» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
shootme
Master
 Bericht 
nos schreef:
De gemeente Rotterdam mag oude benzineauto's niet meer uit het centrum weren. Dat heeft de rechtbank besloten. Het gaat om benzinewagens van voor 1 juli 1992. Het verbod voor dieselmotoren van voor 2001 blijft in stand.

Om de luchtkwaliteit te verbeteren, stelde de gemeente vorig jaar een milieuzone in. Een groep van veertien autobezitters was het daar niet mee eens en stapte naar de rechter.

De rechtbank oordeelt dat de gemeente onvoldoende rekening heeft gehouden met de belangen van mensen met een oude benzineauto. Ook kan de gemeente onvoldoende aantonen dat die wagens verantwoordelijk zijn voor de vervuiling in de stad, zegt de rechter. Dat geldt niet voor de dieselauto's, die mag Rotterdam nog steeds weren.

Voor dieselauto's is een aparte procedure nodig? :huh:

A4
Master
 Bericht 
En al die zwaar vervuilende kutscootertjes? Wanneer worden die verboten?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:

+1
stinkdingen.

Denman
Master
 Bericht 

Weet niet hoe het landelijk is, maar voor Amsterdam:
Citaat:
Vanaf 1 januari 2018 gaat de milieuzone gelden voor brom- en snorfietsen. Brommers en snorfietsen met een DET na 1 januari 2011 mogen wel de milieuzone in. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een datum eerste toelating (DET) van vóór 1 januari 2011.De milieuzone brom- en snorfiets geldt in de hele bebouwde kom.

Ook buitenboordmotoren mogen geen 2 takt meer zijn.

Wesje
Pro
 Bericht 

Weer die bouwjaren... Ook na 2011 zijn er nog 2 takt brommers hoor. Ze snappen het nog steeds niet.

Alexander_B
Master
 Bericht 
EU had toch ook al een importverbod op tweetakt brommers gezet? of is dat uiteindelijk niet doorgegaan?

Rover
Master
 Bericht 
Dus, nu heb ik mijn auto moeten verkopen door de houding van de gemeente. Hoe gaat de gemeente ervoor zorgen dat ik mn geliefde autotje terug krijg?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Oh, en dat ook inderdaad, ik ken ook mensen die hun '91-er benzine weg hebben gedaan omdat ze in de luljeuzone wonen en 't ding (met injectie en katalysator) niet mochten houden.. (-zonder moeilijk te doen om een uitzondering te krijgen..)

Rover
Master
 Bericht 
Ja mijn Mercedes was een semi-klassieker. Een zelfde kost nu een stuk meer.

Maar ik wordt stiekem pas weer blij als ook de diesels weer mogen. Ik vind de dieselvariant van mijn Rover echt geweldig rijden.

Bounty
Master
 Bericht 

Mag mijn /8 280e Lpg variant er wel in 8)

snovvdog
Master
 Bericht 
Bijzonder lullig inderdaad voor oud-bezitters.

Maar wel een stap in de goede richting. E30 BMW is weer een optie :inlove:.
Mijn '93 'Rolla viel sowieso al buiten de regeling, gelukkig betekent dit dat het opschroeven van de luljeuzone verder weg is :).

A4 schreef:

:thumb_d:
Het enige wat verboden moet worden is die drang om meer te verbieden :[ . Zal beginnen met brommers/scooters van een bepaald jaartal, daarna alles met verbrandingsmotor, daarna motoren :thumb_d: .
Mijn 500CC motor zuipt even veel als de auto op lange afstanden (1 op 20 a 25), moet die ook verboden worden :[ ?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Tweetact scootertjes hadden ze in 1995 ofzo al kunnen verbieden om nog langer te verkopen, dan had er nu al geen enkele meer rondgereden.

Masterdam
Master
 Bericht 
Hee Aanhanger, weetje...? Als ze helemaal nooit waren uitgevonden had er nu ook geen enkele (meer) gereden. :kniktja:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Het gaat me erom dat rond die tijd al bekend was hoe smerig die dingen zijn en tegelijkertijd werd 4tact voor brommertjes rond die tijd goed en betaalbaar.
Er had toen alleen heel zwakjes beleid gemaakt hoeven worden waarbij alleen de verkoop aan banden gelegd werd om het probleem op te lossen.
Desnoods 10 jaar later in 2005, dan was het ook al opgelost.
Geloof er namelijk niets van dat die handhaving gaat werken.
Op de grachten werkt het overigens wel, maar dat heeft ermee te maken dat men zo'n vignet moet gaan halen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Tweetakt is nog veel goedkoper, makkelijker te onderhouden, meer vermogen, en robuuster (naar mijn ervaring, bij scooters dan) dan viertakt.

Gekut met kleppen stellen bij viertakt :[ .

Ik blijf lekker op mijn Tomos doorpruttelen, de generaties voor mij mochten dat ook, en nu lekker willen verbieden, ja doeii :dag: :dag: :dag: .

Die oude tweetakt blokjes gaan gerust 60k km mee zonder onderhoud als je er een beetje normaal mee rijd. Met viertakt sta je om de 10k km geld weg te gooien aan een onderhoudsbeurt/kleppen stellen.

Masterdam
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
de generaties voor mij mochten dat ook, en nu lekker willen verbieden, ja doeii :dag: :dag: :dag: .

De generaties vrouwen voor jou mochten niet stemmen en nu ineens wel! Ja doeii! :dag: :dag: :dag:

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]