:

Jammer dat Velperbroek dan nog steeds een knelpunt lijkt te blijven (stukje 2x2 tussen Elsweide en Duiven)

Bussloo
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Verkeer hoeft alleen tol te betalen tussen de aansluitingen Bemmel (39) en Zevenaar-West (40)

JeffreyM schreef:
nieuwe traject tussen Bemmel en Zevenaar

Huh? Of bedoelen ze hiermee dat erop het verbrede stuk stussen Valburg en Bemmel geen tol betaald hoeft te worden?
Alleen op het hel kleine stukje tussen Oudbroeken en Zevenaar-West hoeft dus geen tol betaald te worden?

VTEC_Driver schreef:
Zo jammer dat de A15 niet wordt doorgetrokken tot KNP Ouddijk, is een veel betere optie voor de doorstroming.

Dat was in de jaren 70 ook de planning. Kijk maar naar de nummering van de hectometerpaaltjes op de A18. Die begint daar waar de verlengde A15 zou ophouden.
Maar nu de Betuwelijn er toch al ligt, wordt de A15 parallel aan de Betuwelijn doorgetrokken naar Zevenaar zodat het landschap niet op twee plaatsen doorsneden zou worden.
Wat ik jammer vind is dat ze toen ze met de Betuwelijn bezig waren geen bredere tunnelbak hebben aangelegd zodat de A15 daar ook doorheen had kunnen lopen. Kwade tongen beweren dat dit door protest van omwonenden en belangenorganisaties is tegengehouden. Nu krijgen ze in ruil voor hun protest geen tunnel maar een brug :[

Als ze nu beginnen met het verbreden van de A12 tussen Zevenaar en Oud-Dijk, zou dat nu al een hoop files schelen.

keokiracer
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Jammer dat Velperbroek dan nog steeds een knelpunt lijkt te blijven (stukje 2x2 tussen Elsweide en Duiven)

Wordt ook verbreed v.z.i.w. Zie puntje nummer 8. Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf? Dat is wel een zwak punt in de Nederlandse verbredingen; het gaat vaak van knooppunt tot knooppunt en in knooppunten zelf wordt dan zelden meegenomen in de verbreding. Een van de weinige zaken waar we van Duitsland zouden kunnen leren :kniktja:

Bussloo schreef:
Alleen op het hel kleine stukje tussen Oudbroeken en Zevenaar-West hoeft dus geen tol betaald te worden?

En het stukje Bemmel knp. Ressen. Je moet tol betalen voor de brug; dat is nu eenmaal het grootste deel van het traject.

Bussloo schreef:
Dat was in de jaren 70 ook de planning. Kijk maar naar de nummering van de hectometerpaaltjes op de A18. Die begint daar waar de verlengde A15 zou ophouden.

A18 is ook nog steeds Rijksweg 15 :kniktja:

RRL
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf?

Dat blijft een rotpunt. Als ik daar kwam in de avondspits was afrit Velperbroek pakken en dan direct via de parallelbaan er weer op sneller dan de hoofdrijbaan blijven volgen.

Ik ben benieuwd in hoeverre de drukte daar nu afneemt, gok dat het effect minimaal is. Veel mensen in de regio Liemers werken in Arnhem, voor hen zal de A12 of A325 de meest logische route blijven, zeker als je de tol mee moet rekenen. Ook voor mensen die in de Randstad werken blijft de A12 het meest logisch.

Als ik het vergelijk met de situatie nu gok ik dat het een knelpunt blijft. De ellende zit nu bij Velperbroek en gaat door tot het weefvlak bij Duiven. De huidige afritten voor Zevenaar spreiden het verkeer nog enigzins, door de afsluiting de huidige afrit gok ik dat alles er bij afrit Duiven of via de afrit op de A15 af gaat, afhankelijk vanaf waar het toltraject begint.

Ofwel, ik vermoed dat de doorgetrokken A15 helemaal niets bij gaat dragen aan de al dramatische bereikbaarheid van de regio. Denk eerder dat de plaatsing van het nieuwe knooppunt de situatie zal verergeren.

Hoe dan ook, blij dat ik er niet meer woon :dag:

adinsx
Master
 Bericht 
Veel vrachtverkeer wat richting DL moet zal toch wel de A15 blijven volgen verwacht ik. En ook voor mij als ik die kant op moet scheelt dat wel iets. Alleen maak ik mijn afspraken meestal pas na de spits, dus dan kan ik prima binnendoor rijden via Westervoort, N325, A325.

Al met al, het gaat nog wel een paar jaar duren, maar (zolang ik nog in Duiven woon) gaat dat dus wel gedoe opleveren met allerlei verbouwingen en wegwerkzaamheden hier in de omgeving.
Verhuizen we een paar dorpen verderop (komende maand hoop ik grond te bemachtigen), dan heb ik er naar kantoor geen last meer van, maar de wederhelft weer wel die in het dorp werkt waar we nu ook wonen. Al met al, schieten er weinig mee op :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf?

:kniktja:

Pagina 1 van 1 [ 23 berichten ]