» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 190.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
GROESSEN - Een belangrijk moment voor de toekomstige doortrekking van de A15: minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft woensdag haar handtekening onder het tracébesluit gezet. Ze deed dit in Groessen in het bijzijn van bestuurders van alle betrokken gemeenten en enkele omwonenden.

Voor niet iedereen was het een feestje: veel omwonenden zijn niet blij met het uiteindelijke plan. De actiegroepen zijn niet per definitie tegen het doortrekken van de snelweg, maar vinden dat de doorgetrokken A15 beter in het landschap moet worden ingepast dan nu het geval is. Ze vrezen voor geluidsoverlast en schade aan de natuur. Eerder kwamen op het ontwerp-tracébesluit zeker 320 bezwaren van bewoners en organisaties binnen bij Rijkswaterstaat.

In beroep bij Raad van State
Iedereen die een zienswijze heeft ingediend, kan vanaf volgende week, als het tracébesluit openbaar wordt, beroep aantekenen bij de Raad van State. Diverse actiegroepen hebben al aangegeven dit sowieso te gaan doen.

Het is de bedoeling dat uiterlijk in 2023 de eerste auto's rijden over het nieuwe traject tussen Bemmel en Zevenaar. De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.

Bron: Omroep Gelderland

snovvdog
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
aan de natuur

Polder, akkerland of weiland is geen natuur, :thumb_d: .

Zeikerds!

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
JeffreyM schreef:
De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.


En dat financieren we met tolheffing. :boos: :boos:

zandbak
Master
 Bericht 
Met als gevolg dat de meerderheid er alsnog omheen gaat rijden. A15 - A325-A12 v.v.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Jammer he dat die aannemers geen genoegen nemen met monopolygeld.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Volgens mij betaalt heel Nederland daar nou wegenbelasting voor

JeffreyM
Master
 Bericht 
Volgens mij betaalt heel Nederland daar nou wegenbelasting voor

Nou mijn broer betaalt echt geen wegenbelasting :schudnee: :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
JeffreyM schreef: De doortrekking van de A15 naar de A12 kost zo'n 680 miljoen euro.

En dat financieren we met tolheffing. :boos: :boos:

Ja, dàg. :loco:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
En dat financieren we met tolheffing. :boos: :boos:

Zo willen ze de A24 ook gaan financieren.

18vti
Master
 Bericht 
En wat bedraagt de tol dan?
Als ik er 30 minuten per dag mee bespaar dan is me dat best wel iets waard :thumb:

adinsx
Master
 Bericht 
Tolprijzen staan meen ik al wel min of meer vast. Even op Google'n :)

Ik zie het vooral drukker worden op mijn woon-werk stuk. Nu met tweebaans is het al niet meer lekker doorkarren (vorig jaar en jaren ervoor was het best lekker rustig), maar als de A15 er dadelijk ook nog bij op komt is het helemaal feest. Prettig is dan weer wel dat de A12 breder wordt naar 3 en zelfs 4 baans.

zandbak
Master
 Bericht 
Nu nog even de A15 laten aansluiten op de A30. Zou ook wel prettig zijn.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
En door naar de A50/A59 bij Oss.

keokiracer
Master
 Bericht 
18vti schreef:
En wat bedraagt de tol dan?
Als ik er 30 minuten per dag mee bespaar dan is me dat best wel iets waard

Van de Wegenwiki:
Citaat:
De tolkosten worden geraamd op € 1,18 (personenauto's) en € 7,11 (vrachtverkeer), prijspeil 2013.

Citaat:
Verkeer hoeft alleen tol te betalen tussen de aansluitingen Bemmel (39) en Zevenaar-West (40). De rest van het tracé van de verlengde A15 kan tolvrij bereden worden. De tolopgave bedraagt € 282,5 miljoen en moet over een periode van 25-30 jaar geïnd worden.


Masterdam
Master
 Bericht 
En de poortjes inclusies exploitatie ervan kost uiteindelijk €290 mln?

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Zo jammer dat de A15 niet wordt doorgetrokken tot KNP Ouddijk, is een veel betere optie voor de doorstroming.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat wil Arnhem niet omdat het dan een beduidend slechter alternatief is voor de N325 dan nu het geval is/wordt.

TommyGun
Master
 Bericht 
Afbeelding
:honger:

Jammer dat Velperbroek dan nog steeds een knelpunt lijkt te blijven (stukje 2x2 tussen Elsweide en Duiven)

Bussloo
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Verkeer hoeft alleen tol te betalen tussen de aansluitingen Bemmel (39) en Zevenaar-West (40)

JeffreyM schreef:
nieuwe traject tussen Bemmel en Zevenaar

Huh? Of bedoelen ze hiermee dat erop het verbrede stuk stussen Valburg en Bemmel geen tol betaald hoeft te worden?
Alleen op het hel kleine stukje tussen Oudbroeken en Zevenaar-West hoeft dus geen tol betaald te worden?

VTEC_Driver schreef:
Zo jammer dat de A15 niet wordt doorgetrokken tot KNP Ouddijk, is een veel betere optie voor de doorstroming.

Dat was in de jaren 70 ook de planning. Kijk maar naar de nummering van de hectometerpaaltjes op de A18. Die begint daar waar de verlengde A15 zou ophouden.
Maar nu de Betuwelijn er toch al ligt, wordt de A15 parallel aan de Betuwelijn doorgetrokken naar Zevenaar zodat het landschap niet op twee plaatsen doorsneden zou worden.
Wat ik jammer vind is dat ze toen ze met de Betuwelijn bezig waren geen bredere tunnelbak hebben aangelegd zodat de A15 daar ook doorheen had kunnen lopen. Kwade tongen beweren dat dit door protest van omwonenden en belangenorganisaties is tegengehouden. Nu krijgen ze in ruil voor hun protest geen tunnel maar een brug :[

Als ze nu beginnen met het verbreden van de A12 tussen Zevenaar en Oud-Dijk, zou dat nu al een hoop files schelen.

keokiracer
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Jammer dat Velperbroek dan nog steeds een knelpunt lijkt te blijven (stukje 2x2 tussen Elsweide en Duiven)

Wordt ook verbreed v.z.i.w. Zie puntje nummer 8. Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf? Dat is wel een zwak punt in de Nederlandse verbredingen; het gaat vaak van knooppunt tot knooppunt en in knooppunten zelf wordt dan zelden meegenomen in de verbreding. Een van de weinige zaken waar we van Duitsland zouden kunnen leren :kniktja:

Bussloo schreef:
Alleen op het hel kleine stukje tussen Oudbroeken en Zevenaar-West hoeft dus geen tol betaald te worden?

En het stukje Bemmel knp. Ressen. Je moet tol betalen voor de brug; dat is nu eenmaal het grootste deel van het traject.

Bussloo schreef:
Dat was in de jaren 70 ook de planning. Kijk maar naar de nummering van de hectometerpaaltjes op de A18. Die begint daar waar de verlengde A15 zou ophouden.

A18 is ook nog steeds Rijksweg 15 :kniktja:

RRL
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf?

Dat blijft een rotpunt. Als ik daar kwam in de avondspits was afrit Velperbroek pakken en dan direct via de parallelbaan er weer op sneller dan de hoofdrijbaan blijven volgen.

Ik ben benieuwd in hoeverre de drukte daar nu afneemt, gok dat het effect minimaal is. Veel mensen in de regio Liemers werken in Arnhem, voor hen zal de A12 of A325 de meest logische route blijven, zeker als je de tol mee moet rekenen. Ook voor mensen die in de Randstad werken blijft de A12 het meest logisch.

Als ik het vergelijk met de situatie nu gok ik dat het een knelpunt blijft. De ellende zit nu bij Velperbroek en gaat door tot het weefvlak bij Duiven. De huidige afritten voor Zevenaar spreiden het verkeer nog enigzins, door de afsluiting de huidige afrit gok ik dat alles er bij afrit Duiven of via de afrit op de A15 af gaat, afhankelijk vanaf waar het toltraject begint.

Ofwel, ik vermoed dat de doorgetrokken A15 helemaal niets bij gaat dragen aan de al dramatische bereikbaarheid van de regio. Denk eerder dat de plaatsing van het nieuwe knooppunt de situatie zal verergeren.

Hoe dan ook, blij dat ik er niet meer woon :dag:

adinsx
Master
 Bericht 
Veel vrachtverkeer wat richting DL moet zal toch wel de A15 blijven volgen verwacht ik. En ook voor mij als ik die kant op moet scheelt dat wel iets. Alleen maak ik mijn afspraken meestal pas na de spits, dus dan kan ik prima binnendoor rijden via Westervoort, N325, A325.

Al met al, het gaat nog wel een paar jaar duren, maar (zolang ik nog in Duiven woon) gaat dat dus wel gedoe opleveren met allerlei verbouwingen en wegwerkzaamheden hier in de omgeving.
Verhuizen we een paar dorpen verderop (komende maand hoop ik grond te bemachtigen), dan heb ik er naar kantoor geen last meer van, maar de wederhelft weer wel die in het dorp werkt waar we nu ook wonen. Al met al, schieten er weinig mee op :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Of heb je het over de 2x2 doorgaand over het knooppunt zelf?

:kniktja:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Tolheffing kost tientallen miljoenen, ritje over A15 kost straks 1,18 euro

Het opzetten van een organisatie om tol te heffen op de A15 tussen Bemmel en Zevenaar kost in de komende vier jaar 18 miljoen euro. Dat geld moet worden opgebracht door de automobilisten via tolheffing zodra de weg er eenmaal ligt. Een ritje gaat dan 1,18 euro kosten.

Dat is te lezen in de begroting die met Prinsjesdag werd gepresenteerd. De doorgetrokken A15 en de Blankenburgtunnel in Rotterdam worden tolwegen. De kosten voor de tol in Rotterdam zijn geraamd op 22 miljoen. Om het geld te kunnen innen, moet een heel nieuw systeem worden opgezet.

Er wordt uitgegaan van een systeem van elektronische tolheffing, waarbij automobilisten zonder stoppen door kunnen rijden. Kentekens worden op een brug over het Pannerdensch Kanaal gescand, zo is het idee. Automobilisten moet een account aanmaken en zo betalen.

Incassobureau
Er moet niet alleen een systeem voor de tolheffing worden opgezet, er moet ook een systeem komen om automobilisten die niet betalen achter de broek te zitten. De Rijksdienst voor het Wegverkeer en het Centraal Justitieel Incassobureau moeten daarvoor een manier ontwikkelen.

Het ministerie van Infrastructuur schiet de kosten voor, maar die moeten worden terugbetaald uit de tolheffing. In Gelderland moeten automobilisten 289 miljoen euro aan tol opbrengen voor de aanleg van de weg. Daar komen de kosten van 18 miljoen euro voor het tolsysteem bij. Als de A15 en de Blankenburgtunnel er liggen, zijn er jaarlijks ook kosten aan de tolheffing verbonden. Het ministerie gaat er voorlopig vanuit dat die 4 miljoen euro bedragen.

1,18 euro
Jaarlijks zou op beide wegen naar schatting 42 tot 46 miljoen euro tol worden binnengehaald. Elke passage kost voor een personenauto 1,18 euro en voor een vrachtauto 7,11 euro.

Het ministerie rekent erop dat de A15 in 2022 opengaat. Of dat lukt, hangt helemaal af van de Raad van State. Die moet de [url=https://www.gelderlander.nl/regio/opnieuw-tegenslag-voor-verlenging-a15~af45632b/vele bezwaren tegen de weg beoordelen[/url]. Wanneer dat gebeurt, is nog onduidelijk.

De meerderheid in de Gelderse Staten stemt in met tolheffing, omdat anders de weg er niet zou kunnen komen. Gelderse SP is een van de fanatiekste tegenstanders van tolheffing. De partij probeerde er al herhaaldelijk onderuit te komen. Tot dusver vergeefs.


squaddie
Master
 Bericht 
 
18 en 22 miljoen nodig om tol te kunnen innen? :loco: De overheid moet zeker het wiel wederom uitvinden en vier miljoen exploitatiekosten? Krijg je de factuur op bladgoud afgedrukt?

357kurt
Master
 Bericht 
Een trajectcontrole zou nog meer centjes kunnen opleveren... dubbel genaaid heet dat.. :jaja:

Gerrit
Die hard
 Bericht 
 
squaddie schreef:
18 en 22 miljoen nodig om tol te kunnen innen? :loco: De overheid moet zeker het wiel wederom uitvinden en vier miljoen exploitatiekosten? Krijg je de factuur op bladgoud afgedrukt?


Ik vraag me af of dit al is inclusief de "standaard-"overschrijding van de budgetten bij overheidsprojecten waar ICT bij komt kijken. Anders kon de hoogte van de tolbedragen of de duur van de tolheffing wel eens verdubbeld kunnen worden.....

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
En als die 289 miljoen is terugverdiend, gaat dan de tolheffing weg? Dan heb je ook geen exploitatiekosten meer en ben je dus klaar?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee want dan is het tijd voor onderhoud en dat kost dan ook weer :nah:

keokiracer
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
En als die 289 miljoen is terugverdiend, gaat dan de tolheffing weg?

Ja.

Masterdam
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Ja.

Wie heeft dat gezegd? De oh zo betrouwbare overheid?

Let op mijn woorden: dat ding gaat NIET weg als er €289 mln is terugverdiend.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Let op mijn woorden: dat ding gaat NIET weg als er €289 mln is terugverdiend.

Ken je het verhaal van de tol op de zeelandbrug?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Nee. Maar ik kan het wel een beetje invullen...

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dat verhaal waar de tol, ondanks dat afgesproken was dat het voor terugbetaling van de bouwkosten, nog 4 jaar is behouden om ook voor het onderhoud van de brug te betalen?

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ken je het verhaal van de tol op de zeelandbrug?

Nee, wel van de mosselman.

Maar vertel eens.

 Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cweepz en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…